Ράλι Σουηδίας (Preview): Σκανδιναβική μάχη επί… λευκού πεδίου!

Με το ράλι Σουηδίας (9-12/2) συνεχίζεται η δράση στο WRC, με το χιόνι να είναι το κύριο χαρακτηριστικό του αγώνα. Οι απουσίες των Loeb και Ogier δίνει το πάτημα στους Rovanpera και Tanak να δώσουν ομηρικές μάχες κατά τη διάρκεια του αγώνα. 

Ο μαγικός κόσμος του WRC μετά το ράλι Μόντε-Κάρλο θα παραμείνει στην Ευρωπαϊκή ήπειρο. Θα πάει λίγο βορειότερα και συγκεκριμένα στην Σουηδία. Από τις 9 μέχρι τις 12 Φεβρουαρίου τα 52 πληρώματα που δήλωσαν συμμετοχή για τον συγκεκριμένο αγώνα, θα ξεδιπλώσουν το ταλέντο τους στην Σκανδιναβική χώρα.  

Η βάση του δεύτερου αγώνα της σεζόν δεν θα αλλάξει και θα παραμείνει στην Umea, όπως και πέρσι. Είναι μια περιοχή η οποία τοποθετείται βορειοανατολικά της Στοκχόλμης και βρίσκεται σχετικά κοντά στα σύνορα με την Φινλανδία. Ο πληθυσμός της αγγίζει τους 80.000 κατοίκους (79.594). 

Ένας αγώνας με πολλά παράσημα στο WRC 

Είναι ένα ράλι που έχει “γαλόνια” τόσο στην Σκανδιναβία, όσο και στο WRC. Ο πρώτος αγώνας, διεξήχθη το 1950, πέντε μόλις χρόνια μετά το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Νικητές ήταν οι Per Fredrik Cederbaum/Bertil Sohlberg, πίσω από το τιμόνι μίας BMW 327/328. 

Προσμετρούσε στο ERC μέχρι το 1972, πριν δηλαδή ενταχθεί στο πρόγραμμα του WRC το 1973. Εξέχουσες προσωπικότητες του αγώνα ήταν ο αείμνηστος Bjorn Waldegard και ο αξέχαστος Stiq Blomqvist, με τον πρώτο να μετρά επτά νίκες (1971,1972,1973,1977,1979,1982,1984) και τον δεύτερο πέντε (1968,1969,1970,1975,1978).  

Όσο προχωράμε προς το σήμερα, θα δούμε πως η Σκανδιναβική σχολή είναι κυρίαρχη. Πολυνίκης της σύγχρονης εποχής είναι ο δις παγκόσμιος πρωταθλητής Marcus Gronholm με πέντε νίκες (2000,2002,2003,2006,2007). Δεύτερος με μια νίκη λιγότερη (4) είναι ο σημερινός διευθυντής της Toyota Gazoo Racing Jari-Matti Latvala (2008,2012,2014,2017). Μάλιστα κατάφερε να γίνει ο νεότερος νικητής σε οποιονδήποτε αγώνα του WRC σε ηλικία 22 ετών, καθώς προκάτοχός του ήταν ο Henri Toivonen (24 ετών και 86 ημερών).

Την πρωτοκαθεδρία της Σκανδιναβίας έσπασε για πρώτη φορά στην ιστορία ο Sebastien Loeb, με τον Γάλλο να κατακτά τη νίκη το 2004. 

Βλέποντας την λίστα των συμμετοχών, θα δει κανείς πως το Σκανδιναβικό στοιχείο είναι σχετικά αποδυναμωμένο, συγκριτικά με τις άλλες χρονιές. Το κουπί για την κραταιά ήπειρο θα τραβήξουν οι Esapekka Lappi/Janne Ferm (Hyundai Motorsport) και Kalle Rovanpera/Jonne Haltunnen (Toyota Gazoo Racing). 

Πρόγραμμα 

Το φετινό ράλι Σουηδίας, αποτελείται από 18 ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 301,18 αγωνιστικών χιλιομέτρων. Σε συνδυασμό με τα κομμάτια των απλών διαδρομών (τα κομμάτια δρόμου από και προς το Service Park και τις ειδικές διαδρομές), η συνολική απόσταση εκτινάσσεται στα 1.194,16! 

Η δράση θα ξεκινήσει την Πέμπτη (9/2) το πρωί με το καθιερωμένο shakedown στην περιοχή Håkmark, μήκους 5,45 χιλιομέτρων. Το πρώτο πλήρωμα θα ξεκινήσει στις 10:01 ώρα Ελλάδας. Μετά την τελετή εκκίνησης (19:30), οι οδηγοί θα μεταφερθούν στο δάσος της Umea, λίγο έξω από την ομώνυμη πόλη για την πρώτη ειδική διαδρομή του αγώνα (Umea Sprint). Το πρώτο αυτοκίνητο θα εκκινήσει στις 20:05 ώρα Ελλάδας. 

Ωστόσο το πραγματικό ράλι Σουηδίας θα ξεκινήσει την Παρασκευή (10/2) το πρωί. Οι οδηγοί θα διανύσουν συνολικά 111,92 αγωνιστικά χιλιόμετρα, τα οποία είναι χωρισμένα σε επτά ειδικές διαδρομές. Το πρόγραμμα της πρώτης ημέρας, ωστόσο θα κλείσει εκεί που ξεκίνησε, με την ειδική Umea Sprint (εκκίνηση 20:05). 

Ισάριθμες ειδικές διαδρομές θα διεξαχθούν το Σάββατο (11/2) που θα είναι και το μεγαλύτερο σκέλος του αγώνα (126,22 χιλιόμετρα). H ειδική διαδρομή Umea, που θα είναι και η τελευταία της δεύτερης ημέρας, θα αποτελέσει και την Powerstage του αγώνα. 

Τέλος την Κυριακή (12/2), οι οδηγοί θα τρέξουν συνολικά 63,04 αγωνιστικά χιλιόμετρα, χωρισμένα σε τρείς ειδικές διαδρομές. 

Δείτε αναλυτικά το πρόγραμμα του ράλι Σουηδίας

Σκιαγραφώντας τους πρωταγωνιστές 
Toyota Gazoo Racing 

Η ολοκλήρωση του ράλι Μόντε-Κάρλο βρήκε την Ιαπωνική εταιρεία να χαμογελά. Ολοκλήρωσε τον αγώνα στην κορυφή του πρωταθλήματος κατασκευαστών αφού οι Sebastien Ogier/Vincent Landais έγραψαν ιστορία κατακτώντας την νίκη. Δεύτεροι τερμάτισαν οι Kalle Rovanpera/Jonne Halttunen, με το Φινλανδικό δίδυμο να κάνει τα πάντα για την ανατροπή την Κυριακή. 

Την Toyota θα εκπροσωπήσουν συνολικά τέσσερα πληρώματα. O λόγος για τους Kalle Rovanpera/Jonne Halttunen, Elfyn Evans/Martin Scott, Takamoto Katsuta/Aaron Johnston και τους μπαρουτοκαπνισμένους Lorenzo Bertelli/Simone Scattolin.  

Το μεγάλο φαβορί για την ομάδα να επικρατήσει στην Σουηδία, δεν είναι άλλος φυσικά από τον Kalle Rovanpera. Ήταν άλλωστε ο νικητής του περσινού αγώνα, δίνοντας ομηρικές μάχες με τον Thierry Neuville. 

Hyundai Shell Mobis 

Η τρίτη θέση του Thierry Neuville στο Μόντε-Κάρλο ήταν αυτό που χρύσωσε το χάπι για τους Νοτιοκορεάτες. Κι αυτό γιατί οι Esapekka Lappi και Dani Sordo έχασαν σχετικά νωρίς την επαφή με τις πρώτες θέσεις καταλαμβάνοντας την έβδομη και όγδοοη θέση αντίστοιχα. 

Το line-up της Hyundai θα είναι αλλαγμένο κατά το 1/3 του στην Σουηδία, καθώς την θέση του Dani Sordo θα πάρoυν οι Craig Breen/James Fulton. Για το Ιρλανδικό πλήρωμα θα είναι ο πρώτος τους αγώνας την φετινή χρονιά. Επιπλέον για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα θα τρέξουν οι Esapekka Lappi/Janne Ferm. Το Φινλανδικό δίδυμο έρχεται “ψημένο” στον δεύτερο αγώνα της σεζόν αφού πριν από μερικές ημέρες συμμετείχε στο ράλι Κουόπιο. 

Μάλιστα ήταν πρωτοπόροι μέχρι την προτελευταία ειδική διαδρομή. Μια σύγκρουση σε μπαριέρα χιονιού τους στέρησε πολύτιμο χρόνο, με συνέπεια από την κορυφή να κατρακυλήσουν στην 35η! 

M-Sport Ford 

Η ομάδα του Richard Millener είναι αυτή που θα την εκπροσωπήσουν τα λιγότερα πληρώματα. Συγκεκριμένα οι Ott Tanak/Martin Jarveoja και Pierre Louis-Loubet/Nicolas Gilsoul θα τρέξουν στο ράλι Σουηδίας για την Βρετανική εταιρεία. 

Ο εναρκτήριος αγώνας ήταν κάτι παραπάνω από ένας εφιάλτης για τον Loubet. Στην τελευταία ειδική διαδρομή του πρωινού σκέλους στο Μόντε-Κάρλο έχασε την υδραυλική υποβοήθηση και έπεσε αρκετές θέσεις στην κατάταξη. Επιπλέον την Κυριακή είχε ατύχημα λίγα μέτρα πριν τον τερματισμό της 9ης ειδικής με συνέπεια να σπάσει την ανάρτηση και να εγκαταλείψει.  

Από την άλλη ο Εσθονός πρωταθλητής του 2019, θα τρέξει σε μια πολύ γνώριμη για εκείνον επιφάνεια. Βάζει ισχυρή υποψηφιότητα για να βρεθεί στο βάθρο και γιατί όχι να διεκδικήσει τη νίκη. 

Τηλεοπτικά 

Επιλεγμένες ειδικές διαδρομές του ράλι Σουηδίας μπορείτε να παρακολουθήσετε από το Cosmote Sport 5 (Ειδικές 2-4,8-12,17-18). Ως εναλλακτική λύση υπάρχει το WRC+, όπου μπορείτε να δείτε το ολόκληρο το πρόγραμμα του τετραημέρου και όχι μόνο. 

Ευχή λοιπόν αποτελεί ο δεύτερος χρονικά αγώνας της χρονιάς να είναι το ίδιο ανταγωνιστικός με αυτόν του Μόντε-Κάρλο. Καλή παρακολούθηση σε όλες, καλή παρακολούθηση σε όλους! 

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTube και Twitter.

Χρήστος Κονδύλης

Λάτρης του ποδοσφαίρου και του βόλεϊ με ιδιαίτερη αδυναμία στο WRC. Η αγάπη μου για το σπορ με έφερε άλλωστε στο f1racingnews.gr. Από την στήλη αυτή θα ενημερώνεστε για οτιδήποτε συμβαίνει στο WRC και όχι μόνο!

F1RACINGNEWS