Ράλι Σουηδίας (3η ημέρα): Στο τέλος κερδίζει ο πρωταθλητής…
O Craig Breen του έβαλε δύσκολα για 1,5 σκέλος αλλά στο τέλος αυτός που γέλασε καλύτερα ήταν ο Ott Tanak, ο οποίος πήρε την πρώτη νίκη με την M-Sport μετά το ράλι Γερμανίας το 2017! Δεύτερος παρά την ποινή ο Ιρλανδός, τρίτος ο Neuville.
Η φετινή έκδοση του ράλι Σουηδίας ήταν η πιο συναρπαστική. Κανείς δεν γνώριζε τον νικητή μέχρι το τελευταίο πλήρωμα να περάσει την γραμμή του τερματισμού, παρατείνοντας έτσι το σασπένς. Οι οδηγοί διένυσαν άλλα 63,04 αγωνιστικά χιλιόμετρα σε τρεις ειδικές διαδρομές και με αυτόν τον τρόπο ολοκληρώθηκε ο δεύτερος αγώνας της χρονιάς.
Πως διακυμάνθηκε η τρίτη ημέρα
Το βασικό ερώτημα στο οποίο κλήθηκαν να δώσουν την απάντηση οι Craig Breen και Ott Tanak ήταν το εξής. Ποιος από τους δύο θα κερδίσει τελικά τον αγώνα; Ο Εσθονός πρωταθλητής του 2019, κουβαλώντας την διαφορά που έχτισε το Σάββατο, ήταν αλάνθαστος και την Κυριακή, παρά το γεγονός ότι στην 17η ειδική διαδρομή έχασε χρόνο.
Όλα έδειχναν πως ο Craig Breen θα πάλευε μέχρι το τέλος για τη νίκη. Λίγο πριν την έναρξη της Powerstage, ήρθε κάτι που του έκοψε τα φτερά. Ο Ιρλανδός οδηγός της Hyundai, εμφανίστηκε αργοπορημένος κατά ένα λεπτό στο Regroup, με συνέπεια να πέσει στην τρίτη θέση (πήρε ποινή δέκα δευτερολέπτων) και να ανέβει εκείνος στο χαμηλότερο σκαλί του βάθρου. Σε κάθε περίπτωση κρατά το ότι ήταν ότι έστω και για 1,5 σκέλος ήταν στην κορυφή.
Μόνο που δεν έμεινε για πολύ στην τρίτη θέση, καθώς ήταν ταχύτερος από τον Νeuville στην Powerstage και ανέβηκε και πάλι δεύτερος.
Η μάχη της πρώτης θέσης δεν ήταν και η μοναδική του αγώνα. Οι βασικοί διεκδικητές του χαμηλότερου σκαλιού του βάθρου, ήταν ο παγκόσμιος πρωταθλητής Kalle Rovanpera και ο Thierry Neuville. Αυτός που ευτύχησε να ανέβει στο τρίτο σκαλί του podium ήταν ο Βέλγος οδηγός της Hyundai, o οποίος κέρδισε την μια από τις τρεις ειδικές της ημέρας.
Αυτός που δεν επηρεάστηκε από τις αλλαγές στην κατάταξη ήταν ο παγκόσμιος πρωταθλητής Kalle Rovanpera. Ξεκίνησε την τρίτη ημέρα τέταρτος και τερμάτισε τέταρτος. Ο Φινλανδός της Toyota αντιμετώπισε κάποια προβλήματα με τον ρυθμό του και δεν το επέτρεψαν να διεκδικήσει την τρίτη θέση. Μετά την ανακατάξη που έγινε λόγω της ποινής του Breen, η διαφορά με την τρίτη θέση μεγάλωσε ακόμα περισσότερο.
Συντηρητική στρατηγική ακολούθησε ο Elfyn Evans. Ο Ουαλός οδηγός, βλέποντας ότι δεν μπορεί να πάει για το κάτι παραπάνω, πήγε πιο σφιχτά σήμερα. Το πλάνο αυτό απέδωσε καρπούς, αφού πλασαρίστηκε μέσα στην πεντάδα της Powerstage, και πήρε τον έναν βαθμό.
Θρίαμβος για Solberg, προβλήματα ο Loubet
Με το κουμπί του αυτόματου πιλότου πατημένο, πορεύθηκε και σήμερα ο Pierre Louis-Loubet. Ο Γάλλος παρέμεινε σταθερά στην έκτη θέση και πήρε τους πρώτους του βαθμούς στη φετινή σεζόν. Επιπλέον ο κακός ρυθμός που είχε ο οδηγός της M-Sport, δεν του επέτρεψε να πιέσει για περισσότερο ανταγωνιστικούς χρόνους στο σημερινό σκέλος.
Το Γαλλικό πλήρωμα, λίγο πριν φτάσει στο δεύτερο split της Powerstage, αντιμετώπισε πρόβλημα . Έχασαν αρκετό χρόνο, αλλά κατάφεραν να τερματίσουν χρησιμοποιώντας τον υβριδικό κινητήρα.
Κάτι παραπάνω από ανοδική ήταν η πορεία του Esapekka Lappi. Μετά την σύγκρουση που είχε με snowbank το Σάββατο, πίεσε στο όριο και με άνεση μπήκε στην δεκάδα. Ο Φινλανδός εκτός από τους έξι βαθμούς της έβδομης θέσης, πρόσθεσε και τους πέντε βαθμούς της Powerstage, όντας ο νικητής της.
Όγδοος στην γενική κατάταξη και πρώτος στην WRC 2 τερμάτισε ο Oliver Solberg, που πανηγύρισε έξαλλα την νίκη, όντας ο μοναδικός οδηγός της κατηγορίας που τερμάτισε στην Powerstage, με χρόνο κάτω των έξι λεπτών (5:57.7).
Την δεκάδα κλείδωσαν οι Ole-Christian Veiby και Sami Pajari , οι οποίοι ανέβηκαν στο μεσαίο και το χαμηλότερο σκαλί του βάθρου στην WRC 2. Την πεντάδα της μεσαίας κατηγορίας έκλεισαν οι Georg Linnamae και ο αδερφός του Bruno Bulacia, Marco.
Έφτασε στην πηγή αλλά δεν ήπιε νερό ο Katsuta
Μεγάλος άτυχος του αγώνα ήταν ο Takamoto Katsuta. Ο Ιάπωνας οδηγός της Toyota έκανε καλούς και ανταγωνιστικούς χρόνους, καθ’όλη την διάρκεια του τριημέρου. Το ατύχημα της Παρασκευής, του στέρησε την δυνατότητα να διεκδικήσει κάτι περισσότερο. Σα να μην έφταναν όλα αυτά, μια ειδική πριν από το τέλος αντιμετώπισε προβλήματα με τον κινητήρα. Έτσι γράφτηκε ο τραγικός επίλογος για τον Katsuta.
Τα αποτελέσματα του ράλι Σουηδίας μετά την ολοκλήρωσή του

Η βαθμολογία των οδηγών

Η βαθμολογία των κατασκευαστών

Ο μαγικός κόσμος του WRC, θα φύγει από την ευρωπαϊκή ήπειρο και θα μετακομίσει στην κεντρική Αμερική. Από τις 16 ως τις 19 Μαρτίου πληρώματα, και αυτοκίνητα θα δοκιμαστούν στις δύσκολες και τεχνικές ειδικές διαδρομές του ράλι Μεξικού, που αποτελεί και τον πρώτο χωμάτινο αγώνα της χρονιάς.
Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο Instagram, YouTube και Twitter.