Μια ακόμα μεγαλύτερη έκπληξη επεφύλασσε το σκέλος της Παρασκευής, καθώς οι Craig Breen/James Fulton, εκμεταλλεύτηκαν στο έπακρο το ότι ξεκινούσαν σχετικά αργά στην σειρά και βρίσκονται στην πρωτοπορία του ράλι Σουηδίας!
Έξι ειδικές διαδρομές και την επαναληπτική της Umea (προφέρεται Ούμεο) Sprint περιείχε το πρόγραμμα της Παρασκευής. Τα πληρώματα ολοκλήρωσαν τα 111,92 αγωνιστικά χιλιόμετρα, από τα οποία αποτελούνταν το πρόγραμμα του πρώτου σκέλους, που ξεκίνησε την Πέμπτη (9/2) το βράδυ.
Πως διακυμάνθηκε το υπόλοιπο της πρώτης ημέρας
Με τον καλύτερο δυνατό τρόπο έκλεισαν το σκέλος της Παρασκευής οι Craig Breen/James Fulton. Το Ιρλανδικό πλήρωμα της Hyundai Shell Mobis εκμεταλλεύτηκε το γεγονός ότι ξεκινούσε πιο αργά από τους υπόλοιπους οδηγούς. Κέρδισε τις 3 από τις 7 ειδικές διαδρομές, και βρίσκεται στην πρωτοπορία του αγώνα. Αν και εφόσον παραμείνει πρώτος μέχρι το τέλος του ράλι Σουηδίας, αυτή θα είναι η πρώτη νίκη στην καριέρα του, μετά από 14 χρόνια στο WRC.
Μάλιστα μετά το τέλος της πέμπτης ειδικής διαδρομής (Brattby 2), είπε χαριτολογώντας ότι θα μπορούσε κάλλιστα να ήταν δήμαρχος της περιοχής. Έτσι εξέφρασε την ικανοποίηση του από την απόδοση του Hyundai i20 N Rally1.
Στην δεύτερη θέση ολοκλήρωσαν το υπόλοιπο πρόγραμμα της 1ης ημέρας οι Ott Tanak/Martin Jarveoja (M-Sport Ford). Το πλήρωμα είχε εξαιρετικές επιδόσεις στο πρωινό loop και βρέθηκαν πρώτοι μετά το τέλος αυτού. Κατά τη διάρκεια της έκτης ειδικής (Sarsjoliden 2), λίγο έλειψε να γκρεμίσουν ότι καλό είχαν χτίσει. Παραλίγο να χάσουν τον έλεγχο σε μια στροφή. Επιπλέον κέρδισε την έβδομη ειδική διαδρομή και έγινε η πρώτη που κατακτά με την M-Sport. Η απόδοση του πρωταθλητή του 2019, ήταν πολύ καλύτερη σε σύγκριση με το Μόντε-Κάρλο.
Η μεγάλη έκπληξη του πρωινού shakedown της Πέμπτης Esapekka Lappi, κατέλαβε την τρίτη θέση της γενικής κατάταξης. Ο Φινλανδός ένιωσε πως είχε περισσότερα να δώσει στις ειδικές που απαιτούσαν περισσότερη ταχύτητα. Σε κάθε περίπτωση έχει θέσει στέρεες βάσεις για πετύχει κάτι καλό, μετά την όγδοη θέση στον εναρκτήριο αγώνα της χρονιάς.
Τέταρτος, αλλά με μικρή χρονική απόσταση από τις θέσεις που οδηγούν στο βάθρο, τερμάτισε ο Elfyn Evans (Toyota Gazoo Racing). Πέρα από ένα μικροατύχημα στην τρίτη ειδκή (συγκρούστηκε σε μπαριέρα χιονιού, έχασε 4,1 δευτερόλεπτα), η απόδοση του ήταν σε γενικές γραμμές καλή.
Απομακρύνεται από την κορυφή ο Rovanpera
Ο νικητής της πρώτης ειδικής και παγκόσμιος πρωταθλητής Kalle Rovanpera, βρίσκεται στην πέμπτη θέση. Ο Σκανδιναβός οδηγός της Toyota, πλήρωσε στην ουσία το γεγονός ότι ξεκινούσε πρώτος κάθε ειδική διαδρομή της σημερινής ημέρας, έχοντας τον ρόλο του “καθαριστή” του οδοστρώματος για τα υπόλοιπα πληρώματα. Απέχει 21,8 δευτερόλεπτα από το βάθρο.
Κατώτερος των περιστάσεων και εκτός ρυθμού, ήταν ο Thierry Neuville, με τον Βέλγο να βρίσκεται έκτος. Στο απογευματινό loop ήταν αρκετά πιο γρήγορος, συγκριτικά με το πρωινό, αλλά αποκόμισε ζημιά στον μπροστινό και τον πίσω προφυλακτήρα στην πέμπτη ειδική. Το κύριο πρόβλημα του Neuville ήταν η υποστροφή που είχε σε κάθε στροφή, και κυρίως όταν προσπαθούσε να αλλάξει ταχύτητα από την πέμπτη στην έκτη.
Ο έτερος οδηγός της M-Sport Ford, Pierre Louis-Loubet, τελείωσε την πρώτη ημέρα στην έβδομη θέση. Ο Γάλλος μαζεύει εμπειρίες στην πρώτη του χρονιά πλήρους εμπλοκής στο WRC.
Τρία πληρώματα της WRC 2, οι Oliver Solberg, Jari Huttunen και Ole-Christian Veiby ολοκλήρωνουν την δεκάδα, καταλαμβάνοντας τις τρεις πρώτες θέσεις στην κατηγορία τους.
H δράση στον δεύτερο αγώνα της χρονιάς, συνεχίζεται αύριο Σάββατο (11/2), με επτά ειδικές διαδρομές, συνολικού μήκους 126,22 χιλιομέτρων.
Αναλυτικά η κατάταξη μετά το πέρας οκτώ ειδικών διαδρομών


Το πρόγραμμα του Σαββάτου


Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο Instagram, YouTube, Tik Tok, Discord και Twitter.