WRC

Ράλλυ Σαρδηνίας (Preview): Στου δρόμου τα μισά, με άρωμα Μεσογειακό 

Ο μαγικός κόσμος του WRC παραμένει στην Ευρωπαϊκή ήπειρο και μεταφέρεται στην Σαρδηνία, εκεί όπου θα διεξαχθεί ο έκτος αγώνας της φετινής σεζόν το διάστημα 1-4 Ιουνίου, με τις υψηλές θερμοκρασίες να παίζουν σημαντικό ρόλο στο τελικό αποτέλεσμα. 

Με αμείωτο το ενδιαφέρον συνεχίζεται η δράση στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ. Καθώς έχουν περάσει δύο εβδομάδες από την ολοκλήρωση του ράλλυ Πορτογαλίας, τα πληρώματα βρίσκονται ήδη στην Σαρδηνία για τον έκτο αγώνα της φετινής χρονιάς. 

Τα 74 πληρώματα που δήλωσαν συμμετοχή, θα βρίσκονται στο δεύτερο μεγαλύτερο σε έκταση νησί της Μεσογείου το διάστημα 1-4 Ιουνίου. Είναι ο τρίτος αγώνας που διεξάγεται σε χωμάτινες επιφάνειες και αποτελεί μια πρόβα για τον επόμενο και πολύ πιο δύσκολο αγώνα που είναι το ράλλυ Σαφάρι (22-25/6). 

Φυσικά ξεχωρίζει η επιστροφή του Sebastien Ogier στην δράση, μετά το ράλλυ Κροατίας. Ο Γάλλος πολυπρωταθλητής, θα έχει για τρίτη φορά την ευκαιρία να γίνει ο πολυνίκης σε έναν αγώνα, αφού μαζί με τον έτερο Sebastien (Loeb) έχουν από τέσσερις νίκες. 

Η ιστορία 

Το ράλλυ Σαρδηνίας, αποτελεί συνέχεια του θρυλικού ράλλυ Σαν Ρεμό, το οποίο ήταν στο πρόγραμμα του WRC από το 1973 ως το 2003 και διεξάγονταν σε ασφάλτινες επιφάνειες. Εντάχθηκε για πρώτη φορά στο καλεντάρι του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ το 2004. Mε εξαίρεση το 2004 και το 2020 λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, όλοι οι υπόλοιποι αγώνες γίνονται είτε τον Μάιο είτε τον Ιούνιο, καθιστώντας το δοκιμασία μηχανών και ανθρώπων. 

Μάλιστα, μια μεγάλη μορφή του WRC, η Michelle Mouton είναι η μοναδική γυναίκα που έχει κερδίσει στην Ιταλία το 1981. Για την ιστορία, το βάθρο των νικητών συμπλήρωσαν ο αείμνηστος, αλλά πάντα αξέχαστος Henri Toivonen και ο Ιταλός Antonio Fassina.  

Sebastien Loeb και Sebastien Ogier έχουν από τέσσερις νίκες ο καθένας (2005,2006,2008,2011 και 2013,2014,2015,2021). Ακολουθούν με δύο οι Thierry Neuville (2016,2018), Dani Sordo (2019,2020) και Ott Tanak (2017,2022). Τέλος μια νίκη έχει ο Petter Solberg (2004). 

Το πρόγραμμα και ειδικές διαδρομές 

Επίκεντρο του φετινού ράλλυ Σαρδηνίας, αποτελεί και πάλι η Olbia, η οποία θα είναι και πάλι βάση του αγώνα μετά το 2021. Βρίσκεται στο βόρειο κομμάτι του νησιού και απέχει περίπου 3 ώρες από το Calgiari, που αποτελεί την μεγαλύτερη πόλη της Σαρδηνίας. 

Η δράση ξεκινάει την Πέμπτη 1 Ιουνίου, στις 10:01 το πρωί με το Shakedown (Loiri Porto San Paolo), συνολικού μήκους 2,87 χιλιομέτρων. Το καθαρά αγωνιστικό σκέλος αρχίζει το απόγευμα της ίδιας ημέρας (19:05), με την υπερειδική διαδρομή στο λιμάνι της Olbia, μήκους 3,23 χιλιομέτρων. 

Η πρώτη μέρα του ράλλυ Σαρδηνίας, συνεχίζεται την Παρασκευή 2 Ιουνίου, με τρεις επαναλαμβανόμενες ειδικές διαδρομές, 138,04 χιλιομέτρων. Από αυτές ξεχωρίζει η θρυλική ειδική διαδρομή “Monte-Lerno”, μήκους 49,90 χιλιομέτρων που αποτελεί και την μεγαλύτερη του αγώνα. Μετά την λήξη της θα υπάρξει διάλειμμα για επιστροφή στο Service Park, αλλά ακόμα και έτσι το περιθώριο λάθους είναι εξαιρετικά μικρό. 

Ο έκτος αγώνας της χρονιάς, συνεχίζεται το Σάββατο 3 Ιουνίου, σχεδόν με την ίδια δομή της Παρασκευής. Περιλαμβάνει 4 επαναλαμβανόμενες ειδικές διαδρομές, μήκους 135,50 χιλιομέτρων. Μεγαλύτερη ειδική της ημέρας είναι η Erula-Tula μήκους 21,92 χιλιομέτρων. 

Το φινάλε του ράλλυ Σαρδηνίας θα γραφτεί την Κυριακή 4 Ιουνίου, με δύο επαναλαμβανόμενες ειδικές διαδρομές, μήκους 46,02 χιλιομέτρων. Powerstage του αγώνα, θα είναι η “Sardegna” (7,79 χιλιόμετρα), και είναι η ίδια με αυτή του 2021 η οποία είχε άλλη ονομασία (Aglientu – Santa Teresa). 

Ομάδες και πληρώματα, καλούνται να διανύσουν 322,79 αγωνιστικά χιλιόμετρα, χωρισμένα σε 19 ειδικές διαδρομές. Μαζί με τα κομμάτια των απλών διαδρομών ο αριθμός εκτινάσσεται στα 1.170,06 χιλιόμετρα. 

Οι πρωταγωνιστές με μια ματιά 

Από τις 74 συμμετοχές, μόλις οι 9 απαρτίζουν τα αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally1 και θα παλέψουν για την νίκη. Επιπλέον τα περισσότερα από τα μισά αυτοκίνητα είναι προδιαγραφών Rally2, 44 τον αριθμό! 

Toyota Gazoo Racing 

Mε την ψυχολογία στα ύψη και τέσσερα Toyota GR Yaris θα παραταχθεί η Ιαπωνική ομάδα στην Σαρδηνία. Ήδη το ένα από τα τέσσερα πληρώματα της, οι Kalle Rovanpera/Jonne Halttunen είναι πρωτοπόροι στο πρωτάθλημα οδηγών με 98 βαθμούς. Συνεπώς, θα έχουν τον δύσκολο ρόλο του ανοίγματος των ειδικών διαδρομών της Παρασκευής. 

Εκτός των άλλων ο Sebastien Ogier επιστρέφει ξανά στην δράση μετά το ράλλυ Κροατίας. Θα έχει την ευκαιρία να περάσει μόνος πρώτος στον πίνακα των νικητών, καθώς έχει τέσσερις νίκες όσες και ο Sebastien Loeb. 

Το ράλλυ Σαρδηνίας, αποτελεί μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για τους Elfyn Evans/Scott Martin, να επανέλθουν στις καλές εμφανίσεις. Μετρούν ήδη μια νίκη στην Κροατία, αλλά οι μνήμες από το τρομακτικό ατύχημα που τους στέρησε την δυνατότητα για κάτι καλύτερο στην Πορτογαλία είναι ακόμη νωπές. 

Τέλος το παρόν αναμένεται να δώσουν και οι Takamoto Katsuta/Aaron Johnston, οι οποίοι θα αποτελέσουν το τέταρτο Τoyota Yaris. Οι βαθμοί τους θα προσμετρήσουν στο πρωτάθλημα οδηγών. 

Hyundai Shell Mobis WRT 

Το 2-3 των Dani Sordo και Esapekka Lappi στην Πορτογαλία χρύσωσαν κάπως το χάπι για τους Νοτιοκορεάτες. Ο πέμπτος αγώνας της χρονιάς, θα είναι ο πρώτος που θα γίνει υπό το βλέμμα του νέου τεχνικού διευθυντή της ομάδας Francois-Xaver Demaison. 

Η δεύτερη θέση των Dani Sordo/Candido Carrera στην Πορτογαλία, αποτελεί σε κάθε περίπτωση εφαλτήριο για κάτι καλύτερο στην Σαρδηνία. Εκεί έχουν τις καλύτερες αναμνήσεις, αφού κατέκτησαν την νίκη εκεί το 2019 και το 2020, έχοντας ωστόσο στο δεξί μπάκετ τον Carlos Del Barrio. Με αυτά ως δεδομένα είναι το φαβορί για να μπει στο βάθρο. 

Οι πρωταθλητές κατασκευαστών το 2019 και το 2020 θα κατέβουν με συνταγή Πορτογαλίας. Δηλαδή τους Thierry Neuville/Martin Wydaeghe, Esapekka Lappi/Janne Ferm, και Dani Sordo/Candido Carrera. 

Με εξαιρετικό ενδιαφέρον αναμένεται η επίδοση του Neuville, καθώς στην Πορτογαλία ένα πρόβλημα με το κιβώτιο ταχυτήτων, τον έριξε από δεύτερο πέμπτο. Αποτέλεσμα αυτού ήταν να φύγει από την χώρα της Ιβηρικής Χερσονήσου με τους δέκα βαθμούς που δίνει η θέση αυτή. 

M-Sport WRT 

Ζυγαριά που γέρνει μόνιμα από τη μια πλευρά θυμίζει η σύνθεση της M-Sport. Όπως σε κάθε αγώνα (με εξαίρεση το Μόντε-Κάρλο και το Μεξικό όπου συμμετείχε και ο Ιορδάνης Σερδερίδης) την Βρετανική ομάδα θα εκπροσωπήσουν οι Ott Tanak/Martin Jarveoja και Pierre-Louis Loubet/Nicolas Gilsoul. 

Πέρα από τον παγκόσμιο πρωταθλητή του 2019, τα φώτα στρέφονται αυτή την φορά και στον Γάλλο οδηγό. Η πολύ καλή (πάντα για τα δεδομένα του) εμφάνιση στην Πορτογαλία, έθεσε τις βάσεις για την πρώτη του παρουσία στο βάθρο. Ωστόσο λίγο πριν τον τερματισμό της “Amarante” έχασε την υδραυλική υποβοήθηση και όποιες ελπίδες για το βάθρο. 

Κομβικής σημασίας είναι το ράλλυ Σαρδηνίας για τον Ott Tanak. Παρά τα όποια προβλήματα αξιοπιστίας αντιμετωπίζει με το Ford Puma, ένα καλό πλασάρισμα θα του δώσει το απαραίτητο boost για να παραμείνει στην διεκδίκηση του τίτλου. 

WRC 2 

Όπως έχει αναφερθεί παραπάνω, την μερίδα του λεόντος καταλαμβάνουν τα αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally2, φτάνοντας συνολικά τα 44! 

Στην σχετική λίστα ξεχωρίζουν οι Yohan Rossel/Arnaud Dumand (Citroen C3 Rally2), οι οποίοι παρά την τέταρτη θέση στην Πορτογαλία, οδηγούν το πρωτάθλημα του WRC 2. Το περιθώριο λάθους είναι απειροελάχιστο γιατί το Γαλλικό δίδυμο καταδιώκουν οι Oliver Solberg/Eliott Edmondson και Gus Greensmith/Jonas Andersson, αμφότεροι με Skoda Fabia RS Rally2. 

Φυσικά δεν μπορούμε να μην αναφέρουμε και τους Nikolay Gryazin/Konstantin Aleksandrov (Skoda Fabia RS Rally2), Teemu Suninen/Mikko Markkula (Hyundai i20 N Rally2), Emil Lindholm/Reeta Hamalainen (Skoda Fabia RS Rally2), Adrien Fourmaux/Alexander Coria (Ford Fiesta Rally2) και Kajetan Kajetanowicz/Maciej Szczepaniak (Skoda Fabia RS Rally2). 

Ικανοί για ανταγωνιστικούς χρόνους είναι και οι Gregoire Munster/Louis Louka (Ford Fiesta Rally2), Fabrizio Zaldivar/Marcelo Der Ohannesian (Hyundai i20 N Rally2), Sami Pajari/Enni Malkonen (Skoda Fabia RS Rally2), Bruno Bulacia/Axel Jimenez Coronado (Skoda Fabia RS Rally2 evo) και Josh McErlean/Rowan John (Hyundai i20 N Rally2). 

Τέλος από την κατηγορία WRC Masters Cup, ξεχωρίζουν οι Armin Kremer/Timo Gottschalk (Skoda Fabia RS Rally2 evo), Mauro Miele/Luca Beltrame (Skoda Fabia RS Rally2) και Nasser Al Attiyah/Giovani Bernacchini (Ford Fiesta Rally2). 

Junior WRC 

Το ράλλυ Σαρδηνίας, αποτελεί τον τρίτο από τους πέντε συνολικά αγώνες των “μικρών” του WRC. Την ράμπα της εκκίνησης θα περάσουν συνολικά οκτώ αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally3. Ο λόγος για τους Willam Creighton/Liam Regan, Laurent Pellier/Kevin Bronner, Diego Dominguez Jr/Rogelio Penate,Tom Ressonet/Loic Dumont, Roberto Blach Nunez/Mauro Barreiro, Eamonn Kelly/Conor Mohan, Raul Hernadez/Adrian Fernadez και Hamza Anwar/Adnan Dir. Και τα οκτώ πληρώματα θα τρέξουν με Ford Fiesta Rally3.   

Τηλεοπτικά

Επιλεγμένες ειδικές διαδρομές θα μεταδοθούν από το Cosmote Sport 5 (ειδικές 2-4,8-11,17-19), ενώ όλη την δράση του τετραημέρου μπορείτε να την παρακολουθήσετε μέσω της πλατφόρμας του WRC+.

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTubeTik TokDiscord και Twitter.

Χρήστος Κονδύλης

Η σχέση μου με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό ξεκίνησε το 2007, και με το WRC από το 2014. Όταν δεν έχει WRC, παρακολουθώ F1 και MotoGP. Είμαι μέλος του f1racingnews.gr από τον Νοέμβριο του 2022.