Όλα έδειχναν πως εύκολα ή δύσκολα, ο Sebastien Ogier θα ήταν αυτός που θα απολάμβανε το νέκταρ της κορυφής μετά το τέλος της πρώτης ημέρας του ράλλυ Σαρδηνίας. Την αντίθετη άποψη είχε ο Esapekka Lappi, ο οποίος προηγείται για μόλις ένα δέκατο του Γάλλου. Τρίτος ο Thierry Neuville, πανωλεθρία για Loubet και Sordo.
Η πραγματική δράση στον έκτο γύρο του φετινού πρωταθλήματος ξεκίνησε με απρόβλεπτες καιρικές συνθήκες. Η ηλιοφάνεια και οι στεγνές ειδικές κυριάρχησαν στο πρωινό loop, ενώ η ασθενούς έως μέτριας έντασης βροχή στο απογευματινό. Αυτό δεν φαίνεται πως επηρέασε τον Sebastien Ogier να δείξει για ακόμα φορά την υπεροχή του. Μια υπεροχή η οποία είχε διάρκεια μέχρι και την τελευταία ειδική της ημέρας, όταν o Esapekka Lappi, πήρε στο φωτοφίνις τα ηνία του αγώνα, για μόλις ένα δέκατο του δευτερολέπτου.
Πως διακυμάθηκε το υπόλοιπο της πρ΄ώτης ημέρας του ράλλυ Σαρδηνίας
Για τον Esapekka Lappi, απώτερος στόχος ήταν και είναι μια ακόμη παρουσία στο βάθρο. Ο Φινλανδός δυσκολεύτηκε σε ορισμένα λασπώδη σημεία των ειδικών, αλλά αυτό δεν τον εμπόδισε από το να βάλει δύσκολα στον Ogier. Μετά το τέλος της πρώτης ημέρας, προηγείται για μόλις ένα δέκατο του δευτερολέπτου, κάτι που προμηνύει μάχες μέχρις εσχάτων το Σάββατο.
Ο οκτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής Sebastien Ogier, οδηγούσε την κούρσα του ράλλυ Σαρδηνίας μέχρι και την έκτη ειδική διαδρομή. Η βροχή κατά τη διάρκεια του δεύτερου περάσματος από την “Monte-Lerno”, έκανε τον γάλλο να είναι λίγο περισσότερο αργός στα split και να παραδώσει τα σκήπτρα στον Lappi. Παρά την προσωρινή απώλεια της πρώτης θέσεις, έχει αρκετές πιθανότητες να την επανακτήσει.

Το έτερο Hyundai i20 N Rally1 του Thierry Neuville, είναι αυτό που κλείνει την τριάδα του βάθρου. Η έλλειψη πρόσφυσης και το πρόβλημα στο χειρόφρενο, απασχόλησε ιδιαίτερα τον Βέλγο. Παρά τα προβλήματα, είναι χαρούμενος με το πλασάρισμα του, και φαίνεται προς ώρας, να είναι ασφαλής.
Το άνοιγμα των ειδικών διαδρομών από τον Kalle Rovanpera, είχε σαν αποτέλεσμα ο νεαρός παγκόσμιος πρωταθλητής να χάνει χρόνο. Παρά την τέταρτη θέση γενικής, ο Φινλανδός είχε ένα αστείο ευτράπελο καθώς δύο αγελάδες βρέθηκαν στον δρόμο του. Ευτυχώς απέφυγε την σύγκρουση μαζί τους, αλλά το εμπρός δεξί μέρος του Toyota Yaris. Για την ιστορία, παρόμοιο περιστατικό είχε ο συμπατριώτης του Tommi Makinen στην Κορσική το 1997.
Προβλήματα για Katsuta,Evans και Tanak
Η πέμπτη θέση του Takamoto Katsuta, θα πρέπει σίγουρα να κάνει χαρούμενο τον Ιάπωνα οδηγό. Ωστόσο προτού φτάσει εκεί, διεκδικούσε με αξιώσεις μια θέση στο podium. Μια σύγκρουση σε βράχο στο πρωινό σκέλος, τον έκανε να χάσει πάνω από 20 δευτερόλεπτα. Μάλιστα παρομοίασε τα λασπώδη τμήματα των ειδικών, με το ράλλυ Safari, γεγονός που αναδεικνύει το πόσο επηρέασαν οι καιρικές συνθήκες τον αγώνα.
Άνοδο τριων θέσεων είχε ο Elfyn Evans, με τον Ουαλό να ανεβαίνει έκτος, από ένατος που ήταν στην SS2. Στην διάρκεια του πρώτου περάσματος από την “Tantariles”, πίεσε λίγο περισσότερο από το κανονικό, χάνοντας περισσότερο από δέκα δευτερόλεπτα. Ένα κλατάρισμα που είχε επτά χιλιόμετρα πριν τον τερματισμό της τελευταίας ειδικής της ημέρας, τον έκανε να χάσει αρκετό χρόνο και κάθε πιθανότητα να διεκδικήσει κάτι περισσότερο.
Έβδομος μετά το τέλος του πρώτου σκέλους του ράλλυ Σαρδηνίας, βρίσκεται ο Ott Tanak. Ο πρωταθλητής του 2019, αντιμετώπισε προβλήματα με την συμπεριφορά του Ford Puma WRC, και μετά το τέλος της SS4 παρομοίασε την απόδοση του αυτοκινήτου με σκουπιδιάρικο. Εκτός αυτού, είχε και εκείνος τον “άχαρο” ρόλο να καθαρίζει για τους υπόλοιπους το οδόστρωμα.

Καταστροφικό πρώτο σκέλος για Loubet και Sordo.
Όλα κυλούσαν καλά για τον Dani Sordo μέχρι το πρώτο πέρασμα από την “Monte-Lerno”. Στο 48ο χιλιόμετρο της θρυλικής ειδικής διαδρομής του ράλλυ Σαρδηνίας, ο Ισπανός έχασε τον έλεγχο και έπεσε σε ένα χαντάκι. Για καλή του τύχη υπήρχαν θεατές στο σημείο που έγινε η έξοδος και τον βοήθησαν να συνεχίσει. Ωστόσο έχασε πάνω από τρία λεπτά, και έπεσε εκτός δεκάδας.
Η έξοδος του Sordo, είχε σαν αποτέλεσμα ο Pierre Louis-Loubet να ανέβει στην τρίτη θέση, με κύριο αντίπαλο του τον Elfyn Evans. Λίγο πριν το δεύτερο πέρασμα από την “Tantariles 20Ris”, εντόπισε πρόβλημα στο κιβώτιο των ταχυτήτων. Συνεπώς, ο Γάλλος απώλεσε κάθε ελπίδα για το βάθρο, και θα επανέλθει υπό καθεστώς Rally2 το Σάββατο μη έχοντας να διεκδικήσει κάτι περισσότερο. Επιπλέον πήρε ποινή τριών λεπτών λόγω της μη συμμετοχ΄ής του στην ειδική, η οποία ακυρώθηκε εξαιτίας της αντικανονικής θέσης των θεατών.
Αναλυτικά η γενική κατάταξη μετά την ολοκλήρωση της πρώτης ημέρας του ράλλυ Σαρδηνίας

Το ράλλυ Σαρδηνίας, συνεχίζεται αύριο Σάββατο (3/6), με οκτώ ειδικές διαδρομές οι οποίες είχαν συμπεριληφθεί στην αρχική του έκδοση το 2004 και όχι μόνο. Η αρχή θα γίνει από την Coiluna-Loelle 1, με το πρώτο αυτοκίνητο να εκκινεί στις 09:05 ώρα Ελλάδας.
Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο Instagram, YouTube, Tik Tok, Discord και Twitter.