Rally Safari Preview: Το πρόγραμμα και η τηλεοπτική κάλυψη

To Rally Safari επιστρέφει στο καλεντάρι του WRC για πρώτη φορά από το 2002, αποτελώντας ένα ταξίδι προς το άγνωστος για ομάδες και οδηγούς.

Το Rally Safari επιστρέφει στο WRC από το 2002, όντας ένας πολύ ξεχωριστός προορισμός για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Οι πολύ σκληρές ειδικές διαδρομές του σε συνδυασμό με τις απρόβλεπτες καιρικές συνθήκες αναμένεται να δυσκολέψουν ομάδες και πληρώματα δεδομένου ότι κανένα από τα υπάρχοντα πληρώματα δεν έχει τρέξει στις χωμάτινες ειδικές της Κένυας.

Το πρώτο Rally Safari διεξήχθη το μακρινό 1953 και ανά τα χρόνια είχε την φήμη του πιο σκληρού κι απαιτητικού Rally. Πολυνίκης του αγώνα είναι ο γηγενής Shekhar Mehta με 5 νίκες (1973, 1979, 1980, 1981, 1982), ενώ ακολουθεί ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 1979, Bjorn Waldegard με 4 νίκες (1977, 1984, 1986, 1990). Όσον αφορά τους κατασκευαστές, η Toyota έχει 8 νίκες (1984, 1985, 1986, 1990, 1992, 1993 1994, 1995), ενώ η Nissan-Datsun 5 (1973, 1979, 1980, 1981, 1982).

Δεδομένου ότι ακόμη κι οι πιο σκληρές ειδικές διαδρομές της Ευρώπης δεν μπορούν να δώσουν ασφαλή συμπεράσματα για το τι θα συμβεί στο Rally Safari, οι ομάδες ταξιδεύουν στην Κένυα, χωρίς επί της ουσίας να γνωρίζουν ποια έχει την καλύτερη δυναμική. Μπορεί στην Πορτογαλία και στην Σαρδηνία να είδαμε ότι η Hyundai είναι ταχύτερη κι η Toyota πιο αξιόπιστη, αλλά ενδεχομένως οι ισορροπίες να αλλάξουν στον ιστορικό αγώνα.

Οι τελευταίοι νικητές του αγώνα Colin McRae-Nicky Grist με το Ford Focus το 2002
Η φετινή έκδοση του Rally Safari αναμένεται να είναι διαφορετική σε σχέση με αυτά που βλέπαμε μέχρι το 2002.

Οι ειδικές διαδρομές θα βρίσκονται εντός των πλαισίων των τωρινών κανονισμών, ενώ θα είναι και κλειστές προς τα οχήματα. Έτσι, θα περιλαμβάνει 18 ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 320,19 χιλιομέτρων. Η αγωνιστική δράση θα αρχίσει από την Πέμπτη, όπου θα διεξαχθεί μόλις μία ειδική και θα συνεχιστεί την Παρασκευή με 6 ειδικές, το Σάββατο με άλλες 6 ειδικές και την Κυριακή με 5 ειδικές διαδρομές.

Το ειδικά διαμορφωμένο service park θα βρίσκεται 100 χιλιόμετρα βορειοδυτικά της πρωτεύουσας της Κένυας, του Ναϊρόμπι, στο Ινστιτούτο Εκπαίδευσης στην Άγρια Ζωή. H Pirelli θα φέρει και πάλι την σκληρή και μαλακή γόμα των Scorpion KX, με την σκληρή γόμα να αναμένεται να χρησιμοποιηθεί περισσότερο δεδομένης της σκληρότητας των ειδικών διαδρομών της Κένυας. Κάθε οδηγός θα έχει στην διάθεσή του 28 ελαστικά σκληρής γόμας και 8 ελαστικά μαλακής γόμας.

Ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας, Sébastien Ogier, θα εκκινεί πρώτος και θα έχει τον άχαρο ρόλο να καθαρίζει τις άγνωστες ειδικές του Rally. Βέβαια, αυτή δεν θα είναι η πρώτη φορά την φετινή σεζόν που ο Γάλλος θα καθαρίζει άγνωστες σε οδηγούς και πληρώματα ειδικές, καθώς εκκινούσε πρώτος και στο Arctic Rally Φιλανδίας που διεξήχθη τον Φεβρουάριο στις χιονισμένες ειδικές του Ροβανιέμι, όπου νικητής είχε αναδειχθεί οι Ott Tänak-Martin Jarveoja.

Rally Safari
Σχετικά με τα πληρώματα των ομάδων, δεν παρατηρούνται σημαντικές αλλαγές σε σχέση με το Rally Σαρδηνίας.

Η πρωτοπόρα ομάδα της βαθμολογίας, Toyota, θα έχει στα bucket της τους Sébastien Ogier-Julien Ingrassia, τους Elfyn Evans-Scott Martin και τους Kalle Rovanperä-Scott Martin.  Στο τέταρτο αμάξι της ομάδας θα βρεθούν οι Takamoto Katsuta-Dan Barritt, οι οποίοι, όμως, δεν θα δώσουν βαθμούς στο κατασκευαστών. Στόχος της Ιαπωνικής ομάδας είναι να συνεχίσει το νικηφόρο σερί των 3 Rally.

Η Hyundai, μετά τα δύο καταστροφικά Rally σε Πορτογαλία και Σαρδηνία, θέλει να επιστρέψει σε νίκες. Ο επικεφαλής της, Andrea Adamo, υποστήριξε ότι η ομάδα δεν θα αλλάξει προσέγγιση, παρά τα δύο τελευταία κακά αποτελέσματα. Οι Ott Tänak-Martin Jarveoja, Thierry Neuville-Martijn Wydaeghe και Dani Sordo-Borja Rozada θα βρεθούν στα i20 στον συγκεκριμένο αγώνα.

Όσον αφορά την M-Sport παρατηρούνται αρκετά μεγάλες αλλαγές στην στελέχωση των bucket της. O Chris Patterson επιστρέφει στο πλευρό του Gus Greensmith, μετά από απουσία ενός Rally, όπου τον αντικατέστησε ο Stuart Loudon. Στο έτερο Fiesta θα επιστρέψουν οι Adrien Fourmaux-Renaud Jamoul, αντικαθιστώντας τους Teemu Suninen-Mikko Markkula, οι οποίοι είχαν ένα καταστροφικό Rally Σαρδηνίας.

Rally Safari
Αναλυτικά το πρόγραμμα:

Πέμπτη 24 Ιουνίου

SS1 Super Special Kasarani, 14:08 (4,84 χιλιόμετρα)

Παρασκευή 25 Ιουνίου

SS2 Chui Lodge 1, 8:09 (13,34 χιλιόμετρα)

SS3 Kedong 1, 9:05 (32,68 χιλιόμετρα)

SS4 Oserian 1, 10:18 (18,87 χιλιόμετρα)

SS5 Chui Lodge 2, 13:46 (13,34 χιλιόμετρα)

SS6 Kedong 2, 14:42 (32,68 χιλιόμετρα)

SS7 Oserian 2, 15:55 (18,87 χιλιόμετρα)

Σάββατο 26 Ιουνίου

SS8 Elmenteita 1, 8:08 (14,67 χιλιόμετρα)

SS9 Soysambu 1, 9:08 (14,67 χιλιόμετρα)

SS10 Sleeping Warrior 1, 10:22 (31,08 χιλιόμετρα)

SS11 Elmenteita 2, 14:05 (14,67 χιλιόμετρα)

SS12 Soysambu 2, 15:08 (14,67 χιλιόμετρα)

SS13 Sleeping Warrior 2, 16:22 (31,08 χιλιόμετρα)

Κυριακή 27 Ιουνίου


SS14 Loldia 1, 7:26 (11,33 χιλιόμετρα)

SS15 Hell’s Gate 1, 8:38 (10,56 χιλιόμετρα)

SS16 Malewa, 10:45 (9,71 χιλιόμετρα)

SS17 Loldia 2, 11:25 (11,33 χιλιόμετρα)

SS18 Hell’s Gate 2 PowerStage, 13:18 (10,56 χιλιόμετρα)

Οι ειδικές διαδρομές 4,5,6,7,10,11,12,13,16,17,18 θα μεταδοθούν live από τα συνδρομητικά κανάλια της CosmoteTV. Μπορείτε να παρακολουθήσετε ζωντανά όλες τις ειδικές διαδρομές από την συνδρομητική πλατφόρμα του WRC All Live.

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTubeTik TokDiscord και Twitter.

Παύλος Γασπαρινάτος

Μεγάλος λάτρης της Formula 1 και του WRC. Ενίοτε παρακολουθώ και MotoGP ή οτιδήποτε κινείται σε 2 ή 4 τροχούς. Η πίεση του Σάκη Ζαφειρόπουλου με "ανάγκασε" να επισκεφτώ την πίστα Speed Park κι από τότε είμαι μεγάλος θαμώνας της συγκεκριμένης πίστας.

F1RACINGNEWS