Ράλλυ Σαφάρι (Preview): Δοκιμασία μηχανών και ανθρώπων 

ράλλυ Σαφάρι
2022 FIA World Rally Championship / Round 06 / Safari Rally Kenya 2022 / 22nd-68th June, 2022 // Worldwide Copyright: Toyota Gazoo Racing WRT
Μετά το 1-2 της Hyundai στις λασπώδεις ειδικές της Σαρδηνίας, η δράση στο WRC μεταφέρεται στην Κένυα για το ράλλυ Σαφάρι το οποίο θα διεξαχθεί το τετραήμερο 21-25 Ιουνίου, με τον εν λόγω αγώνα να έχει άρωμα Ελλάδας. 

Το ράλλυ Σαφάρι αποτελούσε ανέκαθεν έναν από τους πιο δύσκολους και απαιτητικούς αγώνες στο WRC. Οι πολύ υψηλές θερμοκρασίες, η μορφολογία του εδάφους και οι τεράστιες σε μήκος ειδικές διαδρομές, καθιστούν τον αγώνα δοκιμασία ανθρώπων και μηχανών. 

Η Κένυα, θα αποτελέσει τον έβδομο γύρο στο WRC και πρώτο του δεύτερου μισού της φετινής σεζόν. Είναι προγραμματισμένος να διεξαχθεί το τετραήμερο 21-25 Ιουνίου, με το επίκεντρο του να είναι η περιοχή Naivasha.  

Αποτελεί έναν από τους αγώνες που μπήκαν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ από καταβολής του σπορ, το 1973. Παρέμεινε στο καλεντάρι αυτού, μέχρι το 2002 και επέστρεψε το 2021 με νικητές τους Sebastien Ogier/Julien Ingrassia με Toyota GR Yaris Rally1. 

Από τους 45 οδηγούς που θα περάσουν την ράμπα της εκκίνησης, πέρα από τα “λαμπερά” ονόματα (Sebastien Ogier), ξεχωρίζουν δύο Ελληνικές συμμετοχές. Ο λόγος φυσικά για τον Ιορδάνη Σερδερίδη και τον Γιώργο Βασιλάκη και οι επιδόσεις τους αναμένονται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον.  

Όλα όσα πρέπει να ξέρετε για οτο ράλλυ Σαφάρι

Ο αγώνας 

Η δράση στο έβδομο ράλλυ της χρονιάς ξεκινά την Τετάρτη 21 Ιουνίου, με το shakedown στην ειδική “Loldia”, μήκους 5,4 χιλιομέτρων. Το πρώτο αυτοκίνητο θα εκκινήσει στις 10:01 το πρωί. Στο σημείο αυτό να τονίσουμε πως Ελλάδα και Κένυα έχουν την ίδια ώρα, πράγμα που σημαίνει πως δεν υπάρχει κάποια διαφοροποίηση στο κομμάτι αυτό. 

Στην συνέχεια θα ακολουθήσει η τελετή εκκίνησης στο πάρκο Uhuru στο Ναϊρόμπι στις 12:45 το μεσημέρι της Πέμπτης 22 Ιουνίου. Αργότερα, στις 14:05 θα διεξαχθεί η υπερειδική “Kasarani”, μήκους 4,84 χιλιομέτρων σε 100% χωμάτινη επιφάνεια. 

Το πραγματικό ράλλυ Σαφάρι, και κατ’επέκταση η πρώτη μέρα του ομώνυμου αγώνα συνεχίζεται την Παρασκευή 23 Ιουνίου με τρεις επαναλαμβανόμενες ειδικές διαδρομές (Loldia,Geothermal,Kedong). Τα πληρώματα θα τρέξουν συνολικά 125,82 αγωνιστικά χιλιόμετρα.   

Η πιο απαιτητική ημέρα του έβδομου γύρου της σεζόν είναι το Σάββατο 24 Ιουνίου. Οι οδηγοί θα καλύψουν 150,88 χιλιόμετρα σε τρεις επαναλαμβανόμενες ειδικές (Soysambu,Elmenteita,Sleeping Warrior). 

O επίλογος θα γραφτεί την Κυριακή 25 Ιουνίου με έξι ειδικές διαδρομές (τρεις και οι επαναληπτικές τους), συνολικού μήκους 74,38 χιλιομέτρων. H Powerstage του αγώνα θα είναι η Hell’s Gate (10,53 χιλιόμετρα). Το πρώτο πλήρωμα θα εκκινήσει στις 14:15. 

Οι πρωταγωνιστές με μια ματιά 

Οι συμμετοχές που θα περάσουν την ράμπα της εκκίνησης το μεσημέρι της Πέμπτης 22 Ιουνίου είναι 45, αριθμός ρεκόρ για τα δεδομένα του αγώνα. Από αυτές οι 10 είναι προδιαγραφών Rally1, 15 προδιαγραφών Rally2 και 5 προδιαγραφών Rally 3. Οι υπόλοιπες 15 συμμετοχές αφορούν κατά κύριο λόγο το ομώνυμο πρωτάθλημα ράλλυ της χώρας. 

Toyota Gazoo Racing WRT 

Όπως και στον προηγούμενο αγώνα (Σαρδηνία), έτσι και στο ράλλυ Σαφάρι η ομάδα από την Ιαπωνία θα παρατάξει τέσσερα Toyota GR Yaris Rally1. 

Για ακόμη έναν αγώνα οι Kalle Rovanpera/Jonne Halttunen θα κληθούν να “ανοίξουν” τις ειδικές διαδρομές της Παρασκευής (23/6). Ο νεαρός παγκόσμιος πρωταθλητής καλείται να κάνει back to back νίκες την Κένυα, αφού κέρδισε και τον περσινό αγώνα. 

Το πρόγραμμα μερικής εμπλοκής για τους Sebastien Ogier/Vincent Landais συνεχίζεται στις σκληρές ειδικές του ράλλυ Σαφάρι. O οκτώ φορές παγκόσμιος πρωταθλητής στοχεύει στην επιστροφή του στις καλές εμφανίσεις, μετά την έξοδο που είχε στην Σαρδηνία και τον έθεσε εκτός διεκδίκησης της νίκης. 

Οι Elfyn Evans/Martin Scott, με εφαλτήριο την δεύτερη θέση στον περσινό αγώνα, ταξίδεψαν στην Κένυα με σκοπό μια ακόμη παρουσία στο βάθρο. Ο Ουαλός ήταν το τελευταίο βαθμολογούμενο Rally1 στον προηγούμενο αγώνα καθώς οι βροχερές καιρικές συνθήκες προκάλεσαν πολλά προβλήματα στα πληρώματα της μεγάλης κατηγορίας. 

Την σύνθεση της Toyota ολοκληρώνουν οι Takamoto Katsuta/Aaron Johnston. O Iάπωνας ολοκλήρωσε το 1-2-3 της ομάδας το 2022, και ήταν το μοναδικό του βάθρο. Στις δηλώσεις του τόνισε πως αισθάνεται απογοητευμένος από την απόδοση του στην Σαρδηνία και πρόσθεσε πως η Κένυα είναι ένας πολύ καλός αγώνας για εκείνον.  

Hyundai Shell Mobis WRT 

Το ηθικό είναι κάτι παραπάνω από ακμαιότατο για τους Νοτιοκορεάτες. Και πως να μην είναι από την στιγμή που πανηγύρισαν το πρώτο τους φετινό 1-2 στην Σαρδηνία. Παράλληλα ανακοίνωσαν τις προσθήκες των Teemu Suninen και Emil Lindholm (διαβάστε περισσότερα εδώ). 

Οι “μόνιμοι” της Hyundai οι Thierry Neuville/Martjin Wydaeghe και Esapekka Lappi/Janne Ferm εφορμούν για ακόμα ένα θετικό αποτέλεσμα. Ενδεχόμενη νίκη του Βελγικού διδύμου βάζει για τα καλά τον Neuville στο παιχνίδι του τίτλου και κατ’επέκταση στην διεκδίκηση του πρωταθλήματος των κατασκευαστών. 

Ακάθεκτοι συνεχίζουν οι Dani Sordo/Candido Carrera οι οποίοι θα δώσουν το παρόν στον έβδομο αγώνα της χρονιάς. Καθώς μετρούν ήδη μια παρουσία στο βάθρο (Πορτογαλία), επιδιώκουν να τις κάνουν δύο μιας και οι χωμάτινες επιφάνειες δείχνουν να τους ταιριάζουν περισσότερο. 

M-Sport WRT 

Τις συμμετοχές των αυτοκινήτων προδιαγραφών Rally1 ολοκληρώνει η M-Sport WRT. Μετά από τέσσερις αγώνες θα κατέβει με τρία Ford Puma WRC. 

Φυσικα όλο το βάρος πέφτει στους δύο οδηγούς πλήρους εμπλοκής (Ott Tanak, Pierre-Louis Loubet). Τα προβλήματα αξιοπιστίας έκαναν την Βρετανική ομάδα να γευτεί μόλις μια φορά το νέκταρ της νίκης (Σουηδία) και να φτάσουν πολύ κοντά σε ακόμα μια (Κροατία). Ακλόνητο φαβορί για καλό πλασάρισμα θεωρείται ο Ott Tanak. 

Το τρίτο Ford Puma WRC θα μοιραστούν οι Ιορδάνης Σερδερίδης/Andy Malfoy, με τον Γάλλο να έχει αρκετά γαλόνια πάνω του, μιας και ήταν παρτενέρ του Stephane Lefebvre. Στόχος φυσικά είναι να μαζέψουν όσες περισσότερες εμπειρίες μπορούν. 

WRC 2 και WRC 3 

Το αρκετά αυξημένο κόστος συμμετοχής σε αγώνα εκτός Ευρώπης όπως είναι το ράλλυ Σαφάρι. Παρόλα αυτά 15 αυτοκίνητα Rally2 θα συμμετάσχουν στον έβδομο γύρο της σεζόν, αριθμός αρκετά μικρός σε σύγκριση με τους αγώνες επί Ευρωπαϊκού εδάφους. 

Στην σχετική λίστα ξεχωρίζει μια ελληνική συμμετοχή. Η θυγατρική ομάδα της Μ-Sport Ford, θα έχει στις τάξεις της τους Γιώργο Βασιλάκη/Tom Krawszik πίσω από το τιμόνι ενός Ford Fiesta Rally2. Το δεύτερο Fiesta θα μοιραστούν οι Gregoire Munster/Louis Louka, μιας και οι Adrien Fourmaux/Alexander Coria θα απουσιάζουν. 

Αδιαφιλονίκητα φαβορί για την νίκη παραμένουν οι Kajetan Kajetanowicz/Maciej Szczepaniak και Oliver Solberg/Eliott Edomondson. Και οι δύο οδηγοί θα μοιραστούν από ένα Skoda Fabia Rally2 evo. 

Τα βλέμματα στρέφονται στον τοπικό ήρωα Karel Patan, ο οποίος θα τρέξει ως ιδιώτης πίσω από τιμόνι ενός Ford Fiesta R5. Από εκεί και πέρα με ενδιαφέρον αναμένονται οι επιδόσεις των Armin Kremer/Timo Gottschalk (Skoda Fabia Rally2 evo) και Danier Chwist/Kamil Heller (Skoda Fabia RS Rally2). 

Τέλος για το WRC 3 θα τρέξουν 5 αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally3. Αυτά θα τα μοιραστούν οι Diego Dominguez Jr/Rogelio Penate, Hamza Anwar/Adnan Din, Jeremiah Wahome/Victor Okundi, McRae Kimathi/Mwangi Kioni και Jason Bailey/Jamie Willets. Και οι πέντε συμμετέχοντες θα τρέξουν πίσω από το τιμόνι ενός Ford Fiesta Rally3. 

Τηλεοπτικά 

Επιλεγμένες ειδικές διαδρομές θα προβληθούν από το Cosmote Sport 7 (ειδικές 1,5-7,12-13, 17-19), ενώ ολόκληρο το πρόγραμμα του τετραημέρου, καθώς και πολύ πλούσιο υλικό μπορείτε να το παρακολουθήσετε από την ΟΤΤ πλατφόρμα του WRC (WRC+). 

Διαβάστε όλα τα νέα της F1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTubeTik TokDiscord,Twitter

Total
0
Shares
Related Posts