O Sebastien Ogier κατέκτησε την τρίτη του φετινή νίκη στο ράλλυ Σαφάρι, με τους Kalle Rovanpera και Elfyn Evans να ολοκληρώνουν το βάθρο και τον Takamoto Katsuta να κλειδώνει το πρώτο 1-2-3-4 της Τοyota Gazoo Racing για το 2023.
Το ράλλυ Σαφάρι ολοκληρώθηκε και ο τίτλος του πιο δύσκολου και απαιτητικού αγώνα στο WRC του ανήκει δικαιωματικά. Αυτόν τον αγώνα θα έχει να τον θυμάται για αρκετό καιρό η Toyota, καθώς έκανε ένα εμφατικό 1-2-3-4, το οποίο είναι το τρίτο στην Κένυα και πέμπτο συνολικά στην ιστορία της.
Τελικά η βροχή έκανε την εμφάνιση της στην τελευταία ειδική του Σαββάτου κάτι το οποίο ανέτρεψε τα δεδομένα του αγώνα, εν αντιθέσει με την Κυριακή που οι ειδικές έγιναν σε στεγνές συνθήκες. Τα δράματα ωστόσο δεν έλειψαν.
58η νίκη για Ogier και ιστορικό 1-2-3-4 η Toyota
Μπορεί ο Sebastien Ogier να πήρε την νίκη, ωστόσο για να φτάσει μέχρι εκεί πέρασε δια πυρός και σιδήρου. Αρχικά, υπέστη κλατάρισμα στην εναρκτήρια ειδική του Σαββάτου, με αποτέλεσμα ο Kalle Rovanpera να ροκανίζει ολοένα και περισσότερο την διαφορά του. Διαφορά την οποία δεν έχασε την Κυριακή, παρότι αντιμετώπισε προβλήματα και την Κυριακή. Με αυτόν τον τρόπο έφτασε στην νίκη στο ράλλυ Σαφάρι, τρίτη για φέτος και 58η στην καριέρα του.
Στο μεσαίο σκαλί του βάθρου ανέβηκε ο Kalle Rovanpera, o οποίος έφτασε μια ανάσα από την ανατροπή. Σε αυτό βοήθησαν και τα προβλήματα που αντιμετώπισε ο Οgier, αλλά η προέλαση του οκτάκις παγκόσμιου πρωταθλητή έβαλε φρένο στις βλέψεις του για τη νίκη. Πέρα από ορισμένα μικρά λάθη δεν υπήρξε κάποιο άλλο πρόβλημα και συνεχίζει να οδηγεί την κούρσα στο πρωτάθλημα οδηγών.


Σταθερά και δίχως περαιτέρω ρίσκα κινήθηκε ο Elfyn Evans ο οποίος ολοκλήρωσε την τριάδα του βάθρου. Ο Ουαλός, παραλίγο να εγκαταλείψει το Σάββατο, όταν ο κινητήρας του Toyota Yaris GR Rally1 έσβησε, αφού μπήκε μέσα σε έναν νερόλακκο. Κύριο μέλημα του οδηγού της Ιαπωνικής ομάδας ήταν ο τερματισμός και η παρουσία στο βάθρο, στόχους τους οποίους και πέτυχε αμφότερους.
Ο Takamoto Katsuta, ήταν αυτός ο οποίος ολοκλήρωσε το τρίτο 1-2-3-4 της Toyota. Χωρίς να κάνει κανένα απολύτως λάθος και κέρδισε δυο ειδικές διαδρομές. Ο Ιάπωνας έζησε για μια ειδική το όνειρο του βάθρου, προτού επιστρέψει στην τέταρτη θέση στην οποία παρέμεινε μέχρι το τέλος.
Έχοντας σίγουρη την παρουσία του στους βαθμούς, ο Dani Sordo δεν ρίσκαρε περισσότερα πράγματα και πήγε με ασφάλεια στον τερματισμό. Έτσι κι έγινε και ο Ισπανός οδηγός της Hyundai έγινε ο μοναδικός οδηγός που έφερε σημαντική συγκομιδή βαθμών στους Νοτιοκορεάτες.
Ηρεμία για M-Sport και τα υπόλοπα πληρώματα της Hyundai
Την έκτη και την έβδομη θέση κατέλαβαν τα δύο πληρώματα της M-Sport, Ott Tanak και Pierre-Louis Loubet. Η διαφορά τους με τις πρώτες θέσεις ήταν πολύ μεγάλη, με τον Εσθονό να παίρνει κεφάλι μετά τα πολλά προβλήματα με τα ελαστικά που κλήθηκε να αντιμετωπίσει. Οι δύο οδηγοί, διατήρησαν τις θέσεις τους και σήμερα.


Την βαθμολογούμενη δεκάδα έκλεισαν οι Thierry Neuville, Kajetan Kajetanowicz και Martin Prokop, με τον Τσέχο οδηγό να επιστρέφει στις διακρίσεις.
O Esapekka Lappi κατάφερε να χαλάσει για λίγο το όνειρο του 1-2-3-4 της Toyota, αφού ανέβηκε στην τρίτη θέση της κατάταξης. Στην πρώτη ειδική του απογευματινού loop του Σαββάτου, το σύστημα μετάδοσης παρέδωσε πνεύμα και με αυτόν τον τρόπο σταμάτησε το σερί των βάθρων του. O Φινλανδός επέστρεψε την Κυριακή, και μάλιστα πήρε έναν βαθμό λόγω της πέμπτης θέσης στην Powerstage.
Η γενική κατάταξη μετά την ολοκλήρωση του ράλλυ Σαφάρι


Οι βαθμολογίες οδηγών και κατσκευαστών




Επόμενος αγώνας, είναι το ράλλυ Εσθονίας το τετραήμερο 20-23/7, στο οποίο θα κάνει ντεμπούτο ο Teemu Suninen με τα χρώματα της Hyundai.
Διαβάστε όλα τα νέα της F1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο Instagram, YouTube, Tik Tok, Discord,Twitter