Rally Safari 1η Μέρα – Επικεφαλής ο Rovanpera

Ο επικεφαλής του πρωταθλήματος ήταν τρίτος στη γενική θέση πίσω από τον Evans και τον Ogier μετά το πρωινό loop προτού τα δράματα χτυπήσουν τους αντιπάλους του το απόγευμα προσφέροντας του την πρωτιά.

Παρά το γεγονός ότι άνοιξε το δρόμο, ο Rovanpera κέρδισε την τελευταία ειδική της ημέρας και τρίτη του συνολικά έχοντας διαφορά 14,6 δευτερόλεπτα μπροστά από τον ομόσταυλό του Takamoto Katsuta. Ο Έβανς τελείωσε την ημέρα 22,4 δευτ. πίσω στην τρίτη θέση Ο Takamoto Katsuta της Toyota ολοκλήρωσε την ημέρα στην τέταρτη θέση μπροστά από τον Thierry Neuville, ενώ ο Ogier έχασε 2 λεπτά 21,6 δευτ. για να αλλάξει ένα κλαταρισμένο λάστιχο, αφήνοντας τον οκτώ φορές παγκόσμιο πρωταθλητή στην έκτη θέση συνολικά.

Ο Oliver Solberg της Hyundai θα ξεκινήσει το Σάββατο έβδομος στη γενική, ενώ ο Gus Greensmith ήταν ο μόνος από την ομάδα της M-Sport που συνεχίζει βρσκόμενος στη 12η θέση αφού έχασε 13 λεπτά από κλαταρισμα το πρωί. Μια καταστροφική μέρα για την M-Sport αφού οSebastien Loeb, Craig Breen και Adrien Fourmaux εγκατέλειψαν από μηχανικά προβλήματα. Ο Loeb βγήκε από το ράλι το πρωί αφού έμεινε από ηλεκτρικά αφού έχασε τον κινητήρα εσωτερικής καύσης από μια μικρή φωτιά.

Το απόγευμα ξεκίνησε με μια αλλαγή στην πρωτοπορία, καθώς το αριστερό πίσω λάστιχο στο GR Yaris του Evans άρχισε να ξεφουσκώνει επτά χιλιόμετρα από το τέλος της ειδικής, κοστίζοντας στον Ουαλό 18,7 δευτερόλεπτα και το προβάδισμα του ράλι. Ο Ogier κέρδισε την ειδική με 4,3 δευτ. από τον Κατσούτα για να προχωρήσει σε προβάδισμα 8,2 δευτ. έναντι του Ιάπωνα. Ο Rovanpera ήταν ο τρίτος ταχύτερος μπροστά από τους Tanak και Neuville που είχαν οι οποίοι έχασαν χρόνο με πρόβλημα στο κιβώτιο και απώλεια ισχύος το πρωί αντίστοιχα. Ο Neuville συνέχιζε να παλεύει με το αυτοκινήτο του το απόγευμα.

Η 5η ειδική είχε επιπλέον δράματα καθώς ο έβδομος Fourmaux αντιμετώπισε πρόβλημα μετάδοσης που τον έβαλε εκτός. Το επόμενο τεστ είδε τον Ogier να επεκτείνει το προβάδισμά του στο ράλι αφού κέρδισε την ειδική 6 κατά 0,4 δευτερόλεπτα από τον Katsuta, ο οποίος συνέχισε να κάνει μια δυνατή εμφάνιση στο πρωινό loop. Ο Rovanpera συνέχισε τον γρήγορο ρυθμό του για να περάσειι τον Evans στην τρίτη θέση γενικής, καθώς η Toyota επέκτεινε το μονοπώλιό της στις τέσσερις πρώτες θέσεις. Η ημέρα είχε μια τελευταία ανατροπή χάρη στο δεύτερο πέρασμα μέσω της περιβόητης δοκιμής Kedong μήκους 31,25 χιλιομέτρων, με βαθιά άμμο που εμπόδιζε τα πληρώματα το πρωί.

Παρά το γεγονός ότι οι ομάδες αμφισβήτησαν εάν έπρεπε να προχωρήσει το ράλλυ, δεδομένης της δυσκολίας στην άμμο, πάρθηκε η απόφαση να συνεχιστεί ο αγώνας. Το προβάδισμα άλλαξε χέρια για άλλη μια φορά αφού ο Ogier τρύπησε το αριστερό του ελαστικό σε μια ευθεία 1,5 χιλιομέτρου, 18 χιλιόμετρα μέσα στη ειδική. Η αλλαγή τροχού έδωσε στον Rovanpera το προβάδισμα στο ράλι, καθώς ο Φινλανδός βρήκε έναν τρόπο μέσα από την άμμο για να κερδίσει την ειδική με διαφορά 3,6 δευτ. από το Neuville. Ο Tanak ήταν τρίτος ταχύτερος καθώς ανέβηκε στην τρίτη θέση της γενικής ενώ ένας προσεκτικός Έβανς έχασε 21,1 δευτερόλεπτα.

Από την άλλη πλευρά ο Katsuta έχασε ακόμη περισσότερο χρόνο αφού έπρεπε να κινηθεί γύρω από το Breen, ο οποίος έμεινε αποκλεισμένος στην άκρη του δρόμου μέσα στην ειδική. Οι ομάδες θα επιστρέψουν στη δράση το Σάββατο με 150 αγωνιστικά χιλιομέτρα χωρισμένα σε έξι ειδικές

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTubeTik TokDiscord και Twitter.

F1RACINGNEWS