Χωρίς να χρειαστεί να πιέσει ιδιαίτερα στο τέταρτο σκέλος, ο Sebastien Ogier είναι ο νικητής του ράλι Μόντε-Κάρλο και πολυνίκης του αγώνα με 9 νίκες. Δεν κατάφερε την ανατροπή ο Rovanpera, και τερμάτισε δεύτερος. Κλείδωσε την τριάδα του βάθρου ο Neuville.
Τέσσερις ειδικές διαδρομές περιείχε το πρόγραμμα του τέταρτου και τελευταίου σκέλους του ράλι Μόντε-Κάρλο, με τα πληρώματα να κάνουν άλλα 67,88 αγωνιστικά χιλιόμετρα. Ο καιρός σε αντίθεση με την Παρασκευή και το Σάββατο ήταν συννεφιασμένος με μικρά διαστήματα ηλιοφάνειας. Οι οδηγοί έτρεξαν σε διαδρομές με στεγνό οδόστρωμα
Η διαφορά των 36 δευτερολέπτων που διαμορφώθηκε ανάμεσα σε Ogier και Rovanpera την Παρασκευή, έδειχνε πως ο Γάλλος οκτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής θα έκανε διαχείριση και θα έφτανε ένα βήμα πιο κοντά στη νίκη. Τα δεδομένα άλλαξαν άρδην το Σάββατο, όταν η διαφορά έπεσε κατά 20 δευτερόλεπτα και αυτή πήγε στα 16, δίνοντας το αβαντάζ στον Φινλανδό παγκόσμιο πρωταθλητή να πιέσει για την μεγάλη ανατροπή.
Πως διακυμάνθηκε το τέταρτο σκέλος
Όταν η εμπειρία μιλάει τα πάντα περισσεύουν. O Sebastien Ogier, με την ανάλογη ψυχραμία και όχι μόνο κατάφερε να πάρει την ένατη νίκη στο Μόντε-Κάρλο. Επιπλέον έγινε ο πολυνίκης του αγώνα με 9 νίκες. Αλλά απέδειξε σε όλους ποιο είναι το απόλυτο αφεντικό στο Πριγκιπάτο. Ο Γάλλος έβαλε στο σακούλι τους 25 βαθμούς και ακόμα δύο κερδισμένες ειδικές, φτάνοντας συνολικά τις 9 στο Μόντε-Κάρλο.
O Kalle Rovanpera ξεκίνησε με στόχο την μεγάλη ανατροπή για την κατάκτηση της πρώτης νίκης στην καριέρα του στο Μόντε-Κάρλο. Ο παγκόσμιος πρωταθλητής δεν μείωσε την διαφορά από τον Ogier, αλλά απόλαυσε την συμμετοχή του στον εναρκτήριο αγώνα της σεζόν, σώζοντας από περαιτέρω φθορά τα ελαστικά του.Αυτό που κρατά σε κάθε περίπτωση είναι το ότι κατάφερε να βάλει δύσκολα σε έναν πρωταθλητή.
Στο χαμηλότερο σκαλί του βάθρου ανέβηκε ο Thierry Neuville. Ο Βέλγος οδηγός της Hyundai Motorsport πήγε με σφιχτή στρατηγική στο σημερινό σκέλος γνωρίζοντας πως δεν μπορεί να κάνει κάτι περισσότερο. Η επίδοσή του αυτή χρυσώνει κάπως το χάπι για τους Νοτιοκορεάτες. Τα άλλα δύο πληρώματα (Lappi,Sordo), εμφανίστηκαν κατώτερα των περιστάσεων.
Χωρίς προβλήματα πήγε ως τον τερματισμό ο Elfyn Evans. Ο Ουαλός χωρίς να έχει να διεκδικήσει το κάτι παραπάνω αρκέστηκε στην τέταρτη θέση και τους δώδεκα βαθμούς. Σα να μην έφταναν όλα αυτά, ένα τετακέ στην 16η ειδική, τον ανάγκασε να “φρενάρει” τον ρυθμό του και να πάει στον “αυτόματο πιλότο” μέχρι το τέλος. Συγκομιδή για τον ίδιο ήταν οι δώδεκα βαθμοί της τέταρτης θέσης.
Την ήρεμη δύναμη της τέταρτης ημέρας αποτέλεσε ο Takamoto Katsuta. Ο Ιάπωνας οδηγός της Toyota Gazoo Racing ήταν σε ασφαλή απόσταση τόσο από τις κάτω, όσο και από τις πάνω θέσεις. Όλα έδειχναν ότι θα είχε ένα αξιοπρεπές ξεκίνημα στην πρεμιέρα της σεζόν. Ένα πρόβλημα στην πίσω αριστερή ανάρτηση τον έκανε να χάσει πολύτιμο χρόνο στην Powerstage
Με προβλήματα και σήμερα ο Sordo
Χωρίς το υβριδικό σύστημα κλήθηκε να πορευθεί και σήμερα ο Dani Sordo. Η απουσία αυτού δεν του έδωσε τη δυνατότητα να κυνηγήσει το κάτι παραπάνω στο τέταρτο σκέλος. Η προσπάθεια του Ισπανού της Hyundai Motorsports, λίγο έλειψε να γίνει θρύψαλα, καθώς μετά το τέλος της 15ης ειδικής διαδρομής του επιβλήθηκε ποινή 10 δευτερολέπτων για jumpstart, η οποία μετά αφαιρέθηκε από τον συνολικό του χρόνο. Παρόλα αυτά η ποινή αφαιρέθηκε και πήρε τους έξι βαθμούς της έβδομης θέσης.
Η ποινή που επιβλήθηκε στον Dani Sordo, λίγο έλλειψε να ευνοήσει τον ομόσταυλό Esapekka Lappi. Ο Φινλανδός ολοκλήρωσε τον αγώνα στην όγδοη θέση. Παραπονέθηκε ωστόσο για την έλλειψη ρυθμού, που τον κράτησε κατά κάποιο τρόπο δέσμιο και δεν του επέτρεψε να πιέσει περισσότερο για το κάτι παραπάνω.
Τον χαμένο χρόνο από το κλατάρισμα του Nikolay Gryazin, έσπευσε να εκμεταλλευτεί στο έπακρο ο Yohan Rossel. Ο Γάλλος οδηγός της Citroen, μείωσε την διαφορά κατά πέντε δευτερόλεπτα, αλλά τερμάτισε στην δεύτερη θέση. Στην διεκδίκηση της νίκης ήταν μέχρι πρότινος και ο Stephane Lefebvre. Ένα κλατάρισμα όμως το πρωί, τον έκανε να χάσει τέσσερα λεπτά και να δώσει την τρίτη θέση στον Pepe Lopez. Αξιοπρεπής ήταν η εμφάνιση του Τσέχου Erik Cais.
Το επόμενο ραντεβού με τον μαγικό κόσμο του WRC, είναι σε λιγότερο από τρεις εβδομάδες, στις χιονισμένες ειδικές διαδρομές του ράλι Σουηδίας (9-12/2).
H κατάταξη μετά τη ολοκλήρωση του ράλι Μόντε-Κάρλο


Οι πέντε οδηγοί που πήραν επιπλέον βαθμούς στην Powerstage


Δείτε αναλυτικά την βαθμολογία


Η βαθμολογία των κατασκευαστών


Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο Instagram, YouTube, Tik Tok, Discord και Twitter.