Ο μαγικός κόσμος του WRC θα βρίσκεται για τις επόμενες τέσσερις ημέρες στο Μεξικό, πρώτο χωμάτινο αγώνα της χρονιάς και τρίτο συνολικά στη σεζόν, στην επιστροφή του Sebastien Ogier στη δράση μετά το Μόντε-Κάρλο.
Το WRC, επιστρέφει στην δράση μετά από 34 ημέρες. Διαφορετική χώρα,διαφορετική ήπειρος και επιφάνεια. Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι επιστρέφει στο χώμα μετά από 5,5 μήνες και το ράλι Νέας Ζηλανδίας. Βάση του τρίτου αγώνα της χρονιάς θα είναι η πόλη Guanjuato, σε αντίθεση με τις προηγούμενες χρονιές που βρισκόταν στο Leon.
Μια από τις πολύ βασικές δυσκολίες που έχουν να αντιμετωπίσουν οι οδηγοί είναι αναμφίβολα το υψόμετρο. Τα πληρώματα καλούνται να τρέξουν σε ειδικές διαδρομές, με υψόμετρο πάνω από 2.000 μέτρα. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η διαδρομή “Otates”, καθώς το ψηλότερο σημείο είναι τα 2.552 μέτρα. Συνεπώς αυτό θα επηρεάσει ως έναν βαθμό τους κινητήρες των αυτοκινήτων, οι οποίοι σε υψηλά υψόμετρα χάνουν έως το 30% της λειτουργικότητας τους.
Ένας αγώνας με Γαλλική εσάνς
Το ράλι Μεξικού εντάχθηκε στο πρόγραμμα του WRC για πρώτη φορά το 2004. Νικητές εκείνη την χρονιά, αναδείχθηκαν οι Markko Martin/Michael Park με Ford Focus WRC. Το 2005 ήταν η σειρά των Petter Solberg/Phil Mills να πανηγυρίσουν την νίκη με Subaru Impreza S11 WRC (διαβάστε το σχετικό αφιέρωμα εδώ). Από το 2006 και με εξαίρεση το 2009, ήταν ένας μονόλογος του Sebastien Loeb.
O Aλσατός πολυπρωταθλητής κέρδισε τον αγώνα έξι φορές (2006-2008,2010-2012), με Citroen Xsara,C4 και DS3. Η συνέχεια ανήκε στον συνονόματο του Sebastien Ogier (2013-2015,2018-2020). Μάλιστα ο Ogier πήρε τις έξι αυτές νίκες με τέσσερα διαφορετικά αυτοκίνητα (VW Polo R,Citroen C3 WRC,Ford Fiesta,Toyota Yaris).
Την πρωτοκαθεδρία των δύο Γάλλων πρωταθλητών έσπασαν οι Jari-Matti Latvala (2016,VW Polo R) και Kris Meeke (2017,Citroen C3 WRC).
Ο αγώνας του 2020, παρότι υπήρχαν εγγυήσεις πως δεν θα τον επηρεάσει η ταχύτατη εξάπλωση της Covid-19,αυτός ολοκληρώθηκε στο δεύτερο σκέλος. Αιτία ήταν η επιβολή περιοριστικών μέτρων, η οποία δεν άφηναν ανεπηρέαστες τις πτήσεις και οι ομάδες έπρεπε να επιστρέψουν άμεσα στις βάσεις τους.
Η φετινή έκδοση
Το βράδυ της Πέμπτης 16 Μαρτίου (ξημερώματα Παρασκευής 17 Μαρτίου σε ώρα Ελλάδας), στις 03:55 θα διεξαχθεί η καθιερωμένη τελετή εκκίνησης. Αμέσως μετά θα έχουμε τις δύο πρώτες ειδικές διαδρομές του αγώνα, μήκους 1,12 χιλιομέτρων.
Ωστόσο το πραγματικό ράλι Μεξικού θα ξεκινήσει το πρωί της Παρασκευής 17 Μαρτίου (αργά το μεσημέρι στην Ελλάδα), με άλλες επτά ειδικές διαδρομές. Το συνολικό τους μήκος θα είναι 125,84 χιλιόμετρα. Ο αγώνας θα συνεχιστεί το Σάββατο 18 Μαρτίου, με άλλες 9 ειδικές διαδρομές, μήκους 128,32 χιλιομέτρων και είναι η μεγαλύτερη μέρα του ράλι.
Τέλος, την Κυριακή 19 Μαρτίου, το πρόγραμμα περιλαμβάνει τέσσερις ειδικές διαδρομές,συνολικού μήκους 61,53 χιλιομέτρων. Αξίζει να πούμε πως από τις 23 ειδικές διαδρομές οι επτά είναι ή θυμίζουν υπερειδικές διαδρομές.
Οι ομάδες στο μικροσκόπιο
Toyota Gazoo Racing
Η φτωχή συγκομιδή βαθμών στο ράλι Σουηδίας, λειτούργησε σαν ένα καμπανάκι για την Ιαπωνική ομάδα. Στο ράλι Μεξικού, θα έχουν το βαρύ πυροβολικό, που ακούει στο όνομα Sebastien Ogier. Ο Γάλλος οδηγός θα επιδιώξει να γίνει ο πολυνίκης του αγώνα και στην χώρα των σομπρέρο. Μαζί με τον Sebastien Loeb έχουν από έξι νίκες.
Κύριος στόχος των Ιαπώνων είναι η διατήρηση των σκήπτρων στο Μεξικό, αφού το 2020 πέτυχαν το 1-3, με τον Elfyn Evans να είναι ο νικητής και τον Kalle Rovanpera τρίτο. Το θετικό για την Toyota είναι πως θα έχει καθαρό οδόστρωμα μπροστά της, κάτι που θα της κάνει το έργο ευκολότερο.
Την ομάδα του Jari-Matti Latvala θα εκπροσωπήσουν οι Sebastien Ogier/Vincent Landais,Kalle Rovanpera/Jonne Halttunen,Elfyn Evans/Martin Scott και Takamoto Katsuta/Aaron Johnston.
Hyundai Shell Mobis
Η ψυχολογία της Νοτιοκορεάτικης ομάδας, μετά το 2-3 στην Σουηδία είναι στα ύψη. Πολύ περισσότερο για τον Craig Breen, ο οποίος για το μεγαλύτερο διάστημα του αγώνα ήταν ο πρωτοπόρος του αγώνα. Ο Ιρλανδός οδηγός, θα έρθει καλά προετοιμασμένος, καθώς το περασμένο σαββατοκύριακο (10-11/3), συμμετείχε στο ράλι Serras de Fafe στο ERC και κατέλαβε την έκτη θέση στην γενική κατάταξη.
Για τον Esapekka Lappi, είναι η μεγάλη ευκαιρία να ρεφάρει μετά τα όσα υπέστη στην Σουηδία. Είναι μια αρκετά γνώριμη επιφάνεια για τον Φινλανδό (χώμα), και στοχεύει αν όχι το βάθρο, σίγουρα να βρίσκεται μέσα στην πρώτη τετράδα. Σύμμαχος του είναι ότι βρίσκεται στις κάτω θέσεις στην σειρά εκκίνησης, άρα θα έχει και καθαρό δρόμο μπροστά του.
Με την καλύτερη δυνατή διάθεση έρχεται και ο Thierry Neuville. Ως η ναυαρχίδα της Hyundai, πάει για το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα. Ως εκ τούτου θα πρέπει να λογίζεται στους διεκδικητές της νίκης στο Μεξικό.
M-Sport Ford WRT
Για ακόμη έναν αγώνα, ο Ott Tanak καλείται να σηκώσει το μεγαλύτερο φορτίο για την ομάδα από την Μεγάλη Βρετανία. Το έργο για τον νικητή του ράλι Σουηδίας θα είναι δύσκολο, διότι ο Εσθονός ως πρωτοπόρος της βαθμολογίας, θα ανοίξει το πρόγραμμα της Παρασκευής. Ως είθισται το έργο του να “ανοίγεις” τον δρόμο για τα υπόλοιπα πληρώματα είναι δύσκολο.
Για τον Pierre-Louis Loubet,αναμένεται να είναι ένας ακόμη αγώνας στον οποίο θα μαζέψει εμπειρίες. Μεγάλο ενδιαφέρον έχει και το πως θα τα πάει ο δικός μας Ιορδάνης Σερδερίδης, ο οποίος παρότι βαδίζει προς τα 59 του χρόνια, δείχνει να απολαμβάνει τη συμμετοχή του στα ράλι.
Η ομάδα του Malcolm Wilson, θα κατέβει στο Μεξικό με τρία πληρώματα. Τους Ott Tanak/Martin Jarveoja,Pierre-Louis Loubet/Nicolas Gilsoul και Ιορδάνη Σερδερίδη/Fredric Miclotte.
Τηλεοπτικά
Επιλεγμένες ειδικές διαδρομές θα έχετε την ευκαιρία να τις παρακολουθήσετε από την συνδρομητική πλατφόρμα της Cosmote Sports (ειδικές 3-5,11-13,21-23). Για όσους θέλετε να μην χάνετε δευτερόλεπτο από την δράση του τρίτου αγώνα της χρονιάς, υπάρχει το WRC+ (πλατφόρμα επί πληρωμή) όπου φέτος μπήκε στην φαρέτρα του και το ERC.
Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο Instagram, YouTube, Tik Tok, Discord και Twitter.