WRC

Ράλι Μεξικου (1η ημέρα,ειδικές 3-10): Μάχη Lappi-Ogier, πρώτος ο Φινλανδός 

Μάχη ρόδα με ρόδα έδωσαν Esapekka Lappi και Sebastien Ogier, με τον Φινλανδό να παίρνει βραχεία κεφαλή μετά το πέρας της πρώτης ημέρας του ράλι Μεξικού. Νύχτα του Αγίου Βαρθολομαίου για την M-Sport. 

Μετά τις δύο υπερειδικές διαδρομές μέσα στην πόλη του Guanajuato, περάσαμε στο κυρίως πιάτο του ράλι Μεξικού. Τα 32 πληρώματα έτρεξαν 122,14 αγωνιστικά χιλιόμετρα, σε οκτώ ειδικές διαδρομές, εκ των οποίων οι δύο ήταν υπερειδικές. Οι θερμοκρασίες στο Μεξικό θύμιζαν στις περισσότερες περιπτώσεις καλοκαίρι. 

Πως διακυμάνθηκε η πρώτη μέρα του ράλι Μεξικού

Esapekka Lappi και Sebastien Ogier, πάλεψαν μέχρις εσχάτων για την πρωτοπορία του αγώνα. Αυτός που χαμογέλασε στο τέλος, ήταν ο Φινλανδός οδηγός της Hyundai, με την διαφορά μεταξύ τους να μην επιτρέπει περιθώρια εφησυχασμού. Στις δηλώσεις του τόνισε πως ο ρυθμός του ήταν ο ίδιος, ενώ ανέφερε αστειευόμενος ότι φυλούσε γι’αυτό τον λόγο τα ελαστικά του. 

Την δουλειά του αθόρυβα έκανε ο Elfyn Evans. Ο Ουαλός ήταν συνεχώς στην πρώτη τετράδα της κατάταξης. Η τελική του θέση ήταν η τρίτη μετά το ατύχημα του Ott Tanak στην εναρκτήρια ειδική διαδρομή της ημέρας. Είναι ένα επίτευγμα το οποίο αποκτά μια ιδιαίτερη χροιά αφού αντιμετώπισε προβλήματα στα ανηφορικά κομμάτια. 

Ορισμένα μικρά λάθη και η έλλειψη πρόσφυσης, κράτησαν τον Thierry Neuville στην τέταρτη θέση. Κατά τη διάρκεια της “Las Minas 2”, πήρε  εξωτερικά μια λιθόστρωτη στροφή με αποτέλεσμα το πίσω μέρος του Hyundai i20 Rally N να μην είναι πλέον λειτουργικό. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να ανοίξει λίγο η ψαλίδα από την τρίτη θέση, Παραμένει σε κάθε περίπτωση εντός διεκδίκησης της. 

Με προβλήματα συνέχισε το ράλι Μεξικού ο Kalle Rovanpera. O Φινλανδός παγκόσμιος πρωταθλητής, βρίσκεται στην πέμπτη θέση. Επιπλέον η προσθήκη δύο εφεδρικών ελαστικών, έκαναν ακόμα πιο δύσκολη την προσπάθεια του. Πλέον απέχει λιγότερο από ένα λεπτό από την κορυφή. 

Ο Dani Sordo, μετά το ατύχημα του Ott Tanak, πίεζε συνεχώς για να παραμείνει στην τετράδα. Stop στις όποιες προσπάθειες του Ισπανού οδηγού της Hyundai, έβαλε ένα κλατάρισμα στην έβδομη ειδική διαδρομή. Αυτό τον έριξε στην έκτη θέση της γενικής κατάταξης. 

Το ράλι Μεξικού τελείωσε προσωρινά για τον Takamoto Katsuta. Ο Ιάπωνας οδηγός της Toyota Gazoo Racing έχασε τον έλεγχο του Yaris WRC και βγήκε εκτός δρόμου, στην τελευταία ειδική διαδρομή του πρωινού loop. Εκτός απροόπτου θα επανεκκινήσει υπό καθεστώς Rally2 το Σάββατο. 

Το κάζο που υπέστη η M-Sport στο Μεξικό, έφερε αρκετά πληρώματα της WRC 2 στην βαθμολογούμενη δεκάδα, την οποία έκλεισαν οι Gus Greensmith,Adrien Fourmaux,Emil Lindholm και Kajetan Kajetanowicz. 

Πανωλεθρία στο Μεξικό για την M-Sport 

Ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας Ott Tanak, είχε το δύσκολο έργο “καθαρισμού” του οδοστρώματος, αφού εκκινούσε πρώτος. Στα 15,8 χιλιόμετρα της ειδικής “El Chocolate 1”, o συμπιεστής turbo τον πρόδωσε με αποτέλεσμα να χάσει επτά λεπτά. Ο Εσθονός ήταν λακωνικός στις δηλώσεις του, κάτι που δείχνει την απογοήτευση του. 

Ο επικεφαλής της M-Sport Richard Millener, ανέφερε μεταξύ άλλων πως θα συνεχίσουν με στόχο το καλύτερο δυνατό πλασάρισμα. Αυτό ωστόσο είναι δύσκολο λόγω έλλειψης πληροφοριών για το συμβάν. 

Για τον Pierre Louis-Loubet, ξύπνησαν μνήμες από το ράλι Μόντε-Κάρλο. Ο Γάλλος οδηγός της M-Sport χτύπησε σε έναν βράχο στην ειδική “El Chocolate 1”, με συνέπεια να υποστεί ζημιές το τιμόνι και η εμπρός δεξιά ανάρτηση του Ford Puma.

Άτυχος στάθηκε και ο Ιορδάνης Σερδερίδης. Στην εναρκτήρια ειδική διαδρομή της Παρασκευής, έχασε σε κάποιο σημείο τον δρόμο (βρέθηκε ανάποδα) με συνέπεια να χάσει αρκετό χρόνο και να εγκαταλείψει. Αυτός ήταν και ο λόγος για τον οποίο η τρίτη ειδική διαδρομή διεκόπη και η τέταρτη να ξεκινήσει με καθυστέρηση.  

Δείτε αναλυτικά την κατάταξη μετά την ολοκλήρωση 10 ειδικών διαδρομών

Η δράση στο ράλι Μεξικού, συνεχίζεται το Σάββατο (18/3), με εννιά ειδικές διαδρομές, συνολικού μήκους 126,86 χιλιομέτρων. Αρχής γενομένης από την ειδική “Ibarilla 1”, με το πρώτο πλήρωμα να εκκινεί στις 16:13 ώρα Ελλάδας. 

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTubeTik TokDiscord και Twitter.

Χρήστος Κονδύλης

Η σχέση μου με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό ξεκίνησε το 2007, και με το WRC από το 2014. Όταν δεν έχει WRC, παρακολουθώ F1 και MotoGP. Είμαι μέλος του f1racingnews.gr από τον Νοέμβριο του 2022.