WRC

Ράλλυ Κεντρικής Ευρώπης (Preview): Επιστροφή στην γηραιά ήπειρο 

Το WRC επιστρέφει στην Ευρώπη για τον τελευταίο ευρωπαϊκό αγώνα της σεζόν, το ράλλυ Κεντρικής Ευρώπης το οποίο θα διεξαχθεί σε Γερμανία,Τσεχία και Αυστρία το τετραήμερο 26-29 Οκτωβρίου. 

Το ράλλυ Χιλής ήταν ο αγώνας που έκλεισε τον χορό των χωμάτινων αγώνων. Νικητής αναδείχθηκε ο Ott Tanak, με τον Εσθονό πρωταθλητή να βάζει τέλος σε ένα αρνητικό σερί που κυνηγούσε την M-Sport από τον περασμένο Φεβρουάριο. Ο μαγικός κόσμος του WRC, θα επιστρέψει για μια τελευταία στάση στην Ευρώπη για το ράλλυ Κεντρικής Ευρώπης, που θα συνδιοργανώσουν Γερμανία,Τσεχία και Αυστρία από τις 26 έως τις 29 Οκτωβρίου. 

Από τις τρεις χώρες που θα φιλοξενήσουν τον αγώνα οι δύο δεν είναι καθόλου άγνωστες στους φίλους του WRC. H Γερμανία αποτελούσε κομμάτι του προγράμματος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ από το 2002 ως το 2019 (εξαίρεση το 2009 που δεν έγινε ο αγώνας), ενώ η Τσεχία βρίσκεται εδώ και αρκετά χρόνια στο καλεντάρι του ERC. Η χώρα που θα μας συστηθεί και πάλι είναι η Αυστρία, που την δεκαετία του 2000 εκπροσωπούνταν μέσω του Manfred Stohl. 

Στο παρελθόν έχουμε δει ξανά ράλλυ να διεξάγονται σε περισσότερες από μια χώρες. Κάποια χιλιόμετρα ορισμένων ειδικών ή και ολόκληρες ειδικές διαδρομές του ράλλυ Σουηδίας γινόντουσαν σε Νορβηγικό έδαφος, με την ευθύνη διεξαγωγής του αγώνα να ανήκει καθ’ολοκληρίαν στους Σουηδούς. 

Όλα όσα πρέπει να ξέρετε για το νεοσύστατο ράλλυ Κεντρικής Ευρώπης

Ο αγώνας 

Επίκεντρο του ράλλυ Κεντρικής Ευρώπης, αποτελεί το Passau (Πασάου) της Γερμανίας. Είναι μια περιοχή η οποία βρίσκεται μια ανάσα από τα σύνορα με την Αυστρία και θα αποτελέσει το “στρατηγείο” εργοστασιακών και μη ομάδων όλων των κατηγοριών μετά το τέλος της κάθε ημέρας. 

Ο προτελευταίος αγώνας της φετινής χρονιάς, θα ξεκινήσει την Τετάρτη 25 Οκτωβρίου με το καθιερωμένο shakedown στην ειδική “Tittling” (Γερμανία), συνολικού μήκους 3,38 χιλιομέτρων. Το πρώτο αυτοκίνητο είναι προγραμματισμένο να εκκινήσει στις 17:01 ώρα Ελλάδας. 

Αφού τα πληρώματα ολοκληρώσουν τα περάσματα τους στην Γερμανία, θα φορτωθούν στις καρότσες και θα μεταφερθούν στην Τσεχία. Εκεί θα λάβει χώρα η τυπικά πρώτη ημέρα του ράλλυ Κεντρικής Ευρώπης την Πέμπτη 26 Οκτωβρίου. Αρχικά θα έχουμε την παραδοσιακή τελετή εκκίνησης στην Πράγα, στις 14:00 το μεσημέρι ώρα Ελλάδας. Μια ώρα και πέντε λεπτά αργότερα (15:05) είναι προγραμματισμένη να ξεκινήσει η πρώτη υπερειδική διαδρομή (Velká Chuchle) μήκους 2,37 χιλιομέτρων. Αργά το απόγευμα, στις 19:05 θα λάβει χώρα η δεύτερη και τελευταία ειδική της ημέρας η “Klavtovy”, μήκους 8,92 χιλιομέτρων η οποία θα “σπάσει” σε δύο γύρους των 3,95 χιλιομέτρων. 

Οι οδηγοί θα παραμείνουν στην Τσεχία και την Παρασκευή (27/10), τυπικά δεύτερη ημέρα του αγώνα. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει τρεις επαναλαμβανόμενες ειδικές διαδρομές, συνολικού μήκους 121,8 αγωνιστικών χιλιομέτρων. Ενδιάμεση στάση στο Service Park δεν θα υπάρξει, παρά μόνο μια στάση για αλλαγή ελαστικών στην Ζώνη Αλλαγής τους και ανασυγκρότηση.  

Από την Τσεχία οι οδηγοί θα μεταφερθούν σε Γερμανία και Αυστρία, όπου εκεί θα λάβει χώρα η τρίτη ημέρα του ράλλυ Κεντρικής Ευρώπης το Σάββατο 28 Οκτωβρίου. Στο πρόγραμμα υπάρχουν τρεις επαναλαμβανόμενες ειδικές διαδρομές, οι οποίες αθροίζουν 109,5 αγωνιστικά χιλιόμετρα. Συνολικά θα υπάρξουν τρεις στάσεις στο Service Park, μια πριν το πρωινό loop (16 λεπτά), μια μετά από αυτό (ημίωρο), και μια μετά το τέλος της ημέρας (48 λεπτά). 

Ο επίλογος του προτελευταίου αγώνα της φετινής σεζόν θα γραφτεί στα σύνορα Γερμανίας-Αυστρίας με τέσσερεις ειδικές την Κυριακή 29 Οκτωβρίου. Το συνολικό τους μήκος είναι 67,24 χιλιόμετρα, με την τελετή τερματισμού να γίνεται στην βάση του ράλλυ Κεντρικής Ευρώπης το Passau της Γερμανίας. 

Οι πρωταγωνιστές με μια ματιά 

Ο δωδέκατος γύρος της χρονιάς, κατάφερε να συγκεντρώσει 68 συμμετοχές, εκ των οποίων οι 10 αφορούν το WRC. Κατά πάσα πιθανότητα θα έχουμε τον πρωταθλητή στους οδηγούς, με ορισμένα σενάρια ωστόσο να μεταθέτουν την στέψη για το ράλλυ Ιαπωνίας. 

Toyota Gazoo Racing 

Οι Ιάπωνες ολοκλήρωσαν το ήμισυ της αποστολής τους στην Χιλή, κατακτώντας το πρωτάθλημα κατασκευαστών στην Χιλή. Σημείο κλειδί ήταν η εγκατάλειψη του Teemu Suninen, που ήταν ουσιαστικά το “βαρίδι” αφού μέχρι εκείνη την στιγμή ήταν δεύτερος γενικής. 

Η Toyota Gazoo Racing, θα παρατάξει τέσσερα GR Yaris Rally1 στην Κεντρική Ευρώπη. Την σύνθεση της αποτελούν οι Kalle Rovanpera/Jonne Halttunen, Elfyn Evans/Martin Scott, Sebastien Ogier/Vincent Landais και Takamoto Katsuta/Aaron Johnston. Μάλιστα ο οκτώ φορές παγκόσμιος πρωταθλητής θα αγωνιστεί ελάχιστα μόλις χιλιόμετρα μακριά από την γενέτειρα της γυναίκας του Andrea Kaiser. 

O Kalle Rovanpera, γνωρίζει πολύ καλά πως χρειάζεται θετικό αποτέλεσμα στο τριεθνές ράλλυ προκειμένου να εξασφαλίσει και μαθηματικά τον δεύτερο παγκόσμιο τίτλο. Κάτι που θα προσπαθήσει να καθυστερήσει όσο το δυνατόν περισσότερο ο Elfyn Evans, o οποίος απέχει 31 βαθμούς από τον Φινλανδό. Κατά πάσα πιθανότητα θα εξασφαλίσουν αμφότεροι συμβόλαιο για το 2024, με τις συζητήσεις για επέκταση της συνεργασίας τους να είναι ήδη σε εξέλιξη. 

WRC 2023 ROUND 4 CROATIA RALLY DAY3

Αν εξαιρέσουμε το ράλλυ Κροατίας, όπου ο Sebastien Ogier κλήθηκε να πορευθεί με ποινή ενός λεπτού και δέκα δευτερολέπτων συνολικά, η άσφαλτος είναι το φόρτε του Γάλλου οδηγού. Αυτό σε συνδυασμό με την καλή θέση εκκίνησης που θα έχει τον καθιστούν ένα εκ των φαβορί για παρουσία στο βάθρο και γιατί όχι να διεκδικήσει την νίκη. Ο οκτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής θα συνεχίσει το part-time πρόγραμμα και το 2024, όπως ανέφερε στις δηλώσεις του (διαβάστε περισσότερα εδώ). 

WRC 2023 ROUND 4 CROATIA RALLY DAY1

Την τετράδα των Yaris συμπληρώνει ο Takamoto Katsuta, ο οποίος θα προσπαθήσει για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Λόγω της παρουσίας του Sebastien Ogier, οι βαθμοί του θα προσμετρήσουν μόνο στο πρωτάθλημα οδηγών. 

Hyundai Shell Mobis 

Λίγα μόλις 24ωρα μετά την ολοκλήρωση του ράλλυ Χιλής, η Hyundai έκανε την μεταγραφή της χρονιάς ανακοινώνοντας την επιστροφή του Ott Tanak στις τάξεις της. Αυτό ήταν ένα καίριο πλήγμα στο ήδη πληγωμένο γόητρο της M-Sport, τα πεπραγμένα της οποίας θα αναλύσουμε στην συνέχεια. 

Οι Νοτιοκορεάτες θα κατέβουν με την σύνθεση που είχαν στη Χιλή, με τα τρία i20 να τα μοιράζονται οι Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe, Esapekka Lappi/Janne Ferm και Teemu Suninen/Mikko Markkula.  

Βασικός υποψήφιος για ένα καλό πλασάρισμα θεωρείται ο Βέλγος, αφού μετρά ήδη μια παρουσία στο βάθρο σε ασφάλτινο αγώνα στο Μόντε-Κάρλο και ηγείτο του ράλλυ Κροατίας για το μεγαλύτερο μέρος του. Καθώς όλα έχουν (σχεδόν) κριθεί στο πρωτάθλημα, ο Neuville στρέφει πλέον το βλέμμα του στο 2024 όπου θα έχει ισχυρότατο ανταγωνισμό με την παρουσία του Tanak στην ομάδα. 

Thierry Neuville (BEL) Martijn Wydaeghe (BEL) of team HYUNDAI SHELL MOBIS WORLD RALLY TEAM are seen racing during the World Rally Championship Croatia in Zagreb, Croatia on April 23, 2023 // Jaanus Ree / Red Bull Content Pool // SI202304230288 // Usage for editorial use only //

Από την άλλη πλευρά ο Esapekka Lappi αποδίδει τα μέγιστα στην άσφαλτο και θα επιδιώξει να βάλει δύσκολα στους ανταγωνιστές του. Καθώς η Hyundai δεν έχει ανακοινώσει ακόμα το line-up της για το 2024, ακούγονται κάποιοι ψίθυροι πως ο Φινλανδός θα επιστρέψει στην Toyota. Σενάριο που συγκεντρώνει προς το παρόν ελάχιστες πιθανότητες διότι κατά πάσα πιθανότητα οι Ιάπωνες δεν θα πραγματοποιήσουν σημαντικές αλλαγές στο έμψυχο δυναμικό τους. 

Τέλος ο Teemu Suninen, μετά την εγκατάλειψη στην Χιλή που έβαλε φαρδιά πλατιά την υπογραφή του στην μαθηματική κατάκτηση του τίτλου από την Toyota θα προσπαθήσει να είναι ανταγωνιστικός. Καθώς όλα έχουν κριθεί πια, η πίεση έχει φύγει πλέον από πάνω του. 

M-Sport WRT

Είναι αναμφίβολα η ομάδα στην οποία υπήρξαν ραγδαίες εξελίξεις. Φυσικά η αποχώρηση του Ott Tanak από το στρατόπεδο των Βρετανών, ήταν η χαριστική βολή στο πρεστίζ τους. Με λιγότερο από 3,5 μήνες να απομένουν για την έναρξη της σεζόν ο Malcolm Wilson καλείται να πάρει σημαντικές αποφάσεις. 

H M-Sport κατεβαίνει στο ράλλυ Κεντρικής Ευρώπης με τρία Ford Puma WRC. Αυτά θα τα μοιραστούν οι Ott Tanak/Martin Jarveoja, Pierre-Louis Loubet/Benjamin Veillas και Gregoire Munster/Louis Louka. 

Ο Εσθονός πρωταθλητής, ήταν αυτός που έβαλε τέλος στο αρνητικό σερί χωρίς νίκη που την κυνηγούσε. Στην Χιλή απέδειξε σε όλους πως το Ford Puma WRC, μπορεί με περίσσεια άνεση να διεκδικήσει νίκες. Όπως και έγινε. Στην Κεντρική Ευρώπη θα επιδιώξει να κάνει το ίδιο, με την ελπίδα τα προβλήματα αξιοπιστίας να μην φανούν και πάλι στον ορίζοντα. Έχοντας επισημοποιήσει την επιστροφή του στην Hyundai το 2024, καλείται να (ξανα)δώσει τα διαπιστευτήρια του και να αποδείξει στους δύο τελευταίους αγώνες που απομένουν ότι θα είναι ξανά ανταγωνιστικός. 

Ott Tänak (EST) Martin Järveoja (EST) of team M-SPORT FORD WORLD RALLY TEAM are seen racing during the World Rally Championship Croatia in Zagreb, Croatia on April 23, 2023 // Jaanus Ree / Red Bull Content Pool // SI202304230293 // Usage for editorial use only //

Το ράλλυ Κεντρικής Ευρώπης θα είναι ο τελευταίος αγώνας για τον Pierre-Louis Loubet για φέτος. “Αυτό το εκτεταμένο διάλειμμα, θα δώσει τη δυνατότητα στον Pierre να πάρει όλα τα απαραίτητα εφόδια προκειμένου να διασφαλίσει την θέση του στο Μόντε-Κάρλο για την έναρξη της σεζόν το 2024”, ανέφερε η M-Sport σε ανάρτηση της στο Twitter. Λίγες ημέρες νωρίτερα αποφάσισε να τραβήξει χωριστούς δρόμους με τον Nicolas Gilsoul, με τον Benjamin Veillas να τον αντικαθιστά. 

Την τριάδα των Ford Puma WRC, ολοκληρώνει ο Gregoire Munster με τον Λουξεμβουργιανό οδηγό να μαζεύει πολύτιμες εμπειρίες και αγωνιστικά χιλιόμετρα στους πρώτους του αγώνες στην μεγάλη κατηγορία. 

WRC 2 

Στην κόψη του ξυραφιού, βρίσκεται το πρωτάθλημα του WRC 2 με τους διεκδικητές του τίτλου να είναι τρεις. Οι συμμετοχές που συγκέντρωσε η μεσαία κατηγορία φτάνουν τις 30 και όλοι περιμένουν με κομμένη την ανάσα την ανάδειξη του πρωταθλητή για το 2023. 

Μόλις 9 βαθμοί χωρίζουν τους τρεις πρώτους οδηγούς στο ομώνυμο πρωτάθλημα. Πρωτοπόροι είναι οι Andreas Mikkelsen/Torstein Eriksen (Skoda Fabia RS Rally2) με 108 βαθμούς (απομένουν 2 αγώνες), δεύτεροι οι Yohan Rossel/Arnaud Dunand (Citroen C3 Rally2) με 104 βαθμούς (απομένουν 1 αγώνας) και Gus Greensmith/Jonas Andersson (Skoda Fabia RS Rally2) με 99 βαθμούς (απομένει 1 αγώνας). Επομένως το αβαντάζ το έχει ο Νορβηγός. 

Από εκεί και πέρα με ενδιαφέρον αναμένονται οι επιδόσεις των Oliver Solberg/Eliott Edomondson (Skoda Fabia RS Rally2) Nikolay Gryazin/Konstantin Aleksandrov (Skoda Fabia RS Rally2), Kajetan Kajetanowicz/Maciej Szczepaniak (Skoda Fabia RS Rally2), Emil Lindholm/Reeta Hamalainen (Hyundai i20 N Rally2), Georg Linnamae/James Morgan (Hyundai i20 N Rally2) και Erik Cais/Daniel Trunkat (Skoda Fabia RS Rally2). 

Ο προτελευταίος γύρος της χρονιάς θα αποτελέσει προπόνηση για την επιστροφή στο WRC για τον Adrien Fourmaux. Θα αντικαταστήσει τον Pierre-Louis Loubet, στο ράλλυ Ιαπωνίας με τον Γάλλο να επανέρχεται στην μεγάλη κατηγορία μετά από ένα χρόνο.  

WRC 3 

Μόλις τρεις συμμετοχές υπάρχουν στην μικρή κατηγορία. Από αυτές ξεχωρίζει το όνομα του Fabio Schwarz, γιου του αξέχαστου Armin Schwarz. Οι υπόλοιπες δύο είναι οι Filip Kohn και Martin Ravenscak. Όλοι τους με Ford Fiesta Rally3. 

Τηλεοπτικά 

Ολόκληρο το πρόγραμμα του τετραημέρου, καθώς και πολύ πλούσιο υλικό μπορείτε να το παρακολουθήσετε από την OTT πλατφόρμα του νεοσύστατου Rally TV. Επιπλέον επιλεγμένες ειδικές διαδρομές θα προβληθούν ζωντανά από το Cosmote Sport 8 (ειδικές 3-5,12-14,15-18). 

Διαβάστε όλα τα νέα του WRC εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTubeTik TokDiscord,Twitter

Χρήστος Κονδύλης

Η σχέση μου με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό ξεκίνησε το 2007, και με το WRC από το 2014. Όταν δεν έχει WRC, παρακολουθώ F1 και MotoGP. Είμαι μέλος του f1racingnews.gr από τον Νοέμβριο του 2022.