Ράλλυ Ιαπωνίας (Preview): Φινάλε στην χώρα του ανατέλλοντος ηλίου 

ράλλυ Ιαπωνίας
2022 FIA World Rally Championship / Round 13 / Rally Japan / 10-13th November, 2022 // Worldwide Copyright: Toyota Gazoo Racing WRT
Η φετινή σεζόν στο WRC ολοκληρώνεται με ακόμα ένα ασφάλτινο ράλλυ, το ράλλυ Ιαπωνίας (16-19/11) το οποίο θα αποτελέσει τον 13ο και τελευταίο γύρο της χρονιάς, με την υπόθεση της δεύτερης θέσης στο  πρωτάθλημα οδηγών να είναι ακόμη ανοιχτή. 

Στο ράλλυ Κεντρικής Ευρώπης ο Thierry Neuville ήταν αυτός που πήρε την νίκη η οποία ήταν η 19η της καριέρας του. Μια νίκη η οποία επισκιάστηκε από ένα χαρμόσυνο γεγονός, την μαθηματική κατάκτηση του πρωταθλήματος από τον Kalle Rovanpera. Ο Φινλανδός έγινε ο νεαρότερος οδηγός στην ιστορία του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ που κατακτά back to back τίτλους. Επιπλέον μπήκε σε ένα πολύ κλειστό club με ιερά τέρατα του WRC όπως ο Walter Rohrl (1980,1982), ο Miki Biasion (1988,1989), o Carlos Sainz Sr  (1990,1992) και ο Marcus Gronholm (2000,2002) 

Οι παγκόσμιοι ταξίδεψαν από τις πατρίδες τους στην Ιαπωνία, εκεί όπου θα διεξαχθεί από τις 16 μέχρι τις 19 Νοεμβρίου ο 13ος και τελευταίος αγώνας της χρονιάς. Ένας αγώνας που έχει και εκείνος βαθμολογικό ενδιαφέρον διότι είναι ακόμη ανοιχτή η υπόθεση της δεύτερης θέσης στους οδηγούς την οποία διεκδικούν με αξιώσεις οι Elfyn Evans και Thierry Neuville ενώ ελπίδες έχει και ο Ott Tanak. 

Ιστορία 

Μπήκε στο καλεντάρι του WRC το 2004 και αρχικά διεξάγονταν σε χωμάτινες επιφάνειες. Βάση του μέχρι το 2007 ήταν η πόλη Obihiro και οι ειδικές διαδρομές γινόντουσαν στην περιοχή Tokachi. Την επόμενη χρονιά μετακόμισε στο Sapporo, την μεγαλύτερη πόλη της νήσου Hokkaido. Το 2009 ο αγώνας δεν διεξήχθη, απόρροια της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης που ξέσπασε ένα χρόνο νωρίτερα.

Ο αγώνας επέστρεψε το 2010, που ήταν και η τελευταία φορά που διοργανώθηκε ράλλυ στην χώρα του ανατέλλοντος ηλίου. Επέστρεψε στο πρόγραμμα το 2022, αφού προηγήθηκαν δύο ακυρώσεις το 2020 και το 2021 λόγω κορονοϊού. 

Πολυνίκης του ράλλυ Ιαπωνίας είναι ο Mikko Hirvonen (2007,2008) και ακολουθούν με μια νίκη οι Petter Solberg (2004), Marcus Gronholm (2005), Sebastien Loeb (2006), Sebastien Ogier (2010) και Thierry Neuville (2010). 

Όλα όσα πρέπει να ξέρετε για το ράλλυ Ιαπωνίας

Ο αγώνας  

Όπως και πέρσι έτσι και φέτος ο αγώνας θα διεξαχθεί στην άσφαλτο. Ο τελευταίος αγώνας της σεζόν απαρτίζεται από 22 ειδικές διαδρομές, που αθροίζουν στο σύνολο 304,66 αγωνιστικά χιλιόμετρα. Βάση του ράλλυ Ιαπωνίας θα είναι το Toyota Stadium, στο οποίο θα φιλοξενήσει υπερειδική διαδρομή. 

Ο 13ος γύρος της χρονιάς θα ξεκινήσει τα ξημερώματα της Πέμπτης 16 Νοεμβρίου, με το καθιερωμένο shakedown. Η ειδική που επιλέχθηκε για να διεξαχθεί είναι η “Kuragaike Park” μήκους 2.75 χιλιομέτρων και θα έχει την αντίστροφη φορά συγκριτικά με το 2022. Το πρώτο αυτοκίνητο θα εκκινήσει στις 02:01 τη νύχτα ώρα Ελλάδας (09:01 τοπική). Μετά την παραδοσιακή τελετή εκκίνησης στις 11:00 το πρωί θα ακολουθήσει η πρώτη σούπερ ειδική διαδρομή στο Toyota Stadium μήκους 2,10 χιλιομέτρων και θα ξεκινήσει στις 12:05 το μεσημέρι ώρα Ελλάδας (19:05 τοπική). 

Το πραγματικό ράλλυ Ιαπωνίας αρχίζει την Παρασκευή 17 Νοεμβρίου με τρεις επαναλαμβανόμενες ειδικές διαδρομές συν την υπερειδική διαδρομή στο Toyota Stadium στις 12:35 ώρα Ελλάδας (19:35 τοπική). Η πρώτη πλήρης ημέρα του αγώνα απαρτίζεται από 133,12 αγωνιστικά χιλιόμετρα στο σύνολο της.  

Η τυπικά τρίτη ημέρα θυμίζει περισσότερο Rally Sprint παρά μια τυπική ημέρα ενός οποιουδήποτε ράλλυ. Το πρόγραμμα του Σαββάτου 18 Νοεμβρίου περιλαμβάνει οκτώ ειδικές διαδρομές, εκ των οποίων σχεδόν οι μισές (3) είναι υπερειδικές. Η απόσταση που καλούνται να καλύψουν τα πληρώματα είναι 85,36 χιλιόμετρα. 

Στο ίδιο μοτίβο θα κινηθεί και η τέταρτη μέρα (Κυριακή 19 Νοεμβρίου), με τον αριθμό τον ειδικών να ανέρχεται σε έξι. Οι διαδρομές αυτές αθροίζουν 84,08 αγωνιστικά χιλιόμετρα. Ο επίλογος της φετινής σεζόν θα γραφτεί στις 09:00 το πρωί ώρα Ελλάδας (16:00 τοπική) με την τελετή τερματισμού στο Toyota Stadium.

Οι πρωταγωνιστές με μια ματιά 

Το ράλλυ Ιαπωνίας κατάφερε να συγκεντρώσει 36 συμμετοχές, με 9 εξ αυτών να αφορούν το WRC. Τα φώτα είναι στραμμένα φυσικά στην Toyota καθώς αγωνίζεται στο σπίτι της. 

Toyota Gazoo Racing 

Η Ιαπωνική ομάδα έρχεται στον αγώνα της πατρίδας της με την ψυχολογία της να είναι ανεβασμένη στα ύψη αφού ο Kalle Rovanpera εξασφάλισε στο ράλλυ Κεντρικής Ευρώπης τον δεύτερο τίτλο της καριέρας του. Θα παρατάξει συνολικά τέσσερα Toyota GR Yaris Rally1 τα οποία θα τα μοιραστούν οι Kalle Rovanpera/Jonne Halttunen, Elfyn Evans/Scott Martin, Takamoto Katsuta/Aaron Johnston και Sebastien Ogier/Vincent Landais 

Ο νεαρός Φινλανδός ήταν καταιγιστικός στο τριεθνές ράλλυ και θα ήθελε να κλείσει την σεζόν ιδανικά με μια νίκη στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς με την οποία θα κάνει το comeback μετά την Κροατία το 2022. Οι φήμες για το μέλλον του Kalle Rovanpera ήδη δίνουν και παίρνουν και τον θέλουν να τρέχει σε επιλεγμένους αγώνες το 2024. Η αλήθεια είναι πως μέχρι το 2030, όταν και θα έχει συμπληρώσει τα 30 του χρόνια θα πρέπει να έχει υπηρετήσει 12 μήνες στον στρατό, όπως ορίζει ο σχετικός νόμος στην Φινλανδία. Σε κάθε περίπτωση η θέση του στο WRC τη νέα χρονιά είναι εξασφαλισμένη και ήδη βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με την TGR για την επέκταση του συμβολαίου του. 

Μπορεί οι ελπίδες για τον τίτλο για τον Elfyn Evans να πέταξαν την τρίτη ημέρα του CER αλλά ο Ουαλός θα πρέπει να δώσει μια ακόμη μάχη, αυτή της δεύτερης θέσης. Προκειμένου να γίνει εκείνος ο φιναλίστ του πρωταθλήματος οδηγών της φετινής χρονιάς, του αρκεί να τερματίσει πάνω από τον Thierry Neuville και τίποτε περισσότερο. Σε κάθε περίπτωση είναι μια ενδιαφέρουσα μάχη που θα λάβει χώρα στις στενές και τεχνικές ειδικές της Ιαπωνίας. 

Μετά το Μόντε-Κάρλο το χάος! Ο Sebastien Ogier μετρά μόλις μια νίκη στην άσφαλτο φέτος και θέλει να επανορθώσει με ένα καλό αποτέλεσμα στην χώρα του ανατέλλοντος ηλίου. Στο τριεθνές είχε κλατάρισμα την Παρασκευή, ωστόσο κέρδισε θέσεις στην κατάταξη εξαιτίας των εγκαταλείψεων των ανταγωνιστών και έκοψε τέταρτος το νήμα του τερματισμού. Ο οκτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής θα συμμετέχει σε επιλεγμένους αγώνες και το 2024. 

Το ραλλυ Ιαπωνίας είναι ο αγώνας της πατρίδας της Toyota αλλά είναι και ο αγώνας της πατρίδας του Takamoto Katsuta, που είναι και ο μόνος με σίγουρη θέση στην ομάδα τη νέα σεζόν. Ο Ιάπωνας θα επιδιώξει να κλείσει την χρονιά με μια καλή παρουσία και πλασάρισμα στην γενική κατάταξη προτού αρχίζει να ζεσταίνει τις μηχανές για το 2024. 

Hyundai Shell Mobis WRT 

Μια αρκετά έμπειρη τριάδα i20 παρατάσσουν οι Νοτιοκορεάτες ενόψει του τελευταίου αγώνα της χρονιάς. Την σύνθεση της Hyundai αποτελούν οι Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe, Esapekka Lappi/Janne Ferm και Dani Sordo/Candido Carrera. Οι όποιες αποφάσεις για το line-up της ομάδας την επόμενη σεζόν θα παρθούν πριν από την έναρξη του ράλλυ Ιαπωνίας. 

Στον προηγούμενο αγώνα ο Βέλγος απέδειξε για μια ακόμα φορά το ταλέντο του στην άσφαλτο. Τα λάθη των αντιπάλων του τον έφεραν σε αρκετά πλεονεκτική θέση και έτσι έφτασε με άνεση στην 19η νίκη της καριέρας του. Όντας ένας εκ των βασικών διεκδικητών της δεύτερης θέσης έρχεται στην Ιαπωνία με στόχο τη νίκη με την οποία θα ισοφαρίσει τον Mikko Hirvonen που έχει ισάριθμες νίκες. Για να προσπεράσει τον Evans στην βαθμολογία θα πρέπει να υπερκαλύψει την διαφορά των 7 βαθμών που τους χωρίζουν. 

Thierry Neuville (BEL) Martijn Wydaeghe (BEL) of team HYUNDAI SHELL MOBIS WORLD RALLY TEAM performing during the World Rally Championship Japan in Toyota city, Japan on 13, November 2022 // Jaanus Ree / Red Bull Content Pool // SI202211130138 // Usage for editorial use only //

Για τον Esapekka Lappi είναι η πρώτη επίσκεψη στην Ιαπωνία, μιας και πέρσι έτρεξε σε επιλεγμένους αγώνες με την Toyota. Ωστόσο η εμπειρία του στο ράλλυ Κεντρικής Ευρώπης ήταν τραυματική, διότι στην τελευταία ειδική του πρωινού σκέλους είχε ένα τρομακτικό ατύχημα, κι ενώ επανάκαμπτε από την ποινή του. Η παρουσία στο βάθρο είναι εκ των πρωταρχικών στόχων του Φινλανδού, μιας και το μέλλον του στην Hyundai είναι αβέβαιο. 

Το ίδιο ισχύει και για τον Dani Sordo. Καθώς διανύει τα τέταρτα άντα ανάμεσα στις διαθέσιμες επιλογές είναι και η απόσυρση από την ενεργό δράση, μετά από σχεδόν 20 χρόνια στο υψηλότερο επίπεδο. Παρόλα αυτά τίποτε δεν είναι σίγουρο ακόμα και εντός των επόμενων εβδομάδων θα ξεκαθαρίσουν τα πάντα για το μέλλον του. Αυτό θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από την απόφαση που θα πάρει ο Cyril Abiteboul για το αν θα κατεβάσει τρία ή τέσσερα i20 την επόμενη χρονιά.

M-Sport WRT 

Τέλος η M-Sport κατεβαίνει στην Ιαπωνία με δύο Ford Puma WRC στην φαρέτρα της τα οποία θα μοιραστούν οι Ott Tanak/Martin Jarveoja και Adrien Fourmaux/Alexandre Coria. 

Το ράλλυ Ιαπωνίας θα αποτελέσει το κύκνειο άσμα για τον Tanak στην M-Sport, αφού ήδη έχει βγάλει από το ντουλάπι του την φόρμα της Hyundai την οποία θα φορέσει ξανά το 2024. Από εκείνον άλλωστε περιμένουν το όποιο καλό πλασάρισμα, διότι από την επόμενη σεζόν θα μπει σε mood επιβίωσης, στρεφόμενη σε νεαρούς οδηγούς. 

Ορισμένα δημοσιεύματα κάνουν λόγο για επιστροφή του Oliver Solberg στο WRC για λογαριασμό της M-Sport. Εάν κάτι τέτοιο συμβεί, οι χορηγοί που θα φέρει ο Σουηδός οδηγός θα αποφέρουν αρκετά έσοδα και θα τονώσει την ήδη ταλαιπωρημένη σε όλους τους τομείς ομάδα. Ήδη για μια θέση στο ρόστερ της νέας χρονιάς ερίζουν οι Adrien Fourmaux και Gregoire Munster. 

O Γάλλος επιστρέφει στο κορυφαίο επίπεδο μετά από ένα χρόνο και μερικούς μήνες ως επιβράβευση για τις επιδόσεις του στο WRC 2 φέτος. Στόχος είναι ένας αξιοπρεπής τερματισμός, μιας και δεν θα έχει πραγματοποιήσει καμία δοκιμή πάνω στο Ford Puma WRC όπως ανέφερε ο ίδιος στις δηλώσεις του.

WRC 2 και WRC 3 

Μόλις δέκα συμμετοχές συγκέντρωσε η μεσαία κατηγορία του Παγκοσμιίου Πρωταθλήματος, αν και η υπόθεση τίτλος κρίθηκε στο CER με τον Andreas Mikkelsen να σηκώνει το βαρύτιμο τρόπαιο.  

Ανάμεσα τους θα βρίσκεται και ένας παλιός γνώριμος από την Formula 1, o Heikki Kovalainen, που θα τιμήσει και φέτος με την παρουσία του το ράλλυ Ιαπωνίας. Θα βρίσκεται πίσω από τιμόνι ενός Skoda Fabia R5 και θα έχει συνοδηγό την 41χρονη Sae Kitagawa.  

Competitor is seen performing during the World Rally Championship Japan in Toyota city, Japan on 12,November // Jaanus Ree / Red Bull Content Pool // SI202211120529 // Usage for editorial use only //

Όσον αφορά τους Ιάπωνες οδηγούς, δύο θα δώσουν το παρόν στον αγώνα της πατρίδας τους. Ο λόγος για τους Osamu Fukunaga/Misako Saida (Skoda Fabia Rally2 evo) και τους Satoshi Imai/Jason Farmer (Citroen C3 Rally2). Από τους λεγόμενους οδηγούς πρώτης γραμμής συμμετοχή δήλωσαν οι Kajetan Kajetanowicz/Maciej Szczepaniak (Skoda Fabia RS Rally2), Nikolay Gryazin/Konstantin Aleksandrov (Skoda Fabia RS Rally2) και Daniel Chwist/Kamil Heller (Skoda Fabia Rally2 evo). Μοναδική συμμετοχή για το WRC 3 είναι οι Jason Bailey/Shayne Peterson. 

Τηλεοπτικά 

Καθώς Ελλάδα και Ιαπωνία έχουν 7 ώρες διαφορά, όλες οι ειδικές διαδρομές του αγώνα θα μεταδίδονται σε αρκετά προχωρημένες για τα ελληνικά δεδομένα ώρες. Από την Cosmote TV θα προβληθούν οι ειδικές 1,5-8,13-16 και 22. Όλο το πρόγραμμα του τετραημέρου μπορείτε να το παρακολουθήσετε και από την OTT πλατφόρμα του Rally TV, καθώς και πολύ πλούσιο υλικό. 

Διαβάστε όλα τα νέα του WRC εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTubeTik TokDiscord,Twitter

 

 

Total
0
Shares
Related Posts