Rally Εσθονίας – Κυρίαρχος ο Kalle Rovanperä

Rovanperä
Rovanperä
Ο Kalle Rovanperä κατέκτησε την πέμπτη του νίκη για το 2022 στην Εσθονία για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, τερματίζοντας μπροστά από τον teammate του στην Toyota, Elfyn Evans.

Ο πρωτοπόρος του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ, Kalle Rovanperä, είχε άλλη μία εντυπωσιακή επίδοση στην Εσθονία κατακτώντας την νίκη έχοντας διάφορα ενός λεπτού από τον Elfyn Evans.

Στις περισσότερες ειδικές διαδρομές της Παρασκευής ήταν κυρίαρχος ο Evans, δημιουργώντας μία διαφορά 19.9 δευτερολέπτων από τον Rovanperä, μέχρι που ήρθε η βροχόπτωση και άλλαξε σημαντικά τις αγωνιστικές συνθήκες.

Έτσι, ο Rovanperä κατάφερε στην τελευταία ειδική της Παρασκευής να βρεθεί στην πρωτοπορία του Ράλλυ με μία διαφορά 22.6 δευτερόλεπτων, μιας που ο Evans δεν επωφελήθηκε καθόλου από τη βροχόπτωση.

Έπειτα το Σάββατο ο Rovanperä τερμάτισε στη πρώτη θέση σε επτά συνεχόμενες ειδικές διαδρομές, δημιουργώντας έτσι μια αρκετά μεγάλη διαφορά.

Στην Powerstage, ο νεαρός Φινλανδός κλείδωσε την νίκη, μιας ήταν ταχύτερος κατά 22.5 δευτερόλεπτα από τον Evans, διευρύνοντας την τελική τους διαφορά στην γενική κατάταξη, φτάνοντάς την στον ένα λεπτό.

Αυτή ήταν η έβδομη νίκη στην καριέρα του 21χρονου Φινλανδού, ο οποίος πλέον βρίσκεται μπροστά από τον κοντινότερό του αντίπαλο, Thierry Neuville, για 83 βαθμούς.

Η δεύτερη θέση στο Ράλλυ Εσθονίας, έφερε τον Evans στην τρίτη θέση του πρωταθλήματος.

Ο Ott Tanak της Hyundai βρέθηκε στο τρίτο σκαλί του βάθρου στην πατρίδα του, έχοντας μια διαφορά 1 λεπτού και 55.7 δευτερόλεπτων από τον Rovanperä.

Ο πρωταθλητής του 2019 βρίσκονταν στη δεύτερη θέση την Παρασκευή, πριν δεχτείτε ποινή 10 δευτερόλεπτων, αφού δεν είχε ενεργή την ηλεκτρική λειτουργία (EV mode) σε ζώνη στην οποία πρέπει αυτή να είναι ενεργή οπωσδήποτε (EV only zone). Έτσι έπεσε στη τρίτη θέση, όμως ο οδηγός της Hyundai κατόρθωσε να μείνει στο ρυθμό των Rovanperä και Evans.

Ο Neuville δεν αντιμετώπισε προβλήματα αξιοπιστίας, ωστόσο η έλλειψη αυτοπεποίθησης πίσω από το τιμόνι του i20 N και η έλλειψη πρόσφυσης, τον οδήγησαν σε μία άνετη 4η θέση, αφού επωφελήθηκε και από το κλατάρισμα του Esapekka το Σάββατο, το οποίο τον έριξε στην 6η θέση.

Το Ράλλυ του Takamoto Katsuta ξεκίνησε με ένα τουμπάρισμα στο shakedown. Ωστόσο, μετά από μια πολύ καλή οδήγηση στις βρεγμένες επιφάνειες, κατάφερε να τερματίσει στην 5η θέση.

Όσον αφορά την M-Sport Ford, ήταν ένα ακόμη δύσκολο Ράλλυ. Ο Adrien Fourmaux ήταν ο μοναδικός οδηγός της ομάδας που κατάφερε να πάρει βαθμούς τερματίζοντας στην 7η θέση, πίσω από τον Lappi, ο οποίος τον προσπέρασε στην τελευταία ειδική. Ο Γάλλος πήρε αδιαμφισβήτητα το καλύτερο αποτέλεσμα του για την φετινή σεζόν, κατακτώντας μάλιστα και τη νίκη σε μία εκ των ειδικών διαδρομών του Σαββάτου.

Ο teammate του, Craig Breen, βγήκε νικητής στην πρώτη ειδική την Πέμπτη και ήταν αρκετά ανταγωνιστικός και την Παρασκευή, βρισκόμενος στην 5η θέση. Ωστόσο, έκανε στη συνέχεια λάθος σε μια αριστερή στροφή με αποτέλεσμα να χτυπήσει σε μια κρυμμένη τσιμεντένια επιφάνεια, σπάζοντας την εμπρόσθιας ανάρτηση του Puma, και διαγράφοντας τις ελπίδες του για ένα πιθανό βάθρο.

Από την άλλη πλευρά, τα εταίρα Puma των Pierre Louis Loubet και Gus Greensmith, οδηγήθηκαν σε εγκατάλειψη την Κυριακή, την ώρα που βρίσκονταν στην 8η και 9η θέση. Ο Loubet χτύπησε σε μια πέτρα η οποία έσπασε την εμπρόσθια ανάρτηση, ενώ ο Greensmith είχε πρόβλημα με το σύστημα μετάδοσης.

Το τρίτο Hyundai του Oliver Solberg κατάφερε να φτάσει μέχρι τον τερματισμό. Ωστόσο το Ράλλυ ήταν ιδιαίτερα δύσκολο για τον Σουηδό, μιας και αντιμετώπιζε προβλήματα με το τιμόνι του i20 N, μετά από το χτύπημα του με μία πέτρα. Αυτό τον οδήγησε στο να χάσει πολύτιμο χρόνο, σε συνδυασμό με ποινές που δέχτηκε λόγω αργοπορίας κατευθυνόμενος προς το service park και στην όγδοη ειδική διαδρομή.

Στο WRC2, ο Andreas Mikkelsen πήρε μία άξια νίκη απέναντι στον Teemu Suninen, ο οποίος αντιμετώπισε και επίσης προβλήματα αξιοπιστίας στην τελευταία ειδική διαδρομή.

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTubeTik TokDiscord και Twitter.

Total
0
Shares
Related Posts