Rally Βελγίου – Νικητής ο Tanak

Tanak
Tanak
Ο Ott Tanak της Hyundai ήταν ο μεγάλος νικητής στο Ypres Rally Belgium, κατακτώντας την 3η του νίκη για τη φετινή σεζόν του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ, τερματίζοντας μπροστά από τον Elfyn Evans της Toyota.

Ο πρωταθλητής του 2019, Ott Tanak, δέχθηκε πίεση από τον Elfyn Evans το πρωί της Κυριακής στους ασφάλτινους δρόμους του Βελγίου, καταφέρνοντας ωστόσο να βγει νικητής με μία διαφορά 5 δευτερολέπτων από τον οδηγό της Toyota. Η νίκη αυτή ήρθε για τον Tanak δύο εβδομάδες μετά από την εμφατική νίκη του στη Φινλανδία.

Ο Tanak και ο συνοδηγός του, Martin Javeoja, είχαν ένα αλάνθαστο Ράλλυ από την γραμμή εκκίνησης μέχρι και τη γραμμή τερματισμού. Ο Εσθονός οδηγός βρισκόταν από τις πρώτες ειδικές σε εξαιρετική φόρμα, τερματίζοντας την πρώτη μέρα στη 2η θέση, μόλις 2.5 δευτερόλεπτα πίσω από τον προσωρινά πρωτοπόρο του Ράλλυ, Thierry Neuville.

Το Σάββατο, ο Tanak πήρε την 1η θέση από τα χέρια του Neuville. Ωστόσο ο Βέλγος στη συνέχεια είχε οκτώ συνεχόμενες νικηφόρες ειδικές διαδρομές, αλλάζοντας τα δεδομένα. Ένα πρόβλημα στο σύστημα μετάδοσης για τον Tanak, φάνηκε πως θα μείωνε σημαντικά τις πιθανότητες του για τη νίκη, καθώς την ίδια ώρα ο Neuville είχε δημιουργήσει μία διαφορά 18.3 δευτερολέπτων.

Ωστόσο, τα πράγματα δεν πήγαν καθόλου καλά στη συνέχεια για τον Neuville, ο οποίος στην προτελευταία ειδική του Σαββάτου είχε υποστροφή σε μια αριστερή στροφή με αποτέλεσμα να πέσει σε ένα χαντάκι και να “παραχωρήσει” τη θέση του στον Tanak.

Από εκείνο το σημείο και έπειτα, ο Tanak διατήρησε την πρωτοπορία του, ενώ ο Evans δεν μπόρεσε να πάρει το κάτι παραπάνω από το Yaris GR του ώστε να προσπεράσει τον Tanak. Ο Ουαλός έχασε χρόνο λόγω κλαταρίσματος και μίας ποινής 10 δευτερόλεπτων λόγω ενός χρονικού λάθους του συνοδηγού του. Ωστόσο, κατάφερα να βγει νικητής σε 5 ειδικές διαδρομές καθ’ όλη τη διάρκεια του Ράλλυ.

Στο τρίτο σκαλί του βάθρου βρέθηκε ο Esapekka Lappi της Toyota, ο οποίος απέφυγε τα προβλήματα. Αυτό είναι το δεύτερο φετινό βάθρο για τον Φινλανδό, ο οποίος βρέθηκε στην τρίτη θέση και στο Ράλλυ Φινλανδίας.

Από την άλλη, ο πρωτοπόρος του πρωταθλήματος, Kalle Rovanperä έκανε το πρώτο του σημαντικό λάθος στη φετινή σεζόν, λόγω του οποίου είχε πολλές διαδοχικές τούμπες με το αυτοκίνητό του στη δεύτερη ειδική διαδρομή. Ευτυχώς εκείνος και ο συνοδηγός του δεν είχαν κάποιο τραυματισμό. Μέχρι εκείνη τη στιγμή, ο Rovanperä βρίσκονταν στην πρώτη θέση του αγώνα.

Τελικά ο Rovanperä επανήλθε στο Ράλλυ με το Yaris GR του. Μάλιστα, ο 21χρονος βγήκε νικητής στην Power Stage, παίρνοντας 5 βαθμούς. Ωστόσο ο Tanak με τη νίκη του μείωσε τη μεταξύ τους διαφορά στους 74 βαθμούς.

Εν τω μεταξύ, ο Oliver Solberg της Hyundai επέστρεψε σε πολύ καλή κατάσταση τερματίζοντας στην 4η θέση, μετά την εγκατάλειψή του από το Ράλλυ Φινλανδίας.

Ο 20χρονος ήταν αρκετά δυνατός καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα χωρίς προβλήματα, σε ένα Ράλλυ το οποίο δυσκόλεψε σε μεγάλο βαθμό τους περισσότερους οδηγούς της κατηγορίας Rally 1. Ο Solberg είχε μία μάχη με τον Adrien Fourmaux της M-Sport για την 4η θέση, μέχρι την Κυριακή όπου ο Fourmaux μετά από μια σύγκρουση οδηγήθηκε σε εγκατάλειψη στην προτελευταία ειδική διαδρομή του Ράλλυ.

Ο Fourmaux διατηρούσε την 4η θέση στις πρώτες ειδικές της Παρασκευής, πριν χάσει 1.5 λεπτό λόγω μιας ξαφνικής νεροποντής η οποία τον έριξε στην γενική κατάσταση. Παρ’ όλο αυτά, άρχισε να ανακτά έδαφος καθώς οι αντίπαλοί του αντιμετώπιζαν προβλήματα. Ωστόσο το Σάββατο έχασε και πάλι την 4η θέση καθώς έφτασε στην 15η ειδική δύο λεπτά αργότερα, καθώς των καθυστέρησε η αστυνομία σε έναν δημόσιο δρόμο.

Ο Fourmaux όταν έπεσε στο χαντάκι, παρά λίγο θα αναποδογύριζε το Puma του, πετώντας στα σκουπίδια μία άνετη 5η θέση για εκείνον και την M-Sport.

Ο Takamoto Katsuta της Toyota τελικά ολοκλήρωσε το Ράλλυ στην 5η θέση συνεχίζοντας το σερί του, παίρνοντας βαθμούς σε κάθε γύρο του φετινού πρωταθλήματος. Ο Ιάπωνας απομακρύνθηκε από τις πρώτες θέσεις στο ξεκίνημα του Ράλλυ, καθώς αντιμετώπισε πρόβλημα με το κιβώτιο ταχυτήτων το οποίο του κόστισε αρκετά λεπτά.

Επίσης, ο Gus Greensmith της M-Sport, βρέθηκε στο τέλος του Ράλλυ στην 19η θέση της γενικής κατάταξης, καθώς έχασε παραπάνω από έξι λεπτά διότι βγήκε για λίγο εκτός δρόμου με αποτέλεσμα να τραυματίσει το πίσω αριστερό μέρος του αυτοκινήτου του κατά τη διάρκεια της 10 ειδικής, την ώρα που βρισκότανε στην 6η θέση.

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTubeTik TokDiscord και Twitter.

Total
0
Shares
Related Posts