Racing Point – Δεκτή η ένσταση της Renault

Δεκτή έγινε η ένσταση της Renault στην FIA, ένοχη η RacingPoint. Με 15 βαθμούς τιμωρία και 400.000€ (200.000€ για το κάθε μονοθέσιο) τιμώρησε την Racing Point η FIA.

H Renault έκανε 3 συνεχόμενες ενστάσεις για το “ύποπτο” μονοθέσιο της Racing Point μετά το Styrian, Hungarian, British Grand Prix και εν τέλη κέρδισε την δικαστική διαμάχη.

Όπως ισχυρίστηκε η Γαλλική ομάδα, τα εμπρός και τα πίσω break ducts ήταν παράνομα με βάσ τον κανονισμό που θέλει τις ομάδες να σχεδιάζουν τα δικά τους μέρη και είναι αποτέλεσμα ευθέως αντιγραφής από μέρη που χρησιμοποιήθηκαν στο μονοθέσιο της Mercedes το 2019.

Η Racing Point πάντα επέμενε ότι το μονοθέσιό της για το 2020 υπάκουε στους κανονισμούς και ο τεχνικός διευθυντής Andrew Green διαλαλούσε στο Βρετανικό Grand Prix ότι η ομάδα έχει “δυνατά χαρτιά” για να το αποδείξει.

Όμως οι αγωνοδίκες που ερεύνησαν την υπόθεση, ανακάλυψαν πως η Racing Point είχε χρησιμοποιήσει listed parts brake ducts που δεν σχεδιάστηκαν από την ομάδα του Silverstone.

Ως αποτέλεσμα, η Racing Point χτυπήθηκε με €200,000 πρόστιμο για κάθε μονοθέσιο κατά τη διάρκεια του Styrian Grand Prix, και η ομάδα έχασε επίσης 7.5 βαθμούς για κάθε μονοθέσιο, δηλαδή 15 βαθμούς στο σύνολο στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.

Η Racing Point επιπλήχθηκε για την χρήση των brake ducts στην RP20 στους ερχόμενους αγώνες στην Ουγγαρία και την Μεγάλη Βρετανία.

“Αφού οι λεπτομέρειες της παράβασης είναι ίδιες για κάθε υπόθεση, η λογική είναι ίδια για κάθε απόφαση στις ενστάσεις,” δήλωσε η FIA.

“Σύμφωνα με την άποψη των αγωνοδικών, η ποινή που επιβλήθηκε στο Grand Prix της Στυρίας ήταν ανάλογη της παραβίασης της διαδικασίας σχεδιασμού που οδήγησε στην παραβίαση των κανονισμών, μια επιπλέον ποινή επίπληξης αρκεί για το Ουγγρικό και το Βρετανικό Grand Prix.”

Η ποινή 15 βαθμών σημαίνει ότι η Racing Point θα πέσει από τους 42 βαθμούς στους 27, κατρακοιλώντας στην 6η θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών πίσω από την Renault.

Ωστόσο, είναι ζωτικής σημασίας ότι η Racing Point βρέθηκε ένοχη έχοντας παραβιάσει έναν αθλητικό κανόνα και όχι τεχνικό κανόνα, που σημαίνει ότι απέφυγε τον αποκλεισμό. Τα πίσω brake ducts που χρησιμοποιεί η Racing Point βρέθηκαν να είναι συμβατά με τους κανονισμούς και η ομάδα δε θα χρειαστεί να τα ξανασχεδιάσει.

Είναι απίθανο πως η απόφαση των αγωνοδικών θα είναι το τελευταίο σχετικά με την υπόθεση, με την RP να έχει δικαίωμα έφεσης, ενώ η Renault μπορεί να συνεχίσει να υποβάλει ενστάσεις και στο 70th Anniversary Grand Prix στο Silverstone.

Ακολουθεί η απόφαση της FIA:

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYoutube και Twitter.

Νίκος Δαφνομήλης

Μεγάλος φίλαθλος της Formula 1 από το 2005. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τον τεχνικό τομέα του αθλήματος και θαυμαστής όλων των ωραίων που έχει να προσφέρει. Μεγάλος φαν και του MotoGP. O μηχανοκίνητος αθλητισμός είναι ένας μαγικός κόσμος!

F1RACINGNEWS