Ο πρώτος αγώνας του φετινού μαραθωνίου της F1 ανήκει ήδη στο παρελθόν. Είναι αλήθεια ότι τη φετινή σεζόν την αναμέναμε με περισσή ανυπομονησία. Λίγο επειδή είναι η τελευταία πριν τις μεγάλες τομές που έρχονται στο σπορ από το 2026 κι έπειτα, λίγο λόγω της μετακίνησης του Lewis Hamilton στη Ferrari, λίγο για να δούμε αν ο Max Verstappen μπορεί να κατακτήσει το 5ο σερί πρωτάθλημα ή θα καταφέρουν να τον αμφισβητήσουν άλλοι οδηγοί και δη εκείνοι της McLaren και -ίσως κάπως λιγότερο- για να διαπιστώσουμε πώς θα τα πάνε οι έξι rookies του grid.
Προφανέστατα ασφαλή συμπεράσματα δε μπορούν να βγουν από τώρα σε καμία των περιπτώσεων, αλλά κάποια πρώτα δείγματα από μεριάς ομάδων και οδηγών τα πήραμε, οπότε πάμε να δούμε ποια ήταν αυτά, εκκινώντας από την τελευταία προς την κορυφαία της παρούσης βαθμολογίας ομάδα.
Haas-Ferrari
Με τις εμφανίσεις της στα τελευταία grand prix του 2024 άφησε υποσχέσεις για καλύτερες ημέρες. Η αρχή που έκανε την Κυριακή ήταν -το λιγότερο- απογοητευτική. Μία εντελώς άνευρη παρουσία, με τους δύο οδηγούς να μοιάζουν σχεδόν απλά να συμπληρώνουν το grid. Τουλάχιστον ο Oliver Bearman έχει να λέει ότι ήταν ένας από τους δύο rookies που δε προσκέκρουσαν σε κάποιον τοίχο.
Ο Esteban Ocon μάλλον δε θα έχει να θυμάται το παραμικρό από τη Μελβούρνη. Προμηνύεται δύσκολη σεζόν για την Αμερικάνικη ομάδα, που δείχνει ότι δεν αποκλείεται να φλερτάρει με την τελευταία θέση της βαθμολογίας.
Racing Bulls
Και μόνο από τις προ ενάρξεως πρωταθλήματος δηλώσεις του, ήταν φανερό ότι ο Yuki Tsunoda έχει βάλει σκοπό να “φάει” τη θέση του Lawson μεσούσης της χρονιάς, όπως ακριβώς έκανε ο Νεοζηλανδός πέρσι στον Sergio Perez. Μπορεί να μη κατάφερε εν τέλει να βαθμολογηθεί, αλλά έδειξε πολύ καλά στοιχεία στο πρώτο μισό του αγώνα και σίγουρα θα μας απασχολήσει στο μέλλον, αν βέβαια συνεχίσει έτσι.
Όσο για τον Isack Hadjar, η αντίδρασή του αμέσως μετά την εγκατάλειψή του, έδειξε ότι ψυχολογικά μάλλον δεν ήταν 100% έτοιμος για τον παραπάνω από δύσκολο κόσμο της F1. Αγωνιστικά δε δύναται να κριθεί στο ελάχιστο αυτή τη στιγμή. Η ομάδα πάντως φαίνεται ότι θα “παίξει” στο midfield.
Alpine-Renault
Ό,τι ειπώθηκε για τον Tsunoda παραπάνω, ισχύει και για τον Pierre Gasly. Ο οποίος κάποια στιγμή πρέπει να πάρει μία ευκαιρία σε κάποια ανώτερη ομάδα, με περισσότερη εμπιστοσύνη από εκείνη που (δεν) του έδειξε η Red Bull Racing. Θα δυσκολέψει αφάνταστα τον Jack Doohan στη μεταξύ τους μονομαχία, αναφορικά με τη συγκριτική βαθμολογική συγκομιδή του καθενός.
Όσο για τον Αυστραλό rookie, είναι βέβαιο ότι η ομάδα, ελέω Flavio Briatore, έχει κάνει μεγάλο φάουλ μαζί του, κάνοντάς τον να νιώθει ότι είναι ήδη επισφαλής η θέση του, λόγω του ότι περιμένει… στη γωνία ο Franco Colapinto. Η αντίδραση του πατέρα του, Mick, τη στιγμή της εγκατάλειψης του Jack, τα είπε όλα. Το όλο καράβι που λέγεται Alpine πάντως, δείχνει ότι εξακολουθεί να πλέει δίχως να δείχνει κάπου η πυξίδα…
Ferrari
Σκληρό και ατιμωτικό για την ιστορική Ιταλική ομάδα να φιγουράρει στην 7η θέση, αλλά αφού έτσι τα κατάφερε, δε της φταίει κανείς άλλος. Ο Charles Leclerc έδειξε με το καλημέρα ότι δε θα χαρίσει εκατοστό εντός πίστας στον πολυπρωταθλητή ομόσταυλό του, με τον δεύτερο να επιδεικνύει μία αξιοθαύμαστη ψυχραιμία τόσο για το μεταξύ τους συμβάν, όσο και για τη συμπεριφορά του μονοθεσίου του εν γένει.
Είναι βέβαιο ότι από τη στιγμή που o Lewis Hamilton πάτησε το πόδι του στο Maranello στο πίσω μέρος του μυαλού του είχε στοχεύσει στο 2026, αλλά προφανώς θα βαλθεί να αποδείξει από φέτος ότι δε πήγε για τουρισμό στην Ιταλία. Ήδη βρήκαμε το ένα από τα δύο καυτά δίδυμα της χρονιάς. Μίας χρονιάς που μάλλον θα προστεθεί στον μακρύ κατάλογο των συνεχόμενων εκείνων κατά τις οποίες η Ferrari δε κατάφερε να επιστρέψει στους τίτλους…
Kick Sauber-Ferrari
Η πρώτη από τις ομάδες εκείνες που μπορούν σαφέστατα να είναι ευχαριστημένες με την πρεμιέρα τους το 2025. Κι αν ο Pierre Gasly αξίζει να βρεθεί σε ομάδα που να πρωταγωνιστεί, τι να πει κανείς αλήθεια για τον Nico Hulkenberg, που αθόρυβα και με πιστότητα στη σοβαρή του οδήγηση, έφερε τους πρώτους έξι βαθμούς στην ομάδα του;
Όσο για τον Gabriel Bortoletto, νομίζω ότι δεν ήμασταν λίγοι εκείνοι που διακρίναμε στοιχεία πιλότου που είναι σε θέση να σταθεί επάξια στο στερέωμα της F1. Και να που φαίνεται ότι η Kick Sauber ενδέχεται να αποφύγει την τελευταία θέση φέτος.
Aston Martin Aramco-Mercedes
Εδώ μιλάμε ξεκάθαρα για την μεγαλύτερη απογοήτευση του εναρκτήριου grand prix. Αν δεν είχε πάρει μεταγραφή ο Adrian Newey στην ομάδα, πολύ αμφιβάλλω αν ο Fernando Alonso θα είχε τα ψυχικά αποθέματα να βγάλει μία χρονιά που δεν αποκλείεται να δει τη Βρετανική ομάδα να πέφτει κάτω και από την 5η θέση, στην οποία τερμάτισε πέρσι.
Κάκιστη απόδοση αμφότερων των μονοθεσίων όλο το τριήμερο, αλλά τα ακόμη πιο κακά μαντάτα δείχνουν να έρχονται από την πλευρά της ορεξάτης Williams. Για τον Lance Stroll, που για να μην είμαι άδικος, δεδομένων των συνθηκών δε τα πήγε κι άσχημα, νομίζω ότι τα 23 grand prix μέχρι την ολοκλήρωση της χρονιάς θα είναι και τα τελευταία του στη F1. Πάντως ο Lawrence Stroll, εκτός από ατελείωτα χρήματα, πρέπει να έχει και τεράστια υπομονή…
Williams-Mercedes
Aν προσφέρεται κάπου, λέω να παίξω στο στοίχημα ότι θα αποδειχθεί η πιο βελτιωμένη ομάδα για το 2025, με το νούμερο 5 της βαθμολογίας κάθε άλλο παρά όνειρο θερινής νυκτός να φαντάζει. Ήδη πνέει εντελώς άλλος αέρας στο εσωτερικό της, ασχέτως αν ο -συμπαθέστατος- Carlos Sainz Jr. κατάφερε να τα κάνει ολίγον θάλασσα στην Αυστραλία. Πάντως μοιάζει να έχει ήδη μεταφέρει πολλή και ιδιαιτέρως χρήσιμη εμπειρία στη Williams.
Ο δε Alexander Albon έδειξε, με τον καλύτερο τρόπο, στη μάχη του με τον Hamilton, ότι μόνο εύκολος αντίπαλος δεν είναι, όταν έχει ένα αρκούντως καλό μονοθέσιο και προβλέπω ότι θα εμπλακεί σε λίαν ενδιαφέρουσες μονομαχίες φέτος. Επιτέλους, ώρα ήταν να δούμε την ιστορική αυτή ομάδα να παίρνει λίγο τα πάνω της!
Red Bull Racing
Τι κι αν δεν έχει το καλύτερο μονοθέσιο, ο Max Verstappen αποδεικνύει ότι όχι μόνο δε θα καταθέσει τα όπλα, αλλά θα παλέψει μέχρι τέλους για τον 5ο σερί παγκόσμιο τίτλο. Ένας πραγματικός δαίμονας σε τέσσερις τροχούς, ένας άνθρωπος που απλά δε συμβιβάζεται με την ιδέα της ήττας και αυτό οφείλουμε να του το αναγνωρίσουμε άπαντες.
Στο έτερο, “ηλεκτρικό”, cockpit, κάθεται ένας άνθρωπος που έτσι κι αλλιώς ξέραμε ότι επρόκειτο να αντιμετωπίσει μεγάλες προκλήσεις και που δεν έδωσε και την καλύτερη του παράσταση στη Μελβούρνη. Ο Liam Lawson διεκδίκησε και πήρε το συγκεκριμένο cockpit, από εδώ και πέρα όμως θα καλείται συνεχώς να αποδεικνύει ότι μπορεί να το κρατήσει. Η ομάδα πάντως πρωτάθλημα κατασκευαστών, εκτός συγκλονιστικού απροόπτου, δε θα καταφέρει να πάρει.
Mercedes
Αν είχε μουστάκι ο Toto Wolff, θα γελούσε κι αυτό με το πέρας του grand prix της Αυστραλίας. Αφ’ ενός γιατί είδε τον George Russell να κάνει έναν ώριμο και σταθερό αγώνα, αφ’ ετέρου διότι το πουλέν του, ο Andrea Kimi Antonelli, έδειξε ότι μόνο περαστικός δε θα είναι από το grid, αφού, κατά τη γνώμη του γράφοντος, μαζί με τον Nico Hulkenberg, ήταν οι δύο πιλότοι που λάμψανε στην πρεμιέρα.
Πιθανότατα η Mercedes δε θα μπορέσει να κυνηγήσει κανέναν εκ των δύο τίτλων, αλλά, αν μη τι άλλο, δε θα περιοριστεί στον άχαρο ρόλο του κομπάρσου, εκμεταλλευόμενη πιθανά στραβοπατήματα άλλων ομάδων, αλλά και απρόσμενες συνθήκες αγώνων.
McLaren-Mercedes
Η σχεδόν ασύλληπτη διαφορά που είχαν φτιάξει στον αγώνα οι δύο πιλότοι της με τον τρίτο, Max Verstappen, μέχρι που ξεκίνησε η βροχή, δείχνει ότι ίσως η περιβόητη δήλωση του George Russell, μετά τις κατατακτήριες, ότι η εν λόγω ομάδα μπορεί να κοιτάζει ήδη την εξέλιξη του μονοθεσίου της για το 2026, να μην είναι τόσο τραβηγμένη όσο αρχικά φάνηκε.
Με μία μεγάλη διαφορά όμως: Ότι Norris-Piastri είναι 100% βέβαιο ότι θα αποτελέσουν το δεύτερο καυτό δίδυμο της σεζόν και το… μαλλιοτράβηγμα προβλέπεται να πάει σύννεφο! Αν οι δυο πιλότοι δε φτάσουν να μας θυμίσουν καταστάσεις τύπου Alonso-Hamilton το 2007, θα είναι μεγάλη επιτυχία. Πραγματικά, δε βλέπω τρόπο να μπορέσει ο Zak Brown να κρατήσεις τις ισορροπίες στο εσωτερικό του Woking, ειδικά με έναν Oscar Piastri που δείχνει να διαθέτει πιο “ωμή” ταχύτητα από τον Lando Norris.