Ποτέ πρωταγωνιστής, μα πάντα στο ύψος του…

101 αγώνες με τον Valtteri Bottas πίσω από το τιμόνι των Mercedes, με τα συμπεράσματα να έχουν βγει από πολύ νωρίς και τον Φινλανδό να μη καταφέρνει ποτέ να τα διαφοροποιήσει…

10 νίκες, 20 Pole, 58 βάθρα, 18 ταχύτεροι γύροι, μοιάζουν αριθμοί ‘λίγοι’ για έναν πιλότο αγωνιζόμενος με μια Πρωταθληματική Mercedes επί 5 συνεχόμενα χρόνια. Όμως, στην άλλη όψη του νομίσματος μπορούμε να συναντήσουμε στατιστικά τα οποία πιστοποιούν πως όλα αυτά τα χρόνια ο Valtteri Bottas ήταν ‘εκεί’ για να συμπληρώσει ιδανικά το παζλ της ομάδας με τις περισσότερες απαιτήσεις αυτά τα 5 χρόνια, και να πάρει και ο ίδιος σημαντικό μερίδιο των Πρωταθλημάτων Κατασκευαστών…

Σε αυτούς τους 101 αγώνες με τους Γερμανούς, ο Bottas έφτασε και τις 101 στο Q3 των κατατακτηρίων δοκιμών. Επίσης, ξεκίνησε 43 αγώνες από την 1η σειρά εκκίνησης ενώ σε 86 Grand Prix τερμάτισε σε βαθμούς, έχοντας 10 DNF στο μεταξύ. Άρα, ήταν μόλις 5 οι φορές σε 5 χρόνια που τερμάτισε αγώνα κάτω από τη 10η θέση…

Μπορεί σε πολλούς να μη λένε πολλά τα παραπάνω δεδομένα, ωστόσο πιστοποιούν την άποψη της πλειοψηφίας των οπαδών της F1. O Bottas σε ένα γύρο κοίταξε τις περισσότερες φορές στα μάτια τον Lewis Hamilton. Σε αγώνες ήταν γρήγορος κ’ δυνατός, αλλά ποτέ ανταγωνιστικός σε διάρκεια ώστε να πλησιάσει να διεκδικεί βάσιμα ένα Πρωτάθλημα. Τέσσερις (4) είναι κατά τη γνώμη μας οι παράγοντες που έπαιξαν καθοριστικό ρόλο…

Εύθραυστη ψυχολογία…
Hamilton: Bottas "left door open" to Verstappen in Mexico GP start

Φτάνοντας στο φινάλε αυτής της πετυχημένης συνεργασίας, ένας τομέας που ήταν καθοριστικός στις προσπάθειες του Φινλανδού ήταν η ψυχολογική κατάσταση του. Για να μπορέσεις να φτάσεις σε αμφισβήτηση ενός ΠολυΠρωταθλητή, πρέπει απαραιτήτως να είσαι…Max Verstappen! Ο Ολλανδός φέτος ‘δίδαξε’ ποια πρέπει να είναι η σωστή δοσολογία ψυχολογικής τόνωσης και αυτοπεποίθησης. Αν και υπάρχουν αρκετές διαφορές στα δυο story, ο Bottas έδειξε πολλές φορές να ‘μασάει’ από διάφορες συνθήκες που παρουσιάζονταν…

Τεράστιο ζήτημα αποτέλεσαν οι συνεχόμενες κάκιστες εκκινήσεις του Valtteri. Στατιστικά δε μπορεί να αποτυπωθεί πλήρως, αλλά είναι πραγματικά τόσο ελάχιστες οι φορές που ο Φινλανδός κέρδισε πράγματα όταν έσβησαν κόκκινα φώτα που τις θυμάσαι σαν…χθες! Χαρακτηριστικότερη ήταν φυσικά η Ιαπωνία του ’19, όταν ‘κατάπιε’ τις δυο Ferrari. Επίσης, τη σεζόν ’19 στην Αυστραλία η εκκίνηση του ήταν τέτοια που του έδωσε νίκη. Αντίθετα, είναι πάρα πολλές οι στιγμές που στην εκκίνηση ‘χάθηκε’, με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα την φετινή Ουγγαρία ή την περσινή Τουρκία…

Η κομβικότατη σεζόν 2020…
Austrian GP Qualifying: Valtteri Bottas pips Lewis Hamilton to pole | F1  News

H πανδημία έθεσε εν αμφιβόλω την περσινή χρονιά και έπρεπε να φθάσουμε Ιούνη, ώστε οι μηχανές να πάρουν μπρος. Μιλάμε για μια σεζόν στην οποία η Mercedes διοργάνωνε πάρτι σε κάθε πίστα με το DAS να είναι άσος στο μανίκι, ώστε να κατακτηθεί ένα ακόμη νταμπλ. Από την Αυστρία, συμπεράναμε πως οι πρωταγωνιστές δε μπορούσε να είναι άλλοι από τους Hamilton/Bottas

Παρότι ξεκίνησε με 25άρι στο Spielberg, ο Bottas εμφάνισε τις γνωστές παθογένειες και δε κατάφερε να ανταγωνιστεί τον LH44 ιδιαίτερα. Ήταν μια σεζόν στην οποία δεν επένδυσε όσο θα έπρεπε ο Φινλανδός. Ήταν η μόνη ευκαιρία να αλλάξει το ρου της ιστορίας, αφού πέρυσι αγωνίζονταν…μόνοι τους. Ο Hamilton παίρνοντας έστω και οριακά τις Pole Position, κατάφερνε να μένει μπροστά στις εκκινήσεις και εύκολα να ξεφεύγει στη βαθμολογία. Πήρε μόλις 2 νίκες, σε Ρωσία/Αυστρία. Και στις δυο περιπτώσεις ο Hamilton ξεκινούσε αρκετά πιο πίσω, λόγω τιμωριών. Με τον teammate κοντά του, ο Valtteri δε μπόρεσε ποτέ να κάνει στις υπόλοιπες 15 διαδρομές το μπαμ…

Η Mercedes ποτέ δεν άλλαξε στάση…
WATCH: Valtteri Bottas & Toto Wolff Share a Moving Moment After Unfortunate  Qatar F1 Race - EssentiallySports

Πολλές είναι οι απόψεις που υποστηρίζουν πως το ζήτημα του Bottas είναι πιο σύνθετο, εμπλέκοντας και τη Mercedes. H κατηγορία της πλειοψηφίας του κόσμου προς τον Φινλανδό ήταν πως ποτέ δεν διεκδίκησε κάτι περισσότερο από το No2. Τα συνεχόμενα μονοετή συμβόλαια ήταν μια σεβαστή υπερασπιστική γραμμή του Φινλανδού, αν και η Mercedes δύσκολα θα άλλαζε τις ισορροπίες απέναντι σε έναν τόσο συνεπή οδηγό όπως ο Hamilton. Φαινόταν πως η μονομαχία του 2016 δεν ήθελαν να επαναληφθεί, και το έδειχναν με κάθε τρόπο…

Ήθελαν να κατακτήσουν όσο περισσότερα γίνεται με έναν πιλότο, μένοντας στην ιστορία ως Hamilton-Mercedes, αντίστοιχο σαν Schumacher-Ferrari. Χαρακτηριστικότατη η Γερμανία ’18, όπου ο Bottas απείλησε στα ίσα τον Ηam, αλλά άμεσα η ομάδα απαίτησε να μείνει πίσω. Είναι τόσα πολλά που μπορούμε να θυμηθούμε, και σε στιγμές που πραγματικά δεν κρινόταν τόσο άμεσα ο Τίτλος. Και με τον ανταγωνισμό να μην είναι στα φετινά επίπεδα. Ο Bottas σχεδόν ποτέ δεν έφερε αντίρρηση, με μοιραίο αποτέλεσμα η ομάδα να κατακτήσει 8 συνεχόμενους Τίτλους (ρεκόρ) με πολυτιμότατη βοήθεια του ίδιου όπως φέτος, αλλά ο ίδιος κανέναν…

Μεγάλη δυσκολία σε προσπεράσματα του ‘midfield‘…

Κατά τη διάρκεια αυτών των 5 ετών, ο Bottas δεν βελτίωσε σχεδόν καθόλου την ταχύτητα ανάκαμψης εντός αγώνα. Όταν έπρεπε να κάνει συνεχόμενα προσπεράσματα για να φθάσει σε θέσεις που περιμέναμε, δυσκολευόταν αφάνταστα. Είτε μπροστά του είχε μια φετινή McLaren, είτε απλά μια φετινή Alfa Romeo. Έμοιαζε να παρασύρεται από το γυρολόγιο των υπολοίπων, μη μπορώντας να ‘ξεμπλέξει’ εύκολα…

Πολύ λίγες φορές θυμόμαστε τέτοια comeback του, με πιο πρόσφατο το φετινό στη Monza όπου έφθασε 3ος. Στον αγώνα της Losail στο Qatar, χρειάστηκε η παρέμβαση και η τόνωση του Τoto Wolff, ώστε να αφήσει πίσω του Stroll/Tsunoda, ενώ στο Mexico City έμεινε πίσω από τον Daniel Ricciardo καθ’ όλη τη διάρκεια του GP. Για παράδειγμα, η Βραζιλία αποτέλεσε αρχή της φετινής αντεπίθεσης του Hamilton, ξεκινώντας το Sprint Qualifying τελευταίος. Όλοι ξέρουμε πως ο Bottas δεν θα τα κατάφερνε και θα ‘κολλούσε’ κάπου στις πίσω θέσεις…

Πλέον, το μέλλον του είναι στην Alfa Romeo ως αδιαμφισβήτητο No.1, ενώ δεν αποκλείεται τα επόμενα χρόνια να δοκιμάσει και την πρόκληση του WRC. Tώρα η πίεση έχει φύγει από τους ώμους του, και έχει έρθει σε αυτούς του George Russell…

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTube,Discord και Twitter...

F1RACINGNEWS