Post Race, Lusail: 5 Κατασκευαστές στις 6 πρώτες θέσεις του GP!

Στην πίστα ‘Lusail International Circuit’ ο Enea Bastianini ‘έγραψε’ ιστορία, και το MotoGp ‘επέστρεψε’ για μια ακόμη συναρπαστική σεζόν…

Την Κυριακή το μεσημέρι, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα του MotoGP έκανε πρεμιέρα με το αγωνιστικό τριήμερο στην πίστα Lusail, στο Qatar. Η συγκεκριμένη τοποθεσία καθίστανται πλέον ως παραδοσιακός προορισμός, μιας και φιλοξενεί αγώνες από το 2004. Εκεί, ο Enea Bastianini θριάμβευσε σε Ελεύθερα-3, Κατατακτήριες 2, αλλά και στον Αγώνα της Κυριακής. Αρχικά, άφησε εκτός απευθείας πρόκρισης στο Q2 τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή Fabio Quartararo. Το μεσημέρι του Σαββάτου έκανε τις καλύτερες Κατατακτήριες της καριέρας του στη μεγάλη κατηγορία παίρνοντας τη 2η θέση. Και τέλος, έκανε έναν αλάνθαστο Αγώνα την Κυριακή κατακτώντας την παρθενική του νίκη, και παίρνοντας το πρώτο 25άρι της σεζόν!

Ο Ιταλός έδειξε στοιχεία του πλούσιου ταλέντου του, και επιβεβαίωσε με την απόδοση του τις δηλώσεις του στην αρχή της προηγούμενης εβδομάδας. ‘‘Νιώθω πολύ καλά με τη νέα μου μοτοσυκλέτα, και μπορώ να γίνω πολύ πιο ανταγωνιστικός ως προς τη διεκδίκηση βάθρων και νικών. Με αυτήν τη Ducati, αλλά και την εξαιρετική συνεργασία που έχω με τους ανθρώπους της μπορώ να πετύχω τους στόχους που έχουμε θέσει…”

Miller, Bagnaia, Martin εκτός από νωρίς στη Lusail

Εκτός του ‘Bestia’, ο Αγώνας για τις υπόλοιπες Ducati εξελίχθηκε με καταστροφικό τρόπο. O Martin ‘πλήρωσε’ την κάκιστη εκκίνησή του, ο Bagnaia έκανε εύκολο λάθος στη στροφή 1 παρασέρνοντας και τον ‘Martinator’, ενώ ο Jack Miller τέθηκε νωρίς εκτός, χάνοντας συνεχώς θέσεις.

Γενικότερα, η Ducati δείχνει κάπως…μουδιασμένη στο ξεκίνημα. Ο συνδυασμός αποτελεσμάτων + δυναμικής που εκπέμπει στο φινάλε του περσινού Πρωταθλήματος, δεν δείχνει να υπάρχει φέτος. Το πάγωμα της εξέλιξης των κινητήρων που ίσχυε το 2021 σταμάτησε, και βοήθησε και τους υπόλοιπους κατασκευαστές να βελτιωθούν. Σε κάθε περίπτωση, με Χειμερινές Δοκιμές και τον πρώτο μόλις Αγώνα να αποτελούν παρελθόν, ασφαλή συμπεράσματα φυσικά και δεν μπορούν να υπάρξουν. Μέσω της εικόνας της Ducati, λοιπόν, αλλά και της κακής απόδοσης του συνδυασμού Fabio Quartararo-Yamaha έως τώρα φέτος, αποδεικνύεται για ακόμη μια φορά πως στον Μηχανοκίνητο Αθλητισμό τίποτα δεν είναι δεδομένο, και κανείς δεν έχει ‘συμβόλαιο’ με την επιτυχία…

Φανερά εκνευρισμένος ο Fabio Quartararo

Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2021, Fabio Quartararo, δεν αισθάνεται άνετα πάνω στη νέα Yamaha του. Ο Γάλλος σούπερ σταρ μετά τον Αγώνα εξέφρασε τους προβληματισμούς του βλέποντας το όνομα του στην 9η θέση, ενώ πέρυσι η Yamaha είχε 2/2 επιβλητικές νίκες στη Lusail.

“Οι άλλες ομάδες έκαναν εξαιρετική δουλειά το Σαββατοκύριακο. Εμείς ανησυχούμε, γνωρίζοντας ότι πέρυσι κερδίσαμε και τους δύο αγώνες και τώρα τερματίζουμε αρκετά πίσω. Δεν είμαστε στο ίδιο επίπεδο με τους αντιπάλους μας. Παρόλα αυτά, η δουλειά μου είναι να δίνω το 100% σε κάθε συνθήκη, είτε παλεύω για τη νίκη, είτε για την τρίτη θέση, είτε την πέμπτη…”

Ο ‘El Diablo’ είχε τοποθετηθεί από την περίοδο Χειμερινών Δοκιμών αναφορικά με τις επιδόσεις της Yamaha: ”Προσωπικά, θεωρώ πως μπορούμε να φτάσουμε σε εφάμιλλο επίπεδο με των ανταγωνιστών μας. Θα βελτιώσουμε κι άλλο τη μοτοσυκλέτα, λαμβάνοντας εκ νέου δεδομένα από τις πίστες που θα επισκεφθούμε πρώτες. Αυτή τη στιγμή δε μπορώ να είμαι ικανοποιημένος με την απόδοση μας. Ωστόσο, είμαι βέβαιος πως η χρονιά θα είναι άκρως ενδιαφέρουσα για εμάς…”

Μετά και το πέρας του εναρκτήριου Grand Prix στη Lusail, ο Fabio Quartararo σε πρώτη φάση, αλλά και ο Franco Morbidelli σε δεύτερη, δε μπόρεσαν να είναι στα επίπεδα που θα ήθελαν. Η σεζόν, ωστόσο, έχει πάρα πολύ δρόμο. Ένας Παγκόσμιος Πρωταθλητής, σε συνεργασία με ένα εργοστάσιο που ‘ξεχειλίζει’ εμπειρία σαν τη Yamaha είναι δεδομένο πως μπορούν να φέρουν ένα καλό αποτέλεσμα. Ίσως όμως όχι και ‘Πρωταθληματικό’…

Νέο ρεκόρ ‘σημείωσε’ ο Aleix Espargaro και η Aprilia

Ένα βήμα τη φορά η Aprilia. Το 2021 ήταν μια χρονιά που ο Aleix Espargaro κατάφερε να καθιερωθεί στη πρώτη 7άδα-8άδα της κατάταξης, και να ‘χαρίσει’ στην Aprilia το πρώτο βάθρο της ιστορίας της. Στον εναρκτήριο Αγώνα του 2022, o Ισπανός τερμάτισε μόλις 2,242 χιλιοστά μακριά από τον νικητή Bastianini. Αυτή είναι η μικρότερη διαφορά που είχε μια Aprilia από τη νίκη σε Grand Prix. Ίσως φαίνεται κάπως…μικρό επίτευγμα, αλλά η ‘μεγάλη εικόνα’ αποδεικνύει τη σταδιακή άνοδο και σταθερότητα της ομάδας στους υπόλοιπους Κατασκευαστές. Αυτό άλλωστε επιβεβαιώνει και ο Aleix Espargaro στις τοποθετήσεις του:

“Κάθε επίτευγμα μας είναι αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς, και επιμονής στο πλάνο μας. Κάθε Σαββατοκύριακο και κάθε τριήμερο δράσης αποτελεί ξεχωριστή ‘εξέταση’ για την Aprilia, καθώς πρέπει να εμφανίζουμε ξανά και ξανά το καλύτερο πρόσωπο μας. Είναι απίθανη ευχαρίστηση να μπορείς να μάχεσαι με τους καλύτερους αναβάτες και να έχεις τα όπλα για να πολεμήσεις. Είναι η πρώτη φορά στην καριέρα μου που νιώθω ότι τα είχα, οπότε θα είναι μια καλή σεζόν!

Εν κατακλείδι, ασφαλή συμπεράσματα αναφορικά με την εξέλιξη της σεζόν δε μπορούν να γραφτούν από τώρα. Ωστόσο, το πρώτο Grand Prix μας επιβεβαίωσε τις βασικές διαφοροποιήσεις της δυναμικής των ομάδων. Εκτός του Bastianini που αποτέλεσε την έκπληξη στο Qatar, θετικό πρόσημο είχαν οι προσπάθειες των Repsol Honda και του Binder. Ο αναβάτης από τη Νότια Αφρική ήταν ‘όαση’ στη βαθιά μετριότητα που ‘παρουσίασαν’ οι ΚΤΜ στην πλειοψηφία των sessions. Η Αυστριακή ομάδα μπορεί να εμπιστευθεί ‘τυφλά’ τις Κυριακές τον Binder, με τις εξαιρετικές εμφανίσεις του να έχουν αυξηθεί ικανοποιητικά…

Ο δεύτερος Αγώνας για το MotoGp ‘έρχεται’ το προσεχές Σαββατοκύριακο στην πίστα ‘Mandalica’ στην Ινδονησία.

Αναλυτικά η κατάταξη του 1ου Grand Prix της χρονιάς:
GP Κατάρ Αγώνας

Διαβάστε όλα τα νέα της F1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTubeTik TokDiscord,Twitter.

F1RACINGNEWS