Συνεχίζεται η δράση και αυτό το Σαββατοκύριακο για την F1 με τον προτελευταίο “χορό” να διεξάγεται στο Qatar. Επιστροφή στο Lusail International Circuit με το τελευταίο Sprint της χρονιάς να πραγματοποιείται παράλληλα με το GP.
Ο επίσημος προμηθευτής ελαστικών της F1 επιβεβαιώνει τα ελαστικά για το τριήμερο:
Σε αντίθεση με το Las Vegas –όπου επιλέχθηκαν οι τρεις πιο μαλακές συνθέσεις ξηρών ελαστικών– εδω, στην πίστα των 5.419 χλμ., προτείνεται η πιο σκληρή τριάδα συνθέσεων, με την Pirelli να προμηθεύει την C1 ένωση ως σκληρή, την C2 ως μεσαία και την C3 ως την μαλακή.Καθώς είναι ένα Σαββατοκύριακο με Sprint, η κατανομή των ελαστικών μειώνεται από 13 σετ σε 12, με τους οδηγούς να λαμβάνουν δύο σετ σκληρών (λευκό σιρίτι), τέσσερα από τα μεσαία (κίτρινο) και έξι από τα μαλακά (κόκκινο σιρίτι). Ενώ ο αριθμός των ελαστικών για βροχερός καιρικές συνθήκες παραμένει παραμένει ο ίδιος (πέντε intermediate και δύο wet).
Κατά το περσινό Grand Prix του Κατάρ, οι ομάδες όφειλαν να χρησιμοποιήσουν ένα νέο σετ ελαστικών για 18 γύρους, μέχρι η Pirelli να εκφράσει την ανησυχία τηςμ σχετικά με τις αλληλεπιδράσεις των ελαστικών με τα κράσπεδα που οδηγούσαν σε διαχωρισμό στο πλευρικό τοίχωμα μεταξύ του κορδονιού και των κορδονιών του σκελετού. Αυτό σήμαινε ότι όλοι οι οδηγοί έπρεπε να κάνουν τρία pit stop κατά τη διάρκεια του αγώνα.
Όπως ανέφερε ο επίσημος προμηθευτής: “Τα κράσπεδα σε σχήμα πυραμίδας έχουν στρογγυλεμένες τις άκρες τους στις επτά από τις 16 στροφές της πίστας: οι δύο πρώτες μετά την εκκίνηση, οι στροφές 4 και 10 και οι τρεις από τις 12 έως τις 14, το τμήμα που είχε καταπονήσει περισσότερο τις πλευρές των ελαστικών”.
Οι μηχανικοί της Pirelli του τμήματος Motorsport R&D πραγματοποίησαν εκτενείς και μακροχρόνιες δοκιμές χρησιμοποιώντας ένα δείγμα από τα νέα κράσπεδα που παρέχονται από τη FIA. Επιπλέον, οι μηχανικοί ανέλυσαν επίσης ελαστικά από δοκιμές που πραγματοποιήθηκαν από ορισμένες ομάδες της Formula 1 τις τελευταίες εβδομάδες στην πίστα Lusail, με μονοθέσια πριν από το 2024.
“Αν και τα ελαστικά δεν ήταν προφανώς πανομοιότυπα με αυτά της σειράς του 2024, τα δεδομένα που αποκτήθηκαν εξακολουθούν να είναι χρήσιμα για την επιβεβαίωση των αποτελεσμάτων των προσομοιώσεων και των ενδείξεων από τα μέρη δοκιμής. Θα πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι η FIA έχει διασφαλίσει ότι μια λωρίδα χαλίκι προστίθεται στο εξωτερικό κάποιων κρασπέδων για να αποτρέψει τους οδηγούς από το να ξεπεράσουν το όριο για να πάνε πιο γρήγορα”.
Προσθέτουν στην προεπισκόπησή τους: “Αυτό θα μπορούσε να έχει σημαντικό αντίκτυπο στη στρατηγική του αγώνα με τα ελαστικά να υποφέρουν πιθανώς από σημαντική θερμική υποβάθμιση. Επιπλέον, υπάρχουν για αυτές τις συνθήκες τόσο λίγα που προς το παρόν είναι αδύνατο να γίνουν προβλέψεις”.
“Αφήνοντας στην άκρη τα γεγονότα του 2023, πρέπει να θυμόμαστε ότι, το 2021, ορισμένοι οδηγοί έκαναν μόνο ένα pit stop και άλλοι, όπως ο Hamilton και ο Verstappen που τερμάτισαν πρώτος και δεύτερος, πάλευαν για τη νίκη ακολουθώντας μια στρατηγική δύο pit stop.
Αν και έχουμε κατά νου ότι το 2021 περιείχε αυτοκίνητα από την προηγούμενη γενιά, επομένως με πολύ διαφορετικές συνθέσεις ελαστικών, έγιναν πολλές διαφορετικές επιλογές όσον αφορά τις συνθέσεις που χρησιμοποιήθηκαν, όπως συνέβη στην περίπτωση στο περσινό Sprint όταν 12 οδηγοί ξεκίνησαν με τα μεσαία και οκτώμε τα μαλακά”.
Και βέβαια, μην ξεχάσετε να δείτε το τελευταίο επεισόδιο του podcast του F1Racingnews, “GP2 Podcast…GP2”:
Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο Instagram, YouTube, Tik Tok, Discord και Twitter.