Pirelli- Η επιλογή ελαστικών για το GP της Σαουδικής Αραβίας

Με φόντο την εντυπωσιακή Κόκκινη Θάλασσα η Formula 1 επιστρέφει στην Jeddah για έναν αγώνα υψηλών ταχυτήτων και καλών αντανακλαστικών!

Η περσινή εμπειρία από τον αγώνα στην Σαουδική Αραβία οδήγησε την Pirelli σε αναπροσαρμογή των ελαστικών που θα διαθέσει στις ομάδες.

Για φέτος η ιταλική εταιρία επέλεξε μια σειρά πιο μαλακών ελαστικών από το 2024. Επομένως με την C3 να λειτουργεί ως σκληρή γόμα, η C4 ως μεσαία και C5 ως μαλακή.

Οι οδηγοί θα έχουν στην διάθεσή τους 2 σετ σκληρών ελαστικών (λευκό σιρίτι), 3 σετ μεσαίων (κίτρινο) και 8 σετ μαλακών ελαστικών (κόκκινο σιρίτι). Επίσης όπως είναι φυσικό θα στο garage θα υπάρχουν τα ενδιάμεσα και full wets ελαστικά σε περίπτωση που κριθούν αναγκαία.

Ακόμη ένα σετ μαλακών θα υπάρχει για όσους περάσουν το Q3, ενώ όλοι οι οδηγοί θα πρέπει να κάνουν χρήση τουλάχιστον δύο διαφορετικών slick κατά την διάρκεια του αγώνα, εφόσον το επιτρέπουν οι συνθήκες στην πίστα.

Ο επίσημος προμηθευτής ελαστικών της διοργάνωσης αναφέρει: “Αυτό είναι σύμφωνο με τον στόχο, κοινό με την FIA, την F1 και τις ομάδες, βα δημιουργήσουμε τις περισσότερες επιλογές στρατηγικής για τον αγώνα και επομένως πιο συναρπαστικό και απρόβλεπτους αγώνες”.

“Στις τέσσερις προηγούμενες διοργανώσεις αυτού του Grand Prix, το one-stop κυριαρχούσε πάντα τόσο ως προς την αποτελεσματικότητα του όσο και ως προς τις προτιμήσεις της ομάδας, ακόμα και όταν ένα αυτοκίνητο ασφαλείας επέφερε αναπροσαρμογή στα πράγματα λίγο περισσότερο”.

“Μόνο ο Bottas επέλεξε να πραγματοποιήσει pit δύο φορές (το 2024), όλοι οι άλλοι πήγαιναν για το ένα pit-stop, με την συντριπτική πλειοψηφία να ξεκινάει από τη C3 (μεσαίο), να αλλάζει στη C2 (σκληρο ελαστικό) για το δεύτερο stint“.

Το γρήγορο αστικό σιρκουί της Jeddah με τις συνεχείς ευθείες και υψηλές πλευρικες δυνάμεις φέρνει ιδιαίτερες στρατηγικές απαιτήσεις. Προσθέτει η Pirelli: “Η επιφάνεια της πίστας δεν είναι πολύ λειαντική, με ένα μέσο επίπεδο τραχύτητας, αλλά οι πλευρικές δυνάμεις που ασκούνται στα ελαστικά είναι σημαντικές, αν και όχι στο επίπεδο που συναντάμε στην Suzuka ή στην Βαρκελώνη για παράδειγμα”.

“Το graining μπορεί να φανεί, ειδικά στις πρώτες ελεύθερες προπονήσεις, καθώς η πίστα είναι πολύ βρώμικη στην αρχή, γιατί σπάνια χρησιμοποιείται για αγώνες αυτοκινήτου”.

“Με πολλές κατηγορίες υποστήριξης επίσης να αγωνίζονται, η κατάσταση της πίστας βελτιώνεται κατά την διάρκεια του Σαββατοκύριακου, έτσι ώστε αυτό το φαινόμενο να μειώνεται. Ωστόσο, με μια πιο ήπια τριάδα ενώσεων φέτος, θα είναι ενδιαφέρον να δούμε τι αποτέλεσμα έχει αυτό”.

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο Instagram, YouTube, Tik Tok, Discord και Twitter.
Total
0
Shares
Related Posts