Pirelli – Μαθαίνουμε από την F2

Η αλλαγή σε ελαστικά 18 ιντσών στην F2 έχει δώσει μερικά χρήσιμα δεδομένα. Αυτά θα χρησιμοποιηθούν ως οδηγός για την ανάπτυξη παρόμοιων ελαστικών για την F1.

Υπάρχουν αρκετές σημαντικές διαφορές στις δύο κατηγορίες: Τα μονοθέσια της Formula 1 έχουν πιο πλατυά ελαστικά από τα αντίστοιχα της μικρής κατηγορίας και υποβάλουν τα ελαστικά σε μεγάλύτερα ποσά ενέργειας και καταπόνησης. Επίσης, σημαντικός παράγοντας είναι ότι στην Formula 1 επιτρέπονται οι κουβέρτες θέρμανσης των ελαστικών, ενω στην Formula 2 όχι.

Ωστόσο, ο επικεφαλής της Pirelli για θέματα στον κόσμο του motorsport, Mario Isola, είπε οτί από τους πρώτους αγώνες της F2 με 18ιντσα ελαστικά, μπορούν να περισυλλεχτούν χρήσιμα δεδομένα για το αντίστοιχο εγχείριμα στην F1. Οι αγώνες στην F2 έχουν αποκαλύψει πως οι θερμοκρασίες των ελαστικών επηρεάζονται όταν οι πιλότοι βρίσκονται σε κίνηση, κάτι το οποίο συναντάμε συχνά σε αγώνες της F1.
Pirelli

“Έχουμε την ευκαιρία να χρησιμοποιήσουμε αυτά τα ελαστικά σε συνθήκες αγώνα, που είναι αυτό που μας έλλειψε από τις δοκιμές κατά την παραγωγή τους”, είπε ο Isola.

“Μερικές φορές, όταν μιλούσαμε και στο παρελθόν για την υπερθέρμανση των ελαστικών ακολουθώντας ένα προπορευόμενο μονοθέσιο, είναι κάτι που δε μπορούμε να τεστάρουμε κατα τη διάρκεια των δικών μας δοκιμών, αφού έχουμε πάντα ένα ή δύο μονοθέσια στη πίστα, με αποτέλεσμα να είναι αδύνατον να έχουμε προσομοίωση συνθηκών αγώνα.”

Οι πιλότοι της F2 έχουν αλλάξει αμυδρά τις αγωνιστικές τους γραμμές σε μερικές πίστες, επειδή τα καινούρια ελαστικά ανταποκρίνονται διαφορετικά στα κέρμπς σε αυτές τις πίστες, πρόσθεσε ο Isola.

“Το γεγονός ότι έχουν τροποποιήσει αμυδρά την αγωνιστική τους γραμμή – αυτό δεν συνέβη στο Paul RIcard, ούτε στο Bahrain, αλλά συνέβη στο Rec Bull Ring – μας δίνει μια ένδειξη για το τι να περιμένουμε κατά πάσα πιθανότητα στην Formula 1,” είπε

Η εισαγωγή 18ιντσων ελαστικών στην F1 αναβλήθηκε για ένα χρόνο λόγω της παγκόσμιας πανδημίας. Ως αποτέλεσμα αυτού, το πρόγραμμα ανάπτυξης ελαστικών της Pirelli, σε πραγματικό χρόνο έχει παραμείνει στάσιμο. Ωστόσο, είναι σίγουροι οι άνθρωποι της κολοσσού εταιρίας, ότι θα καταφέρουν να σημειώσουν σημαντική πρόοδο με τα νέα ελαστικά, είπε ο Isola.

“Δοκιμάσαμε να αξιοποιήσουμε τον διαθέσιμο χρόνο όσο το δυνατόν καλύτερα. Δεν έχουμε τη δυνατότητα να οργανώσουμε δοκιμές σε πίστα μέχρι τις αρχές τους 2021. Ευτυχώς, με τις τέσσερεις περιόδους δοκιμών που οργανώσαμε μέχρι τον φετινό Φλεβάρη – η πρώτη ήταν με την Ferrari στην πίστα της Jerez – ορίσαμε μια βάση για την ανάπτυξη των ελαστικών που ήταν αρκετά καλή. Τώρα έχουμε την δυνατότητα να αναλύσουμε τον σχεδιασμό και να κάνουμε δοκιμές στα πρωτότυπα που έχουμε στις εγκαταστάσεις μας, εφόσον δεν έχουμε τη δυνατότητα να τα δοκιμάσουμε στη πίστα.”

Mario Isola

“Δεν χάνουμε χρόνο μόνο επειδή δεν κάνουμε δοκιμές στη πίστα. Είναι ξεκάθαρο ότι δε μπορούμε να εγγυηθούμε για κανένα από τα εικονικά μας μοντέλα – πρωτότυπα, επειδή δεν τα έχουμε δοκιμάσει εντός πίστας. Όμως μπορούμε να κάνουμε κάτι. Δεν κοιμόμαστε περιμένοντας τον Ιανουάριο του 2021.”

Ωστόσο, τα νέα ελαστικά θα επιφέρουν αύξηση στο βάρρος των μονοθεσίων, λόγω των μεγαλύτερων σε διάμετρο ζαντών. Ο επικεφαλής της Pirelli εκτιμά ότι η αλλαγή σε 18ιντσες ζάντες θα αυξήσει το βάρρος των μονοθεσίων κατά 10 κιλά.

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο Instagram, Youtube και Twitter.

Νίκος Δαφνομήλης

Ξεκίνησα την ενασχόληση μου με τον κόσμο της Formula 1, όταν ένα κυριακάτικο μεσημέρι άκουσα τυχαία τον Πουρναράκη να σχολιάζει αγώνα στα τέλη του 2004. Αργότερα μπήκα και στον κόσμο του MotoGP που επίσης παρακολουθώ ανελλιπώς

F1RACINGNEWS