Ο Sergio Perez σχολιάζει την δύσκολη για εκείνον σεζόν 2023 της F1, τους λόγους για τους οποίους δεν τα παράτησε και τον τρόπο με τον οποίο ξεπέρασε τις δυσκολίες του.
Στην θεωρία, ο Perez έζησε μία σεζόν 2023 που πραγματικά θα’θελε να ξεχάσει. Ωστόσο αυτή είχε ξεκινήσει καλά με δύο νίκες στα 4 πρώτα GP, μετά από τα οποία ήταν μόλις 6 βαθμούς πίσω από τον Verstappen στην γενική κατάταξη.
Επτά μήνες αργότερα, το αποτέλεσμα είναι καταστροφικό: ο οδηγός της Red Bull δεν ξαναβρήκε την νίκη ύστερα και σημείωσε μόλις 6 βάθρα σε 18 Grand Prix.
Υποβλήθηκε επίσης στην ατίμωση έξι αποκλεισμών στο Q2 και δύο στο Q1, μία φορά στην πρώτη γραμμή εκκίνησης μετά από την Pole Position που είχε στο Miami. Παράλληλα, ο συναθλητής του έσπαγε κάθε ρεκόρ με 19 νίκες φέτος.
Ο Perez πήρε την απόφαση να ξαναπάρει το πάνω χέρι στην κατάσταση μετά από ένα καταστροφικό Grand Prix του Κατάρ, στο οποίο είχε εμπλακεί σε ατύχημα στο Sprint και τερμάτισε 10ος στον αγώνα (80 δευτερόλεπτα πίσω από τον Verstappen), εκείνος που είχε σκοράρει μόλις 5 βαθμούς στα τρία προηγούμενα GP και φαινόταν στα πατώματα.
Ο ίδιος πιστεύοντας ότι δεν θα έπρεπε να είναι τόσο αργός, ο Μεξικανός πέρασε έτσι 3 ημέρες στον προσομοιωτή της ομάδας στο Milton Keynes ώστε να ξαναμάθει τις βάσεις των ρυθμίσεων του μονοθέσιου – κάτι το οποίο σύμφωνα με τον ίδιο “μεταμόρφωσε” την χρονιά του. Υπήρξε όντως μία ελαφριά θετική αλλαγή έπειτα.
Όταν ερωτήθηκε γιατί περίμενε τόσο πολύ για να δράσει, ο Perez εξηγεί:
“Γιατί το Κατάρ ήταν το χειρότερο Grand Prix που θυμάμαι εδώ και καιρό, πιθανότατα το χειρότερό μου στην F1. Ήταν τόσο πολύ χάλια που είπα στον εαυτό μου: ‘Δεν γίνεται να είμαι τόσο κακός, υπάρχει ένα θέμα’. “
“Όταν έχουμε αγώνες σε συνεχόμενα Σαββατοκύριακα, δεν έχουμε πάντα τον χρόνο να τα αναλύσουμε όλα. Οπότε και έπρεπε να πάρουμε τον χρόνο να σιγουρευτούμε να καταλάβουμε σε πια κατεύθυνση πηγαίναμε.”
“Προφανώς, είχαμε ένα έλλειμμα στο στήσιμο του μονοθέσιου, το οποίο αποφεύγαμε κάθε Σαββατοκύριακο χωρίς να καταφέρουμε να βελτιωθούμε σε αυτόν τον τομέα. Αλλά μόλις το ελέγξαμε, καταλάβαμε πολλά πράγματα που προσπαθούσαμε να αντισταθμίσουμε. Εν ολίγοις, δεν κάναμε τα πράγματα σωστά.”
“Νομίζω ότι ήταν πολύ, πολύ καλό από την πλευρά μας. Είναι κρίμα που συνέβη, αλλά κατά κάποιο τρόπο ήταν πολύ καλό γιατί έκανε την ομάδα μας πιο δυνατή.”
Δεδομένων αυτών των μεγάλων δυσκολιών, σκέφτηκε κατά καιρούς ο Perez να τα παρατήσει; “Όχι”, απαντά. “Φυσικά, θα ήταν η ευκολότερη απόφαση, γιατί ήταν πολύ δύσκολο σε κάποιες φάσεις. Αλλά δεν είμαι ο τύπος που τα παρατάω σε αυτό το στάδιο της καριέρας μου, που δέχομαι να τελειώσω την καριέρα μου έτσι.“
“Δεν είναι κάτι που έχω σκεφτεί ποτέ. Έχω επίγνωση της ευθύνης που έχω και δεν είμαι από αυτούς που κατηγορούν τους γύρω μου για αυτά τα αποτελέσματα. Στο τέλος, ανέλαβα την ευθύνη για αυτό και έπρεπε πραγματικά να το αντιστρέψω.”
Ο πολλαπλασιασμός των κακών επιδόσεων του Perez ‘άναψε’ πολλές φήμες ως προς το μέλλον του, με πιο έντονη αυτή της αντικατάστασής του από τον Daniel Ricciardo σε σχετικά βραχυπρόθεσμο μέλλον, ενδεχομένως πριν το τέλος του σημερινού του συμβολαίου στο τέλος του 2024.
“Για να είμαι ειλικρινής, δεν το σκέφτηκα πραγματικά ως οδηγός”, είπε. “Ήμουν πιο συγκεντρωμένος στο να φροντίζω να διασκεδάζω κάθε Σαββατοκύριακο. Κάποια Σαββατοκύριακα ήταν τόσο δύσκολα για μένα που δεν διασκέδαζα. Είμαι εδώ επειδή αγαπώ αυτό που κάνω και επειδή διασκεδάζω πολύ. Αυτή ήταν η προτεραιότητά μου: έπρεπε πραγματικά να αντιστρέψουμε την κατάσταση.”
“Είχα κάποιες πολύ δύσκολες στιγμές μέσα σε λίγους μήνες, ας το θέσουμε έτσι. Πήγα από το να παλεύω για τον τίτλο στο να βρίσκομε σε χαοτική κατάσταση επειδή δεν είχα την εμπιστοσύνη που χρειαζόμουν με αυτό το μονοθέσιο.“
“Αλλά στην τελική, έχω επίγνωση της πνευματικής αντοχής που χρειάζεται για να είσαι στη Red Bull. Και αυτός είναι ένας τομέας όπου έχω γίνει πιο δυνατός. Μαθαίνεις τόσα πολλά από τις κακές μέρες, πολύ περισσότερα από τις καλές!”
Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο Instagram, YouTube, Tik Tok, Discord και Twitter.