Σαν σήμερα στην F1 – 5/4

Σαν σήμερα το 1920

Σαν σήμερα το 1920 γεννήθηκε ο Alfonso Thiele στην Τουρκία. Ο Thiele έζησε το μεγαλύτερο μέρος της ζωή του στην Ιταλία, αλλά έτρεχε σε αγώνες ταχύτητας υπό την αμερικάνικη σημαία. Εκκίνησε μόλις σε έναν αγώνα, στο Ιταλικό Grand Prix του 1960, χωρίς να κατορθώσει να τερματίσει.

Σαν σήμερα το 1936

Σαν σήμερα το 1936 γεννήθηκε ο Ronnie Bucknum, ο οποίος έγινε ο πρώτος οδηγός που οδήγησε για την ομάδα της Honda στην F1. Έτρεξε για λογαριασμό της Ιαπωνικής ομάδας από το 1964 έως το 1966. Ο καλύτερος τερματισμός του ήρθε στο Μεξικάνικο Grand Prix του 1965, όταν τερμάτισε στην πέμπτη θέση, την ίδια ώρα που ο teammate του, Rinchie Ginther, έπαιρνε την νίκη.

Ronnie Bucknum, Watkins Glen 1964, Honda
Σαν σήμερα το 1992

Σαν σήμερα το 1992 διεξήχθη το Βραζιλιάνικο Grand Prix, με νικητή τον Nigel Mansell. Η ομάδα της Williams έκανε το τρίτο συνεχόμενο 1-2, με τον Riccardo Patrese να ανεβαίνει στο δεύτερο σκαλί του βάθρου. Βέβαια, η Βρετανική ομάδα είχε κυριαρχήσει και στις κατατακτήριες, όντας 2 δευτερόλεπτα ταχύτερη από τον ανταγωνισμό.

Ο συγκεκριμένος αγώνας ήταν κι ο τελευταίος μέχρι σήμερα που μία γυναίκα οδηγός επιχείρησε να συμμετάσχει. Η Giovanna Amati οδήγησε για την ομάδα της Brabham, χωρίς να καταφέρει να προκριθεί στον αγώνα και όντας 5 δευτερόλεπτα αργότερη από τον teammate της, Eric van de Poele.

Brazilian Grand Prix 1992, 1st Nigel Mansell, 2nd Riccardo Patrese, 3rd Michael Schumacher
Σαν σήμερα το 2009

Σαν σήμερα το 2009 διεξήχθη το Grand Prix της Μαλαισίας. Στα μέσα του αγώνα άρχισε να βρέχει καταρρακτωδώς, με αποτέλεσμα ο αγώνας να διακοπεί. Λόγω του ότι ο αγώνας διεξαγόταν το απόγευμα, για να μπορέσουν οι Ευρωπαίοι πολίτες να τον παρακολουθήσουν, δεν άρχισε ποτέ ξανά. Βέβαια, δεν είχε συμπληρωθεί το 75% των γύρων, έχοντας ως αποτέλεσμα να δοθούν μισοί βαθμοί. Ο Jenson Button ήταν και πάλι πρώτος, με τον Nick Heifeld δεύτερο και τον Timo Glock τρίτο με την Toyota.

Μάλιστα, η διακοπή του αγώνα επηρέασε κυρίως τον Glock, καθώς η ομάδα του είχε ακολουθήσει την ιδανική στρατηγική στην περίπτωσή του κι ήταν δεδομένο πως αν συνεχιζόταν ο αγώνας, ο Γερμανός θα διεκδικούσε την νίκη. Ο αγώνας έμεινε χαραγμένος στις μνήμες των ανθρώπων και για δύο ακόμη λόγους. Ο πρώτος ακούει στο όνομα Felipe Massa. Ο Βραζιλιάνος ζητούσε επίμονα μετά την διακοπή του αγώνα μία ζελατίνα, με τον μηχανικό του, Robert Smedley, να απαντάει: “Felipe baby, stay cool, we are bringing you the white visor (ή αλλιώς “Felipe, μωρό μου, μείνε ήρεμος, σου φέρνουμε την ζελατίνα σου”).”

Ο δεύτερος λόγος ακούει στο όνομα Kimi Raikkonen. Ενώ όλοι οι οδηγοί περίμεναν για την επανεκκίνηση του αγώνα, ο teammate του Massa στην Ferrari βρέθηκε να τρώει ένα παγωτό στο γκαράζ της Ιταλικής ομάδας. Φαινόταν λες και τα είχε παρατήσει, γεγονός που θα ήταν κατανοητό, δεδομένου ότι η Ferrari κάποια στιγμή είχε επιλέξει να του βάλει full wets, ενώ η πίστα ήταν στεγνή. Ωστόσο, όπως αποκαλύφτηκε αργότερα, το μονοθέσιο του είχε κάποια μηχανική βλάβη και δεν θα ήταν παρόν στην επανεκκίνηση του αγώνα, αν αυτή ποτέ συνέβαινε.

Malaysian Grand Prix 2009, 1st Jenson Button, 2nd Nick Heifeld, 3rd Timo Glock

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTubeTik TokDiscord και Twitter.

Παύλος Γασπαρινάτος

Μεγάλος λάτρης της Formula 1 και του WRC. Ενίοτε παρακολουθώ και MotoGP ή οτιδήποτε κινείται σε 2 ή 4 τροχούς. Η πίεση του Σάκη Ζαφειρόπουλου με "ανάγκασε" να επισκεφτώ την πίστα Speed Park κι από τότε είμαι μεγάλος θαμώνας της συγκεκριμένης πίστας.

F1RACINGNEWS