Η Formula 1 κατά την διάρκεια των χρόνων έχει δώσει πολλές στιγμές που έμειναν χαραγμένες στο μυαλό των οπαδών.
Η ομάδα του F1racingnews.gr συγκέντρωσε τις Top 10 στιγμές και σας τις παρουσιάζει.
10) Ο πρώτος νυχτερινός αγώνας, Σιγκαπούρη 2008
Αναγγέλθηκε ως η νέα εποχή της Formula 1.
O Bernie Ecclestone εκπλήρωσε το όνειρο του για παγκόσμια κυριαρχία και άνοιγμα νέων αγορών. Ενώ παράλληλα προσπαθούσε να διασφαλίσει ότι θα διατηρήσει τα έσοδα από τις τηλεοπτικές μεταδόσεις της F1 στην Ευρώπη.
Υπήρχε μεγάλη σκέψη για την πραγματοποίηση νυχτερινού αγώνα ωστόσο με το καλημέρα έφερε πολύ δράμα.
Μπορεί ο Fernando Alonso να κέρδισε τον πρώτο νυχτερινό αγώνα στην ιστορία της F1 ωστόσο η νίκη του αυτή επισκιάστηκε από τους ισχυρισμούς του teammate του Nelson Piquet Jr. ότι τράκαρε σκόπιμα ώστε να δώσει στον Alonso πλεονέκτημα κατά την διάρκεια του αυτοκινήτου ασφαλείας.
Η έρευνα που ακολούθησε έδειξε ότι υπεύθυνος ήταν ο Flavio Briattore.
9) Το ατύχημα των Ayrton Senna και Alain Prost, Suzuka 1989
Στην ιστορία της Formula 1 έχουν υπάρξει πολλές αντιπαλότητες αλλά τόσο έντονη όσο αυτή μεταξύ των Senna και Prost καμία.
Το 1988, η McLaren είχε τα οφέλη των να έχεις δύο κορυφαίους, αφού κέρδισαν 15 από τους 16 αγώνες.
Ο Prost πήρε τους περισσότερους βαθμούς εκείνη την χρονιά. Ωστόσο ο Senna κατέκτησε το πρωτάθλημα λόγω του περίεργου κανονισμού που ήθελε να μετράνε μόνο τα 11 καλύτερα αποτελέσματα.
Παρά τα σχετικά μικρά περιστατικά κατά την διάρκεια της χρονιάς, η αντιπαλότητα τους περιορίστηκε.
Το 1989 όμως η αντιπαλότητα τους ξεπερνούσε τα όρια.
Στον προτελευταίο αγώνα της χρονιάς στην Suzuka, ο Senna χρειαζόταν την νίκη για να διατηρήσει όποιες ελπίδες είχε για το πρωτάθλημα.
Ωστόσο οι δύο οδηγοί συγκρούστηκαν όταν ο Senna προσπάθησε να προσπεράσει τον Prost και ο Γάλλος του έκλεισε την πόρτα αναγκάζοντας τα μονοθέσια να μπλοκάρουν τους τροχούς.
Ο Prost πήρε το πρωτάθλημα και έφυγε από την ομάδα.
8) Το Αμερικάνικο Grand Prix του 2005
Το Αμερικάνικο Grand Prix του 2005 το μόνο που προσέφερε ήταν ένα γελοίο θέαμα όπου το πείσμα μιας ομάδας και ένας μη δημοφιλής πρόεδρος της FIA κατέστρεψαν κάθε πιθανότητα των οπαδών να δουν έναν καλό αγώνα.
Μετά από μία σειρά αστοχιών των ελαστικών της Michelin στην στροφή 13 στην Indianapolis, ανάγκασε τον κατασκευαστή ελαστικών να δηλώσει ότι δεν μπορούν να παρέχουν ασφαλή ελαστικά για τον αγώνα.
Στις επείγουσες συζητήσεις που ακολούθησαν, προτάθηκε η συμβιβαστική λύση να τοποθετηθεί ένα Chicane σε αυτή την στροφή ώστε να επιβραδύνει τα μονοθέσια.
Και μπορεί οι δύο από τις τρεις ομάδες της Bridgestone να συμφώνησαν, αλλά η Ferrari με τον Jean Todt είχε άλλη γνώμη καθώς και o Max Mosley ο οποίος απείλησε ακόμα και με ακύρωση του αγώνα.
Το αποτέλεσμα ήταν να έχουμε έναν αγώνα με μόλις έξι μονοθέσια και τους Michael Schumacher και Rubens Barrichello παραλίγο να καταλήγουν ο ένας πάνω στον άλλον μετά το δεύτερο pit stop τους.


7) Το πρώτο παγκόσμιο πρωτάθλημα του Lewis Hamilton, 2008
Ενώ οι θαυμαστές της McLaren και του Lewis Hamilton βρήκαν αυτόν τον αγώνα αξέχαστο λόγω των ρεκόρ που έσπασε ο Βρετανός, ο ίδιος ο αγώνας ήταν ένας αξιομνημόνευτος τρόπος για να τελειώσει η σεζόν.
Πηγαίνοντας στον αγώνα, ο Hamilton ήταν εφτά βαθμούς μπροστά από τον Massa.
Πράγμα που σήμαινε ότι ο Βραζιλιάνος έπρεπε να κερδίσει τον αγώνα και ο Hamilton να τερματίσει έκτος ή πιο χαμηλά για να κερδίσει το πρωτάθλημα.
Ο Massa βρέθηκε στην κορυφή του αγώνα και απλά περίμενε για το που θα τερμάτισε ο Hamilton ο οποίος βρισκόταν στην τέταρτη θέση.
Κάπου εκεί τα πράγματα έγιναν ενδιαφέροντα καθώς με μόλις έξι γύρους να απομένουν η βροχή ξεκίνησε.
Όλοι μπήκαν στα pit για βρόχινα εκτός από τον Timo Glock και ο Hamilton έπεσε στην έκτη θέση καθώς τον πέρασε και ο Vettel.
Ευτυχώς για τον Βρετανό οι ουρανοί άνοιξαν στον τελευταίο γύρο και ο Glock πλέον δεν είχε καθόλου κρατήματα επιτρέποντας στον Hamilton να τον περάσει στην τελευταία στροφή και να στεφθεί παγκόσμιος πρωταθλητής.
Ένα εκπληκτικό τέλος σε μία εκπληκτική χρονιά.
6) Ο πιο κοντινός τερματισμός, Monza 1971
Οι σύγχρονοι οπαδοί της Formula 1 θα έχουν συνηθίσει να βλέπουν τους αγώνες να κερδίζονται με αρκετά μεγάλη διαφορά. Αλλά δεν ήταν πάντα έτσι.
Πολλά χρόνια πριν τα αυτοκίνητα μπορούσαν να ακολουθούν το ένα το άλλο αρκετά κοντά και μπορούσαν να παίρνουν διαφορετικές γραμμές χωρίς να βγαίνουν στα χαλίκια. Τα αυτοκίνητα μπορούσαν πραγματικά να αγωνιστούν και μα προσπεράσουν. Ήταν η χρυσή εποχή της Formula 1.
Το Ιταλικό Grand Prix του 1971 μας έδωσε το πιο κοντινό τερματισμό στην Formula 1, Ο οποίος ήταν ξεχωριστός για αρκετούς λόγους.
Για αρχή για 32 χρόνια κρατούσε τον τίτλο του πιο γρήγορου Grand Prix με μέσο όρο ταχύτητας τα 241 km/h
Τον εκπληκτικό αυτόν αγώνα κέρδισε ο Peter Gethin με BRM. Ο οποίος στον τελευταίο γύρο βρέθηκε από τέταρτος να κερδίσει τον Ronnie Peterson με διαφορά ενός εκατοστού του δευτερολέπτου.
Μάλιστα τα πρώτα πέντε μονοθέσια τερμάτισαν με την διαφορά να είναι στα έξι δέκατα του δευτερολέπτου.


5) Michael Schumacher και Jacques Villeneuve, Ισπανία 1997
Ο Michael Schumacher χαρακτηρίζεται από πολλούς ως ο καλύτερος οδηγός της Formula 1. Φυσικά δεν συμφωνούν όλοι με αυτό.
Έχει τα περισσότερα πρωταθλήματα, τις περισσότερες νίκες, τις περισσότερες νίκες σε μία σεζόν και άλλα πολλά.
Όμως ο Γερμανός είχε και την σκοτεινή του πλευρά.
Η θέληση του να κερδίσει ήταν θρυλική και μερικές φορές ξεπερνούσε τα όρια.
Στον τελευταίο αγώνα του 1994, ο Schumacher και ο Hill συγκρούστηκαν, κάτι που απέτρεψε τον Hill από το να διεκδικήσει τον τίτλο.
Ο Schumacher το θεώρησε αγωνιστικό συμβάν αλλά πολλοί πίστεψαν ότι έγινε επίτηδες.
Το 1997 όμως σε μία πανομοιότυπη θέση αλλά αυτή την φορά με τον Jacques Villeneuve, o Schumacher βρέθηκε και πάλι εμπλεκόμενος σε σύγκρουση όταν ο Villeneuve έκανε προσπάθεια να τον περάσει.
Αυτή την φορά δεν υπήρχε αμφιβολία ότι ο Schumacher το έκανε επίτηδες προσπαθώντας να βγάλει τον Καναδό εκτός αγώνα.
Δεν τα κατάφερε όμως καθώς ο Villeneuve κατάφερε να συνεχίσει και να πάρει τους βαθμούς που χρειαζόταν για τον τίτλο ενώ ο Schumacher τελικά αποκλείστηκε από τις βαθμολογίες του πρωταθλήματος.
4) Το κλατάρισμα του Nigel Mansell, Αδελαΐδα 1986
Η σεζόν του 1986 έδωσε στον Mansell την πρώτη του ευκαιρία να κερδίσει ένα πρωτάθλημα της Formula 1.
Οδηγώντας μία Williams εξοπλισμένη με έναν κινητήρα Honda, ο Βρετανός κατέκτησε πέντε νίκες και πηγαίνοντας στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς βρισκόταν στην κορυφή του βαθμολογικού πίνακα με τους Nelson Piquet και Alain Prost να βρίσκονται πίσω του.
Η διαφορά έξι βαθμών που είχε σημαίνει ότι ο Mansell έπρεπε απλά να τερματίσει στην τρίτη θέση για να πάρει τον τίτλο. Πράγμα που εκείνη την στιγμή φάνταζε πολύ πιθανό.
Ωστόσο 18 γύρους πριν το τέλος το πίσω αριστερό το ελαστικό εξερράγει ενώ πήγαινε με 290 χιλιόμετρα.
Το αξιοσημείωτο ήταν ότι κατάφερε να παρκάρει το μονοθέσιο του στην έξοδο διαφυγής.
Ο παγκόσμιος τίτλος είχε χαθεί.
3) Gilles Villeneuve και Rene Arnoux, Dijon 1979
Στο Γαλλικό Grand Prix Στην Ντιζόν, οι Gilles Villeneuve και Rene Arnoux πραγματοποίησαν δύο από τους καλύτερους γύρους στην ιστορία της Formula 1 με σκληρές μάχες και συνεχή εναλλαγή θέσεων.
Άλλαξαν θέσεις πολλές φορές. Ακούμπησαν τα ελαστικά τους και μπήκαν δίπλα – δίπλα σε αρκετές στροφές πριν ο Arnoux καταφέρει να επικρατήσει για την δεύτερη θέση.
2) Η επιστροφή του Lauda, Monza 1976
O Niki Lauda έζησε έναν από τους χειρότερους εφιάλτες του ανθρώπου – καιγόταν ζωντανός.
Ήταν παγιδευμένος στο φλεγόμενο μονοθέσιο του ύστερα από το ατύχημα που είχε στην πράσινη κόλαση το 1976 και σίγουρα δεν θα είχε επιβιώσει αν δεν ήταν οι Arturo Merzario, Guy Edwards, Harald Ertl και Brett Lunger.
Ο Αυστριακός μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο με σοβαρά εγκαύματα και έχοντας εισπνεύσει τοξικά αέρια.
Έπεσε μέχρι και σε κώμα όμως ως εκ θαύματος μετά από έξι βδομάδες ήταν στην Monza για να αγωνιστεί.
Όχι μόνο κατάφερε να καταταχθεί στην πέμπτη θέση αλλά τερμάτισε και τέταρτος στον αγώνα.


1) Ο θάνατος του Ayrton Senna, Imola 1994
Ο Ayrton Senna ήταν χωρίς αμφιβολία ένας από τους καλύτερους οδηγούς που κάθισαν ποτέ σε αγωνιστικό αυτοκίνητο.
Πάντα οδηγούσε στο όριο και τελικά πλήρωσε το τίμημα.
Στην στροφη Tamburello της Imola το μονοθέσιο του δεν υπάκουσε και έφυγε ευθεία χτυπώντας στις μπαριέρες με μεγάλη ταχύτητα.
Η εικόνα του Senna να κάθεται ακίνητος στο μονοθέσιο του έκοψε την ανάσα σε όλους τους οπαδούς της Formula 1.
Δυστυχώς όπως και ο Roland Ratzenberger την προηγούμενη μέρα, έτσι και ο Βραζιλιάνος έχασε την ζωή του και ο κόσμος της Formula 1 βυθίστηκε στο πένθος.
Η κληρονομιά του Senna σώζεται μέχρι και σήμερα όχι μόνο λόγο των αγωνιστικών του επιτευγμάτων αλλά και για τις βελτιώσεις που έγιναν στα μονοθέσια της F1 μετά τον θάνατο του.
(Oι επιλογές των στιγμών αποτελούν προσωπικές επιλογές της ομάδας του F1racingnews.gr. Περιοριζόμαστε μόνο σε 10 επιλογές οπότε κάποιες πρέπει να μένουν εκτός λίστας.)
Για περισσότερα νέα πατήστε εδώ. Ενώ μπορείτε να μας ακολουθήσετε και στο κανάλι μας στο youtube.