Οι 10 καλύτεροι αγώνες του Michael Schumacher

Όλοι μας τους έχουμε παρακολουθήσει,τους έχουμε θαυμάσει και έχουμε μείνει άναυδοι μαζί τους.Ορισμένοι από μας ίσως και να έχουμε αναστενάξει για το ότι ήταν προβλέψιμοι.Υπάρχουν όμως και εκείνες οι στιγμές κατά τις οποίες ο Michael Schumacher έχει κάνει κάτι τόσο εξαιρετικό

Υπάρχουν όμως και εκείνες οι στιγμές κατά τις οποίες ο Michael Schumacher έχει κάνει κάτι τόσο εξαιρετικό ώστε είτε είσαι θαυμαστής του είτε όχι,δεν μπορείς να αγνοήσεις το γεγονός ότι ήσουν αυτόπτης μάρτυρας μεγαλειωδών στιγμών του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

10)Βαλένθια 2012
Εκκίνησε:12ος
Τερμάτισε:3ος

Επιτέλους ο Michael Schumacher επέστρεψε στο βάθρο στην Βαλένθια. Ήταν ένας αγώνας όπου ο Γερμανός εκκινώντας 12ος στο grid,κατάφερε να πάρει το πρώτο του βάθρο από την στιγμή που αποφάσισε να επιστρέψει στην ενεργό δράση και τελευταίο της καριέρας του.

Ο Schumacher επωφελήθηκε αρκετά από τις εγκαταλείψεις των Vettel και Grosjean.

Ενώ στα τελευταία στάδια του αγώνα εγκατέλειψε και ο Hamilton.

Έτσι ο Γερμανός οδηγώντας αλάνθαστα πήρε την τρίτη θέση, γεγονός που αγνοούσε όταν πέρασε την γραμμή τερματισμού.

Michael Schumacher - Kimi Raikkonen - Fernando Alonso

9)Βέλγιο 2002
Εκκίνησε:1ος
Τερμάτισε:1ος

H Ferrari και ο Michael βρίσκονταν στο αποκορύφωμα της κυριαρχίας τους. Ο Schumi δεν χρειαζόταν να πιέσει,η F2002 όμως ήταν τόσο καλή που το έκανε απλά και μόνο για την απόλαυση.

Ίσως θυμόταν ότι,με δεδομένο πως το πρωτάθλημα είχε κριθεί,είχε αφήσει τον team mate του,Rubens Barichello,να νικήσει τον προηγούμενο αγώνα στην Ουγγαρία. Άρα ήταν πλέον ώρα να επιβεβαιωθεί και πάλι και ο Michael τον διέλυσε. Βέβαια είχε μαλακά Bridgestone και ο Rubens σκληρά. Ακόμη και έτσι,η διαφορά έφτασε τα 26″ πριν ρίξει τον ρυθμό του.

“Αρχικά πρόσεξα για λίγους γύρους το ρυθμό μου έτσι ώστε να προφυλάξω τα ελαστικά μετά όμως το διασκέδασα,ειλικρινά. Σε ορισμένες περιόδους προφύλασσα τα ελαστικά μου,στο υπόλοιπο κομμάτι όμως οδηγούσα όσο πιο γρήγορα μπορούσα.”

Michael Schumacher

8)Αυστρία 2003
Εκκίνησε:1ος
Τερμάτισε:1ος

Το δράμα κράτησε 20.4 δευτερόλεπτα και θα μπορούσε να στερήσει τη νίκη από τον Michael. Η άκρη της αντλίας χάλασε,αφήνοντας να διαρρεύσει καύσιμο.

Φλόγες ξεπήδησαν γύρω από την αντλία.Ο Schumi κοίταξε αδιάφορα στα δεξιά του,χωρίς ίχνος πανικού. Τελικά η αντλία βγήκε. Περισσότερες φλόγες.Τρεις μηχανικοί της Ferrari εφόρμησαν με πυροσβεστήρες.Ο άντρας με το <<γλειφιτζούρι>> έδωσε ψύχραιμα το σήμα για να ξεκινήσει ο Michael.

Εκείνος άρχισε να βγαίνει στην πίστα καθαρίζοντας με το χέρι του τον αφρό από το κράνος,καθώς έλεγχε τους καθρέπτες του. Απίστευτα ψύχραιμος

Schumcher - Austria 2003

7)Γαλλία 2004
Εκκίνησε:2ος
Τερμάτισε:1ος

Η μάxη του Michael με τον Fernando Alonso, στο Magny-cours το 2004,αποτέλεσε ένα δείγμα αριστουργηματικής στρατηγικής από τον Luca Baldisserri της Ferrari.

H στρατηγική των τεσσάρων pit stops ήταν πρωτάκουστη,αλλά χάρις στο σύντομο Pit lane του Magny-cour και στον αμείλικτο ρυθμό του Michael,με το ταχύτερο μονοθέσιο,γνώριζε ότι θα κολλούσε πίσω από τον Αlonso(η προσπέραση είναι εξαιρετικά επικίνδυνη εδώ). Η στρατηγική των τεσσάρων pit stops αν και δεν ήταν η πλέον γρήγορη μια μπορούσε θεωρητικά να τον βγάλει από το <<συγχρονισμό>> από την Renault και να απελευθερώσει τη Ferrari.

Στον 49ο γύρο με 30 κιλά ελαφρύτερο από τον Alonso και με τα Brdgestone να αποδίδουν καλά,η διαφορά του Schumi αρχίζει να αυξάνει. Είναι κατά 0,4″ ταχύτερος ανα γύρο,στη συνέχεια κατά 0.5″ εώς 1.5″. Όταν στον 62ο γύρο πραγματοποίησε το τέταρτο pit stop του είχε ένα άνετο προβάδισμά 20 δευτερολέπτων.

Η νίκη ήταν στο τσεπάκι του.

6) Ισπανία 1994
Εκκίνησε:1ος
Τερμάτισε:2ος

Ο Michael εθεωρείτο ήδη το επόμενο μεγάλο κεφάλαιο της Formula 1. Στην Βαρκελώνη όμως,ακριβώς ένα μήνα μετά τον θάνατο του Ayrton Senna στην Imola, απέδειξε ότι είναι άξιος διάδοχος.

Επί 42 γύρους του ισπανικού GP το κιβώτιο του είχε κολλήσει στην 5η σχέση,παρ’ όλα αυτά τερμάτισε στη 2η θέση.

Στο δεύτερο και τρίτο Stint,προσάρμοσε το οδηγικό του στυλ στο συγκεκριμένο πρόβλημα και με αυτόν τον τρόπο ήταν σε θέση να κάνει χρόνο γύρω στο 1:27″ μερικές φορές ακόμη και στο 1:26″- παρά το γεγονός ότι είχε μόνο 5η σχέση στο κιβώτιο. Ήταν μια εκπληκτική εμφάνιση.

5)Καναδάς 2003
Εκκίνησε:3ος
Τερμάτισε:1ος

Μπορείς να προσπεράσεις στον Καναδά,αυτό είναι το μόνο σίγουρο.

Άρα,όταν ο Michael πέρασε πρώτος την γραμμή τερματισμού, με ένα τρένο τριών μονοθεσίων(Ralf Schumacher,Juan Pablo Montoya,Fernando Alonso) να τον ακολουθεί,οδηγώντας για πάνω από μισό αγώνα με εντελώς φθαρμένα φρένα, ο τεχνικός διευθυντής της Ferrari,Ross Brawn, είχε κάθε λόγο να υποστηρίζει ότι <<ήταν ένας από τους καλύτερους αγώνες που είχε παρακολουθήσει>>.

Εν συντομία η Ferrari έκανε λάθος επιλογή φρένων. Χρησιμοποιήθηκαν για λίγο σε στεγνό κατά την διάρκεια του Σαββατοκύριακου,τα δεδομένα ωστόσο που υπήρχαν από δοκιμές που έγιναν στην Monza πριν το Montreal υποδήλωναν ότι θα είχαν καλή απόδοση στο στεγνό. Δεν είχαν όμως.

Το Μontreal αποτελεί συχνά καταστροφέα για τα φρένα,ο Michael όμως τα κατέστρεψε πολύ πιο γρήγορα,ακολουθώντας από την δεύτερη θέση τον αδερφό του. Έπρεπε να πιέσει προκειμένου να πάρει το προβάδισμα μετά τα πρώτα pit stops(κάτι που έκανε,με το κλασικό του στυλ) και στην συνέχεια να ελέγξει από την κορυφή τον αγώνα (κάτι που έκανε επίσης).

4)Ισπανία 1996
Εκκίνησε:3ος
Τερμάτισε:1ος

Επρόκειτο για μια από αυτές τις μέρες κατά τις οποίες οι αντίπαλοι του Michael ταπεινώνονταν.

Ήταν κατά τέσσερα δευτερόλεπτα ταχύτερος ανά γύρο στο βρεγμένο από τους υπόλοιπους. Αυτό που μπορούσαν να κάνουν ήταν να παραδεχτούν την ήττα τους και να αναγνωρίσουν την εξωπραγματική του επίδοση.

“Δεν μπορώ να δώσω καμία εξήγηση. Κάναμε ορισμένες τελευταίες αλλαγές μετά το ζέσταμα,οι οποίες βελτίωσαν ακόμη περισσότερο το μονοθέσιο και η στρατηγική μας-2 pit stop-ήταν τέλεια. Πάγωνα στο μονοθέσιο και έκανε τόσο κρύο στο βάθρο ώστε τα δόντια μου που έτριζαν έκαναν πιο πολύ θόρυβο και από κινητήρα. ” δήλωσε μετά το τέλος του αγώνα.

3)Μαλαισία 1999
Εκκίνησε:1ος
Τερμάτισε:2ος

Mika Hakkinen:”Ήμουν τσαντισμένος! Επρόκειτο για τον πιο σκληρό αγώνα που έδωσα ποτέ. Ο Michael δεν ήταν σταθερός στις γρήγορες στροφές. Έπρεπε να προσέχω διαρκώς μήπως φρενάρει σε σημεία που δεν το περίμενα,τον πίεζα σκληρά,αλλά ήταν επικίνδυνο να τον προσπεράσω. Κάποιες φορές ήταν γρήγορος και κάποιες άλλες αργός,επιταχύνοντας σε…αστεία σημεία. Έπρεπε να είμαι προσεκτικός ώστε να μην πέσω πάνω του.”

Για ποιο λόγο οδηγούσε έτσι ο Michael;

Επειδή το να καθυστερεί τον Hakkinen ήταν ο μόνος τρόπος για να κερδίσει τον αγώνα ο team mate του,Eddie Irvine.

Ο Schumi ήταν κατά τουλάχιστον ένα δευτερόλεπτο πιο γρήγορος από τον Irvine, μετά όμως το ατύχημα του στο Silverstone,όπου έσπασε το πόδι του και έμεινε εκτός δράσης για  έξι αγώνες, ο Irvine ήταν αυτός που διεκδικούσε τον τίτλο.

Στον πρώτο αγώνα μετά την επιστροφή του,ο Michael Schumacher υπενθύμισε σε όλου ότι αυτός θα έπρεπε να διεκδικεί τον τίτλο,τη στιγμή που κρατούσε σε απόσταση τον Hakkinen ώστε να χαρίσει τη νίκη στον Irvine.

2)Βέλγιο 1995
Εκκίνησε:16ος
Τερμάτισε:2ος

Εκκινώντας 16ος ο Michael χρειάστηκε μόλις 16 γύρους για να φτάσει από 16ος στην πρώτη θέση.

Στην συνέχεια του αγώνα ακολούθησε μία αδίστακτη και ιδιοφυής τακτική.

Η Williams του Damon Hill ήταν ταχύτερη εκείνη την ημέρα από την Benetton του Michael,αλλά ο Schumi πήρε μεγάλο ρίσκο στην επιλογή των ελαστικών του, επιδεικνύοντας απίστευτη επιδεξιότητα με το να χρησιμοποιήσει slicks στο βρεγμένο οδόστρωμα.

Αντιθέτως ο Hill είχε τυπικά τα σωστά ελαστικά σε κάθε σημείο του αγώνα αλλά έκανε συνολικά πέντε pit stop-συμπεριλαμβανομένης και της ποινής για υπερβολική ταχύτητα στην γραμμή των pits.

Στον 23ο γύρο είχαμε και το συμβάν του αγώνα όπου ο Hill προσπάθησε να περάσει στη Les Combes,o Michael τον εμπόδισε χτυπώντας τον πίσω δεξί τροχό του με τον εμπρός αριστερό του Hill,προκαλώντας μικρή ζημιά στο σύστημα διεύθυνσης του Hill.

H FIΑ εξέτασε επιφανειακά τη συμπεριφορά του Schumi,τιμωρώντας τον με αναστολή για έναν αγώνα ,χωρίς όμως να ακυρώσει το αποτέλεσμα.

Η αδίστακτη ιδιοφυΐα επιβραβεύτηκε.

1)Ουγγαρία 1998
Εκκίνησε:3ος
Τερμάτισε:1ος

Η αποστολή σου,αν αποφασίσεις να την δεχτείς,είναι…..Κάπως έτσι μπορεί ο Ross Brawn να ζήτησε από τον Michael Schumacher να κερδίσει διαφορά 25 δευτερολέπτων σε 19 γύρους από τον David Coulthard.

Η McLaren εξαπατήθηκε από τον συνδυασμό της τολμηρής στρατηγικής τριών pit stop του Ross Brawn και της ευφυΐας του Schumacher ο οποίος την έφερε εις πέρας.

Ο Brawn γνώριζε ότι μπορούσε  να ζητήσει κάτι τέτοιο μόνο από τον Michael- κανείς άλλος πιλότος δεν θα τα κατάφερνε.

Ο Ross μου είπε: “Έχεις στην διάθεση σου 19 γύρους για να χτίσεις διαφορά 25 δευτερολέπτων.”,δήλωσε ο Michael.

Του απάντησα:”Σ’ ευχαριστώ πάρα πολύ!”

Και βέβαια τα κατάφερε.Βρισκόταν στον 43ο γύρο.

Έπρεπε να κερδίσει χρόνο ώστε να κάνει το τρίτο και τελευταίο του pit stop στον 62ο γύρο και να επιστρέψει στην πίστα και πάλι επικεφαλής του αγώνα.

Τη στιγμή που ο Michael γυρνούσε στο 1:19″, ο DC δεν μπορούσε να κατέβει το 1:21,2”.Ως αποτέλεσμα, ο Schumi δημιούργησε διαφορά 29″- μένοντας,μετά το τελευταίο του pit stop,κατά 5″ μπροστά από τον Coulthard.

Αποστολή εξετελέσθη.

Για περισσότερα νέα πατήστε εδώ. Ενώ μπορείτε να μας ακολουθήσετε και στο κανάλι μας στο youtube.

Ζαφειρόπουλος Διονύσης

Μεγάλωσα παρακολουθώντας Formula 1 και δημιούργησα το F1racingnews.gr σε μία προσπάθεια να ασχοληθεί ο κόσμος με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Ο ελεύθερος μου χρόνος με βρίσκει στην πίστα Speed Park στον Ασπρόπυργο (ΝΑΙ είμαι μεγάλος λάτρης των ΚΑΡΤ).

F1RACINGNEWS