O Tost διαφωνεί με την συζήτηση για άδικο πλεονέκτημα έναντι της Renault

Το αφεντικό της Alpha Tauri, Franz Tost, επιμένει ότι δεν είναι άδικο που η ομάδα του παίρνει μέρη από το μονοθέσιο της Red Bull, χωρίς να χρησιμοποιήσει κανένα token εξέλιξης.

Οι αλλαγές των κανονισμών ήταν προγραμματισμένες για το 2021. Ωστόσο, η πανδημία του κορονοϊού ανέβαλλε τις αλλαγές αυτές για το 2022 κι ώθησε τις ομάδες στην απόφαση για πάγωμα της εξέλιξης ενόψει 2021.

Το πάγωμα της εξέλιξης εφαρμόζεται στα περισσότερα μέρη του μονοθεσίου κι οι ομάδες διαθέτουν μόλις δύο tokens εξέλιξης, προκειμένου να υπερκεράσουν τους περιορισμούς και να κάνουν αλλαγές.

Ωστόσο, εξαίρεση στον κανόνα των tokens είναι ότι οι πελατειακές ομάδες μπορούν να χρησιμοποιήσουν παλαιά μέρη μονοθεσίου που δεν ανήκουν στα listed parts και τα οποία ανήκουν στις ομάδες που συνεργάζονται, προκειμένου να αναβαθμίσουν το μονοθέσιό τους.

Έτσι η Alpha Tauri παίρνει μέρη από το παλιό μονοθέσιο της Red Bull κι η πρώην Racing Point- νυν Aston Martin- επωφελείται της σχέσης της με την Mercedes, κάνοντας το ίδιο πράγμα.

Για παράδειγμα, η Alpha Tauri θα μπορεί το 2021 να χρησιμοποιήσει κάποια μέρη από το μονοθέσιο που χρησιμοποίησε η Red Bull το 2020, χωρίς να χρειαστεί να κάνει χρήση κάποιου token.

Πολλοί θεωρούν ότι αυτό το γεγονός είναι μία “τρύπα” στην απόφαση που πήραν οι ομάδες για πάγωμα της εξέλιξης κι υποστηρίζουν ότι δεν είναι δίκαιο για την Renault, η οποία κατασκευάζει μόνη της όλα τα μέρη του μονοθεσίου της. Ωστόσο, ο επικεφαλής της Alpha Tauri, Franz Tost, έχει άλλη άποψη.

“Δεν θεωρώ ότι είναι άδικο, καθώς αυτά δεν είναι καινούργια μέρη ούτε αποτέλεσμα εξέλιξης. Εκτός αυτού, έχουν ήδη εξελιχθεί και οδηγηθεί νωρίτερα.”

“Η Renault είναι εργοστασιακή ομάδα. Έχουν πολλά χρήματα, μεγάλο ανθρώπινο δυναμικό και τεχνογνωσία. Πρέπει να βρίσκονται δύο ή τρία βήματα μπροστά σε εξέλιξη, ανεξαρτήτως των περιστάσεων,” πρόσθεσε ο Tost.

Ο Franz Tost επιβεβαίωσε ότι η ομάδα της Alpha Tauri εκμεταλλεύτηκε αυτή την εξαίρεση στους κανονισμούς, καθώς πήρε μέρη από την Red Bull.

“Έχουμε ήδη πάρει κάποια μέρη από την Red Bull,” ανέφερε ο Αυστριακός.

Που ακριβώς θα χρησιμοποιηθούν αυτά τα μέρη είναι άγνωστο, καθώς ο Tost κράτησε κλειστά τα χαρτιά του. Ωστόσο, επιβεβαίωσε ότι η ομάδα του δεν θα πάρει την ελεύθερη αναβάθμιση από την RB16, για να βελτιώσει το πίσω μέρος του μονοθεσίου.

“Έχουμε το ίδιο κιβώτιο ταχυτήτων με πέρσι. Δεν αλλάξαμε ούτε την πίσω ανάρτηση. Τα υδραυλικά εξαρτήματα είναι, επίσης, τα ίδια,” υπογράμμισε ο Tost.

H αεροδυναμική δεν περιλαμβάνεται στο σύστημα των token κι η Alpha Tauri το εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο αυτό, κάνοντας γενικές αλλαγές στην εμπρός πτέρυγα και στο κάλυμμα του κινητήρα.

Ωστόσο, τα δύο tokens σπαταλήθηκαν στην ανάπτυξη μίας νέας εμπρός πτέρυγας, κατασκευάζοντας μία πιο στενή για την AT02.

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTube και Twitter.

F1RACINGNEWS