Η φετινή σεζόν ολοκληρώθηκε με το ράλλυ Ιαπωνίας, το οποίο από ένα σημείο και μετά έχασε το ενδιαφέρον του. Ενδιαφέρον που στράφηκε στη συνέχεια αλλού και βάζει σε κίνδυνο την παρουσία του αγώνα στο καλεντάρι του WRC.
Το 1991 η Άννα Βίσση και ο Νίκος Καρβέλας τραγούδησαν τον “τελευταίο χορό”. Το προηγούμενο τετραήμερο τα 36 δηλωμένα πληρώματα, ρίχτηκαν στην μάχη των στενών και τεχνικών διαδρομών του ράλλυ Ιαπωνίας, με το οποίο το 2023 πέρασε στην ιστορία. Στο κομμάτι του καιρού είδαμε τις κακές καιρικές συνθήκες που επικράτησαν την Παρασκευή να διαμορφώνουν κατά μεγάλο ποσοστό την τελική δεκάδα και τον αγώνα να πηγαίνει στον αυτόματο πιλότο μέχρι και την Κυριακή.
Ωστόσο υπήρξαν και ορισμένα ζητήματα οργάνωσης τα οποία θέτουν την παρουσία της Ιαπωνίας στο καλεντάρι του WRC εν αμφιβόλω. Ζητήματα τα οποία η FIA τα αντιλήφθηκε άμεσα και έσπευσε να τα λύσει. Φυσικά και αναφερόμαστε στο συμβάν της SS9 όταν και η ειδική ξεκίνησε χωρίς ουσιαστικά να έχουν λυθεί και τα τελευταία θέματα ασφαλείας.
Τα παράπονα ναι μεν υπάρχουν αλλά πλέον η συζήτηση για το αν θα πρέπει να βγει από το πρόγραμμα η όχι η Ιαπωνία πάει για το 2025. Το 2024 που θα μπει λιγότερο από ένα μήνα, είναι ένα πρώτης τάξης crash test. Η παρουσία της Toyota και του Takamoto Katsuta στο WRC είναι μια αιτία που η χώρα του ανατέλλοντος ηλίου βρίσκεται στο καλεντάρι
Toyota Gazoo Racing
Οι Ιάπωνες έκλεισαν με τον καλύτερο τρόπο το 2023 με ένα άνετο 1-2-3 στο σπίτι τους. Στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου ανέβηκε ο Elfyn Evans, με τον Ουαλό να έχει έναν εξαιρετικό ρυθμό τόσο στο βρεγμένο όσο και στο στεγνό οδόστρωμα. Γεγονός που του έδωσε τη δυνατότητα να ξεφύγει πολύ γρήγορα από τους διώκτες του. Σε κάθε περίπτωση απέδειξε πως είναι ένας ταλαντούχος οδηγός και μπορεί να βάλει δύσκολα στον Kalle Rovanpera την νέα σεζόν.


Δείγμα θετικό και για τον Sebastien Ogier, που ανέβηκε στο μεσαίο σκαλί του βάθρου με άνεση. Ο Γάλλος διατηρήθηκε εύκολα στην δεύτερη θέση και δεν πήρε περισσότερα ρίσκα. Μαζί με όλα τα άλλα ήρθε και η ποινή ενός λεπτού για καθυστερημένη αναχώρηση από το Service Park, τακτοποιώντας και την τελευταία εκκρεμότητα που υπήρχε. Κάπως έτσι έκλεισε με θετικό πρόσημο την φετινή σεζόν και πλέον περιμένουμε να δούμε σε ποιους αγώνες θα τον απολαύσουμε το 2024.
O Kalle Rovanpera, έκανε αυτό που έπρεπε και τελείωσε με ένα πολύ καλό πλασάρισμα την σεζόν. Κι ενώ τα πάντα είχαν κριθεί, κράτησε πίσω του τον Esapekka Lappi και έτσι ο Φινλανδός έβαλε φαρδιά πλατιά την υπογραφή του σε ένα ακόμα 1-2-3 της Toyota για φέτος.
Από τις 22 ειδικές διαδρομές που συνέθεσαν το ράλλυ Ιαπωνίας οι 10 κατέληξαν στα χέρια του τοπικού ήρωα Takamoto Katsuta. Κι όμως, ο Ιάπωνας τερμάτισε στην πέμπτη θέση γενικής, όντας θύμα των πολύ κακών καιρικών συνθηκών της Παρασκευής. Ακόμη κι έτσι ο ρυθμός του ήταν τρομακτικός, που αν δεν είχε την έξοδο θα μπορούσε να ήταν εκ των φαβορί για τη νίκη στον αγώνα της χώρας του.


Hyundai Shell Mobis
Την σημαία των Νοτιοκορεατών ψηλά κράτησε ο Esapekka Lappi, που ήταν και ο μόνος που τερμάτισε εντός της βαθμολογούμενης δεκάδας. Ο Φινλανδός έχασε πολύτιμο χρόνο την Παρασκευή λόγω των συνθηκών και στη συνέχεια άρχισε να επανακάμπτει, κόβοντας το νήμα του τερματισμού στην τέταρτη θέση. Η θέση του στην ομάδα και τη νέα χρονιά είναι εξασφαλισμένη, ωστόσο η εμπλοκή του θα είναι μερική καθώς θέλει να περάσει περισσότερο χρόνο με την οικογένεια του. Επιθυμία που έγινε απολύτως σεβαστή από όλους.


Το ράλλυ Ιαπωνίας είναι ένας αγώνας που θέλουν να ξεχάσουν τόσο ο Dani Sordo όσο και ο Thierry Neuville. Η αρχή έγινε με τον Ισπανό να πέφτει σε ένα χαντάκι και στη συνέχεια να μην επιστρέφει στον αγώνα. Αργότερα την ίδια τύχη είχε και ο Βέλγος, μόλις 100 μέτρα από την εκκίνηση της SS6. Ο Neuville όχι μόνο επανήλθε αλλά ήταν και ο νικητής της Power Stage και είχε μια πολύ καλή εμφάνιση στη συνέχεια.
M-Sport WRT
Κι αν έπεσε περονόσπορος στην Hyundai, τα πράγματα στην M-Sport ήταν χειρότερα με το μέλλον να είναι δυσοίωνο για τους Βρετανούς. Το κύκνειο άσμα του Ott Tanak στην ομάδα βρήκε τον Εσθονό έκτο, αντιμετωπίζοντας όπως και σε κάθε αγώνα άλλωστε με την αξιοπιστία του Ford Puma WRC. Ήταν αυτός που κράτησε (όσο κράτησε) την σημαία της M-Sport ψηλά σε μια σεζόν που έκλεισε με μέτριο πρόσημο.
Η έξοδος του Adrien Fourmaux την Παρασκευή, επιβεβαίωσε τη φήμη του “τρακαδόρου” που του είχαν προσάψει το 2022. Η επιστροφή του στα Rally1 έληξε άδοξα στην SS2, στο ίδιο ακριβώς σημείο όπου εγκατέλειψε και ο Dani Sordo.


Ως και τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές η ομάδα κρατάει κλειστά τα χαρτιά της, αν και όλες οι ενδείξεις δείχνουν πως θα προσανατολιστεί σε ένα νεανικό ρόστερ το 2024.
WRC 2
Η μάχη των Rally2 είχε τρεις κερδισμένους και δύο χαμένους. Τον νικητή Andreas Mikkelsen, τον πρωταθλητή στο WRC 2 Challenger Kajetan Kajetanowicz και τον Hiroki Arai που ολοκλήρωσε το top 10. Οι δύο χαμένοι του αγώνα ήταν ο Heikki Kovalainen, που ήταν σταθερά στην τριάδα μέχρι να εγκαταλείψει εξαιτίας προβλήματος στο σύστημα μετάδοσης και ο Gregoire Munster, που έφτασε στην πηγή αλλά δεν ήπιε νερό λόγω εξόδου.
Η φετινή σεζόν στο WRC ολοκληρώθηκε. Δεν θα πούμε αντίο, αλλά ένα μεγάλο “τα λέμε σε λίγο”, το οποίο θα διαρκέσει 2 μήνες και πέντε μέρες, ως τις 24 Ιανουαρίου όταν και θα ξεκινήσει το νέο πρωτάθλημα, με το ράλλυ Μόντε-Κάρλο. Μέχρι τότε όλο το μεταγραφικό παρασκήνιο και όχι μόνο στο WRC, θα το διαβάζετε εδώ, στο f1racingnews.gr!
Διαβάστε όλα τα νέα του WRC εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο Instagram, YouTube, Tik Tok, Discord,Twitter