WRCΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ

Ο Rovanpera,ο Neuville και οι έμπειροι του WRC

Τα ψέματα τελείωσαν. Πλέον μετράμε αντίστροφα για την έναρξη της νέας σεζόν στο WRC και εμείς θα περάσουμε από ακτίνες Χ τους πρωταγωνιστές της φετινής χρονιάς.

Στις 13 Νοεμβρίου όταν και τελείωσε η περσινή σεζόν στην Ιαπωνία, η 19η Ιανουαρίου του 2023 (σε λίγες ημέρες δηλαδή) φάνταζε μακρινή. Όπως αναφέρει και το λιντάκι του άρθρου τα ψέματα τελείωσαν. Την Πέμπτη 19 Ιανουαρίου στις 21:05 το βράδυ (τότε ξεκινάει το πρώτο πλήρωμα) αρχίζει μια σεζόν που όλοι ελπίζουμε πως θα είναι συναρπαστική.

Πάμε λοιπόν να περάσουμε από ακτίνες λέιζερ όλους τους πρωταγωνιστές που θα μας απασχολήσουν για τους επόμενους δέκα μήνες.

Toyota Gazoo Racing WRT – Στόχος η διατήρηση των σκήπτρων με ηγέτη τον Rovanpera!

Όπως λέει και ο λαός ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει. Το line-up της Ιαπωνικής ομάδας θα παραμείνει ίδιο σε γενικές γραμμές. Ο παγκόσμιος πρωταθλητής Kalle Rovanpera και ο Elfyn Evans θα τραβήξουν και φέτος το κουπί σε όλους τους αγώνες. Λόχος υποστήριξης θα είναι για ακόμα μια σεζόν όπως και πέρσι ο Sebastien Ogier και ο Takamoto Katsuta.

Ωστόσο για τον Φινλανδό Kalle Rovanpera η φετινή σεζόν δεν θα είναι το ίδιο εύκολη με πέρσι. Η μεγάλη διαφορά στην βαθμολογία με την οποία κατέκτησε τον τίτλο θορύβησε ιδιαίτερα τους ανταγωνιστές του οι οποίοι θα επιδιώξουν να του βάλουν εμπόδια φέτος. Η βελτίωση στους ασφάλτινους αγώνες είναι ένας από τους κύριους στόχους για εκείνον.

Όπως αναφέρει και ο τίτλος στόχος φέτος για την Toyota είναι η διατήρηση των σκήπτρων στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Πρωτάθλημα το οποίο ήρθε με δυσκολία το 2022 και αυτό θέλει να το βελτιώσει στο έπακρο ο Ιαπωνικός κολοσσός.

Hyundai Shell Mobis WRT – Η αποχώρηση και η ολοκληρωτική αλλαγή ρότας

Αν κάποια εταιρεία έχει να παινεύεται για την σχεδόν ολοκληρωτική αλλαγή στο “ρόστερ” της αυτή είναι η Hyundai. Έχασε ένα πολύ ισχυρό της χαρτί, τον Ott Tanak το οποίο πέρσι δεν αξιοποίησε αρκετά. O Julian Moncet όμως πριν αποχωρήσει και δώσει την θέση του στον Cyril Abiteboul (διαβάστε αναλυτικά εδώ) φρόντισε να ενισχύσει την ομάδα στο όριο του δυνατού.

Όπως ανέφερε και ο ίδιος στις δηλώσεις του στόχος για εκείνον, είναι μια σεζόν πλήρους εμπλοκής το 2024. Επιπλέον έθεσε έναν ακόμα στόχο, που δεν είναι άλλος από την κατάκτηση ενός τίτλου.

Παρόλα αυτά το αδιαφιλονίκητο φαβορί για να δώσει την μεγάλη μάχη του τίτλου είναι ο Thierry Neuville. Θα καταφέρει να σταθεί άξιος των περιστάσεων;

M-Sport Ford WRT – Να ξαναβρει την χαμένη της αίγλη με μπροστάρη τον Tanak

Όταν έχεις επικεφαλή έναν άνθρωπο που έχει στο DNA του την νίκη (Malcolm Wilson) τα πάντα περισσεύουν. Ο Βρετανός ιδιοκτήτης της ομάδας του Dovenby Hall, εκμεταλλεύτηκε το γεγονός ότι ο Ott Tanak δεν περνούσε και πολύ καλά στην Hyundai. Έτσι λοιπόν φρόντισε να τον υφαρπάξει από τους Νοτιοκορεάτες και να τον φέρει στην ομάδα του.

Δίπλα του θα έχει έναν φέρελπι Γάλλο, τον Pierre Louis-Loubet. Θα τρέξει σε όλους τους αγώνες της σεζόν για πρώτη φορά στην καριέρα του και θα επιδιώξει το καλύτερο δυνατό πλασάρισμα. Άλλωστε όπως ανέφερε και ο ίδιος στις δηλώσεις του μετά την ανακοίνωσή του από την M-Sport η ομάδα αποτελεί φυτώριο ταλέντων.

Ωστόσο κάθε ομάδα έχει τις δικές της παράπλευρες απώλειες. Αυτή είναι ο Gus Greensmith, με τον νεαρό Βρετανό οδηγό να δοκιμάζει μαζί με τον Oliver Solberg τις τύχες του στην μεσαία κατηγορία (WRC 2). Σε επιλεγμένους αγώνες θα τρέξει και ο δικός μας Ιορδάνης Σερδερίδης

Πρόγραμμα – Επιστροφές…

Το πρόγραμμα για το 2023 δεν έχει σημαντικές διαφοροποιήσεις συγκριτικά με το 2022. Ωστόσο βλέπουμε με μια πρώτη ματιά την επιστροφή των ράλι Μεξικού και Χιλής μετά από τρία και τέσσερα χρόνια αντίστοιχα.

Επιπλέον ο εθνικός μας αγώνας το ράλι Ακρόπολις θα παραμείνει για ακόμα μια σεζόν στο πρόγραμμα του WRC. Έδρα του όπως και πέρσι θα είναι η Λαμία. Εκτός των άλλων ετοιμάζονται εκπλήξεις από τους διοργανωτές ενόψει της 70ης έκδοσης του.

New Entry στο πρόγραμμα αποτελεί το ράλι Κεντρικής Ευρώπης. Θα διεξαχθεί σε τρεις χώρες (Γερμανία,Τσεχία και Αυστρία). Είναι η πρώτη φορά που διεξάγεται αγώνας σε περισσότερες από μια χώρες. Χρονικά είναι ο προτελευταίος αγώνας της χρονιάς και είναι προγραμματισμένος να διεξαχθεί το διάστημα 26-29/10.

Εν κατακλείδι περιμένουμε να δούμε ωραία πράγματα στη διάρκεια του 2023. Ένας αστάθμητος παράγοντας και εκεί ποντάρουμε είναι οι εκπλήξεις. Και ενδεχομένως κάποιες επιστροφές που ίσως προκύψουν μελλοντικά. Καλή σεζόν σε όλες και όλους.

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTube και Twitter.

Χρήστος Κονδύλης

Η σχέση μου με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό ξεκίνησε το 2007, και με το WRC από το 2014. Όταν δεν έχει WRC, παρακολουθώ F1 και MotoGP. Είμαι μέλος του f1racingnews.gr από τον Νοέμβριο του 2022.