WRCΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ

Ο λύκος κι αν γέρασε, την τέχνη δεν την ξέχασε…

Στις 15 Οκτωβρίου, ο Ott Tanak θα γίνει 36 χρονών. Για τον νικητή του ράλι Σουηδίας, ήταν απλά άλλη μια μέρα στο γραφείο. Πάμε να δούμε τι έκαναν οι πρωταγωνιστές του δεύτερου αγώνα της χρονιάς στις χιονισμένες επιφάνειες της Σκανδιναβίας. 

Το φετινό ράλι Σουηδίας, ήταν αδιαμφισβήτητα ένας αγώνας διαφήμιση του WRC. Κι αυτό, γιατί είχε δύο πολύ βασικά συστατικά. Σασπένς και αγωνία μέχρι το τέλος. Άσχετα αν μάθαμε τον νικητή μια ειδική διαδρομή πριν από το φινάλε. Για τον Ott Tanak, ήταν κάτι σαν λύτρωση. Μια λύτρωση που επήλθε μετά από τα όσα πέρασε στην Hyundai, και τα όσα θα μπορούσε να κάνει στους Νοτιοκορεάτες. 

Η νίκη στο ράλι Σουηδίας, είναι μια πολύ καλή αρχή για ένα πολύ πιο ανταγωνιστικότερο 2023 για τον Εσθονό. Αυτό σε συνδυασμό με την άνοδο του Thierry Neuville, μας προϊδεάζει για μια πολύ συναρπαστική σεζόν. 

Toyota Gazoo Racing 

Το ράλι Σουηδίας, ήταν η μεγάλη ευκαιρία για τον Kalle Rovanpera, να γράψει την δική του ιστορία και να κατακτήσει την δεύτερη νίκη στην καριέρα του. Λογάριασε ωστόσο, χωρίς τον ξενοδόχο, που ήταν τα αλλεπάλληλα προβλήματα που αντιμετώπισε καθ’όλη την διάρκεια του τετραημέρου. Ίσως την Παρασκευή, να έχασε την μεγάλη ευκαιρία να βρεθεί κοντά στις πρώτες θέσεις. Οι δύσκολες συνθήκες του απογεύματος, σε συνδυασμό του ότι ξεκινούσε πρώτος σε όλες τις ειδικές της πρώτης ημέρας του πρόσθεσε ένα επιπλέον βάρος. 

Η σεζόν έχει πολύ δρόμο ακόμα και το WRC, είναι το σπορ των μεγάλων ανατροπών. Άλλωστε ως παγκόσμιος πρωταθλητής, λογίζεται ως ένα από τα φαβορί για την κατάκτηση του τίτλου και φέτος. 

Κατώτερος των περιστάσεων, ήταν ο Elfyn Evans. Η έλλειψη αυτοπεποίθησης, έπαιξε πολύ σημαντικό ρόλο στην απόδοση του Ουαλού οδηγού. Συνέπεια αυτής, ήταν κυρίως από το Σάββατο και μετά, να πηγαίνει κατά κάποιο τρόπο στον αυτόματο. Έκλεισε τον αγώνα στην πέμπτη θέση και πήρε και τέσσερις επιπλέον βαθμούς από την Powerstage, αφού τερμάτισε στην δεύτερη θέση. 

Για τον Takamoto Katsuta, o αγώνας αυτός ήταν ένας αγώνας που θα ήθελε να τον ξεχάσει. Οι χρόνοι του Ιάπωνα οδηγού ήταν ανταγωνιστικοί για τα στάνταρ του. Όλα γκρεμίστηκαν σαν τραπουλόχαρτα την Παρασκευή, όταν χτύπησε σε snowbank, με αποτέλεσμα αμάξωμα και ψυγείο να καταστραφούν. Επανεκκίνησε υπό καθεστώς Rally2 το Σάββατο, αλλά εγκατέλειψε την Κυριακή, προδομένος από τον κινητήρα του. 

Hyundai Shell Mobis

O Craig Breen, έζησε το όνειρο για 1,5 ημέρα. Ήταν στην πρωτοπορία του αγώνα, και όλα έδειχναν ότι θα κατακτούσε την πρώτη νίκη στην καριέρα του. Μπορεί να μην είχε κάποιο ατύχημα, όπως μας είχε συνηθίσει από την θητεία του στην M-Sport, αλλά από ένα σημείο και μετά δεν μπόρεσε να ακολουθήσει την αστραπιαία άνοδο του ρυθμού του Ott Tanak.  

Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, η αργοπορία στο Regroup πριν την Powerstage, είχε ως αποτέλεσμα να πάρει ποινή δέκα δευτερολέπτων και να πέσει στην τρίτη θέση. Ο Ιρλανδός οδηγός, εκμεταλλευόμενος ένα λάθος φρενάρισμα του Neuville, πέρασε εκ νέου στην δεύτερη θέση. Αυτό που κρατά, είναι η αξιοπιστία που έδειξε για κομμάτι του αγώνα. 

Δεν ήταν λίγα τα προβλήματα, με τα οποία ήρθε αντιμέτωπος ο Thierry Neuville. Λίγο η υποστροφή, λίγο οι μικροέξοδοι στα snowbanks, τον κράτησαν στην πέμπτη και την έκτη θέση μέχρι το τέλος της πρώτης ημέρας. Ο Βέλγος, με ένα πιο επιθετικό πλάνο το Σάββατο, ανέβηκε στην τρίτη θέση. Ήταν άλλωστε ο απόλυτος κυρίαρχος, καθώς από τις επτά ειδικές διαδρομές, κέρδισε τις τέσσερις. Εκτός από αυτό, ευνοήθηκε και από τα team orders, την Κυριακή, αλλά τερμάτισε τρίτος, λόγω λάθος εκτίμησης στα φρένα στην τελευταία ειδική. 

Το τελικό αποτέλεσμα για τον Esapekka Lappi, θα μπορούσε να ήταν σίγουρα πολύ καλύτερο για τον Φινλανδό. Σε αυτή την περίπτωση, όσα δεν έφερε ο χρόνος, τα έφερε η στιγμή. Και η στιγμή, ήταν στην 13η ειδικη διαδρομή, όταν και έχασε τον έλεγχο του Hyundai i20 N Rally1, και κόλλησε στο χιόνι. Αυτοκίνητο και πλήρωμα, δεν έπαθαν την παραμικρή ζημιά. Ο χρόνος όμως που έχασαν ήταν αρκετός για να πάει στράφι ότι είχαν χτίσει ως τότε. Το μέγιστο των βαθμών στην Powerstage και η έβδομη θέση, χρύσωσαν κάπως το χάπι.

M-Sport Ford 

Όπως αναφέραμε και στην αρχή, η νίκη του Ott Tanak στην Σουηδία, ήταν βάλσαμο για τον Εσθονό πρωταθλητή. Ήρθε με έναν και μόνο στόχο. Να βροντοφωνάξει “Είμαι εδώ και ήρθα να διεκδικήσω το πρωτάθλημα”. Ίσως είναι πολύ νωρίς για τέτοιες κουβέντες, αλλά από έναν πρωταθλητή θα πρέπει να περιμένουμε και τις ανάλογες πράξεις.

Από τον Εσθονό, όμως ήρθε και το πρώτο πλήγμα στην αξιοπιστία των ελαστικών της Pirelli. Μια ειδική διαδρομή πριν από το φινάλε του σκέλους του Σαββάτου, ένα κοντινό πλάνο στην γραμμή του τερματισμού έδειξαν τα λάστιχα του Tanak διαλυμένα. Ενόψει του ράλι Μεξικού, άπαντες θα πρέπει να προβληματιστούν για το τι έφταιξε στην συγκεκριμένη περίπτωση.  

Η έκτη θέση του Pierre Louis-Loubet, έφερε και τους πρώτους βαθμούς στην συνολική συγκομιδή του Γάλλου φέτος. Μακριά από όλους, στον δικό του ρυθμό μάζεψε πολύτιμες εμπειρίες για το μέλλον, 

Το μήλο κάτω από την μηλιά θα πέσει 

Στον προηγούμενο αγώνα, μιλήσαμε για τον σάλο που προκάλεσε η ποινή του Nikolay Gryazin. Όμως η WRC 2 δεν θα σταματήσει ποτέ να μας εκπλήσσει, αυτή την φορά ευχάριστα. Το επίκεντρο στην μεσαία κατηγορία, αποτελεί από χθες ο Oliver Solberg, ο οποίος παρά την πίεση από τον Ole-Christian Veiby, κατέκτησε με άνεση την νίκη στην κατηγορία.  

Καταλαβαίνουμε, εμμέσως πλην σαφώς, πως τα γονίδια του πατέρα (Petter Solberg), πέρασαν πανεύκολα και στον γιό. Άλλωστε τα δείγματα που έδειξε, προοικονομούν, μια ανάλογη καριέρα με τον παγκόσμιο πρωταθλητή του 2003. Με τις ανάλογες περγαμηνές άλλωστε ξεκίνησε και ο Kalle Rovanpera, που είναι γιος του Harri και πλέον ανταγωνίζεται με ευκολία την αφρόκρεμα του WRC. 

Εν κατακλείδι, είδαμε έναν αγώνα που ήταν σε κάθε περίπτωση διαφήμιση του WRC, με ομηρικές μάχες μέχρι το τέλος. Οι καιρικές συνθήκες έπαιξαν και αυτές τον δικό τους ρόλο. Χιονοπτώσεις μπορεί να μην είδαμε, ήταν όμως οι τέλειες συνθήκες για ένα χειμερινό ράλι, δικαιώνοντας την απόφαση των διοργανωτών να αλλάξουν την βάση του από το Karlstad στο Umea (Ούμεο). 

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTube και Twitter.

Χρήστος Κονδύλης

Η σχέση μου με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό ξεκίνησε το 2007, και με το WRC από το 2014. Όταν δεν έχει WRC, παρακολουθώ F1 και MotoGP. Είμαι μέλος του f1racingnews.gr από τον Νοέμβριο του 2022.