FIAFormula 1ΔΗΛΩΣΕΙΣ

O Connelly αποκάλυψε την συζήτηση Hamilton-FIA για την ποινή στην Monza

O Gary Connelly, αγωνοδίκης της Formula 1, αποκάλυψε λεπτομέρειες σχετικά με την συζήτηση ανάμεσα στον Lewis Hamilton και στην FIA για την ποινή που έλαβε ο πρώτος στο Grand Prix της Ιταλίας την περσινή σεζόν.

Μία εγκατάλειψη ήταν αρκετή, για να δημιουργήσει χάος στο Grand Prix της Ιταλίας το 2020. Ο Lewis Hamilton προπορευόταν στο Grand Prix που διεξαγόταν στην Monza, όταν το μονοθέσιο του Kevin Magnussen παρέδωσε πνεύμα μεταξύ της Parabolica και του pit lane, προκαλώντας την έξοδο αυτοκινήτου ασφαλείας.

H Mercedes κάλεσε τον Hamilton στα pit, αλλά τόσο εκείνη όσο κι ο επτάκις Παγκόσμιος Πρωταθλητής δεν παρατήρησαν ότι το pit lane είχε κλείσει.

Έτσι, ο Βρετανός δέχτηκε ποινή 10 δευτερολέπτων stop-and-go, σύμφωνα με αυτό που προέβλεπαν οι κανονισμοί για την συγκεκριμένη παράβαση.

Κατά την διάρκεια της κόκκινης σημαίας που βγήκε μετά το ατύχημα του Charles Leclerc, o Hamilton πήγε στο γραφείο των αγωνοδικών, προκειμένου να μάθει γιατί δέχτηκε ποινή.

Ο Connelly τόνισε ότι δεν αρέσει σε εκείνον και τους συναδέλφους του να δίνουν αυτόματες ποινές (ποινή, δηλαδή, που δεν βασίζεται στην κρίση των αγωνοδικών, αλλά στο βιβλίο κανονισμών) για συγκεκριμένες παραβάσεις, αλλά ανέφερε ότι αυτές οι παραβάσεις βρίσκονται στο βιβλίο κανονισμών κατόπιν αιτήματος των ομάδων.

Μιλώντας σε αγωνοδίκες απ’ όλο τον κόσμο, κατά την διάρκεια τηλε-συνεδρίου την προηγούμενη εβδομάδα, ο Gary Connelly αναφέρθηκε στην Monza, προκειμένου να καταδείξει την αναγκαιότητα πλήρους αιτιολόγησης των αποφάσεων, προκειμένου οι οδηγοί κι οι φίλαθλοι να τις καταλαβαίνουν.

“O Lewis Hamilton μπήκε μέσα στο pit lane. Από την στιγμή που είχαμε ξεκαθαρίσει ότι το pit lane ήταν κλειστό, ότι τα προειδοποιητικά φώτα, ότι οι φωτεινοί σηματοδότες, δύο από τους οποίους βρίσκονται στην είσοδο του pit lane, είχαν δείξει ότι το pit lane είχε κλείσει, εφαρμόσαμε τον ανάλογο κανονισμό.”

“Και δεν είχαμε άλλη επιλογή και το να δίνουμε αυτόματες ποινές είναι κάτι που δεν αρέσει στους περισσότερους αγωνοδίκες. Στην πραγματικότητα, οι περισσότεροι από τους αγωνοδίκες δεν συμφωνούν με τις αυτόματες ποινές, αλλά αυτές υπάρχουν, κυρίως, μετά από αίτημα των ομάδων. Ο κανονισμός, λοιπόν, για αυτή την παράβαση προέβλεπε ποινή stop-and-go για τον Lewis Hamilton,” ανέφερε ο Connelly.

Connelly
Ο Garry Connelly τόνισε ότι οι αγωνοδίκες χάρηκαν που συναντήθηκαν με τον Lewis Hamilton και του εξήγησαν γιατί οδηγήθηκαν σε αυτή την απόφαση.

“Ανέβηκε στο σκούτερ του, λοιπόν, ο Hamilton, κατά την διάρκεια της κόκκινης σημαίας, διένυσε όλο το pit lane και ήρθε να μας δει. Ήταν πολύ ευγενικός. Μας είπε χαρακτηριστικά: Παιδιά, μπορείτε να μου πείτε γιατί δέχτηκα ποινή. Κι εμείς του απαντήσαμε: Ναι, επειδή μπήκες στο pit lane ενώ αυτό ήταν κλειστό. Έπειτα μας ζήτησε να του δείξουμε που έδειχνε ότι ήταν κλειστό.”

“Και του δείξαμε το replay. Του δείξαμε το onboard από το μονοθέσιό του. Και ακριβώς μπροστά του βρισκόταν το προειδοποιητικό φως στον πρώτο σηματοδότη και μετά στον δεύτερο σηματοδότη. Έπειτα, μας είπε: Εντάξει, το αποδέχομαι, αλλά γιατί τόσο σκληρή ποινή;”

“Κι εμείς του εξηγήσαμε ότι είναι μία αυτόματη ποινή κι ότι δεν είχαμε άλλη επιλογή. Aν και δεν ήταν απόλυτα ικανοποιημένος με αυτό, το αποδέχτηκε κι ήταν πολύ ευγενικός, όπως πάντα.” υποστήριξε ο Gary Connelly.

“Σίγουρα, είχε να πει μερικά πράγματα στην ομάδα του για το γεγονός ότι δεν τον προειδοποίησαν στην ενδοεπικοινωνία. Ωστόσο, θεωρώ ότι αυτό είναι ένα καλό παράδειγμα που δείχνει ότι ανεξάρτητα με το πόσο επώδυνη ήταν η ποινή (του στοίχισε την νίκη), αυτή (η ποινή) έγινε αποδεκτή από τον Lewis και την Mercedes.”

“Άρα, αυτό μας δείχνει ότι αν μπορείτε να εξηγήσετε κάτι, μπορείτε να κάνετε μία δύσκολη απόφαση αποδεκτή τόσο σε εκείνους που επηρεάζονται από αυτή όσο και στο ευρύ κοινό,” υποστήριξε ο αγωνοδίκης.

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTube και Twitter

Παύλος Γασπαρινάτος

Μεγάλος λάτρης της Formula 1 και του WRC. Ενίοτε παρακολουθώ και MotoGP ή οτιδήποτε κινείται σε 2 ή 4 τροχούς. Η πίεση του Σάκη Ζαφειρόπουλου με "ανάγκασε" να επισκεφτώ την πίστα Speed Park κι από τότε είμαι μεγάλος θαμώνας της συγκεκριμένης πίστας.