Ο επικεφαλής της Ferrari Mattia Binotto έδωσε εξηγήσεις για την συμφωνία πριν τον αγώνα μεταξύ των Charles Leclerc και Sebastian Vettel που οδήγησε σε μια διαμάχη κατά την διάρκεια του Ρωσικού Grand Prix.
Ο Vettel χρησιμοποίησε το slipstream του Charles Leclerc για να περάσει στην κορυφή του αγώνα στην στροφη 2, προσπερνώντας και τον Lewis Hamilton.
H Ferrari ενημέρωσε μέσω team radio ότι θα άλλαζαν θέσεις όπως είχε συμφωνηθεί πριν τον αγώνα, αλλά ο Vettel πίεσε περισσότερο. Πράγμα που σήμαινε ότι η αλλαγή θα γινόταν στα επόμενα pit stop.
O Vettel τελικά αποσύρθηκε από τον αγώνα λόγω ενός θέματος στην MGU-K θέτοντας εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας με τον Hamilton να αρπάζει την νίκη και τον Leclerc να τερματίζει τρίτος.
Μιλώντας μετά τον αγώνα της Ρωσίας, ο Binotto εξήγησε την συμφωνία πριν τον αγώνα, λέγοντας ότι το σχέδιο ήταν να περάσουν τον Hamilton με τον Vettel να παίρνει το προβάδισμα.
“Σαν ομάδα προφανώς η νίκη ήταν το κλειδί. Οπότε αποφασίσαμε ότι το πιο σημαντικό πράγμα για εμάς ήταν να είμαστε πρώτοι και δεύτεροι στον πρώτο γύρο. Επειδή με το να είμαστε πρώτοι και δεύτεροι, θα ελεγχαμε κάπως και θα είχαμε την διαχείριση του Ρυθμού και των θέσεων. Πράγμα το οποίο έγινε. ” είπε o Binotto.
“Συμφωνήσαμε μαζί ότι ο καλύτερος τρόπος ήταν να μην δώσουμε slipstream στον Hamilton στην αρχή. Επειδή δίνοντας slipstream στον Hamilton θα του έδινε κάποιο πλεονέκτημα. Επομένως ο Charles θα έδινε slipstream στον Seb. Αυτό είχαμε συζητήσει και συμφωνήσει.”
“Αλλά δίνοντας το slipstream στον Seb και όχι την θέση, θα έδινε ένα προβάδισμα στον Seb. Το οποίο αργότερα στον μπορούσαμε να του το δώσουμε πίσω με την ανταλλαγή θέσεων.”
“Αυτή ήταν η συμφωνία. Αυτό που συνέβη νομίζω είναι ακριβώς όπως το εξήγησα. Είχαμε μία καλή εκκίνηση και για τους δυο οδηγούς, είχαν πολύ παρόμοιες εκκινησεις. Ήμασταν με τα μαλακά ελαστικά, είχαμε καλή ταχύτητα. Ο Charles έμεινε στα αριστερά, ο Sebastian πέρασε αρχικά τον Hamilton και πολύ σύντομα βρισκόταν στο slipstream του Charles.”
Στα αρχικά στάδια του αγώνα ζητήθηκε πολλές φορές από τον Vettel να αφήσει τον Leclerc να περάσει, για να τους απαντήσει ο Γερμανός ότι θα πρέπει να μεγαλώσουν την διαφορά από τον τρίτο Hamilton.
O Leclerc τελικά πέρασε τον Vettel όταν του έκανε ένα undercut τεσσάρων γύρων, αλλά ο Binotto λέει ότι αυτή η στρατηγική δεν ήταν σχεδιασμένη για να δώσει στον Μονεγάσκο την πρωτοπορία ξανά.
“Οι δύο οδηγοί μπορούν να έχουν διαφορετικές απόψεις οδηγώντας το αυτοκίνητο. Αλλά αυτό είναι κάτι που συζητάμε μαζί τους. ” είπε ο Binotto.
“Αρχικά ζητήσαμε από τον Seb να δώσει την θέση πίσω. Αλλά είναι δίκαιο να που με ότι σε εκείνο το σημείο του αγώνα ίσως ο Charles δεν ήταν αρκετά κοντά και θα χάναμε χρόνο στην πίστα. Αργότερα o Seb ήταν αρκετά γρήγορος και κέρδισε κάποιο πλεονέκτημα στην πίστα. Οπότε γνωρίζαμε ότι θα μπορούσαμε να αποφασίσουμε και να το κάνουμε αργότερα.”
“Το undercut δεν είχε να κάνει με το να δώσουμε την θέση πίσω στον Charles. Το undercut έγινε επειδή τα ελαστικά του Charles είχαν καταστραφεί. Εμπρός αριστερά του ήταν κατεστραμμένο οπότε ήταν η σωστή στιγμή να μπει στα pit.”
“Ξέραμε πως αν είχαμε σταματήσει και τα δυο αυτοκίνητα μας εκεί, θα ήμασταν ευάλωτοι σε κάποιο αυτοκίνητο ασφαλείας, δίνοντας την πρωτοπορία στον Hamilton. Οπότε προσπαθήσαμε να μείνουμε όσο περισσότερο μπορούσαμε έξω με τον Seb. Απλά για να προστατευτούμε σε περίπτωση αυτοκινήτου ασφαλείας αργότερα στον αγώνα. Ξανά, τα λάστιχα του Seb ήταν κατεστραμμένα, ήταν η σωστή στιγμή για pit.”
“Στην πραγματικότητα ο Charles ήταν μπροστά και ο Seb ήταν πίσω. Αλλά ο αγώνας δεν είχε ακόμα τελειώσει. Θα υπήρχαν πολλές ευκαιρίες για να αποφασίσουμε μαζί τους ποια θα ήταν η καλύτερη επιλογή για αργότερα.”
Για περισσότερα νέα πατήστε εδώ. Ενώ μπορείτε να μας ακολουθήσετε και στο κανάλι μας στο youtube.