Oι Top 10 εμφανίσεις σε βρόχινες συνθήκες

Το να οδηγείς ε΄να μονοθέσιο Formula 1 σε κανονικές συνθήκες είναι από μόνο του δύσκολο. Όταν όμως ανοίγουν οι ουρανοί και η πρόσφυση είναι πολυτέλεια τα πράγματα γίνονται πολύπλοκα.

Η ομάδα του F1racingnews.gr συγκέντρωσε τις Top 10 εμφανίσεις σε βρόχινες συνθήκες και σας τις παρουσιάζει.

10. Μax Verstappen, Bραζιλία 2016

Στην πρώτη του χρονιά με τη RedBull και τη δεύτερη στο σπορ, ο νέος παγκόσμιος πρωταθλητής οδήγησε εκπληκτικά εκείνη την ημέρα στο βρεγμένο Interlagos, παρά το νεαρό της ηλικίας του.

Από την αρχή του αγώνα έδειξε τις διαθέσεις του με δύο εκλπηκτικά προσπεράσματα σε Raikkonen και Rosberg αντίστοιχα. Όμως το ρίσκο της RedBull να βάλει τα ενδιάμεσα δεν πε΄τυχε και έτσι ξαναέβαλε τα βρόχινα πέφτοντας στην 15η θέση με 16 γύρους να απομένουν.

Το βάθρο πλέον φαινόταν μακρινό όνειρο, μετά όμως από μια εκπληκτική οδήγηση και με έντεκα προσπεράσματα ξαναβρέθηκε στην τρίτη θέση. Σίγουρα τον βοήθησαν τα φρέσκα βρόχινα ελαστικά του αλλά δεν βλέπεις συχνά τόσα πολλά προσπεράσματα σε αυτές τις συνθήκες.

9. Jenson Button, Καναδάς 2011

Ο αγώνας στην πίστα του Montreal εκείνης της χρονιάς είναι ο πρώτος στην ιστορία που κράτησε 4 ώρες και τέσσερα λεπτά. Ο Button με την Mclaren-Mercedes MP4-26, είχε την τιμή να είναι ο νικητής αυτού του τρελού αγώνα και μάλιστα πήρε την πρωτοπορία στον τελευταίο γύρο από την RedBull του Sebastian Vettel.

O αγώνας δεν ξεκίνησε καλά για τον Βρετανό αφού χτύπησε με τον ομόσταυλό του, Lewis Hamilton, αναγκάζοντας τον 7ακις πρωταθλητή να εγκαταλείψει. Στον 26ο γύρο διακόπηκε ο αγώνας λογων κακών συνθηκών καθώς η πίστα είχε μετατραπεί σε λίμνη. Δύο ώρες αργότερα ο αγώνας συνεχίστηκε και ο Button χτύπησε με τον Alonso πέφτοντας στην τελευταία θεση ενώ ο Ισπανός εγκατέλειψε.

Αλλά από εκεί και πέρα ο Button δικαιολογεί που μπήκε στο νούμερο 9 της σημερινής μας λίστας. Μετά από καταπληκτική οδήγηση βρέθηκε από την 21η θέση στην 1η. Στον 65ο γύρο προσπέρασε Schumacher και Webber για να ανέβει δέυτερος, ενώ στον τελευταίο γύρο πιέζοντας τον Vettel τον ανάγκασε να υποπέσει σε λάθος κατακτώντας μια αναπάντεχη νίκη.

8. Sebastian Vettel, Ιταλία 2008

Οι συνθήκες στην πίστα της Monza εκείνη την ημέρα ήταν πολύ δύσκολες καθώς η πρωινή βροχή σταμα΄τησε λίγο πριν την έναρξη του αγώνα καθιστώντας την πίστα αρκετά βρεγμένη. Ο νεαρός οδηγός της Toro Rosso και της ακαδημίας της RedBull έδειξε εκείνο το μεσημέρι γιατί θεωρούνταν το επόμενο μεγάλο ταλέντο.

Ο Vettel ξεκίνησε από την pole μπροστά από τους Kovalainen και Kubica κρατώντας την 1η θέση από την αρχή ως το τέλος του αγώνα κατακτώντας με τη μη ανταγωνιστική Toro Rosso μια νίκη έκπληξη. Ήταν η πρώτη στην ιστορία της Toro Rosso πρώην Minardi και η πρώτη από τις 53 του Sebastian Vettel.

7. Ayrton Senna, Donington 1993

Ο Βραζιλιάνος πραγματικά είναι ο βασιλιάς της βροχής και η εμφάνιση του στον αγωνα στην πίστα του Donington το αποδεικνυέι περίτρανα.

Ο Senna ξεκινούσε από την 5η θέση αλλά αμε΄σως έπεσε 6ος. Στη συνέχεια ακολούθησε ο καλύτερος πρώτος γύρος στην ιστορία της Formula 1 όπως το λένε οι Άγγλοι ‘Lap of the Gods’. Στο τέλος του γύρου και συγκεκριμένα στην στροφή Old Hairpin προσπέρασε τον Alain Prost για να πάρει την πρωτοπορία και δεν την ξαναέχασε στους εναπομείνατες γύρους.

Η κυριαρχία του ήταν τόσο μεγάλη που έριξε γύρο σε όλους τους οδηγούς πλήν του 2ου Damon Hill με την Williams-Renault τερματίζοντας 1 λεπτό και 23 δευτερόλεπτα εμπρός του Βρετανού.

6. Damon Hill, Iαπωνία 1994

Ο τραγικός θάνατος του Ayrton Senna στην Imola νωρίτερα μέσα στη χρονιά, άφησε τον Damon Hill να αντιμετωπίσει μόνο του τον ιπτάμενο Michael Schumacher και την Benetton-Ford B194. Η πίεση ήταν τεράστια για τον Βρετανό αλλά αυτό δεν τον εμπόδισε να κάνει μια από τις μεγαλύτερες εμφανίσεις του σε βρόχινες συνθήκες νικώντας τον ανώτερο στην βροχή, Schumacher.

Ένω στην εκκίνηση ήταν δεύτερος πίσω από τον Γερμανό έκανε μόνο ένα pitstop σε αντίθεση με τα δύο του Schumacher. Μάλιστα είχε τρία φρέσκα ελαστικά αφού η μία ρόδα αρνήθηκε να βγεί στο Pitstop κάνωντας τη νίκη του Hill εκείνη την ημέρα ακόμα πιο μεγάλη.

”Τον τελευταίο γύρο δεν τον θυμα΄μαι. Ήταν σαν να είχε κολλήσει το γκάζι και εγώ απλά οδηγούσα πέρα από τον εαυτό μου. Ήμουν πολύ φοβισμένος για να πώ την αλήθεια, όταν βγήκα από το μονοθέσιο κατάλαβα ότι οδήγησα πα΄νω από τις δυνάμεις μου σαν μανιακός. Πραγματικά δε θέλω να ξαναοδηγήσω τόσο γρήγορα, ήταν τρομακτικό” είχε δηλώσει ο Damon Hill.

5. Lewis Hamilton, Μεγάλη Βρετανία 2008

Ο Βρετανός το 2007 παραλίγο να κατακτήσει τον τίτλο στην παρθενική του χρονιά, αλλά οι Βρετανοί οπαδοί μέχρι τον αγώνα του Silverstone δεν πιστέυανε τις ικανότητες του.

Μετά από αυτή την εμφάνιση όμως όλες οι αμφιβολίες εξαφανίστηκαν. Ο ομόσταυλός του Heikki Kovalainen ξεκίνησε από την πρώτη θέση τον αγώνα αλλά ο Hamilton μετά απο εκπληκτική εκκίνηση βρέθηκε πίσω του και τον προσπέρασε στον 5ο γύρο. Από εκεί και πέρα δεν ξαναέχασε την πρωτοπορία.

Οι συνθήκες ήταν περίεργες καθώς ο καιρός άλλαζε συνέχεια με τους περισσότερους οδηγούς να κάνουν λάθη και να καταλήγουν στην αμμοπαγίδα. Ο Hamilton όμως έμεινε ψύχραιμος και διατήρησε τη θέση του.

Ο Βρετανός μετά από εκπληκτική οδήγηση στο βρόχινο Silverstone κατέκτησε την πρώτη του νίκη επί βρετανικού εδάφους με διαφορά 1 λεπτό και 8 δευτερόλεπτα από τον δεύτερο Nick Heidfeld με BMW-Sauber.

4. Jim Clark, Βέλγιο 1963

Η Lotus 25 ήταν είχε διαλύσει τον ανταγωνισμό εκείνη τη χρονιά αλλά αυτό δεν κλέβει από τον Jim Clark αυτό που κατάφερε εκέινο το απόγευμα στο παλιό Spa.

O Clark ξεκινούσε από την 8η θέση αλλά μέχρι την Eau Rouge βρέθηκε πρώτος. Στον 24ο γύρο η βροχή άρχισε να πέφτει δυνατότερα και οι συνθήκες στην πίστα έγιναν πολύ δύσκολες, αλλά αυτό δεν απέτρεψε τον Clark να μεγαλώσει τη διαφορά από τους αντιπάλους τους.

Τα παρακάλια του ιδιοκτήτη της Lotus, Colin Chapman να διακοπεί ο αγώνας δεν εισακούστηκαν αλλά ο Clark δεν αντιμετώπισε κανένα πρόβλημα αφού τερμάτισε πρώτος 4 λεπτά και 54 δευτερόλεπτα από τον δεύτερο, Bruce Mclaren, με Cooper-Climax. Ήταν πραγματικά εκείνη την ημέρα σε δικό του αγώνα.

3. Michael Schumacher, Ισπανία 1996

Η χρονιά του 1996 ήταν από τις σπάνιες περιπτώσεις που ο συνδυασμός Schumacher-Ferrari δεν ήταν από τους πιο γρήγορους στο grid. Όμως το Grand Prix στην πίστα του Montmelo εκέινης της χρονιά αποτέλεσε εξαίρεση για το 1996.

Παρ’όλο που στις κατατακτήριες στο στεγνό ήταν ένα δευτερόλεπτο αργότερος από τις Williams του Hill και Villeneuve και παρ΄’όλο που στην εκκίνηση από τρίτος έπεσε 7ος έφτασε και προσπέρασε αρκετα΄ γρήγορα τον πρωτοπόρο Jacques Villeneuve και δεν ξανακοίταξε ποτέ πίσω.

Κάνοντας έναν εκπληκτικό αγώνα σε μια δύστροπη F310 τερμάτισε πρώτος 45 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Jean Alesi με Benetton-Renault. Ήταν μάλιστα η πρώτη από τις 72 νίκες του Γερμανού με τη Scuderia.

2. Αyrton Senna, Πορτογαλία 1985

Η δεύτερη εμφάνιση του Βραζιλιάνου στη σημερινή μας λίστα αυτή τη φορά στην δεύτερη θε΄ση.

Στο Estoril το 1985 κατέκτησε την πρώτη του pole position αλλά και την πρώτη του νίκη. Και ο τρόπος που το πέτυχε είναι απλά εκπληκτικός.

Ο Βραζιλίανος ξεκίνησε πρώτος και δεν απειλήθηκε σε κανένα σημείο του αγώνα από τους αντιπάλους του οδηγώντας με εκπληκτική μαεστρία στο βρόχινο Εstoril , τερματίζοντας 1 λεπτό και 3 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Μichelle Alboreto με τη Ferrari 156/85 και μάλιστα ήταν ο μόνος οδηγός που δεν έφαγε γύρο από τον Βραζιλιάνο.

1, Jackie Stewart, Γερμανία 1968

Το παλιό Nurburgring των 28 χιλιομέτρων ήταν απ΄ο μόνο του σε στεγνό οδόστρωμα πρόκληση για τους οδηγούς. Αν προσθέσουμε λοιπόν και καταρρακτώδης βροχή καταλαβαίνετε γιατί το επίτευγμα του Sir Jackie Stewart βρίσκεται στην 1η θέση της λίστας μας.

O Stewart εκκίνησε από την 6η θέση αλλά αμε΄σως βρέθηκε στην τρίτη και μέχρι το τέλος του πρώτου γύρου είχε προσπεράσει τους Chris Amon(Ferrari) και Graham Hill(Lotus) φτιάχνοντας διαφορά 8 δευτερολέπτων.

Η οδήγηση του Sir Jackie Stewart ήταν πέρα από κάθε φαντασία πραγματικά εξωπραγματική καθώς στον 8ο γύρο έκανε τον ταχύτερο γύρο με χρόνο 9 λεπτά και 36 δευτερόλεπτα σχεδόν 15 δευτερόλεπτα γρηγορότερος από όλους τους υπόλοιπους.

Η κυριαρχία του Stewart με το μονοθέσιο της Μatra εκείνη την ημέρα ήταν αδιαμφισβήτητη αφού στο τέλος κατέκτησε τη νίκη με διαφορά 4 λεπτά και 3 δευτερόλεπτα!! από τον δεύτερο Graham Hill με Lotus-Ford.

Δεν θα ξαναδούμε ποτέ τέτοιου είδους εμφάνιση και φυσικά δεν πρέπει κανείς ξανά να αγωνιστεί με τέτοιες συνθήκες σε τόσο επικίνδυνες πίστες.

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTubeTik TokDiscord και Twitter.

Total
0
Shares
Related Posts