Formula 1ΔΗΛΩΣΕΙΣΔΗΛΩΣΕΙΣ ΟΔΗΓΩΝ

Norris – Επικίνδυνο αυτό που έκανε ο Ocon

O Norris εκτιμά ότι το θερμό επεισόδιο με τον Esteban Ocon κατά την διάρκεια των κατατακτήριων δοκιμών στη Monza στο GP Ιταλίας 2023 προκλήθηκε από την ανάγκη και των δύο να παραμείνουν κάτω από τον μέγιστο χρόνο που οριοθέτησε η F.I.A.

Στο πρώτο μέρος των κατατακτήριων δοκιμών για το GP Ιταλίας της F1 του 2023, ο Esteban Ocon πέρασε τον Lando Norris πριν από το chicane του Ascari, πριν τον περάσει ο Βρετανός λίγο πριν από την Parabolica. Οι δύο οδηγοί άρχιζαν τον χρονομετρημένο γύρο τους και στη συνέχεια φάνηκε να μπαίνουν ο ένας στον δρόμο του άλλου καθώς ξεκινούσαν, με τη McLaren να ξεκινά τελικά πρώτη. Επιστρέφοντας στα pits μετά την προσπάθειά του, ο Norris είπε στην ομάδα του ότι “αυτό που έκανε ο οδηγός της Alpine ήταν πολύ επικίνδυνο, παρεμπιπτόντως.”

Μετά το σκέλος, ο Norris εξήγησε ότι αναγκάστηκε να περάσει ξανά τον Ocon λόγω του μέγιστου χρόνου που επιβλήθηκε στους οδηγούς, το ίδιο πρωί από τον διευθυντή αγώνα Niels Wittich, στους γύρους εξόδου και εισόδου. Αυτό το μέτρο ελήφθη για να αποφευχθούν οι κίνδυνοι που σχετίζονται με την κυκλοφορία, κάτι που ήταν ιδιαίτερα προβληματικό στις κατατακτήριες δοκιμές στη Monza, επειδή το ζήτημα του slipstream προστίθεται συχνά σε αυτό της διατήρησης της θερμοκρασίας των ελαστικών.

“Νομίζω ότι είναι χρήσιμο με πολλούς τρόπους”, δήλωσε ο οδηγός της McLaren για τον κανονισμό που προστέθηκε πριν από το σκέλος. “[Αλλά] κάνει κάποια πράγματα χειρότερα. Αναγκάζεσαι να βάλεις τον εαυτό σου σε συγκεκριμένες καταστάσεις αντί να επιλέξεις εσύ να βάλεις τον εαυτό σου σε αυτές.”

“Στην περίπτωση του Esteban, απλά με πέρασε νωρίτερα στον γύρο. Νομίζω ότι ήταν κατά τη διάρκεια του γύρου εξόδου ή κάτι τέτοιο. Έτσι ήμουν λίγο πίσω στο delta indicator μου και έπρεπε να το προλάβω, οπότε έπρεπε να τον περάσω ξανά. Είχε πολύ περισσότερο χρόνο στο delta indicator του, οπότε μπορούσε να επιβραδύνει πολύ περισσότερο απ’όσο εγώ μπορούσα. Οπότε και προσπάθησε να περάσει ξανά, αλλά έπρεπε να είμαι μπροστά αλλιώς δεν θα προλάβαινα.”

Σε γενικές γραμμές, ο Βρετανός, ένατος στο σκέλος, βρήκε αυτές τις κατατακτήριες δοκιμές “καθαρότερες” από το αναμενόμενο. Μια παρατήρηση που θέτει στο λογαριασμό ενός λιγότερα κρίσιμο slipstream με τα αεροδυναμικά πακέτα της F1 2023. “Νομίζω ότι περισσότεροι οδηγοί δεν ήθελαν slipstream.”

“Ίσως το slipstream να ήταν σημαντικό το 2019, το 2020, το 2021. Εδώ, αντιπροσώπευε [μία εξοικονόμηση χρόνου] έξι δέκατων, επτά δέκατων. Σήμερα, ήταν πιθανώς μόνο ένα ή δύο δέκατα. Θα έλεγα ότι κανείς δεν φάνηκε να ενδιαφέρεται πραγματικά. Κανείς δεν θέλει να είναι στην αρχή [της σειράς], αλλά κανείς δεν νοιαζόταν να βρει το τέλειο slipstream, γιατί νομίζω ότι δεν υπήρχε πραγματικά σήμερα.”

Ερωτηθείς για την κατάσταση στην οποία αναφέρθηκε ο Norris, ο Ocon είπε ότι δεν βρίσκει την κατάσταση ιδιαίτερα επικίνδυνη. “Θα είναι πάντα πολύ σφιχτό με αυτόν τον [μέγιστο] χρόνο γύρου. Νομίζω ότι μάλλον ήταν οριακά με τον χρόνο του. Έτσι έπρεπε να περάσει μπροστά. Είχα ακόμα ένα μικρό περιθώριο. Νομίζω ότι και οι δύο τα πήγαμε καλά. Οπότε δεν υπήρχε πρόβλημα. Δεν το βρήκα επικίνδυνο.”

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTubeTik TokDiscord και Twitter.

Άγγελος Μπάνος

Λάτρης του μηχανοκίνητου αθλητισμού, και γενικότερα του αθλητισμού. Η Formula 1 όμως μου ήταν από πολύ μικρή ηλικία ένα πάθος, όταν ακόμα τα μονοθέσια είχαν κινητήρες V10, και έπειτα V8. Πολύ ενδιαφερόμενος επίσης για τις κατηγορίες Junior της F1, (F2,F3...). Οδηγός αγωνιστικού καρτ στην πίστα Speed Park στον Ασπρόπυργο. Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός είναι για όλους!