Νίκος Καραθανάσης στο f1racingnews.gr: “Μεγάλη τιμή που συμμετέχω στο ράλλυ Acropolis”

Νίκος Καραθανάσης
Το επετειακό ΕΚΟ Ράλλυ Acropolis βρίσκεται σε εξέλιξη και ο Νίκος Καραθανάσης μίλησε στο f1racingnews.gr και τον Χρήστο Κονδύλη για τον κορυφαίο αγώνα του WRC και όχι μόνο.

Οι ώρες μετρούν αντίστροφα για την εκκίνηση του δέκατου αγώνα της φετινής χρονιάς στο WRC, το επετειακό ράλλυ Acropolis και η X Sporteam ολοκληρώνει την προετοιμασία της ενόψει του εθνικού μας αγώνα. Το πλήρωμα αποτελείται από τους Μάριο Ξανθάκο (οδηγός) και Νίκο Καραθανάση (συνοδηγός). Θα έχουν το νούμερο 49 στις πόρτες.

Μετά την παραδοσιακή τελετή εκκίνησης κάτω από τον ιερό βράχο της Ακρόπολης, θα ακολουθήσει η υπερειδική διαδρομή στην πλατεία Νερού, έξω ακριβώς από την “Αθηναϊκή” ριβιέρα, μήκους 1,48 χιλιομέτρων στις 19:05 το απόγευμα, την Πέμπτη 7 Σεπτεμβρίου.

Το αλατοπίπερο του ράλλυ Acropolis ήταν ανέκαθεν τα ελληνικά πληρώματα. Με αυτό ως αφορμή, το περασμένο Σάββατο (2/9) το f1racingnews.gr “ανέκρινε” τον Νίκο Καραθανάση, που θα τρέξει για πρώτη φορά στην καριέρα του στον εθνικό μας αγώνα στο πλευρό του Μάριου Ξανθάκου.

Για κάθε πλήρωμα, και δη τα ελληνικά, η συμμετοχή στον αγώνα της πατρίδας τους αποτελεί από μόνη της μεγάλη τιμή. Πως αισθάνεσαι που θα τρέξεις σε ειδικές διαδρομές που κάποτε έγραψαν την δική τους ιστορία στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλλυ;

Νίκος Καραθανάσης: “Το να εκπροσωπήσεις τη χώρα σου στο ράλλυ Acropolis, είναι η μεγαλύτερη τιμή που υπάρχει. Νομίζω είναι μεγαλύτερη τιμή ακόμα και από το να γίνει πίστα Formula 1 στην Ελλάδα, γιατί έχουν περάσει θρύλοι. Όλη η Ελλάδα το έχει σαν γεγονός και έχει βγει δύο φορές αθλητικό γεγονός της χρονιάς. Οπότε νομίζω ότι μου δόθηκε μια ευκαιρία με έναν οδηγό πάρα πολύ καλό, αρκετά γρήγορο και ανταγωνιστικό για την ταχύτητα του (σ.σ τον Μάριο Ξανθάκο) και έπιασα αυτή την ευκαιρία από τα μαλλιά”.

Γιατί συνοδηγός και όχι οδηγός;

Νίκος Καραθανάσης: “Λόγω της οικογένειας μου έχω εμπλακεί τόσο ως οδηγός όσο και ως συνοδηγός και με φίλους και με άλλους οδηγούς. Το να τρέξεις ως οδηγός σε έναν τέτοιο αγώνα χρειάζεται ένα πολύ μεγάλο μπάτζετ, το οποίο για να το έχεις πρέπει να βρεις χορηγούς. Ο Μάριος (Ξανθάκος) επειδή είναι φίλος και οι πατεράδες μας επίσης για πάνω από 30 χρόνια έχουν μια πολύ καλή φιλική σχέση διάλεξε εμένα ως συνοδηγό”.

Έχεις κάποιον συνοδηγό από το WRC ως πρότυπο;

Νίκος Καραθανάσης: “Ένας συνοδηγός που εκτιμάω και μου αρέσει πάρα πολύ ο τρόπος που διαβάζει και προσεγγίζει τον αγώνα είναι ο Julien Ingrassia. Από τους σύγχρονους συνοδηγόυς που τρέχουν τώρα δεν έχω κάποιον σαν πρότυπο. Είναι όλοι τους εξαιρετικοί, ωστόσο δεν έχουν άμεση επαφή με τους παλιούς”.

Πριν από περίπου δύο μήνες πήρες μέρος μαζί με τον Μάριο Ξανθάκο στο ράλλυ Φθιώτιδας σε μια ειδική που είναι γνωστή από το πέρασμα της στο ράλλυ Acropolis, πως λειτούργησε για εσένα όλο αυτό;

Νίκος Καραθανάσης: “Ο Μάριος είχε φτιάξει ένα πρόγραμμα στο μυαλό του να συμμετάσχουμε σε κάποιους αγώνες. Ο αγώνας για την εξοικείωση μας με αυτό το αυτοκίνητο (Skoda Fabia RS Rally2) γιατί είναι κάτι καινούργιο και για μένα και για εκείνον, παρόλο που το έχει οδηγήσει στην άσφαλτο είναι κάτι καινούργιο στο χώμα. Αυτό έγινε με στόχο να προετοιμαστούμε κατάλληλα σε ειδικές καθαρά ακροπολικές, όπως το Ελευθεροχώρι και η Ελάτεια. Είχαμε μάθει πως υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να τρέξουμε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα και το κάναμε σαν τέστ.

Στην αρχή υπάρχει ένα άγχος, όσον αφορά το ότι είναι κάτι καινούργιο, για το αν οι σημειώσεις σου είναι σωστές. Μίλησα με οδηγούς και συνοδηγούς από όλη την Ελλάδα και όλοι βοήθησαν ο καθένας με τον δικό του τρόπο και λειτούργησε ως οδηγός για το Acropolis.

Εκτός από τις ειδικές στα βουνά, την Πέμπτη θα τρέξεις στην υπερειδική στην πλατεία Νερού μπροστά σε χιλιάδες κόσμο. Πως αισθάνεσαι που θα έχεις το boost από τον κόσμο.

Νίκος Καραθανάσης: “Για πάρα πολλούς τέτοιες ειδικές, είναι ειδικές τις οποίες δεν τις θελουνε. Είναι ειδικές καθαρά για λόγους marketing. Αλλά για εμάς το ότι μπορούμε να τρέξουμε μπροστά σε τόσο κόσμο, να μας δει η οικογένεια μας, ο ελληνικός λαός να προσφέρουμε θέαμα και χαρά σε όλο τον κόσμο μόνο και μόνο αυτό είναι μεγάλη τιμή. Σίγουρα θα είναι απίστευτο να βλέπεις όπως και πέρσι στο ΟΑΚΑ που έβλεπες 70.000 κόσμο να σε κοιτάζει, έτσι θα είναι περίεργο να σε κοιτάζει άλλος τόσος κόσμος. Μπορεί οι καθήμενοι να είναι 6-7.000 αλλά σίγουρα και μέσα από το “Σταύρος Νιάρχος” και τις εγκαταστάσεις του Ταε Κβο Ντο ο κόσμος θα πλημμυρήσει. Πιστεύω ότι θα είναι ένα μοναδικό γεγονός να το παρακολουθήσει ο κόσμος είτε live είτε από την τηλεόραση”.

Ποιος είναι ο στόχος σου για το φετινό ράλλυ Acropolis;

Νίκος Καραθανάσης: “Σαν πρωτάρης σε αυτή τη θέση, στόχος μας είναι να κατέβουμε τη ράμπα του τερματισμού απροβλημάτιστοι, το οποίο είναι κάτι που χρειάζεται εκτός από πολλή τύχη, χρειάζεται και αρκετά καλή προετοιμασία. Πιστεύω πως θα ανταποκριθούμε στις αντιξοότητες του αγώνα γιατί υπάρχει μεγάλη πιθανότητα βροχής. Η λάσπη θα δυσκολέψει το έργο όλων των οδηγών, γιατί σε συνδυασμό με τα λάστιχα τα οποία έχουν διαλέξει έναν μήνα πριν χωρίς να γνωρίζουν την πρόβλεψη του καιρού. Με την Pirelli να δίνει μόνο δύο επιλογές ελαστικών δεν έχουμε πολλές επιλογές. Στόχος μας είναι ο τερματισμός στο Acropolis.

Θα ήθελες να κάνεις ένα σχόλιο για τις συμμετοχές στο WRC 2 και το επίπεδο αυτών;

Νίκος Καραθανάσης: “Το επίπεδο του WRC 2 είναι αντίστοιχο του WRC. Οι οδηγοί του WRC 2 κατ’εμέ δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα και δεν υπάρχουν και τα αντίστοιχα εργοστάσια για να τους υποστηρίξουν. Υπάρχουν αρκετά δυνατά ονόματα όπως ο Mikkelsen, o Pajari και πολλοί ακόμα οδηγοί που θα έρθουν. Οι διαφορές είναι τόσο μικρές που δεν θα ξεχωρίσει κάποιος ποιος είναι στο WRC και ποιος στο WRC 2.

Tο επίπεδο είναι υψηλό. Οδηγοί και πληρώματα που έχουν περισσότερη εμπειρία και προσδοκίες από εμάς, έχουν δώσει περισσότερο βάρος στο Acropolis και δεν μπορούν να φτάσουν το επίπεδο αυτών. Είναι η δουλειά τους το επάγγελμα τους και τα δίνουν όλα σε κάθε ειδική”.

Αγαπημένη ειδική από το ράλλυ Acropolis;

Νίκος Καραθανάσης: “Είμαι στα βουνά και τους αγώνες από 40 ημερών, έχω παρακολουθήσει πολλούς αγώνες ασφάλτινους και χωμάτινους. Όσον αφορά τις ειδικές του Acropolis, η καλύτερη ειδική για εμένα είναι οι “Καρούτες”, είναι πολύ γρήγορη, με την συνεργασία οδηγού και συνοδηγού να είναι άψογη”.

Πριν λίγο μου απάντησες για το ποιος είναι ο αγαπημένος σου συνοδηγός στο WRC. Αγαπημένος οδηγός;

Νίκος Καραθανάσης: “Ο καλύτερος οδηγός που έχει περάσει από το WRC είναι ο Sebastien Loeb. Ο τρόπος που προσέγγιζε τους αγώνες έχει γίνει οδηγός και για μένα για το πως θα προσεγγίζω τους δικούς μου αγώνες είτε ως οδηγός είτε ως συνοδηγός. Είναι αρκετά επαγγελματίας, φιλικός προς τον κόσμο και είναι η επιτομή του απόλυτου οδηγού”.

Πιστεύεις ότι ο φετινός αγώνας θα είναι πιο δύσκολος από τον περσινό; Ποια ημέρα θεωρείς πως θα σε δυσκολέψει περισσότερο;

Νίκος Καραθανάσης: “Σίγουρα ο κάθε αγώνας έχει την δική του ομορφιά και “σκληράδα”, αλλά ναι πιστεύω ότι λόγω των μεγάλων ειδικών είναι αρκετά δύσκολος. Η κάθε μέρα έχει την δική της σκληράδα και θα πρέπει να την προσεγγίσουμε με διαφορετικό τρόπο και στρατηγική. Το Σάββατο λόγω των 150 αγωνιστικών χιλιομέτρων θα είναι αρκετά δύσκολο”.

Μια πρόβλεψη για τον νικητή του ράλλυ Acropolis;

Νίκος Καραθανάσης: “Θα είναι μια πολύ σκληρή μάχη μεταξύ Toyota και Hyundai. Τον πρώτο λόγο θα έχουν οι Rovanpera, Neuville και Evans, αλλά λόγω προτίμησης στον Βέλγο θα ήθελα να ξανακερδίσει και να αποκτήσει μεγαλύτερο ενδιαφέρον το πρωτάθλημα. Επιπλέον ένα από τα φαβορί είναι και ο Sebastien Ogier παρά την αποχή του από το WRC”.

Ένα σχόλιο για την μέχρι στιγμής εξέλιξη της σεζόν στο WRC;

Νίκος Καραθανάσης: “Είναι μια συναρπαστική σεζόν με πολλά πάνω-κάτω στην οποία δεν μπορείς να είσαι σίγουρος για το τελικό αποτέλεσμα του κάθε αγώνα και είμαι σίγουρος ότι μας προφυλάσσει ακόμα πολλές εκπλήξεις.

Το who is who του Νίκου Καραθανάση

Είναι απόφοιτος του Τμήματος Εκπαιδευτικών Μηχανολόγων Μηχανικών της ΑΣΠΑΙΤΕ και είναι αναπόσπαστο μέλος της Karathanassis Bros, που δραστηριοποιείται στον τομέα μηχανικής αυτοκινήτων. Συμμετέχει ως συνοδηγός σε αγώνες αυτοκινήτου και ως οδηγός σε αγώνες simracing και καρτ με διακρίσεις. Όταν δεν βρίσκεται μέσα σε αγωνιστικό αυτοκίνητο ασχολείται με τα ενδότερα αυτού, ως μηχανικός με μεταπτυχιακές σπουδές

Ημερομηνία γέννησης: 3 Φεβρουαρίου 1997 (26 ετών)

Πρώτος αγώνας ως συνοδηγός: Ράλλυ Σπριντ Αιγίου 2018

Καλύτερη διάκριση ως συνοδηγός: 1η θέση στην κατηγορία C6 στο Ράλλυ Σπριντ Αιγίου

Πρώτος αγώνας ως οδηγός: Ράλλυ Αττικό 2017

Νίκες: 8

Τίτλοι ως οδηγός: 2017 στην κατηγορία C5 στο Κύπελλο Ράλλυ Ασφάλτου και 2018, στην κατηγορία E στο Πρωτάθλημα ταχύτητας.

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTubeTik TokDiscord και Twitter.

Total
0
Shares
Related Posts