Newey – “Το 2023 αναμένεται να είναι δύσκολη χρονιά”
Ο τεχνικός διευθυντής της Red Bull, Adrian Newey δήλωσε ότι το 2023 θα είναι μια δύσκολη χρονιά για την ομάδα, καθότι Ferrari και Mercedes θα επιστρέψουν πιο δυνατές σε σχέση με το 2022
Το 2022 ήταν χρονιά μεγάλων αλλαγών για τη F1. Ο σχεδιασμός των μονοθεσίων ήταν αισθητά διαφορετικός σε σχέση με το 2021, δείχνοντας με διαφορετική εικόνα στη F1 της νέας εποχής. Σημαντικό ρόλο έπαιξε και η μεγάλη επιστροφή μετά από 40 χρόνια του ground effect και της νέας σχεδίασης του κάτω μέρους του μονοθεσίου.
Οι νέοι κανονισμοί στην αεροδυναμική εμφάνισαν στην αρχή της σεζόν το πρόβλημα, το οποίο παρότι έχει βελτιώθει, σε πολλές περιπτώσεις παραμένει άλυτο: το φαινόμενο του porpoising
Η Red Bull έφτιαξε δια χειρός του Adrian Newey την RB18, ένα από τα καλύτερα μονοθεσία στην ιστορία της Αυστριακής ομάδας. Μαζί με την Honda, η οποία παρείχε και τους κινητήρες, οι “κόκκινοι ταύροι” κέρδισαν τους τα 17 από τα 22 Grand Prix που πραγματοποιήθηκαν την χρονιά που μας αποχαιρέτησε πριν από 18 ώρες. Ο Max Verstappen κέρδισε 15 Grand Prix και εκτός από το 2ο παγκόσμιο πρωτάθλημα της καριέρας του, ο Ολλανδός οδηγός της Red Bull έγινε και ο οδηγός με τις περισσότερες νίκες σε μια σεζόν.
Η Red Bull ξεκινά το 2023 με τιμωρία από την FIA, λόγω παράβασης υπέρβασης του budget cap το 2021. Η Αυστριακή ομάδα τιμωρήθηκε με πρόστιμο 7 εκατομμυρίων δολαρίων (6,5 εκατομμύρια σε ευρώ) και μείωση χρήσης της αεροδυναμικής σήραγγας κατά 10%.
“Η μείωση του ποσοστού χρήσης της αεροδυναμικής σήραγγας σημαίνει ότι μπορούμε να δοκιμάσουμε λιγότερα πράγματα και λιγότερες ιδέες για την βελτίωση του μονοθεσίου. Εάν είμαστε αρκετά έξυπνοι και τοποθετούμε πάντοτε σωστά τα κομμάτια, τότε δεν παίζει μεγάλο ρόλο αυτή η ποινή“, δήλωσε ο τεχνικός διευθυντής της Red Bull και κορυφαίος αεροδυναμιστής, Adrian Newey.
“Η Ferrari δεν θα επαναπαυφτεί. Θα λύσει όλα τα αδύνατα της σημεία. Φέτος είχαν ορισμένες φορές θέματα αξιοπιστίας. Έκαναν ορισμένα λάθη με τη στρατηγική στο pit wall. Επομένως θα επιστρέψουν πιο δυνατοί στο δρόμο για την κορυφή. Και μετά βλέπεις την Mercedes να αρχίζει την σεζόν με ένα μονοθέσιο αρκετά μακριά από τον ρυθμό μας και το εξέλισε αρκετά, φτάνοντας στο σε σημείο να κερδίζει έναν αγώνα στο τέλος“.

“Το ξέρεις ότι η Ferrari και η Mercedes θα είναι εκεί (σ.σ. ανταγωνισμό για την κορυφή). Επομένως το 2023 αναμένεται σίγουρα να είναι μια δύσκολη χρονιά“.
Ο Adrian Newey βραβεύτηκε τον περασμένο Δεκέμβριο στα “Autosport Awards” για την RB18, η οποία αναδείχτηκε το καλύτερο μονοθέσιο της χρονιάς. Ο Newey αναφέρθηκε στην πορεία του πρωταθλητικού μονοθεσίου, δηλώνοντας τα εξής:
“Στοχεύσαμε επάνω στην προσπάθεια να κάνουμε σωστά τα βασικά πράγματα. Να φέρουμε το όλο πακέτο στη σωστή του θέση, συμπεριλαμβανομένου της ανάρτησης (εμπρός και πίσω), του σασί, των ψυγείων και των υπολοίπων εξαρτημάτων. Το κάναμε αυτό ούτως ώστε να έχουμε ένα πακέτο για να το εξελίσουμε κατά τη διαρκειά της σεζόν, ακόμα και αν αυτό δεν ήταν το ταχύτερο μονοθέσιο από την αρχή“.
“Στις δοκιμές ήμασταν λίγο φοβισμένοι για αυτό που φτιάξαμε, πριν ακόμα φτάσουμε στην Βαρκελώνη για να το τεστάρουμε. Είχαμε κάνει ήδη αρκετή έρευνα και ξέραμε στο περίπου, τις κινήσεις που έπερεπε να κάνουμε για να βελτιώσοουμε το μονοθέσιο“.
“Όταν βάλαμε στην RB18 το πρώτο πακέτο στο Μπαχρέιν, βρεθήκαμε χάρη σε αυτό πίσω από την Ferrari. Το μονοθέσιο σίγουρα είχε κάποιες αδυναμίες στο πρώτο μισό της σεζόν. Ακόμα και τώρα έχουμε. Ωστόσο τις μειώσαμε και στο δεύτερο μισό της χρόνιας, είχαμε σίγουρα το πιο ανταγωνιστικό πακέτο στο grid“.
Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο Instagram, YouTube, Tik Tok, Discord και Twitter.