Μπορούν οι κινητήρες υδρογόνου να αποτελέσουν το μέλλον της Formula 1?

Σύμφωνα με τις τελευταίες συζητήσεις για το ποια κατεύθυνση πρέπει να ακολουθήσει η Formula 1 σχετικά με τους κινητήρες μελλοντικά, οι επιλογές είναι δύο.

Από τη μία πλευρά είναι οι υβριδικοί κινητήρες που έχουμε από το 2014 και από την άλλη είναι τα μονοθέσια να γίνουν εξ ολοκλήρου ηλεκτρικά. Το γεγονός όμως ότι η σημερινή τεχνολογία όσον αφορά την μπαταρία δεν μπορεί να «σπρώξει» τα μονοθέσια να κινούνται με πάνω από 300 km/h για 1μιση ώρα, καθώς και το αποκλειστικό συμβόλαιο 25 χρόνων που έχει η Formula E, σημαίνει ότι δεν είναι εφικτό αυτήν τη στιγμή.

Υπάρχει όμως και μια τρίτη επιλογή η οποία φαίνεται σιγά σιγά να ξεπροβάλλει από το παρασκήνιο. Αυτή είναι οι κινητήρες υδρογόνου.

Η ανακοίνωση αυτής της εβδομάδας με τη συνεργασία της Red Bull Advanced Technologies με την Γαλλική εταιρία αγωνιστικών αυτοκινήτων ,ORECA, για τη δημιουργία του H24 Concept, το οποίο στοχεύει να συμμετάσχει στην κλάση με υδρογόνα αυτοκίνητα στο Le Mans το 2024, δείχνει ότι υπάρχει πιθανότητα σε μια δεκαετία να είναι εφικτό για την Formula 1.

Eάν αυτά τα φιλόδοξα σχέδια είναι επιτυχημένα τότε θα δημιουργούνται high-performance αυτοκίνητα με μηδενικούς ρύπους καθώς το μόνο υλικό που θα χρησιμοποιείται θα είναι το νερό. Στόχος είναι να αποδίδει 730 ίππους στις 17000 στροφές με top speed στα 300 km/h. Η επιτάχυνση απο 0-100 θα είναι σε 3,4 δευτερόλεπτα. Αυτή τη στιγμή στη Formula 1 είναι στα 2,3 και στην Formula E στα 2,8. Μη ξεχνάμε όμως ότι το H24 Concept θα είναι αρκετά βαρύτερο.

Formula 1

Επίσης ο κινητήρας θα είναι άμεσης κίνησης, που σημαίνει ότι δεν θα διαθέτει αλλαγή στις ταχύτητες, συμπλέκτη και διαφορικό.

Το να μετατρέψεις νερό σε καύσιμο για να κινήσεις ένα αυτοκίνητο είναι πράγματι εξαιρετικό για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Αλλά πέρα από αυτόν τον ιδεαλισμό θα πρέπει το σπορ να αντιμετωπίσει και ορισμένα εμπόδια.

Πρώτα απ΄όλα η τεχνολογία αυτή πρέπει να αποδείξει ότι μπορεί να φτάσει στα επίπεδα απόδοσης της Formula 1, εάν υπάρχει μια ρεαλιστική ελπίδα το σπορ να αποβάλλει τους υβριδικούς κινητήρες. Όμως ακόμα και αν τα καταφέρει από άποψη απόδοσης θα υπάρχουν κόστη. Ένα από τα λάθη που έκανε η Formula 1 με τους σημερινούς κινητήρες είναι ότι έδωσε πολύ μεγάλη προσοχή στην τεχνολογία τους και όχι στα πραγματικά προβλήματα όπως τα χρήματα που χρειάζεται να ξοδευτούν από τις ομάδες.

Αυτό το γεγονός το ανέφερε και ο CEO του σπορ Stefano Domenicalli σε ερώτηση που του υποβλήθηκε σχετικά με το μέλλον των κινητήρων.

«Νομίζω ότι η Formula 1 μπορεί να αποδείξει ότι το μέλλον του μηχανοκίνητου αθλητισμού δεν έγκειται μόνο στον ηλεκτρισμό. Πιστέυω ότι οι υβριδικές μηχανές έχουν σπουδαίο μέλλον. Yπάρχει όμως ένα σημαντικό θέμα στο οποίο πρέπει να επιστήσουμε την προσοχή μας και αυτό είναι τα κόστη των ομάδων. Το λάθος των προηγούμενων χρόνων είναι ότι τοποθετήσαμε την εξέλιξη των κινητήρων πάνω από τα έξοδα των ομάδων.»

«Πιστεύω ότι δεν έχει έρθει ακόμη η ώρα να τοποθετήσουμε κινητήρες υδρογόνου στη Formula 1. Aυτή τη στιγμή οι ομάδες, οι κατασκευαστές και οι χορηγοί είναι υπέρ των υβριδικών κινητήρων. Αλλά ακόμα και πρίν τους νέους κανονισμούς του 2025 όσον αφορά τους κινητήρες θα πάρουμε μια πρώτη γεύση για το τι εστί κινητήρας υδρογόνου στο LeMans του 2024.»

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTube και Twitter.

F1RACINGNEWS