Monaco GP – Ο Super Max, η απογοήτευση του Leclerc και το καταστροφικό pit stop του Bottas

Κάποιοι το αγαπούν και άλλοι αγαπούν να το μισούν. Ο λόγος για το grand prix του Monaco, ένα από τα πιο ιστορικά και πολυαναμενόμενα grand prix στο καλεντάρι της Formula 1.

Σε μία πίστα στην οποία οι προσπεράσεις είναι ιδιαίτερα δύσκολες για τα σύγχρονα μονοθέσια της Formula 1, ο αγώνας του Monaco συνήθως “κερδίζεται” στις κατατακτήριες. Ο Charles Leclerc εντυπωσίασε το Σάββατο, παίρνοντας την pole position, με ομολογουμένως παράξενο τρόπο. Στο τέλος του Q3, ο Μονεγάσκος συγκρούστηκε με τις μπαριέρες, μετά από λάθος του στην έξοδο από το chicane στο τέλος της Πισίνας, προκαλώντας κόκκινη σημαία πριν προλάβουν οι υπόλοιποι οδηγοί να ολοκληρώσουν τις προσπάθειες τους.

Μετά από έλεγχο του μονοθέσιου του Leclerc, η Ferrari ανακοίνωσε πως το κιβώτιο ταχυτήτων του δεν είχε υποστεί κάποια σημαντική βλάβη και δε θα ήταν απαραίτητη η αλλαγή του (η οποία θα επέφερε και ποινή 5 θέσεων στον Μονεγάσκο).

Όμως την Κυριακή, περίπου μισή ώρα πριν τον αγώνα, ο οδηγός της Ferrari διαπίστωσε ότι υπήρχε πρόβλημα με το μονοθέσιο και αφού μπήκε στα pits, ανακοινώθηκε πως το αριστερό ημιαξόνιο είχε υποστεί ζημιά και δε θα ήταν εφικτό να επιδιορθωθεί μέχρι την στιγμή της εκκίνησης.

Το τι έφταιξε πραγματικά δε το γνωρίζουμε ακόμα.

Η Ferrari δήλωσε ότι  είχε ελέγξει ενδελεχώς το μονοθέσιο και πως το πρόβλημα που εμφανίστηκε πριν τον αγώνα με το ημιαξόνιο κατά πάσα πιθανότητα δεν προκλήθηκε από την σύγκρουση της προηγούμενης ημέρας. Παρ’ όλα αυτά δεν υπάρχει απάντηση στο γιατί δεν εντοπίστηκε το πρόβλημα πριν φύγει το μονοθέσιο από τα pits, κάτι που δυσχεραίνει γενικότερα την εικόνα της ομάδας.

Monaco

Ο αγώνας ξεκίνησε με τον Max Verstappen να προηγείται και τον Bottas στην 2η θέση, να κυνηγάει τον Ολλανδό. Στο τέλος του 30ου γύρου ο Φιλανδός μπήκε στα pits για να βάλει σκληρή γόμα αλλά παρουσιάστηκε πρόβλημα καθώς το μπουλόνι του μπροστά δεξιού τροχού δεν ξεβίδωνε, με αποτέλεσμα ο αγώνας να τελειώσει άδοξα για τον οδηγό της Mercedes.

Μέχρι εκείνο το σημείο φαινόταν πως είχε ουσιαστικά εξασφαλίσει μία θέση στο βάθρο αλλά στάθηκε για ακόμα μία φορά άτυχος. Η ομάδα έχει παραδεχτεί στο παρελθόν ότι τα pit stops δεν είναι το δυνατό τους σημείο και σε αυτή την φάση η συγκεκριμένη παραδοχή μοιάζει λίγη, καθώς τα προβλήματα στα pits της Mercedes συνεχίζονται, στοιχίζοντας στην ομάδα πόντους.

Monaco

Στο Grand Prix του Monaco είδαμε και την επάνοδο του Sebastian Vettel, ο οποίος ξεκίνησε στην 8η θέση και τερμάτισε 5ος, με τον Γερμανό να είναι και πρωταγωνιστής της πιο εντυπωσιακής προσπέρασης του αγώνα, στην ανηφόρα της δεύτερης στροφής στην Beau Rivage, όταν βρέθηκε τροχό με τροχό με τον Gasly, ένα στιγμιότυπο που χάσαμε τη στιγμή εκείνη λόγω κακής σκηνοθετικής επιλογής.

Ο οδηγός της Aston Martin φάνηκε να έχει γενικά πολύ καλό ρυθμό και ήταν ένα αναζωογονητικό αποτέλεσμα για τον ίδιο, σε σχέση με τους προηγούμενους αγώνες της σεζόν.

Ο Hamilton, κολλημένος στην 7η θέση καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα, κυνήγησε και τελικά κατέκτησε το βαθμό του ταχύτερου γύρου, σε ένα καταστροφικό κατά τ’ άλλα Σαββατοκύριακο για τη Mercedes.

O Verstappen κυριάρχησε καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα, χωρίς να νιώθει απειλή από τους αντιπάλους του, και ανέβηκε στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου, παίρνοντας την παρθενική του νίκη στο ιστορικό grand prix του Monaco. Ο Ολλανδός φάνηκε πιο σίγουρος από ποτέ, σε μία εμφάνιση που ανέβασε τον ίδιο αλλά και τη Red Bull στην πρώτη θέση της βαθμολογίας των οδηγών και των κατασκευαστών αντίστοιχα.

Μετά το grand prix του Monaco, ο Verstappen πλέον ηγείται με 105 βαθμούς, με τον 7 φορές πρωταθλητή Lewis Hamilton να έρχεται δεύτερος με 101 βαθμούς και με την Red Bull να ηγείται της Mercedes για έναν βαθμό (149 και 148 βαθμοί αντίστοιχα στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών).

Το βάθρο συμπλήρωσαν οι Carlos Sainz και Lando Norris, σε ένα κοινό podium των δύο πρώην ομόσταυλων, το οποίο δεν είχαν καταφέρει να μοιραστούν τις δύο προηγούμενες σεζόν. Η Ferrari, παρά το καταστροφικό ξεκίνημα της ημέρας, μετρίασε την πικρία της με το βάθρο του Sainz, το πρώτο του σαν οδηγός της ομάδας του Μαρανέλο, με τον Ισπανό να δείχνει πως έχει προσαρμοστεί πλήρως στη Ferrari.

Verstappen, Sainz και Norris στο βάθρο

Ο Norris συνεχίζει φέτος να μας δείχνει την ωριμότητα που έχει αρχίσει να αποκτάει οδηγικά, στην 3η του πλέον χρονιά στη McLaren, αποδεικνύοντας ότι αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα νεαρά ταλέντα στο grid και υιοθετώντας ένα πιο σοβαρό προφίλ, γιατί, όπως έχει δηλώσει ο ίδιος, προσπαθεί να επικεντρωθεί στο να εξελιχθεί και να φέρει πόντους και βάθρα για την ομάδα, κάτι που μέχρι στιγμής καταφέρνει, με το podium της Κυριακής να είναι το 2ο του για φέτος, μετά από αυτό της Ίμολα.

Ο Ricciardo από την άλλη φαίνεται να μην έχει βρει ακόμα τα σωστά πατήματα στη McLaren.

Τερμάτισε 12ος στον αγώνα της Κυριακής, ολοκληρώνοντας ένα απογοητευτικό Σαββατοκύριακο. Δε μπορούμε να ξεχάσουμε βέβαια πως και το 2019, μετά τη μεταγραφή του στη Renault, ο Αυστραλός χρειάστηκε αρκετό χρόνο αλλά τελικά πήρε τα πάνω του και βρήκε ρυθμό, απολαμβάνοντας μία καλύτερη σεζόν το 2020.

Αξιοσημείωτη ήταν και η εμφάνιση του Sergio Perez, ο οποίος ανέβηκε 5 θέσεις για να τερματίσει 4ος, έχοντας καλή στρατηγική και ασκώντας σημαντική πίεση στον Norris.

Ήταν ένας καλός αγώνας και για τον Giovinazzi της Alfa Romeo, που τερμάτισε στη 10η θέση, κερδίζοντας έναν μοναδικό αλλά πολύ σημαντικό βαθμό για τον ίδιο και την ομάδα, κάνοντας πολύ καλή χρήση των ελαστικών του και διατηρώντας τη θέση του έως το τέλος του αγώνα.

Έπεται συνέχεια, η οποία με βάση τα παραπάνω προβλέπεται άκρως ενδιαφέρουσα, σε δύο εβδομάδες, στους δρόμους του Μπακού.

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTubeTik TokDiscord και Twitter.

Νένα Πασβάντη

Εν δυνάμει δημοσιογράφος, η μεγάλη μου αγάπη είναι ο μηχανοκίνητος αθλητισμός και ειδικότερα η Formula 1. Όταν δεν ασχολούμαι με Formula περνάω τον χρόνο μου παρακολουθώντας MotoGP.

F1RACINGNEWS