Η αναζήτηση μιας νίκης στο Monaco, ήταν παιδική επιθυμία για τον Charles Leclerc, και η χθεσινή Pole του άνοιξε τον δρόμο ώστε σήμερα να τα καταφέρει. Στο βάθρο Piastri, Sainz. Haas και Perez εκτός στον πρώτο γύρο, με την κόκκινη σημαία να εμφανίζεται…
Το ιστορικό Grand Prix του Monaco φέτος ήταν ακόμη πιο…ιστορικό. Ο Charles Leclerc έγινε ο πρώτος Μονεγάσκος που πανηγυρίζει στο Grand Prix της πατρίδας του. Ο Leclerc ήταν με μεγάλη διαφορά και ο ‘Driver of the day’, καθώς χρειάστηκε να κάνει 77 αλάνθαστους γύρους με ένα σετ σκληρής γόμας.
Τα χαμόγελα για τη Ferrari είναι πάρα πολλά, καθώς εκτός της δεύτερης φετινής νίκης, έκανε το ‘1-3’ με τον Sainz να κάνει επίσης εντυπωσιακό αγώνα, αφού στάθηκε τυχερός στην διακοπή λόγω κόκκινης σημαίας. Επίσης, μειώνει τη διαφορά στη βαθμολογία, και γεμίζει τους αμέτρητους οπαδούς του μηχανοκίνητου αθλητισμού με ελπίδες για ένα συναρπαστικό Πρωτάθλημα από εδώ και στο εξής.\
Με το θερμόμετρο ‘κολλημένο’ στους 21 βαθμούς Κελσίου και την υγρασία περίπου στο 60%, άπαντες στο Monaco φαντάζονταν νικητή τον συμπατριώτη τους, Charles Leclerc, μετά τα αποτελέσματα των Κατατακτήριων Δοκιμών.
”Όλα θα κριθούν το Σάββατο’‘, ανέφερε ο αγωνιστικός διευθυντής της Red Bull, Christian Horner, και φυσικά δικαιώθηκε, αφού η βαθμολογούμενη δεκάδα παρέμεινε αναλλοίωτη σε σύγκριση με τις θέσεις όπου εκκίνησαν.
Ο Πρίγκιπας Αλβέρτος έδωσε το πρώτο τρόπαιο νικητή στον Leclerc, μετά την Αυστρία το 2022, σχεδόν δύο χρόνια πριν. Αρκετά μεγάλο διάστημα για τον πιλότο της Ferrari.
Η διακοπή έφερε νέα δεδομένα
Η σφοδρή σύγκρουση μεταξύ του Kevin Magnussen και του Sergio Perez στον πρώτο γύρο, οδήγησε σε κόκκινη σημαία κ’ διακοπή του αγώνα. Ο Δανός παρά το γεγονός ότι είχε κάνει καλή εκκίνηση, αποφάσισε να ρισκάρει ακόμα περισσότερο, και σε σημείο που ήταν αδύνατο να προσπεράσει ή, έστω, να φέρει σε δύσκολη θέση τον Μεξικανό. Έτσι, οι δύο τροχοί ήρθαν σε επαφή με τον Nico Hulkenberg να μη γλυτώνει και να μένει κι αυτός εκτός συνέχειας.
Αυτή η συνθήκη έφερε άμεσα σκέψεις…κανενός pit stop στις ομάδες! Η χάραξη του Monaco ‘απαγορεύει’ τα προσπεράσματα, με την πραγματοποίηση 77 γύρων με ένα set ελαστικών να αποτελεί…μονόδρομο.
Έτσι, McLaren και Ferrari που είχαν επιλέξει τη medium για την εκκίνηση, άλλαξαν άμεσα σε hard. Ο Charles Leclerc πιέστηκε από τον Oscar Piastri, καθώς αναγκάστηκε να ρίξει ρυθμό ώστε να αντέξουν τα ελαστικά 77 γύρους. Όμως, ουσιαστική επίθεση δεν έκανε κανείς…
Ικανοποίηση και στη McLaren
Στο γκαράζ της McLaren, Piastri και Norris δεν κατάφεραν κάτι περισσότερο από το ‘2-4’, όμως η 6η θέση του Max Verstappen, σκόρπισε χαμόγελα.
Η Βρετανική ομάδα έχει ανεβάσει κατακόρυφα την απόδοση της μετά και τη σπουδαία νίκη στο Miami, και πλέον η δίψα είναι μεγάλη για ακόμα περισσότερα.
3ος ολοκλήρωσε ο Carlos Sainz, o οποίος στάθηκε τυχερός στο ξεκίνημα. Συγκεκριμένα, μια μικρή επαφή με τον Piastri, είχε οδηγήσει σε πιθανό κλατάρισμα στο εμπρός αριστερό ελαστικό, με τον Ισπανό να μη μπορεί να συνεχίσει τον αγώνα.
Η κόκκινη σημαία, όμως, του έδωσε τον χρόνο να φέρει τη Ferrari στα pit. Η επανέναρξη τον έφερε πίσω στην 3η θέση στην στατική εκκίνηση, θέση στην οποία τερμάτισε κιόλας.
77 γύρους με medium o Russell
Οι υπολογισμοί της Pirelli για 30 γύρους ζωής της medium γόμας διαψεύστηκαν πανηγυρικά από τον George Russell, οποίος είχε ακριβώς αντίθετη στρατηγική με τους πιλότους που προπορεύονταν.
Έτσι, δε δυσκολεύτηκε να κρατήσει πίσω του τον Verstappen, με τον Hamilton να τερματίζει 7ος.
Tsunoda, Albon και Gasly δεν απείλησαν, ούτε απειλήθηκαν και σφράγισαν την 10άδα, με τα δύο προσπεράσματα του Stroll σε Sargeant και Zhou, αλλά και αυτό του Bottas στον Αμερικανό να αποτελούν τα highlight στις πίσω θέσεις.
Εκτός αγώνα στον πρώτο γύρο τέθηκε και ο Esteban Ocon, που ρίσκαρε να επιτεθεί στον Gasly, αλλά διέλυσε το πάτωμα της Alpine. Μάλιστα, απολογήθηκε άμεσα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για το σφάλμα του.
Αναλυτικά η κατάταξη του 8ου αγώνα της χρονιάς:
Διαβάστε όλα τα νέα της F1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο Instagram, YouTube, Tik Tok, Discord,Twitter