O Mohammed Ben Sulayem, πρόεδρος της FIA, ανέφερε το ενδεχόμενο της επαναφοράς των κινητήρων V10 στην Formula 1.
Κοντά στις δύο δεκαετίες μετά την εξαφάνισή τους από την κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, οι κινητήρες V10 θα μπορούσαν να έρθουν ξανά στην Formula 1; Είναι πάντως ένα ενδεχόμενο που ανέφερε ο πρόεδρος της ομοσπονδίας FIA, Mohammed Ben Sulayem, σε μία ανάρτησή του αυτή τη Πέμπτη στο διαδίκτυο.
Αναφέροντας το μεγάλο event της εβδομάδας για την κορυφαία κατηγορία του μηχανοκίνητου, το F1 75 Live, τελετή που αποτέλεσε σημείο έναρξης της σεζόν 2025, ο Ben Sulayem είπε στην ανάρτησή του στο Instagram : “Η τελετή έναρξης της Formula 1 που πραγματοποιήθηκε αυτήν την εβδομάδα στο Λονδίνο αποτέλεσε κομβικό σημείο για συζητήσεις όσων αφορά το μέλλον του αθλήματος.”
“Ενώ περιμένουμε με ανυπομονησία την ένταξη του νέου κανονισμού το 2026 πάνω στο σασί και την μονάδα ισχύος, πρέπει επίσης να δείξουμε το παράδειγμα όσων αφορά τις μελλοντικές ‘τεχνολογικές τάσεις’ του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Πρέπει να λάβουμε υπόψιν ένα σωρό νέες κατευθύνσεις, συμπεριλαμβανομένου και τον βρυχηθμό ενός κινητήρα V10 το οποίο να λειτουργεί με βιώσιμα καύσιμα.”
Μια δήλωση που έρχεται σχεδόν 20 χρόνια μετά την πλήρη εξαφάνιση των V10 από το grid της Formula 1 υπέρ των V8 και περισσότερα από δέκα χρόνια μετά την εισαγωγή των σημερινών υβριδικών V6 turbo.
Για το 2026, η επιλογή έγινε να διατηρηθεί ένας V6 turbo υβριδικός κινητήρας απλοποιώντας τον (κυρίως αφαιρώντας το MGU-H) και διασφαλίζοντας ότι η ισχύς προέρχεται σε ίσα μέρη από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και το ηλεκτρικό μέρος.
Από το 2014 και την μετάβαση στις τρέχουσες μονάδες ισχύος, οι συζητήσεις για την επανεισαγωγή άλλων κινητήρων δεν έχει σταματήσει ποτέ. Μεταξύ των επιχειρημάτων υπάρχουν η πολυπλοκότητα των κινητήρων, τα κόστη ή και ακόμα την έλλειψη θορύβου των σημερινών κινητήρων.
Ωστόσο, στο σημερινό πλαίσιο, οι αρχές και οι ενδιαφερόμενοι φορείς της F1 δεν επέλεξαν να επιστρέψουν σε έναν παλιό κινητήρα αλλά να προχωρήσουν στο μονοπάτι του υβριδικού – που ευνοείται να προσελκύσει άλλους κατασκευαστές, όπως έγινε με την Audi – συνδυάζοντάς το, ξανά το 2026, με την επιτακτική ανάγκη χρήσης 100% ανανεώσιμων καυσίμων.
Το τελευταίο βασίζεται επίσης σε έναν πιο σφαιρικό προβληματισμό για το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας, ο οποίος συνίσταται στη διαπίστωση ότι παρά την πρόοδο άλλων τεχνολογιών, όπως η ηλεκτρική, ο παγκόσμιος στόλος αυτοκινήτων θα εξακολουθεί να αποτελείται από βενζινοκίνητα αυτοκίνητα τις επόμενες δεκαετίες. Ένας λιγότερο δαπανηρός και πιο αποτελεσματικός τρόπος για τον εκδημοκρατισμό των προσπαθειών για το περιβάλλον και τη βιώσιμη ανάπτυξη θα ήταν επομένως ο σταδιακός εκδημοκρατισμός των ανανεώσιμων καυσίμων.
“Όποια κατεύθυνση κι αν επιλέξουμε, πρέπει να βοηθήσουμε τις ομάδες και τους κατασκευαστές να ελέγξουν το κόστος τους”, πρόσθεσε ο Ben Sulayem. “Η ικανοποίηση των μελών και των οπαδών μας θα βρίσκεται πάντα στο επίκεντρο όλων όσων κάνουμε, παράλληλα με τη σημαντική δουλειά για να κάνουμε το άθλημα πιο ασφαλές και βιώσιμο για τις επόμενες δεκαετίες, ώστε οι μελλοντικές γενιές να απολαμβάνουν την F1.”
Και βέβαια, μην ξεχάσετε να δείτε το τελευταίο live του F1Racingnews :
Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο Instagram, YouTube, Tik Tok, Discord και Twitter.