ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑΟΔΗΓΟΙΧΡΗΣΤΟΣ ΣΚΑΘΑΡΟΥΔΗΣ

Mike Hawthorn – Ο πρωταθλητής που φορούσε παπιγιόν

Στις 10 Απριλίου του 1929 γεννήθηκε ο πρώτος Βρετανός παγκόσμιος πρωταθλητής της F1 του 1958 ο Mike Hawthorn. Ένας οδηγός ιδιαίτερα γνωστός για την σταθερότητα του και την συνέπεια του σε τερματισμούς. Αγωνιζόταν πάντα με παπιγιόν.

Γνωστός επίσης για τον πρωταγωνιστικό του ρόλο στο πολύνεκρο ατύχημα στο Le Mans του 1955, όταν με την Jaguar D-Type φρέναρε δυνατά για την είσοδο στα Pit.

Ο Lance Macklin με Austin Healey δεν μπόρεσε να φρενάρει έγκαιρα με αποτέλεσμα να κάνει ελιγμό στα αριστερά και να πέσει πάνω του ο Pierre Levegh της Mercedes 300 SLR, η Mercedes εκτοξεύεται στον αέρα και πολλά εξαρτήματα να χτυπούν πάνω από 200 θεατές σκοτώνοντας 84 από αυτούς συμπεριλαμβανομένου και του Levegh.

Μετά το τέλος του αγώνα δεν καταλογίστηκε ευθύνη στο Hawthorn, αλλά στα άσχημα μέτρα ασφαλείας.

Για την ιστορία ο Mike Hawthorn νίκησε εκείνον τον τραγικό αγώνα.

Το 1952 έκανε το ντεμπούτο του στον μαγικό κόσμο της F1 με μια ιδιωτική Cooper T20.

Ανέβηκε στο βάθρο μια φορά ως τρίτος στο GP της πατρίδας του ενώ βαθμολογήθηκε με 2 τέταρτες θέσεις.

Η πρώτη νίκη του Hawthorn στην F1 ήρθε το 1953 με την Ferrari στο Γαλλικό GP(Reims).

Ενώ ανέβηκε στο Podium άλλες δύο φορές (τρίτη θέση) βαθμολογήθηκε με τρεις τέταρτες θέσεις και μία πέμπτη.

Τερμάτισε τέταρτος στο πρωτάθλημα οδηγών.

Mike Hawthorn

Η δεύτερη νίκη του με την Ferrari ήρθε το 1954 στο Ισπανικό GP(Pedrables), ενώ ανέβηκε στο Podium άλλες τρεις φορές ως δεύτερος.

Εκείνη την χρονιά τερμάτισε τρίτοςστο πρωτάθλημα οδηγών.

Το 1955 μετά τον θάνατο του πατέρα του ο Mike ήθελε να αφιερώσει περισσότερο χρόνο στην επιχείρηση που κληρονόμησε.

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να αποχωρήσει από την Ferrari.

Αγωνίστηκε την μισή σεζόν για  την Βρετανική Vanwall και την άλλη μισή με την Ferrari.

Η σεζόν του ολοκληρώθηκε χωρίς βαθμούς

Το  1956 αγωνίστηκε  για λίγους αγώνες με την BRM  ανεβαίνοντας μία φορά στο Podium ως τρίτος.

Την σεζόν του 1957 επέστρεψε στην Ferrari και ανέβηκε δύο φορές στο Podium ενώ τερμάτισε τέταρτος στο πρωτάθλημα οδηγών.

Το 1958 με την Ferrari ξανά κατέκτησε τον τίτλο με 42 βαθμούς και μία μόνο νίκη.

Δεύτερη προσωπική του στο Γαλλικό GP(Reins) έναντι 4ων του Stirling Moss και 41 βαθμών.

Πως έγινε αυτό;

Ο Mike ανέβηκε 6 φορές στο Podium, 5(2ες), 1(3η) σε σύνολο 10 αγώνων ενώ ο Stirling κέρδισε 4 νίκες αλλά είχε 5 εγκαταλείψεις και μια 3η θέση.

Ο Hawthorn βαθιά επηρεασμένος από τον θάνατο του φίλου του και teammate του Peter Collins νωρίτερα μέσα στην σεζόν αποχώρησε αμέσως μετά την κατάκτηση του τίτλου.

Λίγους μήνες μετά στις 22 Ιανουαρίου του 1959 η μοίρα θα σημάδευε άμεσα τον ίδιο με ένα “χτύπημα” από το παρελθόν.

Οδηγώντας την προσωπική του Jaguar σε δημόσιο δρόμο κοντραρίστηκε με μια Mercedes SL(βλέπε δυστύχημα στο Le Mans το 1955) που οδηγούσε ο Rob Walker, ιδιοκτήτης της ομάδας Rob Walker Racing Team.

Ο Mike Hawthorn έχασε τον έλεγχο της Jaguar σε ένα ιδιαίτερα επικίνδυνο σημείο του δρόμου(καθώς σε εκείνο το σημείο είχαν σοβαρό ατύχημα 15 αυτοκίνητα με 2 εξ αυτών θανατηφόρα τα 2 προηγούμενα χρόνια) και σκοτώθηκε στα 29 του χρόνια.

Ακόμα όμως και αν δεν συνέβαινε ποτέ  αυτό το δυστύχημα  η τύχη του ήταν προδιαγεγραμμένη.

Είχε διαγνωστεί με νεφρική ανεπάρκεια και η διάρκεια ζωής που του έδιναν οι γιατροί ήταν μόνο 3 χρονιά.

Ενεργά χρόνια στην  F1: 1952-1958

45 εκκινήσεις, 3 νίκες, 4 poles, 18 Podium και 6 ταχύτεροι γύροι.

Για περισσότερα νέα πατήστε εδώ. Ενώ μπορείτε να μας ακολουθήσετε και στο κανάλι μας στο youtube.