WRCΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ

Μήπως να εξετάζαμε την αύξηση των ομάδων στο WRC; 

Να είμαστε ειλικρινείς. Τρεις ομάδες για ένα σπορ στο οποίο έχουν περάσει κατασκευαστές κολοσσοί είναι πολύ λίγος. Η αύξηση των ομάδων ίσως και να αποτελεί μονόδρομο για το εγγύς μέλλον.

Αυτές τις μέρες το WRC βρίσκεται σε “αδράνεια” αφού ο επόμενος αγώνας, είναι προγραμματισμένος για μετά το Πάσχα (ράλλυ Κροατίας 20-23/4). Σήμερα θα αναδείξουμε ένα άλλο ζήτημα και δεν είναι άλλο από τον πολύ μικρό αριθμό των ομάδων φέτος.  

Toyota,Ford και Hyundai μονοπωλούν τα τελευταία χρόνια, με τρία πληρώματα το καθένα. Πάνω κάτω είναι 9 με 10 πληρώματα στο σύνολο τους. Για ένα σπορ το οποίο έχουν περάσει κολοσσοί, είναι μικρός ο αριθμός. Έχουμε ζήσει εποχές, με πέντε και έξι ομάδες να κονταροχτυπιούνται για τον τίτλο των κατασκευαστών.  

Με μια ειδοποιό διαφορά όμως. Οι ομάδες ήταν έξι, αλλά οι κατασκευαστές ήταν τρεις ή τέσσερις. Βλέπετε τον καιρό της αφθονίας, σε αφθονία ήταν και οι ιδιωτικές συμμετοχές. Ορισμένες από αυτές έφτασαν σε σημείο να κατακτούν και πρωτάθλημα (2006,Kronos με οδηγό τον Sebastien Loeb και την πλήρη υποστήριξη των μηχανικών της Citroen). 

Για να λέμε την αλήθεια και πάνω απ’όλα να είμαστε ειλικρινείς, οι καιροί είναι δύσκολοι. Ο πόλεμος στην Ουκρανία είναι σε εξέλιξη και ουδείς γνωρίζει το πως θα εξελιχθεί μελλοντικά. Πέραν αυτού εκτός του πληθωρισμού που κλυδωνίζει συθέμελα τις οικονομίες του κόσμου, έχουμε πλέον να αντιμετωπίσουμε ξανά το φάντασμα της οικονομικής κρίσης. 

Λείπουν κατασκευαστές-θρύλοι από το WRC 

Από το 1973, όταν και ξεκίνησε το WRC να γράφει τη δική του ιστορία, έχουν περάσει κατασκευαστές που έχουν αφήσει το στίγμα τους (Audi,Peugeot,Citroen κλπ). Και σίγουρα θα θέλαμε να τους ξαναδούμε κάποια στιγμή να τρέχουν στα βουνά της Ελλάδας, στις χιονισμένες επιφάνειες της Σουηδίας κλπ.

Το ερώτημα που τίθεται είναι το εξής. Αυξάνονται οι ομάδες και οι κατασκευαστές. Υπάρχουν οδηγοί και συνοδηγοί να καλύψουν αυτές τις θέσεις; Η απάντηση είναι ναι. Η WRC 2 είναι γεμάτη από οδηγούς οι οποίοι είτε λίγο είτε πολύ έχουν περάσει από την μεγάλη κατηγορία. Και μόνο το γεγονός το να βρίσκεται κάποιος στην αφρόκρεμα του WRC, προσθέτει ένα επιπλέον κίνητρο για να παλέψει μέχρι το τέλος. 

Ναι μεν αύξηση,αλλά με πλάνο 

Όπως έχει αναφερθεί παραπάνω ο πόλεμος στην Ουκρανία και η οικονομική κρίση πλανάται πάνω από τον πλανήτη. Λαμβάνοντας υπόψη και τα οικονομικά δεδομένα τα οποία θα έχουν προκύψει, μια ιδέα είναι να μπει ένας κόφτης όσον αφορά το ανώτατο όριο των ομάδων.  

Στην συνέχεια με ένα πλάνο δύο ετών μπορεί να καθοριστεί η κλιμακούμενη αύξηση του αριθμού των ομάδων. Για παράδειγμα, τέσσερις ομάδες το 2024 και πέντε το 2025. Αν κάποιος κατασκευαστής, δεν μπορεί οικονομικά να ανταπεξέλθει, μπορεί να γίνει άνοιγμα στους λεγόμενους μη εμπορικούς κατασκευαστές. Έτσι και θα έχουν την ευκαιρία να αναδειχθούν περισσότερες ομάδες και εταιρείες και κατ’επέκταση να φτιάξουν το brand name τους στην αγορά του αυτοκινήτου. 

Συνοψίζοντας είναι ωραίο να μιλάμε για την επιστροφή θρύλων του WRC και να βλέπουμε περισσότερους να αγωνίζονται σε αυτό. Όμως είναι η περίοδος τέτοια, που ενδεχόμενα ανοίγματα θα ήταν καταστροφικά. Αλλά δεν παύει σε καμία των περιπτώσεων να είναι μια ιδέα και επιθυμία να υπάρχει πολυπροσωπία στους κατασκευαστές. 

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTubeTik TokDiscord και Twitter.

Χρήστος Κονδύλης

Η σχέση μου με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό ξεκίνησε το 2007, και με το WRC από το 2014. Όταν δεν έχει WRC, παρακολουθώ F1 και MotoGP. Είμαι μέλος του f1racingnews.gr από τον Νοέμβριο του 2022.