Mercedes – Πρόστιμο για την ομάδα, μένουν οι βαθμοί του Russell

Με απόφαση της FIA και των αγωνοδικών, ο George Russell θα κρατήσει τους πρώτους του βαθμούς στην F1. Πρόστιμο για την Mercedes αποφάσισαν οι αγωνοδίκες.

Η Mercedes τιμωρήθηκε με πρόστιμο ύψους 20.000€, αφού η ομάδα έβαλε στον Russell ελαστικά που ήταν ανατεθημένα στον Valtteri Bottas.

Οι αγωνοδίκες είπαν πως το λάθος “θα συμπεριλάμβαναν κανονικά αθλητική ποινή της τάξεως του αποκλεισμού”, όμως δέχτηκαν πως υπήρχαν “ιδιάζουσες περιστάσεις” και αποφάσισαν να εφαρμόσουν την ποινή του προστίμου. Σημείωσαν πως η Mercedes αμέσως διόρθωσε το λάθος ξαναβάζοντας τον Russell στον επόμενο γύρο για αλλαγή και πως αυτό επηρέασε και τον αγώνα του Valtteri Bottas.

Οι αγωνοδίκες επίσης θεώρησαν συμβάλοντα παράγοντα το γεγονός πως ο Russell δεν έβαλε ελαστικά “διαφορετικών προδιαγραφών”, όπως απαγορεύεται από τους κανονισμούς, αλλά ένα σετ από τα μπροστινά ελαστικά του συμπαίκτη του, που ήταν ίδιας γόμας με τα πίσω του Russell.

“Προτείνεται η FIA να σκεφτεί να τροποποιήσει το σχετικό Άρθρο 24.4 b), για τις περιπτώσεις που η ομάδα το παραβιάζει, άλλα το διορθώνει χωρίς καθυστέρηση,” είπαν οι αγωνοδίκες. “Σημειώνεται πως τέτοια παράβαση δεν έχει παρατηρηθεί ξανά στην Formula 1.

Sakhir
H εξήγηση της Mercedes πως ένα πρόβλημα με την ενδοεπικοινωνία οδήγησε στο λάθος, έγινε επίσης δεκτή από τους αγωνοδίκες.

“[Το λάθος] προκλήθηκε από τεχνικό σφάλμα στις ενδοεπικοινωνίες όπου η επικοινωνία του pit wall με το πλήρωμα του pit πως το μονοθέσιο με αριθμό 63 [Russell] έμπαινε στα pits πιρν από (και όχι μετά) το μονοθέσιο με αριθμό 77 [Bottas], απέτυχε να ληφθεί από το πλήρωμα του μονοθεσίου με αριθμό 63, επειδή την ίδια στιγμή το μονοθέσιο με αριθμό 63 επικοινώνησε ταυτόχρονα, πάνω από το μύνημά του pit wall,” εξήγησαν οι αγωνοδίκες. “Αυτό έφερε ως αποτέλεσμα τα εμπρός ελαστικά του μονοθεσίου με αριθμό 77 να καταλήξουν κατά λάθος στο μονοθέσιο με αριθμό 63. (Τα μονοθέσια “στιβάχτηκαν” (double-stack) εκείνη την ώρα).”

“Αυτό είναι κατάφωρη παραβίαση του κανονισμού και θα επέσυρε αθλητική ποινή μέχρι και αποκλεισμό. Ωστόσο, σε αυτήν την περίπτωση υπάρχουν ιδιάζουσες συνθήκες, επιπρόσθετες στην αστοχία της ενδοεπικοινωνίας που εξηγήθηκε παραπάνω. Αρχικά, η ομάδα διόρθωσε το πρόβλημα εντός ενός γύρου. Αυτό συμπεριέλαβε το μονοθέσιο με αριθμό 63 να ξαναμπαίνει στα pits, έτσι να πέφτει ακόμα πιο χαμηλά σε θέσεις στην κατάταξη.”

” Δεύτερον, το μονοθέσιο με αριθμό 77 έκανε pit stop για να αλλάξει ελαστικά, αλλά είδε πως τα μπροστινά ελαστικά που προορίζονταν γι αυτό, είχαν μπει στο μονοθέσιο με αριθμό 63, έτσι βγήκε έξω με σημαντική καθυστέρηση, με τα ελαστικά που είχε πριν το pit stop. Αυτό είχε αντίκτυπο και στην κατάταξη του μονοθεσίου με αριθμό 77.”

“Τρίτον, αν και ο τύπος της παραβίασης δεν υπόκειται στον κανόνα της ‘ανοχής τριών γύρων’, ο οποίος βρίσκεται στην δεύτερη παράγραφο του άρθρου 24.4 b) (ο οποίος προς το παρόν αναφέρεται μόνο στην χρήση ελαστικών διαφορετικών προδιαγραφών), θεωρούμε πως είναι παρόμοιας φύσεως. Ωστόσο, η ευθύνη της επιλογής ελαστικών σύμφωνων με τους κανονισμούς, ακόμα βαραίνει τις ομάδες και έτσι μία ποινή θεωρείται επιβεβλημένη.”

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTube και Twitter.

Νίκος Δαφνομήλης

Μεγάλος φίλαθλος της Formula 1 από το 2005. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τον τεχνικό τομέα του αθλήματος και θαυμαστής όλων των ωραίων που έχει να προσφέρει. Μεγάλος φαν και του MotoGP. O μηχανοκίνητος αθλητισμός είναι ένας μαγικός κόσμος!

F1RACINGNEWS