Formula 1ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ

Mekies – “Δύσκολο να έχουμε αναβαθμίσεις φέτος λόγω budget cap”

Ο Laurent Mekies είπε πως όλες οι ομάδες θα φέρουν λιγότερες αναβαθμίσεις στα μονοθέσια τους και θα κάνουν μικρότερη πρόοδο εντός της χρονιάς, εξαιτίας του budget cap στη F1

Το 2021 πολλές ομάδες της F1 αποφάσισαν να σταματήσουν άμεσα την εξέλιξη των μονοθέσιων. Οι νέοι κανονισμοί στα τεχνικά στοιχεία των μονοθεσίων για το πρωτάθλημα του 2022, ήταν η αφορμή για να προλάβουν οι ομάδες την εφαρμογή των νέων κανονισμών.

Πέρυσι ήταν η πρώτη χρονιά στην ιστορία της F1 που θεσπίστηκε το budget cap. Το όριο που θεσπίστηκε για το 2021 ήταν στα 145 εκατομμύρια δολάρια. Φέτος το όριο είναι στα 140 εκατομμύρια δολάρια, γεγονός που επιτρέπει στις μικρές ομάδες να φτάσουν το επίπεδο των ομάδων που βρίσκονται στα ανώτερα στρώματα.

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Ferrari, Laurent Mekies πιστεύει ότι το budget cap που θεσπίστηκε θα συνεχίσει να αποτελεί εμπόδιο για τις ενδεχόμενες αναβαθμίσεις των ομάδων εντός της σεζόν, εν αντιθέσει την περίοδο πριν από την ισχύ του budget cap

Δεν μπορούμε να συγκριθεί με την φετινή χρονιά, διότι φέτος η ανάπτυξη του μονοθεσίου ήταν σχεδόν μηδενική ή πολύ λίγη για εμάς προσωπικά. Αλλά αν επιστρέψετε στο 2019 ή στο 2018, πιστεύουμε ότι θα δείτε λιγότερα πράγματα. Τότε οι μεγάλες ομάδες είχαν πάντοτε κάτι καινούργιο να βάλουν στο μονοθέσιο τους σε κάθε Grand Prix ή ανά τακτά χρονικά διαστήματα εντός της σεζόν. Από την δική μας οπτική γωνία, ακούγεται δύσκολο να έχουμε μεγάλο αριθμό αναβαθμίσεων με τους περιορισμούς που έχουμε“.

Πρέπει να κρατήσουμε ένα μπάτζετ, για να το αναπτύξουμε κατά τη διάρκεια της χρονιάς, γιατί θα μάθουμε πολλά πράγματα και επομένως θα χρειαστούν τρόποι προσαρμογής. Αυτή ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση εφέτος“, δήλωσε ο Mekies.

Mekies
Ο Charles Leclerc την ώρα του pit stop στον αγώνα του Grand Prix του Κατάρ

Μόλις το ορίσουμε αυτό (σ.σ. το ετήσιο μπάτζετ), αυτό το πόσο θα πάει στην εξέλιξη της αεροδυναμικής, αυτό θα πάει στην εξέλιξη της κινητήριας μονάδας και ούτω καθεξής“.

Θα έρθει το τμήμα της αεροδυναμικής και θα πει: “Εντάξει με αυτό το μπάτζετ, εγώ μπορώ να κάνω 2 ή 3 αναβαθμίσεις”. Στη συνέχεια θα πρέπει να προγραμματίσουμε εκ νέου όλα τα σχέδιά μας, προκειμένου να το τροφοδοτήσουμε. Αυτό ουσιαστικά κάνουμε αυτή τη στιγμή που μιλάμε. Το μέγεθος της πρόκλησης, εξαρτάται από την ανταγωνιστικότητα μας, έναντι των άλλων ομάδων“.

Ο Mekies προειδοποίησε πως εάν υπάρξουν πολλά θέματα στο μονοθέσιο της Ferrari πριν από τις δοκιμές του νέου πρωταθλήματος, τα οποία χρήζουν άμεσης επίλυσης, η επίλυση τους θα είχε ως συνέπεια ξοδευτούν χρήματα, τα οποία θα χρησίμευαν σε προγραμματισμένες αναβαθμίσεις μέσα στο 2022.

Εάν έχεις ως ομάδα μεγάλα θέματα με το μονοθέσιο σου στην αρχή της χρονιάς, μπορείς να επενδύσετε μέρος από το μπάτζετ 2 ή και 3 φορές. Πρέπει να το φτιάξουμε ούτως ή άλλως τώρα. Παίρνουμε τα κομμάτια, τα βάζουμε στον κάδο και έτσι θα αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα“.

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTubeTik TokDiscord και Twitter.

Γιώργος Λιακόπουλος

Φίλος της F1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Όταν δεν έχει F1 παρακολουθούμε MotoGP και WRC. Λάτρης της οδήγησης (ειδικότερα τις νυχτερινές ώρες) και υπέρμαχος της οδικής ασφαλείας. Βρίσκομαι στο F1racingnews από το Δεκέμβριο του 2019, χάρη στη θέληση και την επιθυμία για συνεργασία του ιδρυτή της, Σάκη Ζαφειρόπουλου.