Με 3 Sprint race και επιπλέον βαθμούς η F1 του 2022

Η επιτροπή της F1 συνεδρίασε στις εγκαταστάσεις της στο Λονδίνο και ενέκρινε την διεξαγωγή τριών Sprint race και αλλαγές στη βαθμολόγηση των οδηγών, υπό την πρώτη παρουσία του νέου προέδρου της FIA

Τον Φεβρουάριο του 2021, η F1 αποφάσισε την διεξαγωγή αγώνων τύπου sprint race, σε μια προσπάθεια για την περαιτέρω βελτίωση του σπορ. Αγώνες τύπου sprint race γίνονται εδώ και χρόνια στα πρωταθλήματα της Formula 2 και της Formula 3. Στις 26 Απριλίου του 2021 η F1 ανακοίνωσε την δημιουργία του “sprint qualifying”, μετά από συμφωνία της ίδιας με την FIA και τις ομάδες.

Στο πρώτο “sprint qualifying – sprint race” νικητής αναδείχτηκε στο Silverstone ο Max Verstappen. Στην Ιταλία και στη Βραζιλία την πρώτη θέση και την pole position κατέκτησε για λογαριασμό της Mercedes, ο Valtteri Bottas. Ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε την διεξαγωγή 6 Sprint race, ωστόσο αυτό δεν κατέστη δυνατό, λόγω οικονομικών θεμάτων των ομάδων.

Σήμερα η F1 μετά από συζητήσεις με τις ομάδες, την FIA και όλους τους εμπλεκόμενους, έφτασε σε συμφωνία για την πραγματοποίηση 3 αγώνων “Sprint race”, εντός της σεζόν του 2022

Το πρώτο sprint race θα διεξαχθεί στο Grand Prix της Emilia – Romagna, στην πίστα της Imola (22 με 24 Απριλίου). Οι άλλοι 2 θα γίνουν στην Αυστρία και στην Βραζιλία. Επιπλέον η βαθμολόγηση στο “Sprint race” θα γίνεται ως εξής:

1ος8 βαθμούς
2ος7 βαθμούς
3ος6 βαθμούς
4ος5 βαθμούς
5ος4 βαθμούς
6ος3 βαθμούς
7ος2 βαθμούς
8ος1 βαθμός

Επιπλέον ο οδηγός που θα σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο στις κατατακτήριες, οι οποίες με το format γίνονται την Παρασκευή, θα αποδοθεί ως “pole position”. Πέρυσι poleman ήταν ο πρώτος στο “Sprint Race”, που διεξαγόταν το απόγευμα του Σαββάτου.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της FIA:

Μετά από μια ανασκόπηση των τριών Spirnt races που πραγματοποιήθηκαν και την αναγνώριση από όλους ότι η μορφή δημιούργησε θετικά οφέλη για το άθλημα, προτάθηκαν τρεις αγώνες για το 2022. Αυτός ο αριθμό των αγώνων χαρακτηρίζεται λογικός, υπό το φως των πιέσεων που ήδη ασκούνται στις ομάδες για τη φετινή σεζόν, με την εισαγωγή σημαντικών αλλαγών στους κανονισμούς. Η Επιτροπή ενέκρινε ομόφωνα για την επόμενη σεζόν, ενσωματώνοντας μια σειρά από ενημερώσεις στη μορφή με βάση τα σχόλια των οπαδών, των μέσων ενημέρωσης και των ομάδων“.

Παράλληλα αποφασίστηκε ο νέος τρόπος βαθμολόγησης σε αγώνων που διακόπτονται λόγω καιρικών συνθηκών, σε μια προσπάθεια αποφυγής του στραπάτσου – φιάσκου του Spa-Francorchamps

Αναλυτικά:

  • Δεν θα δοθούν πόντοι εάν ο πρωτοπόρος του αγώνα έχει συμπληρώσει τουλάχιστον δύο γύρους χωρίς παρέμβαση του αυτοκινήτου Ασφαλείας ή/και Εικονικού Αυτοκινήτου Ασφαλείας
  • Εάν ο πρωτοπόρος έχει συμπληρώσει περισσότερους από δύο γύρους αλλά λιγότερο από το 25% της προγραμματισμένης απόστασης αγώνα, οι πέντε πρώτοι της κατάταξης θα λάβουν βαθμούς ως εξής:
1ος6 βαθμούς
2ος4 βαθμούς
3ος3 βαθμούς
4ος2 βαθμούς
5ος1 βαθμούς

Όταν έχει ολοκληρωθεί ο αγώνας, σε ποσοστό από 25 έως το 50% της συνολικής απόστασης:

1ος13 βαθμούς
2ος10 βαθμούς
3ος8 βαθμούς
4ος6 βαθμούς
5ος5 βαθμούς
6ος4 βαθμούς
7ος3 βαθμούς
8ος2 βαθμούς
9ος1 βαθμός

Όταν έχει ολοκληρωθεί ο αγώνας, σε ποσοστό από 50 έως το 75% της συνολικής απόστασης:

1ος19 βαθμούς
2ος14 βαθμούς
3ος12 βαθμούς
4ος9 βαθμούς
5ος8 βαθμούς
6ος6 βαθμούς
7ος5 βαθμούς
8ος3 βαθμούς
9ος2 βαθμούς
10ος1 βαθμός

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTubeTik TokDiscord και Twitter.

Γιώργος Λιακόπουλος

Φίλος της F1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Όταν δεν έχει F1 παρακολουθούμε MotoGP και WRC. Λάτρης της οδήγησης (ειδικότερα τις νυχτερινές ώρες) και υπέρμαχος της οδικής ασφαλείας. Βρίσκομαι στο F1racingnews από το Δεκέμβριο του 2019, χάρη στη θέληση και την επιθυμία για συνεργασία του ιδρυτή της, Σάκη Ζαφειρόπουλου.

F1RACINGNEWS