Η επιτροπή της F1 συνεδρίασε στις εγκαταστάσεις της στο Λονδίνο και ενέκρινε την διεξαγωγή τριών Sprint race και αλλαγές στη βαθμολόγηση των οδηγών, υπό την πρώτη παρουσία του νέου προέδρου της FIA
Τον Φεβρουάριο του 2021, η F1 αποφάσισε την διεξαγωγή αγώνων τύπου sprint race, σε μια προσπάθεια για την περαιτέρω βελτίωση του σπορ. Αγώνες τύπου sprint race γίνονται εδώ και χρόνια στα πρωταθλήματα της Formula 2 και της Formula 3. Στις 26 Απριλίου του 2021 η F1 ανακοίνωσε την δημιουργία του “sprint qualifying”, μετά από συμφωνία της ίδιας με την FIA και τις ομάδες.
Στο πρώτο “sprint qualifying – sprint race” νικητής αναδείχτηκε στο Silverstone ο Max Verstappen. Στην Ιταλία και στη Βραζιλία την πρώτη θέση και την pole position κατέκτησε για λογαριασμό της Mercedes, ο Valtteri Bottas. Ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε την διεξαγωγή 6 Sprint race, ωστόσο αυτό δεν κατέστη δυνατό, λόγω οικονομικών θεμάτων των ομάδων.
Σήμερα η F1 μετά από συζητήσεις με τις ομάδες, την FIA και όλους τους εμπλεκόμενους, έφτασε σε συμφωνία για την πραγματοποίηση 3 αγώνων “Sprint race”, εντός της σεζόν του 2022
Το πρώτο sprint race θα διεξαχθεί στο Grand Prix της Emilia – Romagna, στην πίστα της Imola (22 με 24 Απριλίου). Οι άλλοι 2 θα γίνουν στην Αυστρία και στην Βραζιλία. Επιπλέον η βαθμολόγηση στο “Sprint race” θα γίνεται ως εξής:
1ος | 8 βαθμούς |
2ος | 7 βαθμούς |
3ος | 6 βαθμούς |
4ος | 5 βαθμούς |
5ος | 4 βαθμούς |
6ος | 3 βαθμούς |
7ος | 2 βαθμούς |
8ος | 1 βαθμός |
Επιπλέον ο οδηγός που θα σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο στις κατατακτήριες, οι οποίες με το format γίνονται την Παρασκευή, θα αποδοθεί ως “pole position”. Πέρυσι poleman ήταν ο πρώτος στο “Sprint Race”, που διεξαγόταν το απόγευμα του Σαββάτου.
Αναλυτικά η ανακοίνωση της FIA:
“Μετά από μια ανασκόπηση των τριών Spirnt races που πραγματοποιήθηκαν και την αναγνώριση από όλους ότι η μορφή δημιούργησε θετικά οφέλη για το άθλημα, προτάθηκαν τρεις αγώνες για το 2022. Αυτός ο αριθμό των αγώνων χαρακτηρίζεται λογικός, υπό το φως των πιέσεων που ήδη ασκούνται στις ομάδες για τη φετινή σεζόν, με την εισαγωγή σημαντικών αλλαγών στους κανονισμούς. Η Επιτροπή ενέκρινε ομόφωνα για την επόμενη σεζόν, ενσωματώνοντας μια σειρά από ενημερώσεις στη μορφή με βάση τα σχόλια των οπαδών, των μέσων ενημέρωσης και των ομάδων“.
Παράλληλα αποφασίστηκε ο νέος τρόπος βαθμολόγησης σε αγώνων που διακόπτονται λόγω καιρικών συνθηκών, σε μια προσπάθεια αποφυγής του στραπάτσου – φιάσκου του Spa-Francorchamps
Αναλυτικά:
- Δεν θα δοθούν πόντοι εάν ο πρωτοπόρος του αγώνα έχει συμπληρώσει τουλάχιστον δύο γύρους χωρίς παρέμβαση του αυτοκινήτου Ασφαλείας ή/και Εικονικού Αυτοκινήτου Ασφαλείας
- Εάν ο πρωτοπόρος έχει συμπληρώσει περισσότερους από δύο γύρους αλλά λιγότερο από το 25% της προγραμματισμένης απόστασης αγώνα, οι πέντε πρώτοι της κατάταξης θα λάβουν βαθμούς ως εξής:
1ος | 6 βαθμούς |
2ος | 4 βαθμούς |
3ος | 3 βαθμούς |
4ος | 2 βαθμούς |
5ος | 1 βαθμούς |
Όταν έχει ολοκληρωθεί ο αγώνας, σε ποσοστό από 25 έως το 50% της συνολικής απόστασης:
1ος | 13 βαθμούς |
2ος | 10 βαθμούς |
3ος | 8 βαθμούς |
4ος | 6 βαθμούς |
5ος | 5 βαθμούς |
6ος | 4 βαθμούς |
7ος | 3 βαθμούς |
8ος | 2 βαθμούς |
9ος | 1 βαθμός |
Όταν έχει ολοκληρωθεί ο αγώνας, σε ποσοστό από 50 έως το 75% της συνολικής απόστασης:
1ος | 19 βαθμούς |
2ος | 14 βαθμούς |
3ος | 12 βαθμούς |
4ος | 9 βαθμούς |
5ος | 8 βαθμούς |
6ος | 6 βαθμούς |
7ος | 5 βαθμούς |
8ος | 3 βαθμούς |
9ος | 2 βαθμούς |
10ος | 1 βαθμός |
Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο Instagram, YouTube, Tik Tok, Discord και Twitter.