Σε ένα roller-coaster για την κατάκτηση βαθμών στη βαθμολογία κατασκευαστών και με στόχο την κατοχύρωση θέσεων στο Podium άνευ αμφιβολιών όσο το δυνατόν σε κάθε αγώνα, ο Andrea Stella στρέφεται στις αναβαθμίσεις της Mclaren για το ερχόμενο Grand Prix της Ισπανίας.
Το φετινό σετάρισμα της MCL38 επιτυγχάνοντας να δείξει το παρών στην κατάκτηση νικών για την φετινή σεζόν, αποτέλεσε μια σωρεία προσπαθειών και ενεργειών για την αναδιαμόρφωση της από τον περασμένο Μάρτιο με τον τέως τεχνικό διευθυντή James Key σε μία δύσκολη για την ομάδα αγωνιστική σεζόν του 2023.
Σημαντική ανοδική πορεία με την αναβάθμιση της περσινής MCL60 για την διεκδίκηση τίτλων, είχε την ευκαιρία να δει ο Lando Norris στην Αυστρία, αργότερα και ο team mate του, Oscar Piasti, παραλαμβάνοντας τα καινούργια μέρη στο Grand Prix του Silverstone. Απόρροια των αλλαγών ήταν να πιέσουν αρκετά την Red Bull και να «κλέψει» ο Αυστραλός οδηγός την νίκη στο Sprint Race του Qatar.
Μεταφέροντας την πρόοδο αυτή στα τωρινά δεδομένα, ο Norris σημείωσε έναν εκπληκτικό αγώνα κατακτώντας ταυτόχρονα και την πρώτη του Pole Position στο Grand Prix του Miami, ενώ δεν έλειψε να απειλήσουν οι δυο Mclaren τον πρωτοπόρο στην βαθμολογία Max Verstappen τόσο σε Imola, Monaco όσο και Grand Prix του Montreal.
Συνεχίζοντας, πλέον, την ανασκόπηση στο Grand Prix του Καναδά, ο Norris κατάφερε να βρεθεί μπροστά μέχρι την παρέμβαση του πρώτου αυτοκινήτου ασφαλείας, στην συνέχεια όμως χάνει την πρωτοπορία κρατώντας παρόλα αυτά πίσω τις δυο αναβαθμισμένες Mercedes.
Ερωτώμενος ο Andrea Stella από την Motorsport.com αν η απογοήτευση στο τέλος της προηγούμενης χρονιάς για την θέση στην οποία βρισκόταν η ομάδα υπήρξε καλό κίνητρο, ο αρχηγός της Mclaren απαντά: “Αυτό το είδος της μικρής απογοήτευσης για μια νίκη που ήταν δυνατή είναι στην πραγματικότητα μια απόδειξη του γεγονότος ότι η ομάδα έχει προχωρήσει πολύ και είμαστε τώρα κανονικά υποψήφιοι στο βάθρο ή μερικές φορές ακόμη και οι υποψήφιοι για νίκη”.
“Ταυτόχρονα, εξετάζω τα θετικά, και υπάρχουν αρκετά. Σίγουρα η ομάδα ήταν συνεπής στο να είναι ανταγωνιστική, παρά τη διακύμανση της διαδρομής, των συνθηκών και ούτω καθεξής, κάτι που δεν μπορείς ποτέ να θεωρήσεις δεδομένο. Δεν κερδίζεις κανένα βαθμό επειδή ήσουν έτσι στο παρελθόν, ξέρετε, κάθε αγωνιστικό Σαββατοκύριακο, πρέπει να κερδίσεις τα χρήματά σου”.
“Τελικά, θα πρέπει να κάνουμε το αυτοκίνητο λίγο πιο γρήγορο και στη συνέχεια να είμαστε σε θέση να κυνηγήσουμε τη νίκη ανεξάρτητα από τις συνθήκες που υπάρχουν στην πίστα ή τα χαρακτηριστικά της διαδρομής, επειδή πρέπει να παραδεχτούμε πως όταν βρισκόμασταν σε ξηρές συνθήκες, η Mercedes ήταν ταχύτερη από εμάς”.
“Έτσι δεν είμαστε ακόμα σε θέση όπου μπορούμε να κερδίσουμε τη νίκη από την πλήρης απόδοση.”
Επομένως με τις αναβαθμίσεις που ετοιμάζει η Mercedes για τον 10° αγώνα της φετινής χρονιάς καθιστά επιτακτικότερη την ανάγκη για αναβαθμίσεις στην MCL38.
Συνεχίζει ο αρχηγός της ομάδας αναφέροντας: “Για τους επόμενους αγώνες, θα έχουμε κάποιες αναβαθμίσεις, αλλά δεν θα είναι ένα μόνο είδος μεγάλης αναβάθμισης όπως έχουμε δει τους τελευταίους 12 μήνες”.
“Αυτό είναι περισσότερο μεμονωμένα εξαρτήματα όπου βρήκαμε λίγη απόδοση και αντί να περιμένουμε να αναπτύξουμε τα πάντα μαζί μόλις είμαστε έτοιμοι να το πάρουμε στην πλευρά του. Έτσι δεν θα πω τι, αλλά θα δούμε κάποια νέα πράγματα που δρομολογούνται στους επερχόμενους αγώνες”.
Ανατρέχοντας στα απογοητευτικά αποτελέσματα της ομάδας την τελευταία δεκαετία με ελάχιστες εξαιρέσεις όπως αυτή της νίκης του Daniel Ricciardo στη Monza to 2021, η Mclaren διασφαλίζει μια αξιόλογη περίοδο με την χορήγηση μονάδας ισχύος από την Honda και μια μικρή βελτίωση επίσης με την Renault.
Στην συνέχεια σχετικά με το συναίσθημα που υπάρχει λόγω της συνεχής απόδοσης ο Ιταλός αρχηγός απαντά: ” Η εμπιστοσύνη στην ομάδα; Λοιπόν, η εμπιστοσύνη μεγαλώνει, αλλά δεν έχει να κάνει πολύ με την εμπιστοσύνη”.
” Τελικά, η εμπιστοσύνη πρέπει να βοηθήσει στο σχεδιασμό νέων τμημάτων. Αν μη τι άλλο, επειδή είσαι σίγουρος, επειδή είσαι πιο ενεργοποιημένος, εσύ κατά κάποιο τρόπο δουλεύεις ακόμα πιο σκληρά, επειδή απολαμβάνεις αυτά τα αποτελέσματα και θέλεις να δεις περισσότερα. Έτσι επρόκειτο για κάτι περισσότερο από ένα κινητοποιητικό στοιχείο, αλλά τελικά, μπορείς να είσαι ανταγωνιστικός και μπορείς να είσαι σταθερά ανταγωνιστικός εάν εργάζεσαι βάση καλής ποιότητας- την ποιότητα των τμημάτων σχεδιασμού, την δύναμη των επιχειρήσεων, τη συνέπεια της οδήγησης”.
“Το στοιχείο εμπιστοσύνης βοηθά στην απόκτηση της ενέργειας που πρέπει να βάλεις πίσω από αυτούς τους παράγοντες επιτυχίας και ειλικρινά, συγκεκριμένα θα έλεγα, αν σκεφτούμε το πλήρωμα pitstop, τους οδηγούς … κάθε αθλητής που βρίσκεται σε έναν σίγουρο χώρο αποδίδει καλύτερα. Αλλά όπως λέω, δεν βασίζεσαι στην εμπιστοσύνη – θα βασίζεσαι στην καλή δουλειά και αυτό είναι το είδος της νοοτροπίας που πρέπει να κρατήσουμε στο McLaren”.
Θα αποδειχτεί λοιπόν φέτος μια καλή ανταγωνιστικά χρονιά για την Mclaren; Θα καταφέρει με την σωστή επιλογή αναβαθμίσεων να ανέλθει στην δεύτερη θέση κατασκευαστών; Όλα θα κριθούν στους επόμενους 14 αγώνες!
Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο Instagram, YouTube, Tik Tok, Discord και Twitter.