Max Verstappen vs Lewis Hamilton – Κύριε Masi αποτύχατε (ξανά)

Για ακόμα μία φορά φέτος, οι Max Verstappen και Lewis Hamilton απασχόλησαν, όχι λόγω της απόδοσής τους, αλλά για εξωαγωνιστικούς λόγους, με τα αγωνιστικά τεκτενόμενα στην Σαουδική Αραβία να αναγκάζουν τους αγωνοδίκες να πάρουν θέση, με τις επισκέψεις των δύο πιλότων στο γραφείο των αγωνοδικών να είναι πλέον σύνηθες φαινόμενο.

Η μάχη του Max Verstappen με τον Lewis Hamilton για ακόμα μία φορά έπρεπε να περάσει από την κρίση των αγωνοδικών, ωστόσο, όσον αφορά τα συμβάντα της Σαουδικής Αραβίας, ίσως τα πράγματα να μην είναι τόσο “ουδέτερα” αναφορικά με τις ευθύνες των πιλότων και τα πεπραγμένα τους.

Σε αυτό το σημείο, τονίζουμε ότι στις γραμμές που ακολουθούν, ενδέχεται να διαβαστούν πράγματα που μπορεί να ενοχλήσουν, οπότε…..

H πρώτη κόκκινη σημαία

Με την έξοδο του Mick Schumacher, ο αγώνας θα τεθεί υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας και έπειτα υπό καθεστώς κόκκινης σημαίας. Σε αυτό το σημείο να επισημάνουμε το εξής. Σε περίπτωση που συντρέχουν λόγοι ασφαλούς διεξαγωγής του αγώνα, η κόκκινη σημαία είναι το αμέσως επόμενο, ΝΟΜΟΣ. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι όταν η πίστα δεν είναι ασφαλής, κάτι που συμβαίνει αυτομάτως όταν οι προστατευτικές μπαριέρες έχουν υποστεί ζημιά, ο αγώνας τίθεται υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας και κατόπιν υπό καθεστώς κόκκινης σημαίας. Δεν έχει νόημα να εξηγήσουμε τους λόγους που συμβαίνει αυτό, αλλά ούτε και άλλες περιπτώσεις κόκκινης σημαίας (όπως ο απαγορευτικός για αγώνα καιρός), απλώς δεχόμαστε ότι συμβαίνει και πάμε παρακάτω.

Έχοντας αυτό υπόψιν, κρίνεται λανθασμένη η απόφαση όλων των ομάδων που επέλεξαν να βάλουν στα pits τους οδηγούς τους για αλλαγή ελαστικών, κατά την διάρκεια του αυτοκινήτου ασφαλείας. Ο λόγος δεν είναι ότι είμαστε μετά Χριστόν προφήτες ή ότι “που να το ήξεραν ότι θα έχει κόκκινη σημαία”. Ο λόγος είναι ότι βάσει κανονισμών και βάσει όλων των προηγούμενων περιστατικών, η ζημιά στις προστατευτικές μπαριέρες είναι ίσως ο πιο textbook λόγος να βγει κόκκινη σημαία. Ιταλία 2020, Mugello 2020, Bahrain 2020 είναι μόνο μερικά από τα τρανταχτά περιστατικά που αποδεικνύουν το παραπάνω, με την Σαουδική Αραβία να γίνεται ένας ακόμα από αυτούς τους αγώνες. Η συνέπεια, λοιπόν, στον εν λόγω κανονισμό είναι κάτι που αγνόησαν οι ομάδες, με σημαντικότερη την Mercedes που με την επιλογή της βρέθηκε προσωρινά στην θέση του “χαμένου”.

Η επανεκκίνηση – η 2η κόκκινη σημαία και η 2η επανεκκίνηση

Ο Lewis Hamilton θα κάνει εξαιρετική εκκίνηση και θα αφήσει τον Max Verstappen πίσω του….περίπου. Ο Ολλανδός θα χάσει εντελώς τα δφρένα και θα “κόψει” την στροφή, κρατώντας έτσι την πρώτη θέση. Πριν προλάβει να δώσει πίσω την θέση του, όπως πρέπει, θα ξαναβγεί κόκκινη σημαία, ελέω Nikita Mazepin – George Russell – Sergio Perez. Με τον Ocon στην πρώτη θέση (κάτι που δεν ένοιαξε αρκετούς είναι η αλήθεια) ο Lewis Hamilton με τον Max Verstappen θα δοκιμάσουν ξανά.

Μετά από 1 γύρο οι δύο μονομάχοι θα επαναφέρουν την πραγματικότητα στην Σαουδική Αραβία, αφήνοντας τον Esteban Ocon πίσω τους. Επί 18 γύρους, η διαφορά των δύο κυμαινόταν από 0.7 μέχρι 1.7 δευτερόλεπτα, με τον Ολλανδό να “πετάει” κατά 8 δέκατα στον 1ο τομέα και τον 7 φορές παγκόσμιο πρωταθλητή να μειώνει ξανά στον υπόλοιπο γύρο.

Ο γύρος 36

Ο Lewis Hamilton θα φτάσει μετά από 18 γύρους σε απόσταση που θα του επιτρέψει να επιτεθεί. Θα προσπεράσει τον αντίπαλό του, ωστόσο η αντικανονική (σύμφωνα και με τους αγωνοδίκες) άμυνα του Ολλανδού θα είναι και η αρχή των εξωαγωνιστικών που μας απασχόλησαν και είναι και το κυρίως θέμα του άρθρου.

Η Red Bull θα ζητήσει από τον Max Verstappen να δώσει πίσω την θέση του. Στον 37ο γύρο ο Ολλανδός θα φρενάρει πριν το DRS, ωστόσο οι δύο θα έχουν επαφή, με την W12 να υφίσταται ζημιά. Στον 42ο γύρο, ωστόσο, θα ξαναδώσει πίσω την θέση του, όμως στα φρένα θα περάσει ξανά μπροστά.

Την δουλειά που δεν μπόρεσαν να κάνουν οι αγωνοδίκες ανέλαβε να φέρει εις πέρας μόνος του ο Lewis Hamilton. Στον 43ο γύρο ο Βρετανός θα περάσει τον αντίπαλό του και χωρίς να κοιτάξει μετά πίσω του θα πάρει την νίκη και τον ταχύτερο γύρο, πηγαίνοντας στο Abu Dhabi επί ίσοις όροις βαθμολογικά.

Michael Masi
Μία μεγάλη αποτυχία της FIA

Έχουμε τονίσει πολλάκις ότι ο συγκεκριμένος αρθρογράφος δεν κρύβεται πίσω από δήθεν αντικειμενικότητες και ισαποστικισμούς που απλά δημιουργούν εντυπώσεις. Την άποψή του την γράφει πάντα, προσπαθώντας να την τεκμηριώνει όχι οπαδικά, αλλά μέσα από τους κανονισμούς, την ιστορία και τα γεγονότα. Η άποψη του γράφοντος, λοιπόν, για όσα διαδραματίστηκαν είναι ότι ο Max Verstappen έχει ακόμα δρόμο στην καριέρα του να διαβεί για να είναι πρωταθλητής σε κάθε επίπεδο. Ναι, η βαθμολογία μετράει στην τελική και μόνο αυτή και ποτέ δεν θα αμφισβητηθεί αν το κερδίσει, αλλά….

Όταν στις πιο σοβαρές (μέχρι το Abu Dhabi) κατατακτήριες κάνεις λάθος, δείχνεις ότι σου λείπει η εμπειρεία που απαιτείται. Όταν μετά από τόσες ποινές και τόσες “καμπάνες” δεν έχεις μάθει να σέβεσαι το δικαίωμα του αντιπάλου για χώρο στην πίστα (όταν υφίσταται φυσικά) ή δεν έχεις μάθει να αμύνεσαι, τότε υπάρχει πρόβλημα. Τον Ολλανδό τον έχουμε στηρίξει πολλάκις απέναντι στην FIA. Θυμίζουμε τον αγώνα στην Monza φέτος, όπου “καβάλησε” τον Lewis Hamilton στην πρώτη στροφή. Την Κυριακή, ωστόσο, ο Max Verstappen ήταν προκλητικά επιθετικός στην άμυνά του!

FIA
Όσον αφορά τις ποινές

Επειδή, λοιπόν, πρέπει πάντα όσα λέμε να τα στηρίζουμε κάπου και όχι να λέμε αυθαίρετες απόψεις, έτσι θα κάνουμε και στο παρόν άρθρο, όπως κάνουμε δηλαδή σε κάθε παρόμοιο άρθρο. Οι κανονισμοί λοιπόν λένε ότι ο οδηγός που προσπεράσει απέξω, οφείλει τάχιστα να δώσει την θέση του πίσω. Ο κανόνας αυτός ωστόσο, αναφέρεται στο συνολικό πλεονέκτημα που αποκτά ο οδηγός. Το να δώσεις την θέση σου πίσω πριν το DRS για να προσπεράσεις στην ευθεία με το DRS, δεν είναι υπακοή στον κανονισμό αλλά κοροϊδία αυτού. Ακριβώς το ίδιο ισχύει και για το προσπέρασμα του 42ου γύρου.

Ωστόσο, επειδή και πάλι ενδέχται να υπάρξουν δύσπιστοι που θα πουν “ρε Δαφνομήλη, τι μας νοιάζει πως ερμηνεύεις εσύ τον κανονισμό?”

Την απάντηση μας την δίνει η ίδια η ιστορία του αθλήματος και μάλιστα με πρωταγωνιστή πάλι τον Lewis Hamilton. 13 χρόνια πίσω στο μακρινό 2008, στον αγώνα του Βελγίου, ο Lewis Hamilton θα “κόψει” το bus stop chicane για να προσπεράσει τον Kimi Raikkonen. Ωστόσο, ο Φινλανδός θα τον περάσει ξανά στην ευθεία, κατόπιν εντολής, ωστόσο ο Lewis Hamilton, ως “πρόγονος” του Max Verstappen, θα θελήσει να πάρει άμεσα πίσω την θέση του, περνώντας τον Kimi Raikkonen σχεδόν αμέσως μετά το προσπέρασμα του Φινλανδού στην La Source. Με λίγα λόγια, ο Lewis Hamilton δεν έδωσε ποτέ πίσω το πλεονέκτημα που απέκτησε με το να κόψει το σύμπλεγμα αυτό. Αποτέλεσμα να τιμωρηθεί με ποινή 25 δευτερολέπτων μετά το τέλος του αγώνα!

Αποτυχία

Κύριε Masi απέτυχες ξανά. Δεν υπάρχει καμία συνοχή και συνέπεια στις αποφάσεις και το σκεπτικό των αγωνοδικών, με αποτέλεσμα να συμβαίνουν πράγματα που αλλοιώνουν την εικόνα και του αθλήματος και των οδηγών. Ναι, η διαρκής αυτή μάχη αρέσει σε όλους και σίγουρα φέρνει θεατές, ωστόσο αν πρέπει να υπάρχει αναρχία και να βλέπουμε συγκρουόμενα και μικρότητες από οδηγούς, πρωταθλητές και μη, μάλλον έχετε αποτύχει παταγωδώς.

Για τα γεγονότα της Βραζιλίας μπορείτε να διαβάσετε εδώ.

Για τα γεγονότα της Ιταλίας μπορείτε να διαβάσετε εδώ.

ΥΓ: Ο Lewis Hamilton απέδειξε σε αυτόν τον αγώνα γιατί έχει τόσα “παράσημα” στις πλάτες του.

ΥΓ2: Είναι κρίμα για έναν οδηγό με το ταλέντο του Max Verstappen που έχει τόσα να δώσει στο άθλημα, να αλλοιώνει έτσι την εικόνα του.

ΥΓ3: Ας το πάρει ο καλύτερος!

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTubeTik TokDiscord και Twitter.

Νίκος Δαφνομήλης

Μεγάλος φίλαθλος της Formula 1 από το 2005. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τον τεχνικό τομέα του αθλήματος και θαυμαστής όλων των ωραίων που έχει να προσφέρει. Μεγάλος φαν και του MotoGP. O μηχανοκίνητος αθλητισμός είναι ένας μαγικός κόσμος!

F1RACINGNEWS