Max Verstappen – Lewis Hamilton: Μία μεγάλη αποτυχία του Michael Masi

Το τέλος της φετινής σεζόν βρίσκει νικητή τον Max Verstappen, με τον Ολλανδό κυριολεκτικά στον τελευταίο γύρο να πραγματοποιεί το πιο σημαντικό, έως τώρα στην καριέρα του, προσπέρασμα και να στέφεται παγκόσμιος πρωταθλητής. Ωστόσο, το καθ’ ομολογίαν μαγικό φινάλε, αλλά και η εν συνόλω άκρως ανατρεπτική σεζόν, δυστυχώς επισκιάζονται από την τεράστια αποτυχία ενός συγκεκριμένου ατόμου και της παρέας του. Το όνομα αυτού, Michael Masi!

O Max Verstappen είναι ο παγκόσμιος πρωταθλητής, ο νικητής της σεζόν του 2021. Είναι αυτός που κατάφερε και “έσπασε” την κυριαρχία του Lewis Hamilton.

Έγραψε πλέον με μεγάλα χρυσά γράμματα το όνομά του στην ιστορία του αθλήματος και η αλήθεια είναι πως οι ικανότητες και το ταλέντο του “φωνάζουν” πως δεν θα σταματήσει μόνο στο 1 πρωτάθλημα.

Ωστόσο, στο παρόν άρθρο, όπως και σε κάθε αντίστοιχο άρθρο για την φετινή σεζόν (δυστυχώς) δεν θα ασχοληθούμε με τους λόγους που ο μεν ή ο δε άξιζε το πρωτάθλημα, αλλά με τα ευτράπελα του Michael Masi και της παρέας του που στο βωμό του θεάματος βιάσανε κάθε λογική και κάθε αρχή του αθλήματος αυτού φέτος.

Να σημειώσουμε πως το άρθρο δημοσιεύεται εσκεμμένα την συγκεκριμένη χρονική στιγμή, ώστε να έχουν περατωθεί όλα τα “εξωαγωνιστικά” που ακολούθησαν την λήξη του αγώνα (ενστάσεις της ηττημένης Mercedes, δηλώσεις, έρευνες κλπ).

Θέαμα – άθλημα, σημειώσατε “1”

Η ουσία όλη βρίσκεται στα γεγονότα, ενώ οι μεγάλοι πρόλογοι δεν έχουν καμία σημασία και ουσία, οπότε ας μπούμε κατευθείαν στο θέμα.

Bahrain

Ο Michael Masi εκδίδει τεχνική ντιρεκτίβα που λέει πρακτικά ότι η στροφή 4 “δεν μετράει” αναφορικά με τα όρια της πίστας.
Την ώρα του αγώνα, και αφού το μισό grid έχει πατήσει έξω καμια εικοσαριά φορές στην στροφή 4, εκδίδεται απόφαση ότι τελικά υπάρχουν όρια…

Ουγγαρία

Ο Valtteri Bottas χάνοντας τα φρένα, πρακτικά θα βγάλει εκτός αγώνα βασικό διεκδικητή του τίτλου. Θα τιμωρηθεί με 5 θέσεις ποινής. Σε αντίστοιχο συμβάν το 2012, ο Romain grosjean είχε τιμωρηθεί με race ban. Σε αντίστοιχο συμβάν στην Μεγάλη Βρετανία, ο Lewis Hamilton θα δεχτεί ποινή 10 δευτερολέπτων.

Ιταλία

Ο Max Verstappen θα συγκρουστεί με τον Lewis Hamilton. Οι αγωνοδίκες θεώρησαν ότι μπήκε αργά στην στροφή και έγινε ότι έγινε, αγνωόντας ότι το συμβάν συνέβη αποκλειστικά λόγω των sausage kerbs, δηλαδή λόγω ενός ιδιαίτερου χαρακτηριστικού της πίστας. Σε αντίστοιχη περίπτωση στην Imola, το περιστατικό ανάμεσα σε George Russell και Valtteri Bottas είχε κριθεί αγωνιστικό συμβάν, καθώς όπως είπαν οι αγωνοδίκες “συνέβη λόγω του ότι η διαθέσιμη πίστα που είχε ο George Russell δεξιά του μειονώταν”, δηλαδή δεν είχε που να πάει. Γιατί αντίστοιχη περίπτωση θα ρωτήσει κανείς…Επειδή και τα δύο περιστατικά συνέβησαν λόγω κάποιου ιδιαίτερου χαρακτηριστικού της πίστας, αλλά στην μία εκ των δύο περιπτώσεων οι αγωνοδίκες δεν έλαβαν αυτό το στοιχείο υπόψιν. Για την σύγκρουση των δύο μονομάχων στην Ιταλία μπορείτε να διαβάσετε εδώ.

Βραζιλία

Δημοσίευση των ποινών 21 ώρες μετά τις κατατακτήριες δοκιμές, δηλαδή λίγο πριν το sprint qualifying, αναφορικά με το παράνομο DRS του Lewis Hamilton. Ταυτόχρονα, πρόστιμο στον Max Verstappen επειδή άγγιξε την αεροτομή του Lewis Hamilton, γνωστό και ως “inspector Seb”.
Όσον αφορά τον αγώνα, η άμυνα του Max Verstappen κρίθηκε νόμιμη, παρότι είχε ωθήσει τον αντίπαλό του σχεδόν 3 μονοθέσια εκτός πίστας. Σε αντίστοιχη περίπτωση στην Αυστρία, οι Lando Norris και Sergio Perez ήταν πρωταγωνιστές στο μπλοκάκι των αγωνοδικών για ακριβώς την ίδια παράβαση. Αναλυτικά για τον αγώνα της Βραζιλίας μπορείτε να διαβάσετε εδώ.

Σαουδική Αραβία

Όπως έγραφε η απόφαση των αγωνοδικών, αναφορικά με την παρεμπόδιση του Nikita Mazepin από τον Lewis Hamilton, οι λόγοι που τιμωρήθηκε η ομάδα και όχι εκείνος ήταν ότι η πίστα είναι αρκετά δύσκολη για τον οδηγό, ώστε να χρησιμοποιεί σωστά τους καθρέφτες του, και άρα πρέπει να βασίζεται στην καλή επικοινωνία με την ομάδα. Σε αντίστοιχη περίπτωση μεταξύ των Fernando Alonso και Sebastian Vettel στην Αυστρία, ο Γερμανός είχε τιμωρηθεί κανονικά, παρ’ όλο που και από την δημοσιευμένη ενδοεπικοινωνία του ήταν ξεκάθαρο πως “παραπονέθηκε” στην ομάδα του για το ότι δεν τον ενημέρωσαν ότι ερχόταν ο Ισπανός πάλαι ποτέ μεγάλος του αντίπαλος, ο οποίος βρισκόταν σε γρήγορο χρονομετρημένο γύρο.

Max Verstappen

Με λίγα λόγια, όσον αφορά το συμβάν αυτό, ο κύριος Masi μας λέει ότι στην ατυχή περίπτωση που η ενδοεπικοινωνία αστοχήσει, τότε η Τζέντα θα γίνει ότι και η στροφή Ταμπουρέλο, αφού θα θρηνήσουμε θύματα με τις συγκρούσεις που θα ακολουθήσουν. Επίσης, γεννάται το εξής ερώτημα: Εφόσον φταίει η ομάδα, γιατί δέχτηκε επίπληξη (reprimand) και ο Lewis Hamilton? Όσον αφορά το ότι “η πίστα είναι καινούργια” αυτό σημαίνει ότι δεν πρέπει να τιμωρηθεί τίποτα με αυτήν την λογική?

Όσον αφορά τον αγώνα και τον Max Verstappen, γράψαμε αναλυτικά εδώ.

Άμπου Ντάμπι

Ο Michael Masi αποφασίζει να βγάλει αυτοκίνητο ασφαλείας, κάτι άκρως επικίνδυνο και αντίθετο με την ασφάλεια που ευαγγελίζεται η σύγχρονη F1 ότι πρεσβεύει (θυμίζουμε ότι τα καμώματα του Valtteri Bottas έναντι των μηχανικών της McLaren στα pits στην Στυρία επιδέχονται ποινή ίδια με αυτήν της αλλαγής κιβωτίου….), επειδή οι κανονισμοί του επιτρέπουν να έχει μεγαλύτερη ισχύ η απόφασή του από τις κείμενες διατάξεις (εννοείται πως είχε κάνει σχετική δήλωση για την πρόθεσή του αυτή και πριν τον αγώνα στο Sky Sports).

Γιατί κόκκινη σημαία θα ρωτήσει κανείς. Επειδή, το σημείο είναι εντελώς ανασφαλές για να γίνουν εργασίες από ανθρώπους. Εάν αστοχήσουν τα φρένα σε έναν πιλότο, όπως έγινε στον Sebastian Vettel το 2020 στην Monza, ακόμα και με την ταχύτητα αυτοκινήτου ασφαλείας οι marshalls κινδυνεύουν να τραυματιστούν θανάσιμα από το εν λόγω μονοθέσιο. Η αρχική (και σινάμα τραγελαφική) απόφαση του Michael Masi να απαγορέψει στα μονοθέσια που έχουν δεχτεί γύρο να προσπεράσουν δείχνει δύο πράγματα. Το ένα είναι ότι ήταν επικίνδυνο το εν εξελίξει περιστατικό, πράγμα που σημαίνει ότι η απόφασή του να μην βγάλει κόκκινη σημαία εξ αρχής ήταν λάθος, ενώ το δεύτερο δείχνει ότι δεν ήξερε ούτε ο ίδιος πως να διαχειριστεί την κατάσταση.

Εν τέλει, αποφασίζεται να προσπεράσουν μόνο τα 4 μονοθέσια ανάμεσα στον Max Verstappen και τον Lewis Hamilton. Με απλά λόγια, ο Michael Masi απλά φρόντισε να έχουμε αγωνιστικό φινάλε στην μα΄χη των δύο, αλλά αγνόησε πλήρως το δικαίωμα των Daniel Ricciardo και Lance Stroll να προσπαθήσουν να προσπεράσουν τον Sebastian Vettel για να πετύχουν κάποιον βαθμό, ή και γενικά να κάνουν τον αγώνα που δικαιούνται βάσει κανονισμών.

Verstappen
Συμπέρασμα

Ο Michael Masi κατάφερε κάτι άνευ προηγουμένου. Αμαύρωσε ένα από τα πιο σημαντικά πρωταθλήματα στην ιστορία της Formula 1. Ιστορικό διότι μιλούσαμε για το 8ο πρωτάθλημα του Lewis Hamilton που θα έγραφε ιστορία, ή για το 1ο πρωτάθλημα του Max Verstappen (όπως και έγινε), για τον πιλότο που έσπασε μία από της δύο μεγαλύτερες, αν όχι την μεγαλύτερη, κυριαρχίες πιλότων στην ιστορία.

Πάρθηκαν εντελώς τυχαίες αποφάσεις, αποφάσεις χωρίς καμία συνέπεια κατά την διάρκεια του πρωταθλήματος, οι κανονισμοί ανέδειξαν όλα τους τα προβλήματα και τις ασάφειες που τους χαρακτηρίζουν, κανένας δεν κατάλαβε ποτέ τι επιτρέπεται και τι όχι, με τι κριτήρια αποφαίνονται οι αγωνοδίκες για τα περιστατικά και τις ποινές που επιβάλουν.

Λάθη στην κρίση μπορούν να συγχωρεθούν, αυτό είναι αυτονόητο. Μία λάθος ποινή ή μία μικρή εύννοια όλοι οι φίλαθλοι μπορούν να την καταπιούν. Την ολοκληρωτική χειραγώγηση ενός πρωταθλήματος, την στοχοποίηση πιλότου επειδή πέτυχε, την περιθωριοποίηση κάθε λογικής και ιδέας που διέπουν αυτό το άθλημα προς χάρην του θεάματος, του Netflix και της τηλεθέασης, κανένας σοβαρός φίλος του αθλήματος δεν μπορεί να τα δεχτεί.

Η F1 βαδίζει σε πολύ επικίνδυνα μονοπάτια τα τελευταία χρόνια, μονοπάτια στα οποία μεγαλύτερη αξία έχουν τα πολιτικά πιστεύω και εικόνα που πλασάρει ένας πιλότος, όπου ο πραγματικός και υγιής ανταγωνισμός δίνουν θέση στην χειραγώγηση και το τεχνητό-πλασματικό θέαμα, με μόνο στόχο να αυξηθούν τα νούμερα και όχι να κατανοεί ο κόσμος τι βλέπει και τι πρέπει να αποζητάει από αυτό.

Αλήθεια, αυτήν την F1 θέλουμε?

Όπως πολύ σωστά έγραψε ο Γιώργος Τσιάκαλος: Στην υπηρεσία του θεάματος (ξεπουλάμε τα πάντα θα συμπληρώσω εγώ).

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTubeTik TokDiscord και Twitter.

Νίκος Δαφνομήλης

Μεγάλος φίλαθλος της Formula 1 από το 2005. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τον τεχνικό τομέα του αθλήματος και θαυμαστής όλων των ωραίων που έχει να προσφέρει. Μεγάλος φαν και του MotoGP. O μηχανοκίνητος αθλητισμός είναι ένας μαγικός κόσμος!

F1RACINGNEWS