Marko: “Η Mercedes δεν είναι πλέον ανώτερη στην τελική ταχύτητα”

Ο Dr. Helmut Marko είπε ότι η ομάδα του μπορεί και πρέπει να κερδίσει το επερχόμενο Grand Prix της Σαουδικής Αραβίας, υποστηρίζοντας ότι η Mercedes δεν είναι πλέον ανώτερη στην τελική ταχύτητα.

Γενναία λόγια από τον άνθρωπο του οποίου η ομάδα έχει ηττηθεί ολοκληρωτικά από τη Mercedes στους δύο τελευταίους γύρους, σε έναν από τους οποίους – τη Βραζιλία – είχε πει προηγουμένως ότι ο κορυφαίος οδηγός της ομάδας του, ο Max Verstappen, μπορεί να κερδίσει, όπου αποδείχθηκε ότι έκανε εξαιρετικό λάθος, καθώς ο Ολλανδός είδε τον αντίπαλό του στον τίτλο Lewis Hamilton να φτάνει στη νίκη, παρά το γεγονός ότι είχε υποστεί ποινή εκκίνησης που σχετιζόταν με τον κινητήρα και αποκλεισμό από τις κατατακτήριες δοκιμές για παραβάσεις του DRS στη Mercedes W12 του.

Ο Hamilton συνέχισε να κερδίζει και στο Κατάρ την περασμένη Κυριακή με κυρίαρχο τρόπο, σε μια μέρα που ο Verstappen δέχτηκε ποινή πέντε θέσεων στο grid, επειδή αγνόησε τις διπλές κίτρινες σημαίες κατά τη διάρκεια των κατατακτήριων δοκιμών του Grand Prix.

Ως αποτέλεσμα, το προβάδισμα του Verstappen έναντι του Βρετανού στο πρωτάθλημα οδηγών της Formula 1 έχει μειωθεί στους 8 μόνο βαθμούς, με το GP της Σαουδικής Αραβίας – στα χαρτιά ευνοεί τη Mercedes – να είναι ο πρώτος από τους δύο τελευταίους αγώνες της σεζόν.

Ο Marko μιλούσε στο Servus TV, καθώς συζητούσε για τις πιθανότητες της Red Bull μαζί με τον Verstappen να πετύχουν ένα δυνατό αποτέλεσμα στην ολοκαίνουργια πίστα δρόμου της Τζέντα, με τον Αυστριακό να είναι ανένδοτος, ότι παρά το γεγονός ότι η Mercedes φέρεται να κυριαρχεί – ειδικά με τον “κινητήρα πύραυλο” που έχει βιδώσει στο πίσω μέρος της W12 του Hamilton – η Red Bull θα στοχεύσει στη νίκη εκεί.

“Η Σαουδική Αραβία αποκαλείται Mercedes job, αλλά πόσο συχνά βγήκαν άκυρα, τέτοια πράγματα φέτος. Πρέπει απλώς να κερδίσουμε εκεί”, δήλωσε.

Ο Marko συνέχισε: “Αυτό που άκουσα από τον Hermann Tilke, τον σχεδιαστή της πίστας, είναι ότι πρόκειται για γρήγορα περάσματα, αλλά δεν είναι απόλυτες ευθείες.

“Πολλά θα εξαρτηθούν από την απόδοση των ελαστικών, όπως είδαμε στο Κατάρ”, υποστήριξε ο πρώην οδηγός αγώνων και συνέχισε λέγοντας ότι η Mercedes δεν έχει πλέον πλεονέκτημα ταχύτητας στην ευθεία, το οποίο είναι πολύ χρήσιμο στη Σαουδική Αραβία.

“Η Mercedes δεν είναι πλέον ανώτερη στην τελική ταχύτητα”, είπε.

Η Red Bull έχει μιλήσει έντονα για την τελευταία αύξηση της τελικής ταχύτητας που παρουσιάζει η Mercedes, στη Βραζιλία, υποστηρίζοντας ότι η γερμανική ομάδα με κάποιο τρόπο παραποιεί τους κανόνες με το σχεδιασμό της πίσω πτέρυγας για να μειώσει την αντίσταση.

Η εταιρεία ενεργειακών ποτών μίλησε στη FIA για το θέμα αυτό, στην οποία η FIA απάντησε κάνοντας επιπλέον δοκιμές στην πίσω πτέρυγα της Mercedes, η οποία με τη σειρά της πέρασε τις δοκιμές, και ο Marko ισχυρίστηκε: “Υποθέτω ότι αυτό έγινε επειδή άλλαξαν ένα μέρος της πτέρυγας”

Όμως η Mercedes αρνήθηκε ότι άλλαξε κάτι στο μονοθέσιό της, σύμφωνα με το Auto Motor und Sport, και επιμένει ότι το μονοθέσιό της είναι απολύτως νόμιμο, με τη Mercedes να απαντά: “Δεν είναι αλήθεια. Η πτέρυγα δεν ανταλλάχθηκε”

“Η πτέρυγα ήταν συμπαγής. Θα μπορούσες να είχες κρεμάσει 100 κιλά”, συνέχισε η Mercedes. “Ίσως η Red Bull ζητήσει 105 κιλά την επόμενη φορά”, κατέληξαν σκωπτικά.

Η μόνη φορά στο Κατάρ που η Red Bull φάνηκε να διεκδικεί μια πτέρυγα ήταν κατά τη διάρκεια του FP1, όπου ο Verstappen ήταν πρώτος, για να πάρει την κάτω βόλτα στη συνέχεια, αφού μόλις κατάφερε να προκριθεί δεύτερος, και στη συνέχεια να χάσει αυτή τη θέση λόγω της προαναφερθείσας ποινής εκκίνησης.

“Κάναμε μια καλή αρχή εδώ, αλλά δεν καταφέραμε να βρούμε τη σωστή ισορροπία”, εξήγησε ο Marko στο Servus TV. “Με τον Hamilton, ήταν ακριβώς το αντίθετο.

“Αυτός είναι [η νίκη] ο στόχος μας για τη Σαουδική Αραβία”, δήλωσε ο 78χρονος. “Είναι μια νέα πίστα για όλους, αλλά δεν ταξιδεύουμε με φόβο και στους δύο αγώνες στη Μέση Ανατολή”

Μια άλλη πτυχή των προβλημάτων της αυστριακής ομάδας στο Losail International Circuit ήταν η πίσω πτέρυγα που “χτυπούσε” σε συνθήκες ανοιχτού DRS.

Έτσι, τα μονοθέσιά τους παρέμειναν στο γκαράζ της ομάδας για σημαντικά χρονικά διαστήματα κατά τη διάρκεια των δοκιμών, σε μια προσπάθεια να διευθετηθεί το πρόβλημα, προτού χρησιμοποιήσουν μια πίσω πτέρυγα υψηλότερης υποπίεσης κατά τη διάρκεια των κατατακτήριων δοκιμών και του αγώνα.

Εάν το πρόβλημα επαναληφθεί γύρω από τη νέα πίστα της Τζέντα, ο στόχος του Marko να κερδίσει εκεί θα τεθεί σε μεγάλο κίνδυνο.

Αλλά ο επικεφαλής της ομάδας Christian Horner ήταν ανένδοτος, λέγοντας στο Auto Motor und Sport: “Θα έχουμε μια λύση γι’ αυτό”

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTubeTik TokDiscord και Twitter.

F1RACINGNEWS